Vierailija

saisin vähän teetä ja sympatiaa.

taitaa olla trendi" sairaus" äideillä, jotka ovat laiskoja.

minäkin haluan.

Sivut

Kommentit (58)

1. Mun mielestä ei ainakaan ole helppoa kertoa kenellekään eikä myöntää olevansa masentunut. Ehkäpä juuri siksi, että jotkut ajattelevat masentunut = laiska = epäonnistunut.

2. Masennukseen sairastuttuani tajuan sen, että voi olla, että kuvailemasi kaltainen äiti ei ehkä jaksaisi eikä pystyisi lähteä kotoa mihinkään kahden lapsen kanssa. Ja juuri se kotoa lähteminen voi olla keino pitää pää kasassa.

Itse en ole halunnut viedä esikoista hoitoon. Joskus sitten olemmekin olleet vain neljän seinän sisällä, koska voimani eivät fyysisestikään ole riittäneet siihen, että menisin edes pihalle lasten kanssa. Masentuneena asiat saavat hurjat mittasuhteet. En voi lähteä ulos, koska pelkään saavani kohtuuttoman raivarin, jos esikoinen kiukuttelee pukemisen kanssa. Mieluummin siis sisällä koko päivä, ettei tule raivottua lapselle turhasta. Tätä taustaa vasten ymmärrän, jos joku vakavammin masentunut vie esikoisen hoitoon.

3. Ethän tiedä, mitä ihmisten masennuksen taustalla on. Uupumus, henkinen tai fyysinen hyväksikäyttö, läheisten fyysiset ja psyykkiset sairaudet, kuolema, avioerot, lapsettomuus, keskemenot, synnytyksen jälkeinen masennus ym. voivat olla laukaisemassa masennusta. Miten kuvittelet tietäväsi kaiken ihmisten elämästä? Pinnan alla voi olla ihan mitä vain.

Onneksi sain lääkityksen. Elämä tuntuu jo ihanalta. Aamuisin ei ensimmäisenä ahdista ja pelota, miten selviydyn tästäkin päivästä ja miten saan pestyä ja syötettyä lapset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Toivottavasti helvetin pahalta! Ja kerro nyt kaikille muillekin masennuksen kourissa sitkutteleville, että missä sitä teetä ja sympatiaa jaellaan; voisivat vaikka jaksaa sen turvin hengissä vielä tämän päivän...

masentuneet ne täällä vain vikisevät..

ottakeehan iltalääkkeenne, ja menkää nukkumaan, jotta jaksatte taas huomenna olla niin maan masentuneita.

Itse on masentunut. Tai oma lapsi on siinä tilanteessa, että saat pelätä koko ajan milloin hän ottaa hengen itseltään. Elät sumussa, lamaannuksessa ja pelossa. Ehkäpä sitten ajattelet toisin.

Oikeasti, jos on joku tarve kadehtia mieleltään sairaita ihmisiä, on oikeasti aika miettiä omaa elämäänsä...

Mutta lykkyä tykö ap:lle. Miten meinasit sairastua, noin ihan käytännössä?

Katsotaan, onnistutko. Toivon niin.

Sitten kun elämässäsi ei ole enää mitään mieltä, tahdot oikeasti kuolla, suhun sattuu fyysisesti ja psyykkisesti, vihaat itseäsi, tulevaisuudessa ei näy enää yhtään valopilkkua, olet kadottanut kaikki haaveesi, et enää pysty nukkumaan; kun piilottelet viilleltyjä, verisiä haavoja, jotka leikkasit ihoosi ihan vaan tunteaksi

Lainaus:

jotakin

; häpeät kaikkea; itket ilman syytä, kunnes et enää osaa itkeä; kun ruumiskaan ei enää toimi ja tottele...

...tule sitten kertomaan, miten kokeilu meni, ootko saanut teetä ja sympatiaa, ja onko olo trendikäs. Joohan?

siitä vain ap, tuossa resepti miten pääset masentuneeksi. olet kyllä todella sairas kun tuota haluat :(

t. eräs jolla virallinen ihkaoikea diagnoosi

Sellaista sairautta ei kyllä toivo kenellekään (paitsi nyt ap:lle). Ihan kauheaa on itse voimattomana katsoa, kun toinen kuihtuu, ei pääse sängystä ylös, ei syömään, ei saa vaatteita päälle, kaverit kaikkoaa, pelkkä kuolema ja itsemurha on mielessä. Siinä meinaa koko perhe sairastua, mutta muitten lasten takia on pakko olla vahva. Onneksi poika sai apua, ensin lääkkeistä ja sitten lisäksi keskusteluapua. Nyt alkaa elämä voittaa, mutta pelko on aina, että masennus uusii.

että lapset eivät todellakaan ole olleet ongelman aiheuttajana, vaan ihan muut asiat joita elämässäni on tapahtunut ja ovat minusta riippumattomia ja todennäköisesti jääneet käsittelemättä joskus aikaisemmin. Masennus ei ole laiskuutta. Oikeastaan olen kiitollinen masennuksestani, sillä ilman sitä olisin juuri kaltaisesi toisia ymmärtämätön, kiittämätön ihminen, joka kehtaa narista siitä ja kadehtia toista. Olen muuttunut ihmisenä rennommaksi, vapautunut ihan toisenlaiseksi mitä olin ennen tätä. Nykyisin osaan nähdä elämän pienissä asioissa juuri niiden onnellisuuden. Hei, ihme ja kumma! Jaksan huolehtia taas kaikesta yksin, kodinhoidosta ja lapsistani. Voiko laiskuudesta parantua teoriasi mukaan, vai olisiko sittenkin kyseessä ollut masennus.

Kyllä mun mielestä näissä mielenterveysaiheisissa ketjuissa eniten on liikkeellä diagnosoituja, hoitoa saavia ihmisiä. Monilla paljon muitakin ongelmia, kuin " pelkkä" masennus.

t. eräs onnekas masentunut (joka ei joo ole vielä ottanut niitä iltalääkkeitä), jonka masennus on vain lieveilmiötä muista häiriöistä

Vierailija:

Lainaus:

Siihen poraisin pienen reiän josta juuri ja juuri voisit hengittää. Sitoisin laatikon ylös nostokurkeen hiuksesta ja kerran päivässä kävisin hakkaamassa laatikkoa ja huutaisin samalla " kohta tippuu ja sinä kuolet!" Mikään päivä et voisi olla varma kuoletko juuri tänään. Oletko edes ripustettuna minnekään ja jos olet niin oletko hiuksesta vaikko vaijerien varassa. Sitten susta tuntuisi niin kuin masentuneelta muutaman viikon päästä.

Olen itse ollut suorittajatyyppiä, olen pyrkinyt tekemään kaiken elämässäni hyvin. Äitiys sensijaan voi olla tällaiselle ihmiselle yllättävän haavoittuvainen osa-alue. Äitiyttä ei voi harjoitella, ei ainakaan etukäteen vaan on pelattava niillä korteilla, jotka käteensä sattuu saamaan. Kaikkiin asioihin ei voi vaikuttaa, vaikka kuinka haluaisi. Tämän olen itse oppinut, tosin kantapään kautta mutta kuitenkin. Ja masennuksesta voi toipua ja suurinosa ihmisistä siitä toipuukin. Itse toivoisin, että kaikki masennusoireista kärsivät äidit uskaltaisivat hakea apua läheisiltä, puhua, jotkut saattavat hyötyä lääkityksestä ja/tai terapiasta. Masennukseen taipuvaiset ihmiset ovat usein erityisen herkkiä ihmisiä.

Jos siis olet oikeasti terve. Ehkä jollain lääkkeellä tai esim. jatkuva krapula alkoholilla voisit saada tuon ahdistuksen ja voimattomuuden aikaan.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat