Vierailija

Onko naurettavaa noudattaa raskausaikana ruokasuosituksia?

Siis että, esim. ei yrttejä, maksaa, graavilohta, ylettömän suolaisia ruokia jne.

Kommentit (16)

Tai riippuu siitä, kuinka vaikeaksi elämän itselleen tekee sen takia.

Jos ei uskalla syödä lähestulkoon mitään ja valittaa kuinka vaikeaa on noudattaa suosituksia, niin sitten se on naurettavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ihmettelen, että ei voi sitä suhteellisen lyhyttä aikaa noudattaa ohjeistuksia, jotka ovat vauvan parhaaksi. Rajoitukset ovat aika pieniä, joilla pahimmat riskit karsitaan.

Itselleni on hankaluuksia aiheuttanut tämä raskausaika, koska olen allerginen muutenkin todella monelle ruoka-aineelle. Eli ravintolaan on kurja mennä syömään, kun listalta löytyy vain muutama soveltuva ruoka. Ja ne harvoin sattuvat olemaan mieluisia.

Pahat allergiat ja raskauden aikana vältettävät ruoka-aineet ovat aiheuttaneet hieman päänvaivaa ruokailun suhteen muualla kuin kotona. Mutta kaikkeen tottuu. " Normaalilistaan" kielletyistä nämä ovat vain pieni lisäys.

Eli: totta kai vältän listeriariskiä, suuria määriä raskasmetalleja ym. Sitä syö vaikka pieniä kiviä jos on pakko. Minä syön 7 nappia joka aamu, jotta varmistan tarvittavien vitamiinien ja hivenaineiden saannin.

http: //www. tohtori. fi/?page=5184117&id=6819266

En löytänyt tarkkaan eriteltyä syytä, miksi sitä ei suositella raskauden aikana, harmi...

Nuo ymmärrän, mistä on todistetusti vaaraa. Mutta esim. basilika, oregano? Miksei niitä saisi käyttää? Suolalla ei tee kuin itselleen hallaa, se ei vauvaan vaikuta.

Maksaruokia saa nykysuositusten mukaan kyllä syödä.

Eli minusta ei ole naurettavaa noudattaa TÄMÄN HETKEN suosituksia. Siis niitä, jotka JUURI NYKYÄÄN on listattu kielletyiksi. Mutta naurettavaa on katsoa jotain 20 vuotta sitten tehtyä listaa ja elää sen mukaan.

Minusta osoittaa äidiltä kykyä ja harkintaa (ja viisautta ja empatiaa) välttää hyvin lyhyen ajan (raskaus siis) niitä ruoka-aineita, jotka voivat potentiaalisesti aiheuttaa lapselle vakavan riskin tai vaikean vamman (esim. listeriasta sokeus tai kuurous, jopa kuolema).

Minusta se ei ole " jokaisen oma valinta" , koska nimenomaan äiti voi omalla mukavuudenhalullaan ja itsekkyydellään aiheuttaa lapselleen vaaran -- sikiölle haitat ovat suurempia kuin äidille.

Itse olen vaikeasti sairas ja saan syödä n. 20 ruoka-ainetta loppuelämäni ajan. Minusta on rehellisesti sanottuna naurettavaa ja egoistista, ettei joku pystyisi esim. neuvolan listeria-listaa noudattamaan. Kyllä ihminen voi ihan hyvin olla ilman graavilohta, tuorejuustoa ja maksamakkaraa. Vaikka koko elämän.

Sitähän suorastaan suositellaan aamupahoinvointiinkin! Ettet nyt ap sekoita asioita ja luule, että mausteyrtit ja luontaistuotteet ovat sama asia?

Papaijaa varoisin raskaana.

Vierailija:

Lainaus:

Sitähän suorastaan suositellaan aamupahoinvointiinkin! Ettet nyt ap sekoita asioita ja luule, että mausteyrtit ja luontaistuotteet ovat sama asia?

Papaijaa varoisin raskaana.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat