Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (8)

Ennemmin jonnekin samaan paikkaan kuukaudeksi lomailemaan. Siltikin loman alkupäivät ja kotiin palatessa vauva saattaa hieman protestoida. Näin ainakin meillä vaikka on ns. helppo vauva, jolle maiseman/rytmin vaihdokset yms. ei juuri tuota ongelmia.

Ja jos vauva on nyt 6kk, niin täysimetyshän alkaa jo loppumaan, ehkä on hyvä aloittaa kiinteään ruokaan tutustuminen kotona helpoissa oloissa.

Voithan toteuttaa ihan hyvin parin-kolmen etapin reilauksen. Meinaisitko ottaa vaunut mukaan? Niihinhän saisi hyvin matkatavaroitakin mukaan. Vai pelkkä kantoliina? Kantaisitko koko ajan, pääsisikö lapsi jaloittelemaan liinasta muutoin kuin kulloisessa majapaikassa? Miten vaipanvaihto?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

hmm.... meikä matkaili suomessa vauvan kanssa aika paljon julkisilla. esim. pitkän matkan täpötäydessä bussissa sain kyllä itselleni istumapaikan ja vauva nukkui sit sylissä. imetyskin onnistui, vaikka ahdasta olikin. en muista istuiko vieressä miehiä vai naisia.

itse siis ajattelisin, että vauva on aika sopeutuvainen, riittää kun saa olla äidin tai muun tutun ihmisen läheisyydessä ja ruokaa/hygieniaa/sopivaa lämpöä riittää.

suomesta pystyy viemään esim. pyörillä kulkevissa matkalaukuissa reilusti lastenruokapurkkeja mukana jos haluaa. joskin eri maissa pyörillä kulkeva voi olla hankala, kun on portaita ja kiveyksiä. lisäks useista maista saa lastenruokapurkkeja, joskin esim. hedelmäsose saattaa olla jossain vetisempää. en tiä, miten ne suomessa saadaan niin houkuttelevan kiinteiksi.

yksin en lähtisi. kumppanin kanssa tai muussa seurassa hyvin etukäteen suunnitellulle matkalle voisin ehkä lähteä. ja sellasiiin maihin, joihin ei tarvitsi hepatiitti- tai muitakaan rokotuksia. varasuunnitelmilla ja ylimääräisellä rahalla varustettuna.

itse en ole ulkomailla matkaillut vauvan kanssa. kuitenkin 2.5 -vuotiaan kanssa olen ollut muun muassa mongoliassa.

paljon riippunee omasta asenteesta. matkatoimistot saattavat tiettävästi kauhistella, kun ihmiset haaveilevat matkasta kauaksi tai eksoottisiiin/vaativiin paikkoihin pieneten lasten kanssa.

Tuon ikänen tykkää päästä touhuaan ja ei enää viihdy vaan vaunuissa. Se on pitkä reissu. Veikkaan, että menisi kyllä teidän rahat aivan hukkaan.

Itse en taitais olla noin ahkera kumminkaan vaikak meilä nuo molemmat sujuukin eikä sen puolesta olisi ongelmia ruuan tai kantamisen suhteen

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat