Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Jos lapset saisivat kerrankin rauhassa leikkiä ja herkutella kun on sen aika.

Itse en oikein tykkää mistään onginnasta, koska se on mielestäni niin teennäistä. Jos lapset saisivat ihan vaan leikkiä. Tai voisi vaikka askarrella lasten kanssa jotain. Miltä kuulostaa?

Kommentit (23)

ja ihan mukavasti ovat vieraat viihtyneet, itse jännitin ensin että miten menee kun nykyisin tuntuu olevan joka synttäreillä ohjelmaa ja erikoisuuksia. Mulla on aiemmat lapset jo isoja ja heidän ollessa pieniä ei tollaista ohjelma hommaa ollutkaan. Kivaahan se on jos jaksaa järjestää, mutta mielestäni lapset nauttivat myös siitä ettei ole aina ohjattua ohjelmaa vaan saavat itse touhuta vapaasti ja herkutella.

Tosin noista herkuista nykylapset ovat nirsoja, kun on niin paljon muutenkin saatavilla nykyisin. Ja lahjatkin ovat menettäneet arvostuksena koska nykyisin ostetaan niin paljon muutenkin. Joskus on ikävää kuulla kuinka jo pienet lapset arvostelevat lahjojaan aika tylystikkin.

Leikkivät nätisti ja napostelevat? Ennustan riehumista ja täyttä anarkiaa! Ohjelmanumeroiden on tarkoitus pitää lapset järjissään, aisoissa ja hengissä, etteivät satuta itseään.

Pistä pari 5-vuotiasta leikkimään ja alta aikayksikön siitä seuraa järkyttävä kaaos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos ovat hyvin tuttuja jo ennestään ja heitä ei ole kovin paljoa, ei ohjelmaa varmaan tarvita. Jos taas näin ei ole, on joku pieni ohjelma varmaan paikallaan, että kaikki tuntisivat olonsa mukaviksi ja saisivat tekemistä.

Meillä on ollut ohjelmassa mm. jotain ohjattuja leikkejä (esim. piilo tai sokko) ja pari kertaa on tehty (eri lasten synttäreillä) prinsessakruunut (olin valmiiksi leikannuut pahvista kruununmallin, jokainen väritti ja sitten laitoin sen niittaajalla kruununmuotoiseksi ja kaikki tykkäsi kovasti ja olivat kruunut päässä synttärien ajan).

Ap kertoi, ettei ymmärrä ollenkaan ongintaa. No, ei kai se aikuisen kannalta niin erityisen hienoa olekaan! Mutta itse en ole ikinä nähnyt lasta, josta se ei olisi tosi kivaa. Meillä tosin ei ole ollut ongintaa kuin pari kertaa synttäreillä, koska meillä on molempien lasten synttärit keväällä ja ohjelmassa on yleensä pääsiäismunien etsintää.

Vierailija:

Lainaus:

Mulla on aiemmat lapset jo isoja ja heidän ollessa pieniä ei tollaista ohjelma hommaa ollutkaan. .

Katsottiin just kaitafilmille otettuja juttuja. Että ei toi ohjelma ihan uus juttu ole.

Vierailija:

Lainaus:

Kutsujen ja servettien sointuvuus on sekin aika utopiaa 5v:lle, palvelee lähinnä sinua. Satsaa mieluummin muihin koristeisiin kuten ilmapalloihin, anna lasten puhaltaa serpentiiniä jne.

Värityskuvat ovat hyvä idea.

Kyllä meillä ainakin 5v tyttö haluaa kivat kutsut, servetit jne. Siis hänelle mieluisat. Voihan ne nyt samaa teemaa olla kun se on mahdollista. Miksi niiden pitäisi olla jokin sekametelisoppa?

Ja toki muutakin tarjottavaa on kuin kakkua.

AP

meillä oli juuri tuollaiset 5v synttärit ja vieraat + päivänsankari viihtyivät todella hyvin. Oli vaikeuksia saada vieraat ulos =) eli kukaan ei halunnut tylsyyden takia poistua.

Jos sinusta idea on tylsä, lasten mielestä se ei varmasti ole! Minäkin aion nauttia koko rahan edestä... ja jos rikomme 7 kananmunaa ja sotkemme 7 kermaviiliä, on sitä kamalampaakin ruuantuhlausta.

Asumme kerrostalossa ja pesuhuone on todella iso.

Ja kaikki ovat tuttuja keskenään. Ovat melko rauhallisia kaikki ja tiedän että osaavat leikkiä nätisti keskenään. En usko että tulee riehumista.

Itsekin mietin, että voisivat ehkä askarrella jotkut kruunut. Väritellä ja sit vois ostaa jotain tarroja tmv. millä saavat koristella ne.

AP

Vierailija:

Lainaus:

En ole tavannut vielä yhtään lasta jonka mielestä onginta on " teennäistä" . Enkä laske sitä varsinaiseksi ohjelmanumeroksi. Mutta ei se mikään pakkokaan ole, hyvin voi jättää pois.

En vaan jotenkin ole koskaan ymmärtänyt, että mikä sen onginnan idea on. Minusta siinä ei ole mitään ideaa.

AP

Tämä ei suinkaan tarkoita, että en haluaisi/jaksaisi nähdä vaivaa synttäreiden suhteen.

Teen kyllä kakun ja mietin tarjottavat. Ja teen kutsut itse. Sama teema kuin lautasissa ja serveteissä. Voisi vielä printata vaikka samaa teemaa värityskuvia tyttöjen väritettäväksi, jos innostuvat. Elleivät innostu, niin leikkiköön rauhassa =)

AP

Vierailija:

Lainaus:

viimeksi lapsi tuli kotiin pää kuhmuilla kun oli hypitty vanhempien sängyssä. Mulla ainakin olisi turvallisempi olo, jos tietäisin että juhlissa on oikeaa ohjattua tekemistä.

No ei kai se tarkoita, että vaikkei ohjelmaa ole, että lapset saavat kiipeillä seinillä ja tehdä mitä vaan? Tottakai niitä lapsia nyt vahditaan ja leikkejä ohjataan/valvotaan. Meillä ei ainakaan hypitä sängyllä, kun ei lapsilla muutenkaan ole siihen lupa. Jos tarvii hyppiä niin vien ne ulos trampoliinille hyppimää.... valvotusti!

AP

viimeksi lapsi tuli kotiin pää kuhmuilla kun oli hypitty vanhempien sängyssä. Mulla ainakin olisi turvallisempi olo, jos tietäisin että juhlissa on oikeaa ohjattua tekemistä.

eilenkin oli synttärit ja lapset olivat riehuneet ihan älyttömästi. Juhlakalun äiti tuli oikein huokailemaan kun oli ollut niin kauhea meteli ja riehuminen...

Mä äänestän järjestetyn ohjelman puolesta.

Aikaraja oli kaksi tuntia. Kun viimeiset vieraat tulivat puoli tuntia myöhässä, ja ensimmäistä oltiin jo hakemassa vartti tunti liian aikaisin - oli aika kovin vähän. Syöminen oli ainut ohjelma. Ehkä siihen sen onginnan olisi voinut änkeä, mutta ei muuta.

Lapsilla oli kivaa, koska onhan niitä leluja, kun kotona oltiin. Jos oltais vuokrattu asukaspuisto tms. olisi varmaan pitänyt olla ohjelmaa. Kotona toiset lapset haluavat tutustua leluihin lähinnä.

MInusta kakku pitää olla, ihan valokuvan takia. Mutta lapset eivät sitä syöneet. Karkki ja jäätelö maistui.

Kutsujen ja servettien sointuvuus on sekin aika utopiaa 5v:lle, palvelee lähinnä sinua. Satsaa mieluummin muihin koristeisiin kuten ilmapalloihin, anna lasten puhaltaa serpentiiniä jne.

Värityskuvat ovat hyvä idea.

ongintaa, ilmapallojen puhaltamista/pumppaamista ja kakun syöntiä. Lapset olivat rauhallisia ja juhlat olivat ihan loistavat.

6-vuotiaana pidämme saunan pesuhuoneessa sotkusynttärit, ja niistä odotan ehdottomasti parhaita. Vesi-ilmapalloja, suihkuserpentiiniä, värjätyn kermaviilin sotaa, kananmunan kuljetusta ja riehuntaa! Kerrankin saa sikailla luvan kanssa.

Musta on kivempi, että on jotain tekemistä.

varmista kuitenkin etukäteen kutsuttujen vanhemmilta, että heille on ok se, että lapsi leikkii ruualla.

Ei kannata olettaa, että kaikissa perheissä on samat säännöt kuin teillä - aika monissa perheissä lapset on kasvatettu siihen, että ruokaa ei tuhlata eikä sillä leikitä vaan sitä syödään.

Ymmärrän kyllä sotkusynttäreiden idean, muta en käsitä miksi siihen pitäisi sotkea ruokaa. Ja olethan valmistautunut myös pesemään lapsia jos sotkevat itsensä suojavarustuksesta huolimatta. Ja ilmoitathan myös vanhemmille juhlien luonteen ettei kukaan pistä juhlavaatteita päälle.

En ole tavannut vielä yhtään lasta jonka mielestä onginta on " teennäistä" . Enkä laske sitä varsinaiseksi ohjelmanumeroksi. Mutta ei se mikään pakkokaan ole, hyvin voi jättää pois.

Pinjata on muuten lasten mielestä ihan ehdoton juttu.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat