minkälaisia armeijan kapiaiset on kotioloissa?

Vierailija

onko vaimoja/tyttöystäviä paikalla?

Kommentit (12)

Aina kaikki luuli että meillä eletään kuin Trapin perheessä ja kämppä ojennuksessa kuin sotilaan kaappi ennen kaappitarkastusta! Joo, Pepin huvikumpu on siis lähempänä totuutta...

Eli ammattihan tuo on muiden joukossa, ei se muuhun elämään pahemmin vaikuta!

Naimisissa, lapset 15, 19 ja 21.

Kotioloissa leppoisa seuramies, tarkka ja jämpti kuitenkin. Ei uskoisi, että on kapiainen, en osaa kuvitella komentamaan ketään.

Ihan mukava ja rento tyyppi. Ei mikään käskyttäjä. Ainoastaan arvot on aika " koti, uskonto ja isäinmaa" -tyylisiä, mikä on mulle ihan jees, koska olen itsekin aika konservatiivi.

tradaa

Kummatkin vanhempani työskentelivät Puolustusvoimissa.Äitini työskenteli sihteerinä ja isäni oli eversti.Voin sanoa,että äitini oli kurinpitäjä ja isäni nallekarhu.Olen kyllä saanut todella turvallisen ja onnellisen lapsuuden sekä nuoruuden.Vanhemmat tukivat kaikessa mahdollisissa asioissa.Ehkä tämä myös on persoonallisuuskysymys,että miten ihmiset sen oman työnsä arkeen tuovat.Jotkut osaavat jättää työroolinsa pois työpäivän jälkeen ja toiset eivät. Tosin omat vanhempani eivät työstään kotona oikein puhuneet mitään ja luulen,että taustalla on ollut halu suojella minua ja veljeäni. 

Nyt aikuisena kun olen alkanut asiaa enemmän miettimään niin armeijan ammatteja on aivan mahdoton selittää pienille lapsille.Kysykää miltä tahansa 5-12-vuotiaalta,että mitä esim.poliisit tai palomiehet tekevät?Lapset osaavat vastata siihen tyyliin:poliisi ottaa kiinni rosvoja ja palomiehet sammuttaa tulipaloja. Yrittäkää selittää lapselle,vaikka jotain luutnanttia,everstiä yms. arvonimiä.Ei tuu kesää eikä noihin edes keksi lapsen korville soveltuvaa esimerkkiä. Kun olin pieni luulin,että isäni on avaruusukkulakorjaaja. :D

Ihan kiva olisi kuulla muiden kapiaisten lasten kertomuksia,että miten omien vanhempien työ on vaikuttanut lapsuudessa ja nuoruudessa.Muita vastaajia?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat