Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sivut

Kommentit (58)

elämme normaalia elämää iloineen ja murheineen kun eräs kysyi...emme ole mitenkään poikkeavia muista, ainut on usko joka ohjaa elämäämme. Toimimme raamatun ja omantunnonmukaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja itse en omalta osaltani kyllä hyväksyisi ruokakauppaan viiniä...en ole kuullutkaan ruokakeskon juttua...

ei taida olla se johta mikään vl

Kuten osa synnyttää sektiolla ja sitten kohtu ohenee ja lääkäri vaikkapa kieltää, ettei lisää lapsia voi tehdä, koska pahimmassa tapauksessa molemmilta voi mennä henki...Saatteko tuollaisessa tilanteessa käyttää ehkäisyä?

ja pidän yhteyttä soittamalla, käymällä kylässä jne. Koskan välitän kovasti sukulaisestani, haluan pitää yhteyttä, olla paljon tekemisissä ja huomioida häntä kaikinpuolin. Jakamalla ilot ja surut. Kuunteleminen on yksi hyvin tärkeä asia meidän välillämme. Näitä asioita on hieman vaikea kirjoittaa tänne...

asia on hyvin arka ja vaikea kysymys ainakin itselleni. Olen kokenut vaikean masennuksen, mutta hakeuduin hoitoon, eli terapiaan ja sain lääkityksen. Kummastakin oli minulle todellakin apua. Olin ennen suhtautunut terapia asiaan hieman varauksella, mutta yllätyin kovasti. Minun ei tarvinnut hävetä käyntiäni siellä. Sain todella ammatti- ihmiseltä apua. ja luottamus ja itsetunto koheni... Ilman tukijoukkoja, kuten lähimmäsiä ystäviäni ja rakasta miestäni en olisi selvinnyt ja saanut rohkeutta mennäkseni terapiaan. Masennus on sellainen asia joka täytyy ottaa vakavasti ja hoitaa kuntoon, menemällä ammattiauttajan pakeille.

Masennus on sellainen asia jota ei saa halveksua ts. masentuneita ihmisiä ei saa kohdella kaltoin ja pitää hulluina. On elämän tilanteita ja tapahtumia jotka voivat laukasta masennuksen ja siksi on terapia jossa saa asiat purkaa ja käydä läpi ammatti- ihmisen kanssa, saa apua, terveen ajattelutavan, mielen. Elämänilon. Jokainenhan tietää mihin masennus voi johtaa jos sitä ei hoideta. Korostan että olkaa ystävät, tuttavat jne tukena masentuneelle ihmiselle ja ihminen jaksaa elää ja turvautua hoitoon ajoissa. Masentuneet ihmiset ovat itselle samanarvoisia kuin muutkin joita ei pidä halveksua.

olen yrittänyt vastata kaikkiin... mikä on jäänyt huomaamatta?

lapsensaanti asiaan ja siihen liittyvät terveysriskit.

jos minulla olisi kysyinen tilanne että lääkäri sanoisi että enää ei voi saada lasta, muuten menehdyttä molemmat. Kunnioitan lääkäriä ja itseäni sen verran että oman terveyteni uhatessa, poistattaisin kohtuni. Sulaa hulluutta leikkiä terveydellä. Siinähän tuo " ehkäisy" tulisikin sitte ikuisesti. Tämäkin on hyvin vaikea asia kirjoittaa esille... mutta tätä mieltä olen itse.

-ap

Onko sinulla sukulaisia tai ystäviä, jotka asuvat yksin ja ovat kertoneet olevansa yksinäisiä? Entä mielenterveysongelmaisia sukulaisia tai ystäviä? Jos on, kuinka usein pidät heihin yhteyttä, tapaat tai pyydät käymään? Pidätkö siis omalta osaltasi ja aloitteellisesti huolen, etteivät he jää yksin?

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat