Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Vieläkö löytyy tyytyväisiä Tutta-vaatteiden ostajia, vai joko tämä ennen niin laadukas merkki alkaa tulla tiensä päähän?

Mulla ainakin meni nyt lopullisesti hermot, kun saman päivän aikana irtosi Tutan bodysta neppari, ja Tutan haalarin värit eivät pitäneet, kun pesin eka pesun ohjeen mukaan 60 asteessa. Aiemmin kohdalleni on sattunut rikkonaisella neulalla ommeltuja Tutan vaatteita. Lisäksi värit haalistuu ja kangas nukkaantuu joissakin Tutan kankaissa, vaikka vaatteet pesen aina nurin päin, värillisille eri pesuaine kuin valkopyykille.

No, onneksi ongelmaan on helppo ratkaisu: ei enää ainuttakaan Tutta-vaatetta meidän perheeseen!

Kommentit (15)

Eli joistain irtosi nepparit, pääntiet olivat liian kireitä, saumat ratkesivat ja jotkut taas olivat ihan hyviä. Siihen aikaan kai suunnilleen se valmistus siirrettiin pois Suomesta. Ainakin siitä puhuttiin silloin, mutta faktatietoa tästä ei minulla ole.

tutan laatuu, kaikissa vaatteissa järjestäin tätä kuuluisaa " tuttanukkaa" ja värihaalistumaa heti ekojen pesujen jälkeen. ja niissä bodeissa, joissa painokuvio esim. ankka tmv. ne valkoiset osat värjääntyvät. näitä perustrikoita en ole jaksanut tutalle lähetellä, mutta jotain muita kylläkin esim. housut ja kyllä korvasivat. harmittaa tämä laatu, kun olisi kiva " kannattaa kotimaista" ja lähettää sitä joskus ulkomaalaisille ystävillekin lahjaksi, mutta eipä tuota kehtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itselläni on oman vauva-aikani Tutta-vaatteita säilössä, ja ne ovat suorastaan loistavassa kunnossa. Äitini muisteleekin, että Tuttaa pidettiin todella laadukkaana merkkinä.

Meidän 1v neidillä on Tutalta muistaakseni kolme bodyä, kaikki saatu lahjana. Näistä yksi (aivan mahdottoman suloinen kuosiltaan) nukkaantui alta aikayksikön. Nämä kaksi muuta taas ovat tällä hetkellä käytössä, ja pysyneet tosi siisteinä. Tosin neidillä taitaa olla aina 10-15 bodya/koko (´+ vielä paidat erikseen), että meillä nyt ei niin kovaan kulutukseen vaatteet päässeetkään.

Mutta täällä kuulee jo pelkäästään niin huonoa ko.merkistä, että enpä ole viitsinyt itse kokeilla merkkiä sen enempää. Todella sääli, kun merkillä tälläiselle alle kaksivuotiaalle välillä varsin nättejäkin vaatteita.

siis tyytyväisiäkin. Meillä on todella paljon Tutan vaatteita eikä yhdestäkään vaatteesta ole löytynyt moitittavaa. Lapsella on ikää nyt 1,5 vuotta, joten useampi vaate on tullut jo tähän mennessä käytettyä. Toisinaan Tutan vaatteita kuuluu parjattavan, mutta meillä ainakin ollaan oltu niihin tyytyväisiä.

Minusta 15 euron bodyt ovat olleet ihan kestäviä. Sen sijaan ohuista kankaista tehdyt markettien kampanjabodyt (hintaluokka 5-6 euroa) ovat olleet huomattavasti heikompia laadultaan. Hinta-laatusuhde on silleen kohdallaan, että kalliimmat ovat olleet kyllä parempia kuin halvemmat.

kovaa trikoota ja resorit myös. Väärän mallisia: Leveitä ja lyhytselkäisille. Ompeleet purkautuu, alkavat äkkiä näyttää kuluneilta.

Kuositkaan ei suurin osa oikein meidän makuun.....

Meillä käytettiin vauva-aikana lähes pelkästään Tutan bodeja (resorit ovatkin hyvä keksintö, voi ostaa vähän isomman bodyn niin on kasvunvaraa), ja 3-4/20 aukesi sauma. Noin puolet kaikista nyppyyntyi lähes heti. Paras oli, kun lähetin Tutalle yhden mielibodyni korjattavaksi (joka purkaantui ekassa pesussa kainalosta), sainkin sen nopeasti takaisin korjattuna ja lisäksi uuden perusbodyn. Ilahduin, mutta ensimmäisen pesun jälkeen en jaksanut enää itkeä enkä nauraa ; lahjabody oli purkautunut pitkältä matkaa jalansuusta.

Itse en niitä ole ostanut kun olin jo kavereilta kuullut niistä huonoja kokemuksia, mutta sukulaiset (vanhat ihmiset) on niitä muutaman ostaneet lahjaksi. Toisesta oli sauma valmiiksi auki, ei siis ollut katsottu, mistä ommel menee ja meni liian reunasta. Toinen meni pesussa ihan hirveän näköiseksi. Värit meni ja sellaiseksi nukkaiseksi. Reimahan on saman valmistajan ja niidenkin taso on tainnut ruveta aika reilusti laskemaan. Mielestäni nekään eivät ole enää hintansa arvoisia.

Meillä on ollut vauva-ajoista lähtien käytössä paljon (uusia) Tutan vaatteita: bodyja, potkareita, paitoja, collegeasuja. Ne on pesty pesuohjeita noudattaen, nurinpäin käännettyinä ja yhtä hyvin ovat käyttöä kestäneet kuin mitkä tahansa muutkin saman hintaluokan vaatteet. Yhdestä collegepuserosta muistan, että pääntieresorin sauma alkoi purkautua muutaman pesun jälkeen ja samaisessa puserossa applikaatio kinnaa pesun jälkeen, vaikka sen kuosittelisikin hyvin. Omasta saamattomuudesta johtuen en lähtenyt reklamoimaan. Ja totuuden nimissä on sanottava, että saumojen purkautumisiin, neppien irtoamisiin, ensimmäisen pesun jälkeen paljastuneisiin ompeluvirheisiin jne. olen törmännyt paljon kalliimman hintaluokankin tuotteissa. Mielestäni Tutan tuotteet ovat ainakin tähän asti olleet yllättävän virheettömiä ja hyvälaatuisia. Tutan suosimista lapsenomaisista kuoseista/kuvioista lastenvaatteissa tykkään.

-Tintti

Meilla ei ole kuin muutama lahjaksi saatu Tutan vaate, mutta ovat sailyneet kiinalaisesta pesukoneesta ja takalaisista pesuaineista huolimatta ihan ok kunnossa.

Mitotus on kieltamatta hieman levea, mutta kaikki ei sovi kaikille. Meille pitaa olla kapeampaa mallia...

Meillä on lähes kaikista tutan vaatteista lähteneet saumat purkautumaan. Ne jää sitten käyttämättä, kun en viitsi itse ruveta niitä korjaamaan.

Yhden puseron olen palauttanut. Kysyin samalla, että millä perustelevat ompelun laatua, kun Ökotex koskee vaan kankaan laatua. En saanut muuta vastausta kuin pahoittelut.

Sitä olen myös ihmetellyt, kun koot esim. bodeissa vaihtelee tosi paljon. Yhdessä mallissa saattaa 80 cm olla isompi kuin toisen mallin 90 cm.

Napit lähtee irti, saumat vinossa, saumat repeää jne.

Paljon edullisempia ja parempia merkkejä löytyy. Esim prismassa myytävä ciraf sarja on yllättänyt minut laadullaan. mielestäni ollut ihan hyvää.

Tuttaa meille ei tule ollenkaan. Toki jos lahjana tulee niin ok ja pidetään kyllä.

Laatu on nykyisin kovin vaihtelevaa, osa vaatteista nukkaantuu, haalistuu ja venahtaa tosi nopeasti, osa taas pysyy hyvinä pitkään.

Meillä on myös paljon vanhempaa Tuttaa, veljen tytöltä saatuja ja kirppikseltä ostamiani jotka ovat järjestään kaikki edelleen loistokuntoisia.

CIRAF on yllättänyt minutkin positiivisesti, kivannäköisiä ja ok-laatuisia

arkivaatteita, vaikka aina " markettivaatteita" parjataankin, niin ei nuo kyllä mitenkään häviä HM -Lindex ym vaatteille.

Minä kolme vuotta sitten ostin Tutta vaatteita ja äitiyspakkauksessa oli myös. Aivan onnettomia vaatteita, vaikka hyvää vaatehoitoa mielestäni harjoitankin. Saumat hajoili käsiin ja värit lähti etenkin " retro" vaatteista ekassa pesussa. Pistin Tutta vaatteet boikottiin. Joskus vilkaisin, niin muistikuvani mukaan hinnat oli laskeneet noilta 2004 ajoilta?!?

Lapsuudestani muistan hyvät Tutta vaatteet ja niin muistaa äitinikin. Joitain hassuja vanhoja Tutta vaatteita mihin olen törmännyt, niin ne on erinomaisessa kunnossa, vaikka ne ovat jo monella lapsella kiertäneet.

Ai niin yksi farkkumekko on Tutalta ja se on aivan ihana ja kiertää nyt toisella ipanalla :)

Uusissa vaatteissa, ekassa käytössä, kangas rikkoontui ompeleiden kohdalla. Palautin kauppaan ja sain uudet tilalle. Ihan samalla tavalla rikkoontui nekin ja sain rahat takaisin.

Sen sijaan kirpparilta ostetut/kavereilta tulleet vanhemmat Tutat ovat kestäneet ja edelleen hyväkuntoisia.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat