Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen 32-vuotias perheellinen, viime keväänä valmistunut, nyt työtön FM. Ala tuli valittua nuorena haihattelijana, työllistymisnäkymät omalla alalla ovat olemattomat. Minulla on runsaasti toimistotyökokemusta, mutta en haluaisi viettää koko elämääni sellaisessa työssä - saati työttömänä. Olen viimeisen vuoden aikana kiinnostunut vakavissani sosiaalialasta, lähinnä sosiaalityöntekijän työstä. Tiedän: raskas työ, huono palkka, pitäisi opiskella toinen kokonainen toinen tutkinto, mutta mitä enemmän asiaa mietin, sitä enemmän omemmalta ala tuntuu. Mainitsin eilen kokeeksi illanistujaisissa kavereille alanvaihtohaaveista. Vastaanotto oli aikamoinen tyrmäys: Miksi niin huonosti palkattu ala? Ei kukaan lahjakas ihminen jaksa sellaista työtä. Kautta rantain annettiin myös ymmärtää, että on yhteiskunnan varojen tuhlausta opiskella toinen akateeminen tutkinto...

Mitä sanotte: olenko ihan hullu, jos haen ensi keväänä uudelle alalle - siis jos mitään järkevää tai mielekästä työtä ei ole löytynyt?

Kommentit (2)

Sossuja tarvitaan muuallakin kuin siellä luukulla.

Todennäköisesti saat jotain korvattua edellisestä tutkinnosta niin että opiskeluun ei mene kokonaisen uuden tutkinnon aikaa.

nimittäin noille kavereilles. No, ihmisillä on tietty oikeus mielipiteeseensä, mutta ois nyt luullut että joukosta löytyy edes yksi joka oikeasti kannustaisi sua rohkeasti yrittämään. Koskaan ei ole liian myöhäistä. Äläpä välitä, vaan jos oikeasti ala kiinnostaa niin anna mennä vaan!

tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat