Vierailija

Meillä meni kuivausrumpu rikki toissa päivänä ja jouduimme tänään hakea anoppilasta kuivaustelineen lainaan. NIIN vaivalloista ja turhauttavaa hommaa laittaa pyykkejä narulle!!

Älkää hyvät ihmiset säästäkö sellaisessa asiassa kuin kuivausrumpu tai tiskikone!!

Pyykinpesun ajankulustako johtuu myös se, että monilla ihmisillä on hikisiä vaatteita usein päällä?

Sivut

Kommentit (47)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

On siinäkin tekemistä kun viisi koneellista pesee, kuivattaa ja viikkaa... Toki ehtii tehdä välissä muutakin, ja saa kaikki pyykit yöksi kaappiin puhtaina ja kuivina.

Ei meillä rummussa pyykit rypisty, kunhan ne ottaa lämpiminä sieltä pois ja heti viikkaa. Pahemmat jäljet t-paitoihin narulla kuivaamisesta jää.

Minä arvostan sitä ettei pyykkien kosteus leviä huoneilmaan, painovoimaisesti ilmastoidussa rintamamiestalossa ei ole ollut tarkoituskaan kuivata pyykkiä sisällä. Ja huonepöly vähenee myös.

Eikä kauheasti kiinosta että kaikki vaatteeni muuttuvat mustasta harmaaseen.

Enkä ajo myöskään kuivattaa vaatteeni kylppärissä missä on lattialämmitys. Lattialämmitys on sammutettu jo ajat sitten, ja sähkökulut puolittuivat saman tien.

Ihan vaan telineessä saavat kuivua, hyvä ilmanvaihto kotona, niin kyllä ne siitä kuivuu.

Pyykkivuori on loputon kun ei ehdi pestä sitä mukaan kuin pitäis. Rummun kanssa oli helpompaa kun viikossa urakoi pari päivää pyykkiä niin sai kaapin välillä tyhjäksi. Nyt pitäis jatkuvasti muistaa laittaa se kone oikeassa välissä päälle ja kun muutaman kerran unohtaa niin kaaos on valmis.

Kahdella telineellä ja saunan lauteilla (ei nykyään käytössä kun saunotaan ulkosaunassa) kuivaan pyykit mutta siltikin loppuu tila kesken. Ja ei tuo teline oo kivan näköinen :(

Meillä kuivataan lähes kaikki rummussa ainakin osittain ja todella vähän on sellaisia, joita tarvitsee silittää. Ei vaan saa kuivata liian kuivaksi, vaan valita sellainen, joka jättää just sen verran kosteiksi, että vaatteet saa muotoiltua viikkauksen yhteydessä.

Ja meilläkin arvostetaan sitä, ettei vaatteiden käytössä ja pesussa irronnut pöly tule huoneilmaan, vaan jää rummun nukkasihtiin.

Melkein kaikissa vaatteissa (esim. farkuissa, paidoissa yms.) on nykyään jonkin sortin joustavaa materiaalia, joka ei tähän mennessä kyllä ole kestänyt kuivausrumpua (rumpu uusi - vaatteet laadukkaita). Esim. lastenvaatteissa on suurimmaksi osaksi lycraa tms. Samoin alusvaatteet ei kestä rumpukuivausta. - Olen tekstiilialalla ja täällä pahimmat kirosanat ovat kuivausrumpu ja huuhteluaine.

Olen kylläkin rummun kannattaja muuten -> meillä kuivataan peitot, tyynyt, pyyhkeet ja lakanat rummussa.

mutta nyt hiljattain ostimme lisäksi kuivauskaapin. Meillä on 9:n hengen perhe, joten pyykkiä riittää.

Enemmän tykkään kuivattaa kaapissa kuin rummussa, pyykit saa viriteltyä siististi, eikä tarvitse silitellä.

Rummussa kuivatan kaikki liinavaatteet, jotka sitten lämpimänä heti viikkaan, niin eivät ehdi rypistyä.

kyllä lähes joka päivä, mutta jos kone pyörii itsekseen sen neljä tuntia päivässä ja pyykkien kuivumaan laittaminen kestää yhteensä 15 minuuttia, niin en koe sitä taakaksi.

enkä enää antais pois. Ihana kapistus!

Ennen vaatteet oli pölyisempiä, kovempia ja ryppyisempiä kun telineellä kuivatti.

Lisäksi tuo teline vie paljon tilaa, kun on muutenkin liian ahdasta.

Kesällä, jos ilmat sallii, kuivatan vaatteet ulkona.

kuluta vaatteita. Ihan hyvän näköisiä ovat, mutta ostankin aina laadukkaita vaatteita, jotka kestävät rumpukuivauksen. Halppis-t-paidat kyllä taatusti nuhjaantuvat rummussa. enemmän vaatteet tulevat nuhjuisen näköisiksi väärän eli zeoliittipitoisen pesuaineen takia. Myös huuhteluaine haalistuttaa värejä. Itse en käytä huuhteluainetta ollenkaan vaan käytän vaatteet rummussa ja vielä silitän.

Hassua, miten tällaisetkin harhauskomukset ovat näköjään vieläkin sitkeästi hengissä, vaikka kuivausrummut ovat niin yleisiä.

Tutkimukset osoittavat, että valtaosa eli 60-70 prosenttia vaatteiden kulumisesta tapahtuu käytön aikana ja 20-25 % pesun aikana. Eli kuivausrummun vaatteita kuluttava vaikutus on todella vähäinen.

Pyyhkeiden siksi, että niistä tulee paljon pehmoisemmat. Mutta muuten emme juuri käytä. Meillä on riittävät tilat kuivata pyykkiä narulla.

Ja rumpu kuluttaa vaatteita ihan hirveästi. Itse en kuluneen näköisiä vaatteita käytä, joten... Ja toisekseen, rumpu kuluttaa paljon enemmän sähköä kuin pesukone. Ihan turhaa energian haaskausta moinen. Se myös lämmittää kamalasti.

mikä tarkoittaa että ne pitää silittää. Toinen juttu on että trikoita ei voi venytellä alkuperäiseen kokoonsa siellä rummussa niin että jos ne siellä kuivaa mahtuvat vähemmän aikaa lapselle. College housujen lahkeet saattavat olla kuivausrummun jäljiltä koossa 116 n. 6 cm lyhyemmät kuin olivat alunperin tai kun ne oikoo pesun jälkeen ja laittaa telineeseen kuivumaan. - Joo, oon testannut :).

Ja päälle tulee sähkölaskut ja turha energiankulutus, koska lattialämmitetyssä kodinhoitohuoneessa pyykit kuivuvat muutenkin aivan riittävän nopeasti.

Jos se ois huoneilmassa niin huhhuh. Ja siis yhdestä vaatekappaleesta kaikki, koska vanhoista ei enää lähde juurikaan mitään. Oli jotain mikrokuitua tms.

Ok, jos kuivatuksen vaikeus ei teitä haittaa niin miksi ihmeesäs ihmisillä on usein likaiset/hikiset/samat vaatteet monta päivää?? Miksi ette pese useammin??

Ikävää kyllä siinä mielessä että ne kuivuvat pyykit vie niin paljon tilaa. Meillä on kyllä rumpu mutta minä en siitä niin välitä, ainoa syy minulle sen käyttöön on se että kuivaustilaa ei ole enkä tahdo muutenkaan kuivata pyykkiä sisällä. Kesällä ripustan kaiken ulos.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat