Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tänä aamuna nähtyä: 3 7-10-vuotiasta poikaa leikki meidän pihan lähellä multakasoilla. Yhdellä oli shortsit ja T-paita. Toisella oli myös T-paita ja 3/4 housut. Yhdellä oli peräti collegehuppari ja farkut. Kenelläkään ei ollu päähineitä. Kaikki leikki AVOJALOIN.

Aamulla oli 8 astetta, tosi kylmä ja kostea keli. Meillä oli pipot, hanskat ja välikausivaatteet päällä. Eikö vanhempien pitäisi katsoa vähän perään missä vaatteissa ulkoillaan?? Mitähän näillä kavereilla on koulupäivinä päällä...

Kommentit (17)

Varsinkaan kun kyse on liikkuvaisista 7-vuotiaista. Jos on tottunut pieneen viileyteen niin ei haittaa mitään. Er asia vaunuissa työnnettävillä.

3,5-vuotiaamme on varsinainen hikikarpalo, mutta pyytää jo hanskat käsiinsä.

Muuten päällä tavalliset sisävaatteet ja kaksiosainen kevyt ulkoilupuku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos lämpöä on vaikka 14 astetta, niin 2v ja 4v lapset ovat oikein tyytyväisinä vk-haalareissaan sisävaatteiden päällä. Päässä ohut puuvillapipo. Jos lämpöä on alle 10, niin haalarin alla on trikoo-/collegetakit ja käsissä puuvillasormikkaat. Se haalarihan on kuorivaate, joka pitää tuulen ja kosteuden ulkona. Täällä Pirkanmaalla on ainakin piha märkänä koko päivän ja on tuullutkin aika paljon. Sittenkö vk-vaatteet pitäisi ottaa käyttöön kun on jo pakkasta?

Iltapäivälläkin piti olla ihan takit päällä kun kävimme sienimetsässä, mutta ei kuitenkaan käsineitä tai pipoja. Ai joo...Minua kyllä säälitti meidän lapsia enemmän se shortseihin ja T-paitaan pukeutunut poika.

ap

ja käy liikkuvaisena ihmisenä aamulenkillä avojaloin!

Taitaa oma lapsi juoksennella puolialasti kylillä kun äiti ei osaa huolehtia vaatetta päälle....

Esimurkku ei osaa syksyllä pukea päälleen eikä keväällä riisua.

Keväällä vielä lämpimillä töröttää pipo päässä ja vastaavasti syksyllä pitää patistaa vaatteita.

Kuitenkin pakkasella aina haluaa pukeutua mitä joskus juoksee lähikioskilla paitahihasillaan pakkasella ja pyrähdyksen pihalla avojaloin.

Terve kuin pukki, valittaa kun ei saa koskaan olla poissa koulusta.

Klo oli 9. Lämpötila 8 astetta, piha yön jäljiltä litimärkä. Oma 5-v. kuumaverinen poika viihtyi aivan hyvin hikoamatta kalsarit, trikoopaita ja kosteussuoja vk-haalari päällä. Päässä oli ohut puuvillaneulepipo ja käsissä märkyyden takia vk-hanskat. Minun mielestä aivan täysin normaalia tilanne pukeutumista. Voin olla tietysti väärässä. Lapsella olisi ollut varmaan hauskempaa shortsit ja t-paita päällä ja avojaloin.

Helsingissä oikeasti olimme koko perhe ulkona t-paidassa ja pojilla lippikset päässä. Täällä oli lämmin ja etenki iltapäivällä oli tosi lämmin.

On vanhempia jotka mieluummin ylipukevat kuin alipukevat. Itse kuulun niihin. Tosin nyt oltu kaikki nuhakuumeessa, joten ei tosissaan shortseissa ulkoiltaisi muutenkaan. Mutta tuuli on jo syksyisen viileä ja aamut kosteita ja kylmiä. Ei ole kesävaatteiden aika.

Monet pienet lapset on tosissaan täälläkin shortseissa ja t-paidassa tai jossain ohkaisessa prinsessamekossa. Ihmettelen vaan että eikö palele, vaikka lämpöä olisikin 8-13 astetta. En mä ainakaan tarkenisi noissa vaatteissa.

Vierailija:

Lainaus:

Klo oli 9. Lämpötila 8 astetta, piha yön jäljiltä litimärkä. Oma 5-v. kuumaverinen poika viihtyi aivan hyvin hikoamatta kalsarit, trikoopaita ja kosteussuoja vk-haalari päällä. Päässä oli ohut puuvillaneulepipo ja käsissä märkyyden takia vk-hanskat. Minun mielestä aivan täysin normaalia tilanne pukeutumista. Voin olla tietysti väärässä. Lapsella olisi ollut varmaan hauskempaa shortsit ja t-paita päällä ja avojaloin.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat