Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Voinko mennä naisten puolelle 7-vuotiaan pojan kanssa? Mikä se ikäraja oli?

Sivut

Kommentit (28)

Jos on joku vamma, ettei voi vaikka 13vuotiaanakaan mennä yksin miesten puolelle niin on kyllä ihan varma, ettei sitä tulla naisten puolellekkaan äidin kanssa! Sitten vaikka anotaan jotain kunnallista avustajaa uimahallireissuille tai yritetään varata uimahallin perhesauna.

Koska olen kerran ollut uimahallissa, kun saunasta tulessaan tytöt huomasivat, että sielä olikin heidän luokkalainen poika ja kyllä se tilanne itkuun pääty.

Vaikka kuinka olisi vaikea päästää poikaansa itsekseen miesten puolelle, on kuitenkin tajuttava tämän mahdollisuuden olemassa olo. Eikä sen tarvitse olla saman luokkalainen, kyllä riittää saman ikäinen vieras poikakin.

Olisitko itse halunnu siinä iässä olla samassa tilassa alasti oman luokkalaisen pojan kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ei nyt 7v ole ihan turvallista vielä yksinkään laittaa miestenpuolelle. Minusta siihen ikään asti voi käydä naisten puolella, että on tarpeeksi vanha menemään yksin miestenpuolelle.

Onko ihan tietoakin..? Tuntuu nimittäin tosi korkealta ikärajalta...

Meidän 10v esikoisella on jo pienet rinnat ja häpykarvoitus, tuntuisi aika erikoiselta, että voisi mennä miesten puolelle...

Miten tuollainen nynny voi sitten kouluunkaan mennä jos ei selviä kaapin oven lukon avaamisesta? Ja turha ottaa taas esille pedofiilit, voidaan se lapsi raiskata koulumatkallakin.

Vierailija:

Lainaus:

ei nyt 7v ole ihan turvallista vielä yksinkään laittaa miestenpuolelle. Minusta siihen ikään asti voi käydä naisten puolella, että on tarpeeksi vanha menemään yksin miestenpuolelle.

Rajat ovat aina näissä asioissa lapsi-, vanhempi- ja uimahallikohtaisia. Täällä helsingissä ainakin monessa hallissa " virallinen" ikäraja on niinkin korkea kuin 10 vuotta...Itse pidin koulun alkua ikärajana. Helppo asia tämä ei suinkaan ole, sillä ainakin täällä PK-seudulla hallit ovat valtavia (Mäkelänrinteen uintikeskus, Itäkeskuksen uimahalli jne.), ja siellä menee ovissa sekaisin usein aikuinenkin. Lisäksi esim. mäkelänrinteen uimahallissa on suihkutiloissa syvä kylmävesiallas, joka ainakin minun poikaani on kiinnostanut aina valtavasti. Tämä kylmävesiallas on ihan sivussa, paikassa, johon pesutiloista ei edes näe. Uimataidottoman lapsen totteluun on sitten syytä luottaa 100% jos hänet päästää yksin tiloihin, missä on syvää vettä!

On siis mielestäni aivan eri asia vaatia 7-vuotiaalta lapselta sitä, että hän osaa pienessä lähihallissa lukita kaapin oven ja käydä suihkussa ja tepastella tyylliin yhden pienen suihkuhuoneen läpi altaalle, kuin että hänen tulee selviytyä valtavissa, ruuhkaisissa tiloissa, joissa on ovia, suihku- ja kaappisyvennyksiä,saunoja jne. vaikka muille jakaa ja kaiken lisäksi altaita, joihin voi vaikka hukkua jo suihkutilojen puolella.

Meillä onkin uinnit hoidettu tämän syksyn puolella niin, että joku miespuoleinen (isä, vaari, kummisetä) on aina mukana. Ja kovasti on panostettu siihen pukuhuonekäyttäytymisen harjoitteluun. Mikäli miespuoleista ihmistä ei saa mukaan, voi kyllä varmaan kysäistä hallin henkilökunnalta, josko joku voisi vähän katsoa lapsen perään pukutiloissa...Treenausta, treenausta tarvitaan näissä isoissa halleissa.

Mutta siis henkilökohtainen mielipeeni on kyllä se, että eskari voi vielä hyvin tulla äidin kanssa, koululaisen pitäisi - tavalla tai toisella - mennä jo oman sukupuolensa puolelle.

JOhonkin raja on vedettävä ja kouluikä on mielestäni ylivoimaisesti paras rajaikä.

On täysin selvää, etteivät kaikki juuri koulunsa aloittaneet 6-7-vuotiaat tietenkään pärjää yksin jättihalleissa. Juuri tämä ikä, noin vuoden kenties, on se kinkkisin--> ei voi mennä naisten puolelle, muttei itse vielä pärjää miesten puolellakaan. Joten jos omaa miestä ole saatavilla, olisi mielestäni kaikin keinoin pyrittävä järjestämään joku ratkaisu (joku sukulainen, lapsen kaverin & hänen isän kanssa jne.), jotta pääsee miesten puolelle. JOs tämä ei mitenkään onnistu, niin voi olla että uimiseen tulee pieni tauko. Mutta harvassa varmaan ovat ne, jotka eivät mistään löydä jotain miestä pojan kanssa uimaan, jos tosissaan yrittävät.

Asia pitää nähdä tyttöjen kannalta. ON tosi noloa lapsille (myös pojille) jos törmäävät ikäisiinsä lapsiin siellä hallissa.

mun kanssa pukuhuoneeseen. tietty jos isä olis mukana poika menis hänen kanssaan mut muuten mun.

en tosiaan luottais siihen että osais yksin toimia miesten pukuhuoneessa ja suihkussa.

lapset on tässäkin asiassa niin erillaisia.

Ainakin Helsingin Itäkeskuksessa. Siellä voi menä liukuoven taakse pukeutumaan, lokerot on sitten kaikille yhteisellä alueella. saunaa ei valitettavasti ole.

ala-asteella (ekalla ja tokalla) koko luokka yhdessä uimahallissa siten, että oltiin kaikki naisten puolella. Pojat vaan riisui ja puki eri välikössä kuin me tytöt.

Kuten ne tytötkin - jotka sinänsä ovat vielä oikeassa paikassakin - eli jos ei poitsu pärjää yksin miesten puolella, niin kannattaa odottaa sitten kasvamista.

tytöt naisten ja pojat miesten puolelle.

Kyllä itseäkin ärsyttää joskus, kun on semmoisia liki 10v poikia ollut naisten puolella.. Kerran vielä oikein tuijottivat ja tirskuivat (ei nyt minua, mutta paria mummoa).

Meidän varmaan pitää olla sitten menemättä uimahalliin ollenkaan, kun 6v. poika (ekaluokkalainen) ei uskalla mennä yksinkään kun pelkää eksyvänsä.

Tiedoksi, että nykyään uimahallissa ollaan alasti, niin saunassa, suihkussa kuin pukuhuoneissakin. uimapuku laitetaan päälle silloin, kun mennään UIMAAN.

Vierailija:

Lainaus:

ala-asteella (ekalla ja tokalla) koko luokka yhdessä uimahallissa siten, että oltiin kaikki naisten puolella. Pojat vaan riisui ja puki eri välikössä kuin me tytöt.

pitää olla menemättä. Tai sitten voi kysyä jos hallin henkilökunta voi ohjata pojan pukuhuoneeseen ja näyttää suihkut, altaat ym.

Itse kuvittelisin, että koululaispojilla voi olla itselläänkin aika noloa naisten puolella.

En veisi 7v tyttöäkään miesten puolelle.

joten aika outoa olisi viedä sitten vapaa ajalla pojat tyttöjen puolelle tai toisinpäin. Meillä alkanut nyt ekaluokalla lähiuimahallista harjoittelu, miten yksin toimitaan. Mies siis lasten mukana, mutta lapset periaatteessa hoitavat kaiken itse ja huolehtivat tavaroistaan.

Kestää varmaan hetken, ennen kuin uskallan heitä ihan yksin päästää saunaan yms. Kuitenkaan en heitä enää naisten puolelle vie eli olemme " riippuvaisia" miehestä.

T. neljän pojan äiti

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat