Seuraa 

tästä se lähtee taas

Kommentit (16)

Nostan tätä meidän pinoa ylöspäin, jos joku vaikka loppuviikon sutinasta ja suihkeesta huolimatta ehtii kirjoittelemaan :)

On mulla uutinenkin: Nyt meilläkin poika osaa nousta tukea vasten seisomaan!! Ja taito onkin jo kovassa käytössä :) ja päiväunille on siirrytty sisälle. Hassua, mutta poitsu ihan ite " ilmoitti" , ettei halua enää nukkua rattaissa vaikka ihan pienestä asti on siellä nukkunut. Alkoi vaan tulla itkuja kun yritti laittaa rattaisiin nukkumaan ja silloin tajusin kokeilla sänkyyn laittamista ja sinne nukahtaa nyt parissa minuutissa silloin kun on uniaika, ilman mitään itkuja. Joten hyvä niin :)

Mukavaa viikonloppua!

Piparminttu

toivottavasti ei mene korviin..

Meidän yöt on olleet aivan kamalia jo pari-kolme viikkoa.Itkua ja mekastusta jatkuu ja lopulta olen ottanut neidin viereen.Itse en ole nukkunut ties milloin??

Meillä on tänään 10v hääpäivä,eipä taideta viettää kun ei ole lastenvahtia mutta ehkä sitten myöhemmin..

Meillä tutkitaan kaikki paikat ja kaikkea maistellaan.Pari päivää sitten neiti söi pankkikoodini ja sain pikaisesti tilata uudet :)

Wilma ilahtuu aina kun laitan hänet rattaisiin,tykkää olla menossa vaikka kuinka monta tuntia.Pääasia että pääsee katselemaan maailmaa,taitaa tulla hyvä shoppailukaveri.

Meillä syödään edelleen vauvasoseita,minun laiskuuttani kai.Vatsa ei myöskään kestä mausteita.No,kaikki aikanaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä ainakin viime viikolla kirjoitin puistosta, jonne saapi lapset nakata ;) 1-6-vuotiaille tarkoitettu, lapsen pitää osata " liikkua itsenäisesti" . Auki on 8.45-12.15 arkisin. Esikoisen 4v. siis jätin sinne lääkärireissun ajaksi, tätien mielestä tyttökin olis saanu jäädä, mutten viitsinyt jättää kun on niin kovin mun perään. Kävellähän tuo tyttönen osaa jo hienosti. 2e/pvä tai 18e/kk on hinta. Jotain hyviä lapsiperheen palveluja meillä päin sentään on :) Esikoisen ollessa pieni ja kotihoidossa käytin tuota aina kun piti jonnekin asioille päästä, jonne poikaa ei voinut ottaa mukaan. Helpotti huomattavasti, meillä kun ei ole sitä paljon puhuttua " tukiverkkoa" lähellä.

Mutta nyt ei riitä aika muuhun...

Marrastoive

Unikoulua on mietitty täälläkin, en tosin vielä ole päässyt sitä ajatusta pidemmälle. Kahdesta kolmeen kertaan herää Veetikin yöllä vielä tissille ja tämän myönnän ihan täysin johtuvan nyt omasta laiskuudestani. Tissi on helppo lykätä suuhun ja vähän syötyään Veeti nukahtaa helposti uudelleen ja laitan takaisin omaan sänkyynsä. Meillä vauvan sänky on makuuhuoneessa mutta ei ihan meidän sängyn vieressä. Iltaisinhan Veeti nukahtaa omaan sänkyyn jonne hänet rinnalta laitan usein hereillä tai melkein hereillä. Yösyöttöjen lopettamisen ei luulisi olevan hirveän työn takana, viime yönä yksi syöttö tavallaan jäi väliinkin kun tutti riitti. Täälläkin taitaa olla äiti se joka sitä unikoulua enemmän tarvitsee : )

Nyt näyttäisi ylä ikenen läpi kaksi hampaan alkua työntyvän. Täällä omassa pinossaan kyselinkin siitä kun imetys oli yhtäkkiä alkanut niin kovin sattumaan ja syy näyttäisi siis olleen juuri noiden hampaiden puhkeaminen. Uutta raskauttakin veikattiin.. mutta ei sentään kai

Kun pitkään aikaan ei olla täällä reseptien jakoa harrastettu nin laitanpa tästä teille oivan porkkanakakun ohjeen jakoon, löytyi ohje kaapin kätköistä ja kokeilin kun kuulosti niin helpolta ja nopealta, porkkana tekee kakusta tosi mehevän, tein tätä koulusta palaaville ja hyvin maistui. nam

1 kananmuna

1 dl maitoa

3/4 dl öljyä

4 dl hienoksi raastettua porkkanaa

3 dl fariinisokeria (laitoin tavallista hienoa, kun ei ollut)

4 dl vehnäjauhoja

1/2 dl pähkinärouhetta (tämäkin itseltäni puuttui)

2 tl leivinjauhetta

1tl vaniliinisokeria

1 tl kanelia

1/2 tl suolaa

Kuorrutus

4 rlk vettä

3 dl tomusokeria

kanelia

Tasapohjainen kakkuvuoka voidellaan ja korppujauhotetaan.

sekoita kananmuna, öljy, maito ja porkkanaraaaste.

Lisää keskenään sekoitetut kuivat aineet ja sekoita tasaiseksi. Kaada vuokaan, 175 C noin 40 min.

Tee kuorrutus ja levitä hieman jäähtyneen kakun päälle.

Hei kaikille.... jotenkin on jäänyt tämä nettisurffaus kun pääsi töihin... Olin siis mieheni isyyskuukauden ajan töissä, ja Sofia ja isukki pärjäsivät hienosti. Nyt olen taas kotona, mutta vain 6 vko, minkä jälkeen Sofia menee (veljiensä vanhaan tuttuun) päiväkotiin ja minä taas töihin.

Imetyskin loppui ihan suunnittelematta, olin ajatellut töissäolosta huolimatta imettää illalla ja aamulla ainakin vuoden ikään (kun tämä on viimeinen vauvelikin..... poikia imetin 11-12 kk), mutta koulujen alettua ensin pojat, ja sitten Sofia saivat kunnon räkätaudin, ja neiti oli niin tukkoinen ettei ollenkaan halunnut rinnalle. Kun flunssa oli ohi, oli hän koko homman jo unohtanut.

Ruoka maistuu ihan hyvin, mutta se on jännä että soseista kelpaa vain sileähköt 5 kk soseet, ei mitkään 8 kk purkit. Mutta ihan ansiokkaasti neiti syö ihan oikeata ruokaa, kuten makaronilaatikkoa, kinkkukiusausta ym helposti pureksittavaa. Joten me olemme siirtyneet suoraan 5 kk purkeista aikuisten ruokaan.

Eteneminen tapahtuu edelleenkin mönkimällä, veljensäkään eivät juurikaan kontanneet vaan suoraan mönkimästä siirtyivät kävelemään. Ulkona pitäisi saada olla, ja pikku kolmipyörä on aivan suosikki!

Ihanaa syksyä kaikille!

T. Mari ja Sofia

Moikka,

Tänään olikin sitten neuvolakäynti :)

Ainon painoon ei ollut tullut nousua, johtuen varmaankin tuosta taudin takia paastotusta viikosta, mutta pituutta olikin tullut sitä enemmän. Mitat olivat nyt 9650g + 71,5cm.

Kaikki hienot taitonsakin neiti siellä esitteli ja hurmasi terkan ihan täysin. Seuraava käynti onkin sitten lähellä vuoden ikää, 14.11.

Aino on alkanut kiipeilemään matalien tavaroiden päälle (esim. lelulaatikot) ja tukea vasten nousee jo pystyyn. Ottaa askelia tuettuna. Ymmärtää jo puhettakin, mutta kieltojen suhteen neiti on täysin kuuro :) heiluttaa vain takaisin ja nauraa kiellon päälle. Minulla on selkä aivan sökönä tuosta jatkuvasta nostelusta, lattialta kaikki menee suuhun :)

Kaikki tosi hyvin, ylähampaita pukkaa ja jokainen yö on tasaisen levoton :)

Kanelisokeri

Antilla tulee tänään 10kk täyteen :)

Tukea vasten kävellää, samoin käsistä kiinni pidettäessä. Joskus päästää irti ja hetken seisoo ilman tukea, saas nähä koska kävellään, kiirettä ei kyllä ole mun mielestäni.

Ruoka maistuu hyvin, ensviikon ma on neuvola niin saadaan mittoja, mikään pullukka vauva ei ole, eikä mikään laiheliinikaan, sellanen sopiva:)

Maitomerkkiä jouduttiin vaihtaan, tuttelista alko olla maha tosi löysällä ja vaihto naniin autto.

Autoleikit on kivoja, niiden kanssa pörräillään vaikka kuinka kauan ja on opittu myös riehumisleikit sisaruksien kanssa, voi sitä riemua kun painitaan siskon kanssa.

Yöt nukutaan edelleen hyvin, yksin ei halua nukkua, siskon pitää tulla myös nukkumaan (nukkuvat samassa huoneessa). Joskus on Ella valvonut pidempään niin Antti nostanut metelin ja hiljentynyt vasta kun sisko mennyt omaan sänkyyn myös :)

Välillä siellä pulistaan keskenään ennenkuin nukahdetaan, hauskan kuuloista.

Mulla selvis la vihdoinki 19.3, pikkuhiljaa alkaa raskaus näkymään:)

Pahoinvointi se vaan ei meinaa loppua, sitä loppua odotellessa...

Tuuli

Terve taas kaikille muruille ja oikein paljon onnea niille joille on tullut 10kk täyteen!! Meiltä Jaden kanssa terveisiä syksyisestä Hollannista!! Oli ihanaa päästä vähäksi aikaa pois, mutta voi että oli rankka matka! Alku meni hyvin, eli lennot sujuivat ilman suuria ongelmia ja tyttö nukkui koko matkan, mutta sihhen sitten ilo jäikin. Jade roikkui minussa kiinni koko viikon ja huusi jatkuvasti, jos ei ollut sylissä, yöt oli rikkonaisia ja jouduimme palaamaan yösyöttöihin, ja kaiken kukkuraksi saimme vielä molemmat ripulin ja siitä karsitään vieläkin jonkin verran! Itse olin niin väsynyt, että kun pääsin lentokentällä tälle puolelle ja näin vanhempani ja miehen vastassa niin itkuhan siitä tuli! Olin niin onnellinen kun pääsin kotiin!! Vannoin että oli viimeinen kerta kun matkustan 9 kk vanhan kanssa, YKSIN mihinkään!! Nyt on onneksi jo vähän tasaantunut, ja tyttö nukkuu omassa sängyssään koko yön heräämättä ja syömättä, sekä on iloinen kotonaomien lelujensa kanssa. Itse vielä poistelen univelkaa, mutta voiton puolella alkaa olla!

Paljon voimia alkavaan viikkoon kaikille, eteenkin yövalvojien kanssa kamppaileville!

Rakkaudella, kotiutuva P ja Jade

Tiistaina selvisi muutamien itkuisten öitten syy, molemmat korvat oli tulehtuneet. Ihan sellainen normaali flunssa vaan lisänä, ei kuumetta eikä mitään. Mutta toki heti tiesin, kun yöt kävi mahdottomiksi, että mistä on kyse. Esikoisellakin oli aikanaan suurin piirtein samassa iässä eka... Kierre alkoi vasta sitten kun hoitokin, ehkä nytkin sitten niin. Toivottavasti ei.

Mutta eipä tässä nyt muuta, pyykkejä kuivumaan ja sitä rataa...

Marrastoive

Ehtisinköhän minäkin kantaa korteni tähän kekoon! :)

Tuntuu vaan että vuorokaudessa ei tunnit riitä sitten millään. Mut se on kaiketi ihan normaali lapsiperheen arkea. :)

Niklas on oppinu nyt kävelemään! Joku reilu viikko sitten otti ensimmäiset kunnon askeleet ja nyt mennään välistä jo aika kovaakin, mut kyllä silti pääasiassa vielä konttailee.

Kauaa en ehdi kirjotteleen, meillä on puolen tunnin päästä vanhempain ilta päiväkodilla. Enpä tiiä mitä siellä mahtaa olla, mutta ajattelin lähtee kattomaan.

Mitähän ihmeellistä tässä nyt ollu...? Eipä kai oikeen mitään. Kova poika on touhuamaan, tykkää levitellä kaikki tavarat hujan hajan. Keksiä olis koko ajan hakemassa yhdestä keittiön laatikosta ja suuttuu kun ei sinne anneta mennä. Että kyllä tempperamenttia löytyy..

Meillä muuten kanssa paukutetaan vessanpöntön kantta, jos sattuu et on vessan ovi unohtunu auki.. :P Yleensä siis pidän oven kiinni, kun se vessa tahtoo olla turhan kiinnostava paikka... Pyykkikoneeseen tunkee kanssa itteensä. :D

Mutta nyt tarttee lähtee jo kyllä valmistautumaan sinne päiväkodille lähtöön...

Syksyn jatkoja vaan kaikille.

joelaa ja Niklas

Ei tahdo ehtiä kirjoituspuuhiin, vaikka lueskelenkin päivittäin. Yritän kovasti siis metsästää töitä... ja sitä se tosiaan on. Kaiken tämän normaalin päivähärdellin lisäksi. Ei ole tämän äipän hermot enää kovin hyvässä kunnossa... =:-O

Meillä oli viime viikolla neuvola. Neiti on kasvanut pikkaisen pituutta, mutta hitusen on paino pudonnut. Mitat siis nyt 70,6cm ja 8100g. Kuukauden päästä sitten ylimääräinen neuvola mittauksineen. Hb oli myös liian alhainen. Että silleen... kun neiti alkaa vihdoinkin löytyä nöiden makkaroiden alta, niin sitten pitää huolestua, kun käyrät vetelee alaspäin. Höh! Mutta ei kai sitä hirveästi kasveta, kun vedellään vaan tissiä ja on alettu tosissaan liikkumaan. Nyt siis pitää tuota tissiä vähentää... Ja yösyönnit... lukeudun niihin äiteihin, jotka eivät vain jaksa lopettaa. On niin paljon helpompaa tässä univelkakierteessä vain lykätä se tissi suuhun, jos ei helpolla muu auta.

Tein tässä huomion, että neitimme kyllä syö karkeaakin ruokaa, kunhan se on hänen makunsa mukaista. Siis jonkinasteinen kulinaristi ;-P Määrät ovat aivan onnettomia, mutta hiukan olen sentään saanut lisätyksi. Ei tosiaan tuosta uskoisi, että syö niin huonosti. Mutta on kyllä " herkkupeppu" ... kelpaa juustot, rahkat, jogurtit, hedelmät...

Hämmästyttävän nopeasti tuolla peppukiidolla pääsee paikasta toiseen! Välillä kuuluu närkästynyt tai apua huutava parkaisu, kun neitonen yrittää liian pienistä koloista tai tuolin alta. Eihän tosiaan istuvassa asennossa ole yhtä helppo luikahdella :-) Nyt noustaan seisomaan jo melkein mihin vaan. Ja se tuottaa välillä ongelmia. Mieluisin paikka on vessanpönttö. Kantta on kiva paukuttaa :-) Toisinaan neiti ei tajua, että pelkästä seinästä ei saa hyvää otetta, kun lähtee tavoittelemaan maisemanvaihdosta. Talutettaessa kävelee, tai siis lähes juoksee. Olenkin ikävä ja talutan vain yhdestä kädestä, jolloin vauhti tippuu ja neitokainen malttaa keskittyä tasapainoon ja askeltaa keskittyneemmin. Mieluisimpia leikkejä on piilosilla olo! Tiiti menee siis itse piiloon, milloin kirjan, milloin purkin kannen, milloin ruokalapun taakse. Ihan mikä vaan kelpaa ;-P Tavaroiden laittaminen ja ottaminen purkeista on jännää. Sekä purkkien sisäkkäin laittelu. Ja tietenkin veljien vanavedessä mennään autojen kanssa ;-P

Syysflunssaa on meillä liikkeellä. Yskää ja räkää. Ihme, ettei Tiitillä ole vielä kuumetta, sillä tähän mennessä on aina räkäisenä ollut kuumeessa. No, parempi tietenkin näin, on reippaampi.

Nyt taas nettityöpaikkasurffailuun... plääähh...

TalviSalama kera yskivien nukkuvien

Eli huomenta vaan!

Minä tässä nopsaan kirjoittelen, ennenkun menen kohta laittamaan poitsulle aamupuuron.

Voi että oli tosi suloinen toi Onnan kertomus poikansa yötouhuilusta :) Siis yöheräilyt ei kyllä joo ole mikään naurun asia, mutta toi kyseinen kerta josta kerroit, niin mahtoi olla aika suloista seurattavaa :)

Meillä onneks nyt taas maltetaan nukkua ihan koko yö heräämättä klo 20-07. Tässä välissä vähän aikaa poitsu heräili kerran-pari yössä istumaan ja piti sitte auttaa takasin makuulle kun ei reppana tajunnu unentokkurassa itse sitä tehdä eikä oikein malttanu.

Jeps, mutta nyt tuolla keittiön ovella jo kovasti puuroa odotellaan, joten täytyy mennä!

Mukavaa alkanutta viikkoa :)

Piparminttu

sekoittanut marrastoiveen ja kanelisokerin. Sori! Menee ihan univelan piikkiin...

Tuo puistotäti on kyllä mahtava juttu, oispa täällä treelläkin.

Tulin nyt vaan nopsaa kertoo, ettenkestänyt odottaa sitä unikoulun aloitusta enää vaan kylmästi aloitin sen eilen. Nukuttiin pojan kanssa viime yö alakerrassa (meillä makkarit yläkerrassa, mutta pojalla myös pinnasänky alakerrassa, johon yleensä aina illalla nukahtaa ja oon siitä sitten siirtänyt yläkertaan mutta eilen annoin siis nukkua siinä). täytyy sanoa että ainakin eka yö tätä " unikoulua" meni yllättävän hyvin. Poika nukkui 21-05.30, heräsi siinä välissä 4 kertaa mutta riitti että laitoin tutin uudestaan suuhun ja nukahti samantien. äsken sitten imetin kun ajattelin että jäkä on jo varmasti nälissään ja nyt tuo pötkylä jatkaa tyytyväisenä uniaan. Eli ehkä yösyöminen johtuukin siitä, että olen liian lähellä kun poika on nukkunut käytännössä samassa sängyssä... Koska ainakaan viime yönä ukkeli ei haikaillut rinnan perään yhtään.

Nyt puuron keittoon. peukut pystyyn että menestys unikoulurintamalla jatkuu! (taitaa olla niin että se olikin enemmän äiti joka sitä unikoulua tarvitsi?!)

onna

ja kirjoittaa kuulumisia taas pitkästä aikaa. Olen käynyt lukemassa ketjuja, ja samastunut moniin juttuihin, mutta en vaan ole saanut aikaiseksi kirjoittaa eikä juurikaan ole aikaa kun tuo jokapaikan tuholainen ehtii ongelmiin nopeammin kun ehdin sitä kieltää. mikään ei ole meidän termiitiltä turvassa... Poika nousee pystyyn ja konttaa erittäin nopeasti, hätätilanteessa, jos ei muuten johonkin pääse, niin kävelee tuen varassa. Välillä yrittää seisoa ilman tukea mutta tuiskahtaa nopeasti pyllylleen.

Yöt meillä on hirveitä. Miksi nää yöheräämiset alkoi nyt kun tähän asti on mennyt ihan hyvin?! Poika herää useita kertoja yössä inisemään eikä rauhoitu kun tissillä. Niinpä niin, tämä laiska äiti imettää edelleen öisin, en tiedä miten saisin tuon yösyömisen loppumaan.... Nyt olen jo niin väsynyt kaikista yöheräämisistä etten jaksa edes ajatella mitään unikoulua. Vaikka kyllähän se tässä kohta on edessä jos ei nää yöt muuten tasaannu. Vinkkejä?

Toissayönä poika heräsi joskus 01 aikoihin (käy nukkumaan 20-21 maissa) ja pyöri sängyssään, laittoi tuttia suuhun ja inisi. En heti reagoinut mitenkään vaan katsoi miten tilanne kehittyy. Poika pyöri ja pyöri ja ininä voimistui. Välillä rauhoittui johonkin asentoon mutta sitten taas alkoi meuhkaamaan. Pyöri omasta sängystään mun viereen ja yritti asettua viereen nukkumaan, kuiskaili " äiti äitiii" ja inisi. paijaili mua ja yritti nukahtaa. Koko tän shown ajan mä esitin nukkuvaa. Lopulta en enää jaksanut ja kun alkoi näyttää ilmeiseltä ettei herra itsekseen nukahda, niin kysyin " haluatko maitoa?" . Ette usko miten nopeesti tutti lensi pojan suusta ja se oli kyljellään mun vieressä suu auki rintaa odottamassa. Hekotteli onnellisena ja kuiski" mammaa, mammaa" , joka ilmeisesti tarkoittaa maitoa. Sillon kyllä vähän nauratti vaikka yleensä nää yöt ei naurata yhtään.

Muistanko nyt ihan väärin, kanelisokeri, vai puhuitko jostain puistossa, jonne voi jättää lapset vähäksi aikaa hoitoon? Missäs täällä sellanen on?

Olispa kiva nähdä muruja taas, pitäskö järjestää treffejä?

Nyt pitää lähteä valmistelemaan tyttöä eskariin lähtöön.

Pirteetä viikkoa!

onna

Eli mulla oli nyt se oma kaiattu vapaa viikonloppuni ja hienosti meni " loma" niin kotona miehellä lasten kanssa kun mullakin reissussa.

Ainoa ikävä juttu oli että pojan korvtulehdus oli uusinut kun se ääkitys jätettiin silloin kesken vaikka lääkäri sen antoi lopettaakkin...

Mies oli sitten pe-la välisen yön valvoskellu ja nukku pätkäunia ja aamulla todennu että lääkärille mennään ja korvatulehdus oli tällä kertaa toisessa korvassa,ei siis samassa missä silloin pari viikkoa sit oli.

Me oltiin perjantaina vielä iha kotosalla ja juteltiin sekä puheltiin kaikkia kuulumisia klo;02.00 ja sitten yhtä' äkkiä hoksattiin että ompas kello taas paljon.

Sit lauantai yö oltiin juhlimassa mun pikkusiskon 18v synttäreitä valkeakoskella...

Kivaa oli eikä kukaan juonu niinpaljoaettä olis krapulaa saanu,eikä kukaan ollu kyllä ympäpäissäänkään.

Mentiin siis yöllä ulos mun äiten ja 3 pikkusiskon kanssa.

Saatiin tuolta reissulta semmoinen ihana valokuvakin jossa ollaan kaikki mun siskot ja äitimme.

Mulla kun on 5 pikkusiskoa,niin nyt oli eka kuva siitä että kaikki 7 olimme samassa kuvassa...

Mutta nyt pika siivousta tekeen kun nuoremman neitin kummitäti tulee kylään ihan pian!

M@@.Vi ,Joel ja Venla

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat