Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

JA TÄSSÄ LINKKI VIIME VIIKKOON:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11204156&p=1&tmod...

OIKEIN HAUSKAA SYKSYISTÄ ALKUVIIKKOA KAIKILLE!

NANI JA NEITI 9KK+

Sivut

Kommentit (29)

ja nyt ei ehdi kuin omaa napaa.

Mullakin tuo koulu alkoi, mun äiti on vuorotteluvapaalla ja hoitaa Nemoa päivisin. On kyllä hirveä ikävä, ei meinaa opiskelusta tulla mitään mutta eiköhän tämä tästä. Toimintaterapiaa opiskelen.

Meillä olis muutto 31.9 eli parin viikon päästä kun myytiin tämä kämppä, mutta uutta ei vielä oo tiedossa. Just äsken soitettuun Helsingin kaupungilta, että olis meille rivitalokolmio tarjolla vuokrattavaks. Vuokrataan kun ei viittitä näin korkeilla hinnoilla ostaa, nyt kun mieskin palaa taas opiskelemaan. Kaikkein älyttömintä tässä on se, että se paikka mistä sitä asuntoa tarjottiin on sama pihapiiri missä mä asuin lapsuuteni! Tosi kivaa seutua, oon ihan innoissani, nyt vaan odottelen miestä ja poikaa kotiin että pääsen kertomaan! Toivottavasti nekin innostuu...

Nemolle kuuluu pelkkää hyvää. Uusia taitoja ei niinkään oo, mutta vanhat on parantuneet ja varmistuneet. Enää ei pää kopsu oikeestaan yhtään laskeutuessa, ja tuntuu että muutenkin on paljon helpompaa. Eroahdistus on vähentynyt (se oli välillä tosi kovaa, en saanut puolta metriä kauemmas mennä) ja nyt kelpaa muidenkin seura kuin minun. Hampaita on seitsemän.

Nyt nuo tuli kotiin, pitää mennä!

Yritän ehtiä tänne vähän useammin mutta saattaa olla aika hiljaista kun on kaikki opiskeluhommatkin ja muutto ja muuta... Mutta yritys on kova!

Tinnis & poppoo

Huomenta päivää.. missäs kaikki luuraa? meidän pinossa on nykyään niin hiljaista.

Meillä sairastellaa edelleen(mikään ei siis muuttunut eilisestä :D) Ja samalla SAARAKS saa vastauksen kysymykseensä.. Meillä ollaan jatkuvasti kipeenä, siis flunssaa toisensa perään. Tuntuu kyl vähän siltä et tää ei ole enään normaalia.

Syksy ja kotikönnäys masennusta myös täällä, kun nyt vaan jaksais olla kotona. Meillä kyllä rahakin alkaa olla tiukalla joten senkin vuoksi töihin pitäisi lähteä. En muista että olis ollut näin tiukkaa kahden ekan aikana, silloin lapset saivat olla kotona 3v asti. Pikkasen siis on täytynyt hintojen nousta??

Tämän tekstin aikana olen hakenut pojan kolmesti viikunalta ja nyt taitaa olla kakka...

Pimmi minä kans olen aikoinaan nähnyt vastaavia painajaisia häistä.. hassuja temppuja tekee tuo pääkoppa :)

Voi itku nyt on pakko vaihtaa vaippa, alkaa silmiä kirveleen..

nefili ja hajuherne

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hurjasta kokemuksesta =))

Mun ei oo onneksi tarvinnu kärsiä ikinä tuota juurihoitoa, mutta kauhujuttuja oon kyllä kuullu sen verran että hampaat pysyy kunnossa =/

Mä oon kyllä samaa mieltä että tämä aika tuntuu kaikista kuluttavimmalta - ainakin äidistä! Poika joko roikkuu perässä koko ajan ja huuto nousee heti kun mä meen kahta metriä kauemmaksi eikä isikään kelpaa enää :o Jos sitten taas ollaan reippaalla päällä niin ollaan tihutöissä jatkuvasti ja pitää olla vahtimassa ettei kolhi itseään tai tosiaan syö mitään luvatonta... Jospa tuo joku päivä hoksais ettei joka hiivatin asiaa tarvi laittaa suuhun...?!

Heh, mä just eilen illalla ilmotin ukolle että nyt mä lähen ja otan piiiiitkän suihkun =) Pyrin ainakin kerran kuussa ottamaan semmosen " nautiskelukäynnin" tuolla suihkussa jolloin ajelen pois lähes jokikisen karvan minkä itsestäni löydän, pesen hiukset oikein kunnolla ja laitan vielä kasvonaamion. Sen jälkeen on mukava lösähtää sohvalle kun on (muka) niin nätti ja puhdas olo =)) Ai niin joo ja kaiken tuon lisäksi pitää vielä käsitellä jalkapohjat viilalla ja kuorinta-aineella ja pisteenä iin päälle hinkata selluliitteja tuommosilla karheilla kinttailla =D Ei tuosta oo varmaan mitään hyötyä, mutta tulee hyvä mieli ;)

Syksy on kyllä ja kunnolla... Yöllä tuli vettä ihan kaatamalla ja nyt on vaan tosi pimeää ja harmaata ja vissiin tihkuttaa vieläkin jotain. Syksyssä on parasta ne syysmyrskyt, mutta ei tämmönen jatkuva tylsä harmaa ja märkä keli oo yhtään hauskaa =/ Vaikka mä en ruukaa olla yhtään talvi-ihminen niin nyt oon hoksannu että ootan koko ajan ensilunta ja valkoista maata. Ois kiva jos koko talven olis vaan se pari astetta pakkasta ja joka toinen päivä satais silleen ihanan hiljaa isoja lumihiutaleita *haaveilee* =)

Katotaan vaan niin tulee kauheet paukkupakkaset eikä lunta tuu kuin pari senttiä. Sitten onkin ihan pääkallokelit =/

Pojulla alkaakin vissiin lähestyä ensimmäiset päikkäreiden aika joten pitää lähtä laittaan sänkyyn...

Pimmi ja Lassi

Ensinnäkin onnittelut Kirsikalle. Olit sissi, kun kärsit juurihoidon! Ja olet totisesti hyvä suustasi, heh.

Me kävimme Saran kanssa tänään lääkärissä (sairaalassa) niiden kasvukäyrien takia. Jo etukäteen varmistettiin, voiko opiskelijoita olla mukana. Nämä lääketieteen kandit olivat jotenkin niin herttaisen nuoria ja vähän epävarmojakin, kun ensin tutkivat Saraa ja sitten vielä raportoivat ei-paikalla-olleille muille kandeille löydöksistään. Osaisin kyllä itsekin tehdä moisen tutkimuksen. :-o Ei vaiskaan, meidän tapauksemme oli helppo, mikä oli kai yksi syy valikoitumiseen koekaniiniksi.

Lastenlääkäri oli sitä mieltä, että tuskin on yhtään mitään vikaa. Koska tyttö syntyi niin pitkänä (52 cm), niin käyrät näyttävät senkin takia vähän erilaisilta ja ne näin ensimmäisenä vuotena vain hakevat muotoaan. Toisaalta suvussa on etenkin isän puolen suvussa lyhyitä naisia, joten ehkä Sarasta ei tulekaan sellaista 180-senttistä hongankolistajaa.

Imetystä ei kuulema tarvitsisi enää harrastaa öisin eikä välttämättä lainkaan. En todellakaan ole mikään vauhkoilija tässä asiassa, ja miellän kyllä, että tytön yöherätykset ovat osittain omaa " ansiotani" , kun yön pimeinä tunteina on NIIN helppo iskeä vain se rinta suuhun ja toivoa, että unet jatkuvat mahdollisimman pian. Mutta tuli kyllä sellainen mieliala, että mullehan ei tulla sanelemaan, koska lopetan imetyksen. Lopetan sen tasan silloin, kun itselle ja tytölle parhaiten sopii!

Kaikki meni pitkiä odotusaikoja lukuun ottamatta hyvin sairaalassa. Labrassakin Sara oli aika sissi, kun häneltä otettiin kolme pulloa verta. Sormenpäästäkin ne vampyyrit halusivat parin ohuen putkilollisen veran. Se oli kurjaa, kun labratäti juoksi perään sairaalan ovelle ja näytti, että hän otti väärään pulloon verta. Ei muuta kuin takaisin, mutta tällä kertaa meitä hakemaan tullut isä sai mennä mukaan. Kärsin itse neula- ja sairaalakammosta... Toinenkin kerta oli mennyt hyvin. Tytöllä sattui vain sieluun se väkisin paikalla pitäminen. Neulalla pistäminen ei puudutusvoiteen takia sattunut yhtään.

Verikokeista tutkitaan kromosomit, kilparauhas- ja kai maksa-arvot sekä jotain perusjuttuja. Tulokset tulevat kotiin 3-4 viikon päästä. Nyt en osaa jännittää isommalti, vaikka ihan pieni pelko puserossa on, mutta en nyt anna sille tilaa.

Kohta haetaan mies töistä. Enää pari tuntia, niin hänellä alkaa isäkuukausi, jee! Lennämme tänä iltana jo mummoloihin. Saralla onkin ihka ensimmäinen lentomatka edessä. Isoveli onkin kokenut matkailija. Hän on käynyt kerran Jenkeissäkin. Kotimaan lentoreissuja on takana jo lukuisia.

Olen muuten kehittänyt uuden intohimon kohteen: Ebayn. Toissa päivänä voitin jo huudoillani pari supersuloista paitaa. Saapa nähdä, koska ne tulevat perille. :-)¨

Oikein kovasti tsemppiä kaikille väsyneille ja syysbluesista kärsiville jouluntähtien äideille! Ja tasapuolisesti kaikille tähdille ja heidän äideilleen oikein ihanaa syksyn jatkoa!

Yritän pysyä ajan tasalla reissussakin. Vieroitusoireet ovat taatusti kauheat, sillä mummoloissa ei ole nettiyhteyksiä. Onneksi sentään lasten serkkujen luona on. :-)

Adios!

Iituli

PS. Ai niin, Sara oli venynyt nyt 1,5 cm vajaan kuukauden aikana. Koetan muistaa päivittää mittatiedot listaan. Kiitos, Pimmi, muuten kovasti ylläpitämisestä!

Tulossa valitusta (hypätkää tän kohdan yli)

Eli viikol. tulosta: Yksi vesirokkolainen,Aatun flunssa palas uudelle kierokselle, mies sairastui, minä poskiontelon tulehduksessa ja kuumeessa. Nyt meinaa loppua voimat tältä mammalta.

MM se oli märkärupi se toinen, kiitokset vieläkerran.

Iitulin " joulusta" luin hieman kateellisena, sielä se nytkin varmaan istuu vaatekasan keskellä hipistelemässä :)

MsCruiser tääälä toinen saman " paheen" omaava. Minä suoritan " riittini" (hiominen ja käsittely)kellarin hämyssä.

Nyt täälä roikutaan taas helmoissa...

nefili ja Adam

Jaa että miksi? Olen selvinnyt hengissä juurihoidosta! Niin voittajaolo että. Herkkäsieluiset voivat jättää seuraavan väliin, pakko päästä vuodattamaan yksityiskohdat.

Hammaslääkärini on hyvä tyyppi, nykyään suhtautuu kammooni jo tarpeeksi kunnioittavasti. Hän pyysi minut sisälle jo rouva " reippaana" , muilla potilailla oli hauskaa. Sanoin heti, että periaatteessa on kiva nähdä pitkästä aikaa...pyysin olemaan hellä ja puuduttamaan kunnolla. Nooh, siitähän riemu sitten alkoikin. Puudutti ja alkoi poistamaan vanhaa paikkaa. Vihloi aivan tajuttomasti, vesi valui silmistä ja ajattelin, että hyperventiloin justiinsa. Lääkäri näki kyyneleet, nosti tuolin ylös ja sanoi, menehän lukemaan Eeva-lehteä vielä vähäksi aikaa, kun puudutusaine tehoaa paremmin kun on vähän aikaa pystyssä(tehoaako?). Viiden minuutin tauon jälkeen jatkettiin ja ei enään sattunut kuin leukaluuhun...? Lääkkeet sisään ja väliaikainen paikka päälle. Kehtasi vielä pyytää " toisille" treffeille lokakuussa. Siihen mennessä lääkkeet ovat ilmeisesti vaikuttaneet. Olisin voinut hyppiä kattoon kun pääsin pois, olin niin onnellinen että uskalsin mennä! Nyt taas muistaa ja jaksaa pestä hampaat kunnolla. Nyt onkin sitten pää puuduksissa, kauhulla odotan että kuinka kipeä hampaasta tulee kun puudutus loppuu.

Tänään tuli joku Nestlen 8kk mainos postissa ja siinä sanottiin, että tämä vaihe on joillekin vauvoille kovin hankalaa! KYLLÄ! Ei kuulkaa ihme että hieman masentaa kun ei saa nukuttua/ eikä nukutettua ja koko päivän olet tarkkana ettei piltti mene vaarallisiin paikkoihin ja pengo roskiksesta suuhunsa jotain tyhmää. Esim. eilen rakas poikani löysi roskiksestä kahvinsuodattimen ja heilutteli ne keittiöön ja päällensä, sitten ehti vielä vetämään kaikki märät pyykit narulta. Ja olin vain vessassa sillä aikaa... Olisi tosiaan kiva saada koti " syyskuntoon" mutta ei helkutti ehdi niin ei ehdi. Välillä on hitto vie päästävä nettiinkin päätään tuulettamaan! Onneksi perjantaina tulee yksi tuttavani meille siivoamaan, pesee lattiat, vie matot ulos ynnä muuta. Tekee nämä muutamalla kympillä ja on todellakin sen arvoista. Ahdistaa sekin ettei edes karvojaan ehdi ajella! Perskutti!

Nyt menen ryystämään juomaa lavuaarin päälle kun toisesta suupielestä valuu vedet lattialla puudutteen takia. Elämä on laiffii!!!

Karvainen Kirsikka ja hänen täystuho poikansa

Valitusta täältäkin, meillä on molemmilla lapsilla TAAS nuha, myös esikoiselle tarttuu tosi helposti, vaikka on " jo kolme" vuotias. Viimeksi meillä oli nuhaa vähän yli kuukausi sitten. Onko kenenkään muun lapsilla näin useasti? Taitaa esikoisellekin olla jo 5 tai 6 nuha tälle vuodella, mutta aina on selvitty pelkällä nuhalla, lievällä yskällä ja kuumetta ei ole ollut.

Nyt sitten testatuksi tulee meidän uudet putket, jotka tyttelille laitettiin kuukausi sitten. Toivottavasti ei korvat tulehdu. HUomenna mennään jälkitarkastukseen, että miltä näyttävät korvat. Ne oli putkituksen aikaan molemmat korvat märkinä ja varmasti tosi kipeet, vaikkei tulehdusta ollutkaan.

Tytteli on putkituksen jälkeen alkanut reipastumaan huomattavasti. Ennen oli kiukkuinen koko ajan, nyt saattaa touhuta pitkiäkin aikoja lattialla lelujen kanssa. Liikkuminen on vielä huonoa, konttausasentoon menee harvoin, ja kun laittaa istumaan niin siitä pyörii ympäri peppunsa " varassa" . Istumaan ei itse nouse vieläkään, paitsi jos on jo valmiiksi sellaisessa puolikonttausasennossa, johon hänet on siis laitettu... pyörii paikasta toiseen, ei edes ryömi vielä. Eli aika vähän liikutaan vielä. Onko kellään muulla tälläistä? Onkohan ihan normaalia noin vähä liikkuminen. Tosin epäilen että nuo korvat ovat aiheuttaneet sen, kun ei ole vain halunnut olla lattialla kun painetta korvissa...

Imetystä olen yrittänyt lopetella kovasti, mutta edelleen yöllä tyttö pitää minua tuttinaan. Maitoa ei enää edes juuri tule, joten ihan tyhjää imee. Viime yönäkin huomasi hän itse, että maitoa ei tule ja alkoi protestiksi pyörimään sängyssä kuin väkkärä ja taputteli käsiä yhteen jne. :( ihan kiva, että on virkku, mutta ei yöllä tarvis olla. Olisko kellään antaa mulle hieman voimia, että jaksaisin pitää unikoulua...???

Tulipa valitusta. Sorry!!!

Mukavia syyspäiviä kaikille, taidan lähteä leipomaan, tai ainakin syömään.

Saaraks ja tytteli 9 kk.

Pimmi : kuinka isot häät aiotte pitää? Me käytimme aikanaan omissa häissämme pitopalvelua, Pihvitupaa. Heillä on www-sivut ja sieltä löytyy jos jonkinlaista ruoka-vaihtoehtoa suht edullisesti. Suosittelen lämpimästi ko. yritystä :) Heillä voisi olla ehdottaa sopivia paikkoja häiden vierasmäärän mukaan. Me itse pidimme " jatkot" seurakuntatalolla joka asetti tietenkin omat rajoituksensa juomatarjoilulle (ei alkoholia) mutta se taas kevensi huomattavasti budjettia.

Mutta nyt liikenteeseen....

MC

Itse kans suunnittelen noita pyöreän luvun synt.

Meille tulee James Bond juhlat, niitä kun pyöri tos maikkarilla sopivasti.

Mietin myös nuoruuden pussikalja bileitä, Muistat ne ihanat kampaukset yms. muun kauniin muodin siihen aikaan..

Elvis Bileet.. Elvis kuoli vuonna 77...

Sit voi tietty valita ihan jonkun maan mukaan:

Amerikka: hamppareita, hodareita yms.

Italia: pitsaa, pastaa

Ranska: patonkia, juustoja, viiniä

nefili

Oli siitä hammaslääkärillä käynnistä todellista hyötyäkin, parantuneen hampaan lisäksi siis. Sanoin Olli Tohtorille Akselin hampaista kun tosiaan neljä tulee yhtä aikaa ylös. Hän sanoi, että anna pojalle PamolF 250mg puolikas tabletti(sulaa suuhun), josko vaikuttaisi yöuniin. Ja ette usko, mutta meillä nukuttiin viime yö! Heräsin yöllä neljän aikoihin täysin pirteänä, 5h REM-unta ja olisin ollut valmis jo nousemaan. Onneksi uni tuli vielä. Oli ihanaa kun jaksoi jotain tehdä ja saimme pojan kanssa yhdessä jotain aikaiseksikin. Minä imuroin ja hän tuli kuola valuen kävelytuolin kanssa perässä. Siunattu lääketiede!

Kauniita unia, täytyy käydä kurkkaamassa mitä BB-taloon kuuluu...

Tosi-tv:n orja Kirsikka ja ihanasti nukkunut imurimies

ps. pysyn kuitenkin ihan palstakoomikkona, eiköhän tuo Katajan Janne riitä tämän kylän hassuksi ihmiseksi....

Korvatulehdus tuli tyttelille, onneksi on ne putket, niin märkä valui ulos, eikä korva ole niin kipeä. Tosi pahanhajuista se mönjä, mitä korvasta tulee... :(

Pojalla onneksi jo menossa se tauti ohi. Joskus toivon, että tulisi kunnolla sille se nuha + kuume, ettei tarttis jatkuvasti olla vähän sairaana. Nytkään ei kuumetta ollenkaan, vain yskä ja nuha.

Meillä on myös täällä meneillään tällä hetkellä pieni ihme, molemmat lapset nukkuvat ja minä roikun tässä koneella. Esikoinen ei ole oikein suostuvainen päiväunille, mutta nyt pakotin vähän miettimään omia tekosiaan, kun löi pikkusiskoa itkuhälyttimen laturilla (auts, mikä huuuto)... oli sit nukahtanut tuohon sängylle miettiessään. Ihan hyvä.

Nyt lähden keittämään sumpit, että pysyn itse hereillä, en osaa päivällä nukkua lainkaan, joten sitä on turha yrittää. Väsyttää kyllä, mutta silti ei vaan uni tuu.

Mukavia päivänjatkoja!

Moikkelis!

Meillä on siis mustikkaa joka puolella vaikka ollaan käyty jo pesullakin!!

Mä olin ilmoittanu meidät semmoseen Vauvojen värikylpy-nimiseen ryhmään ja tänään oli eka kerta. Mussukat saa tutustua erilaisiin väreihin ja koostumuksiin itse tunnustelemalla ja maistelemalla. Aloitettiin sitten mustikasta eli oli sosetta, kiisseliä, mehua ja kokonaisia mustikoita. Niitä sitten sai paperin päällä kokeilla ja arvatkaa vaan minkänäköinen meidän neiti oli sen jälkeen! (äippäkin sai osansa;)) Salla vielä innostui heittäytymään mahalleen koko komeuden päälle niin jo oli taideteos valmis :D.

Isompikin neiti oli mukana, mutta ei taida tulla enää toiste mukaan. Hänestä oli jotenkin kamalaa ja häiritsevää puuhan sotkuisuus, (sai polviinsa mustikkaa) voi ei!!!

Mullakin taitaa olla jonkinasteista syysmasennusta. Viime päivinä pinna on ollu aikas kireellä ja väsyttää kokoajan julmetusti. Kaikkee pitäis tehä mut mitään ei saa aikaseksi.

Vielä ahistaa toi persaukisuus, en oo tottunu pyytämään toiselta rahaa.

Ens kuussa tulee täyteen pyöreitä vuosia ja oon koittanu miettiä teemaa juhlille mut päässä ei tapahdu mitään. Juhlat on meillä kotona mut kaikki muu on auki. Olis kiva tehä vaik sapuskat ja koristelu teeman mukaan...

Halloween on ainakin pois suljettu, koska kaveri pitää sitä seuraavana lauantaina semmoset juhlat.

Ideoita otetaan vastaan!

t. ei-luova katju

No nyt kahvin keittoon jos vaik vähän piristyisin!

Katju ja Salla

Hitto,että nyt alko kypsyttämään tämä vesisade,jo toista päivää pitäny olla melkeinpä koko ajan sisällä ja en tahdo jaksaa,kun vaan väsyttää..ja viime yö meni melko huonosti. Johanan nostin monta kertaa sängyssä polviseisonnasta makuulleen.. ja nukku tyttö osan yötä meidän vieressäki...ja isäntä käänty tytön käden päälle,onneks huomasin sen ja käskin siirtymään!

Tuli tänään sähköntasauslasku,ja tuli 300e lisää maksettavaa..ei kivaa,ja just kun mulla on loppumassa vanhempainloma ja kotihoidontuki alkaa!!Mutta maksettavahan se on. Kaikki vaan kallistuukin:(

Nyt ois päiväunet mulleki paikallaan,mutta pitää lähteä kohta ruokaa tekemään! jospa se piristäis,kun aattelin vielä tehdä muusia:)

tintti ja nukkuva Johanna

Kirsikalle onnittelut.. Reipas olit! Saiko tikkarin? Mulle on joskus tehty tuo ilman puudutusta.. Ei kiva!

Jos joskus päätät vaihtaa alaa, olet sinä kyllä synnyinäinen Stand up koomikko, kyllä sai taas sinun höpinöille rauraa :D

Meikkis on hakenyt töitä hieman oman alan sivusta, katsotaan kuinka tätin käy... sen verta hyvä olis palkka et siks houkuttelee.

Nyt tää palaa kutimen pariin...

nefili

Voihan ankeaa maanantaita taas...;( kauhea räkätauti, nenä vuotaa ja nuppi on (normaalia enemmän) turvoksissa.... ei muuta kuin finrexiniä nassuun - jospa tämä tästä.

Tuntuu että olen pari viikkoa ollut tosi synkässä mielentilassa. Olen miettinyt että jaksanko olla kotona joulukuun alkuun asti. Lauantaina tuli tyhjennettyä muutama lasillinen viiniä eikä sekään selventänyt asioita yhtään... Tuntuu että täällä kotona masentuu ja tylsistyy aivan kokonaan kun illat pimenevät, sataa vettä ja on kylmää ja koleaa.... Mihin se kesä oikein katosi näin yhtäkkiä? Sain Kelalta vimeiset vanhempainrahat ja nyt sitten ollaan huiman suuren kodinhoidontuen varassa. Ei siinä mitään - ei meillä ole onneksi viimeiset rahat menossa mutta minä en vain oikein osaa olla toisen elätettävänä.

Toisessa vaakakupissa taas on pikkuinen ja ihana Joel-vauva jota ei millään haluaisi antaa vieraille hoitoon.... En vain tiedä miten minulla pää kestää kotona olemisen. Tuntuu ettei oikein jaksa innostua mistään, ruoka ei maistu, paino laskee koko ajan ja peilistä katsoo aika nuutunut naama. Väsyttää koko ajan ja tuntuu että voisi vain nukkua ja nukkua ja nukkua... ainakin ensi kesään saakka. Pitäisi varmaan laatia jonkunlainen viikko-ohjelma jonka mukaan mentäisiin niin tulisi kaikki asiat hoidettua ja tehtyä. Aamulla heti lenkille, sitten ruuanlaittoon jne jne jne....

Mutta nyt täytyy lähteä hakemaan omia ja naapurin lapsosia koulusta kotiin kun aamulla menin lupautumaan moiseen hommaan... Joelin päivä-unet jäävät taas kesken....

MrsCruiser

Ei me oikein vielä tiedetä =)

Karkeasti sanottuna ainakin 100 vierasta ja mä en haluais lämmintä ruokaa ollenkaan eli ois vaan kahvit ja enemmän nälkäisille sitten erilaista suolaista purtavaa.

Meillä tulee olemaan ainakin jonkun verran tuota alkoholia tarjolla (illalla) eli seurakuntatalo ei käy, mutta kyllä kait niitä paikkoja on täällä Oulussa =o

Ei sen kyllä oo pakko olla edes Oulusta sen jatkopaikan ku kirkko ois vissiin Haukiputaan kirkko eli siellä päinkin ollaan...

Pitäis alkaa tekemään " taustatutkimusta" netissä kun sais vaan aikaiseksi =)

Mulla on myös tuota " syysmasennusta" joka ikinen syksy! Nyt varsinkin alkaa olla aika kuollut olo ku ei olla liikuttu Lassin kanssa oikein missään... Me vaan möllötetään kotona ja ootetaan että isi tulee kotiin ja saadaan auto. Mä oon aina ollu laiska lähtemään yksin kävelylle joten me ulkoillaan vain silloin kun saan ruinattua jonku kaverin mukaan =) Muutenkin kun täällä kotona loikoilee niin tuntuu niin mahdottomalta ajatukselta lähtä ulos ku pitäis keksiä itselle jotain järkevää päällepantavaa ja pistää hiukset ja naama kuntoon ja sitten pitääkin pukea poika ja kantaa vaunut noita hiton portaita alas ja hakea poikakin mukaan... Mulla on taas joku ulkonäkökriisi meneillään niin mä istun mieluiten vaan kotona pimeässä ku tuntuu siltä ettei mikään vaate istu hyvin ja makkarat pursoilee joka paikasta eikä tätä naamaakaan huvita näyttää vieraille... Huoh, toinen murkkuikä =D

Mutta no, jospa meillä tää elämä virkistyis kunhan saadaan se rivitaloasunto joka on nyt suunnitelmissa ja mun makkaratkin " häviää" kunhan tuo maha alkaa venymään ;)

MrsCruiserille kovasti jaksamisia! On varmaan hankalaa tuntuu siltä että ei jaksa, mutta haluais kuitenkin että poika saa olla vielä kotona =/ Auttaisko jos sä kävisit vähän tuulettumassa kavereiden kanssa ja pääsisit eroon niistä arjen pyörityksistä?

Kääk, ruoka palaa uuniin...

Pimmi taas

nonni , kitinäistä ja räkäistä tiistaita kaikille täältä Miilukan pöksästä :(

Lennillä sit kurkunpääntulehdus... räkänen ollu kolmisen päivää mut eilen alkoin just sellanen röhinä ett tiijän ett kurkunpääntulehdusta. kaikilla ollut samaa vikaa pienenä joten tuttu tauti. ja tiijätte varmaan ett yöt on ollu koko ajan kitinää sit. AIVAN SALETTIIN korvat tulehtuneet myöskin, niinku aina räkätaudin ja nuhan loppu-kiitokseksi.

joo,nyt kuuluu jo nuhaista märinää sängystä, nukkuikin sitten oikeen 20min.

tarttee mennä...ei taija itelle saada aikaiseksi mitään tänään kun pientä potilasta täytyy hoitaa.

palataan....

Vettä tuli aamulla ja ajattelin että sisällä joutuu olemaan koko päivän, mutta nyt onneksi aurikon jo paistaa, mutta sit tietysti myrskyää. Aina jotain valittamista.

Kirsikalle onnea hyvin suoritetusta kokemuksesta! Mulla tuli eilen postissa kutsu hammaslääkäriin kontrolliin ja apuva jos on reikiä. Varmasti on, sillä olen vaan herkutellu hyvää koko imetyksen ajan ja sit se jäi vähän niinkuin päälle. Onneksi tuo käynti on vasta lokakuun lopussa.

Mulla alko sit koulu viime viikolla ja täytyy myöntää, että syysmasennus iskis myös täällä ellei olis tota koulua. Sit ei olis mitään tekemistä ja mä oon sellainen etten saa mitään aikaiseksi jos saa vaan olla. Sit masentuu vaan lisää. Nyt oon sit yrittäny vääntää esseetä ja onpas se olevinaan hankalaa vaikka mun kouluajoista ei ole niiin hirmu pitkä aika. Valmistuin 2004 ammattikorkeasta. Mutta oli todella vaikeaa kirjoittaa 3 sivun essee omista tavoitteista. Tuleekohan tästä opiskelusta yhtikäs mittään?!

Tänään käytiin kaverin luona kyläilemässä ja neiti jaksaa innostua kaikesta uudesta. Kontti siellä ympäri asuntoa ja kaikkea piti kokeilla ja jos jotain sai pieniin kätösiin niin sitä piti maistaa. =) Nyt hän onneksi nukkuu ulkona päikkäreitä että tällä äipällä on pikkasen omaa aikaa.

Nefili; millaista työtä oot hakemassa? Mäkin haluaisin vaihtaa työtä (ainakin työnantajaa) mutta en oikein ole löytänyt mitään kivaa. Keikkahommia olen vähän kyselly tästä mun kaupungista kun lokakuussa alkaa toi hoitovapaa ja ne tulot on niin hurjan hyviä että pakko yrittää saada jostain pikkasen lisää omaa rahaa. Mäkään en osaa toiselta pyytää vaan oon sit ennemmin ilman.

Mutta nyt pitää laittaa purtavaa että saan rauhassa syödä... =)

rusina

ja äkkiä takavasemmalle, poika huutaa ruokaa! Tosin äidin lompakko ehkä kiinnostaa hetken...jaaha, ei kiinnosta. Heip!

Kirsikka ja very hungry baby boy

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat