Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Boblinssien aika ja mie kerkeen olla sen hetken koneella..

Hyvää huomenta ja hyvää alkanutta viikkoa!

Sivut

Kommentit (34)

mä koitin aloittaa taas lopputyön pakertamisen kesätauon jälkeen. En pysty.. Siispä tänne.

Ei tosin mitään uutta auringon alla. Kaisalla oli omien sanojensa mukaan ollut tänään tosi kiva tarhapäivä. Mulla töissä vähemmän kiva. Mies on taas idässä ja tulee torstaina. Arki on siis toden teolla alkanut.

Onnistuin huutamaan haalarin, joten nyt hankintalistalla on enää toinen talvihaalari. Muuten puuttuu vain käyttövaatteita, joita pitäisi saada ystäviltä. Loput ostan huutamalla tai sitten ihan kaupasta. Joskus kyseltiin ostopaikkoja; mä käytän paljon noita ruotsalaiskauppoja. Olen tosi pihi maksamaan lastenvaatteista, kun niiden käyttöikä on kuitenkin aika lyhyt. Kenkiin taidan satsata eniten.

Kiitos Tuulia liikuntapisteistä - tuo piristi. Jospa tämä tästä. Harmi, kun viikonloppusuunnitelmasi menivät mönkään.

Meille tulee lapsenvahtiehdokas lauantaina. Mennään näin ekalla kerralla vain lenkille miehen kanssa kaksin. Jos kokelas on hyvä (niin kuin oletan), seuraavaksi harkitaan jo leffaa tms. Toiveena on, että lapsenvahti voisi aina olla sama ja nyt sellainen mahdollisesti löytyi. Kyseessä on työkaverin tytär ja odotukset ainakin on korkealla, kun kokemusta omien sisarusten kaitsemisestakin on.

Kaipa tästä voikin jo siirtyä sängyn puolelle. Teen sitä lopputyötä joku toinen kerta..

kua ja Kaisa

Pikaisesti paranemista Tuulian sairastupaan! Nyt on kyllä kaikenlaista tautia hirveästi, täällä jyllää vatsataudit ja flunssat eri muodossa.

G: Meillä on KARKKIPÄIVÄ/HERKKUPÄIVÄ lauantaina. Likka on tosi perso makealle ja mussuttaisi namia joka päivä. Joskus annamme jotain herkkua kuten jukurttirusinaa jos on tyttö syö ruokaa hyvin, on ollut nyt niin huono syömään. Mutta karkkia/vähän sipsiä on tarjolla lauantaina ja nekin aina ruoan jälkeen. Jätskiä meni kesällä luvattoman paljon :)

Minäkin heitän GALLUPPIA: onko kellään muulla maalistaaperolla sauna/suihkukammoa? Siis meidän neiti ei ole käynyt vuoteen saunassa ja saa ihan hysteriakohtauksen jos asiaa ottaa edes puheeksi. Nyt suihku/kylpykin on tehtävä pakolla. Maaniteltiin lauantaina 20 minsaa häntä tulemaan ammeeseen (siis sellainen " vauva" amme) mutta ei tullut. Piti sit pestä huutava tyttö suihkussa.

VOIMIA kovasti Kalamamille!!

Nyt jatkan töitäni,

hei vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mimmi sitten yön valvoi ja valitti kurkkuaan. Lämpöä on edelleen,joten tässä ootellaan että voin soitella neuvolaan. On miun vuoro olla pois töistä ja lasten kanssa sairstaa. Eipä hyvin alkanut lasten hoito/ miun työt. Onneksi töissä oltiin hyvin ymmärtäväisiä..Silti tuntuu inhottavalta olla pois. Tosin miullakin kurkku huono ja pikkusen näytti lämpöä olevan itelläkin, eli en kai sitten olis työkuntoinen itsekään. On niin vaikea vetää rajaa, milloin fiksua olla pois, milloin voi pienessä flunssassa olla töissä.

KALAMAMILLE; mie sydämestäni tiedän ja voin kuvitella millasta teillä siellä välillä on. En osaa muuta kuin neuvolaa tarjota avuksi, koska sitä kautta kaikki pitäs mennä( perhetyöntekiäjät, perhe ja kasvatusneuvola, psykiatrit yms) eli sinun täytyy vaatimalla vaatia, jotta saat apua. Kyllähän meilläkin meni ainakin se 3vkoa ennenkuin pääsin puhumaan sinne, mutta jo se puhuminen helpotti. JAKSAMISTA ja PITKÄÄ PINNAA!!!!

Uskomatonta että jollakin tulee tuota maitoa noin paljon. Vaikea kuvitella, kun itsellä sitä tuli lähes liian vähän, kun olisi ollut ylitarjontaa =). Hienoa, maito menee varmasti tarpeeseen.

GALLUPPIA laitoin, mutta laitan uudestaan. Onko teillä karkkipäivä lapsilla? Mimmi on sellain herkkupeppu ja namin perää, että pakko oli rajata.

Nyt loppui boblins, joten nyt pois koneelta.

Palaan..

Tuulia

Just laitoin pyykkitelineen ulos,et pyykeistä enin kosteus lähtee pois,vaan eipä taida lähtee.Todella kylmä!Pohjoistuuli puhaltaa,aurinko paistaa,ilma siis todella syksyinen.

Hyvä Tuulia,et viikonloppu ei mennytkään mönkään!!Ja jaksamista tälle päivälle, noin lyhkäsillä yöunilla.

Mulla viikonloppusuunnitelmat meni mönkään...mulla piti olla koko viikko ja viikonloppu vapaata töistä,vaan huomenna pitää jo töihin mennä ja koko viikonloppu töitä,plääh!Noh,maanantaina sit taas vapaa.

Tää viikko onkin mennyt keittiösuunnittelijoiden luona juostessa,huomenna pitäs vielä ennen töihin menoo yhen luona käydä.

Ja sit maalispojuun...siis APUA!mitä ihmettä mä ton poitsun kaa teen!Äitiriippuvuus ja määrääminen alkaa olla ihan kamalaa.Eilenkin kun katsoi dvd:tä ja se sit loppu, ni isi rupes sammuttaan laitetta ja telkkaria,niin Juuso sai kamalat raivarit ja huusi vaan et " ei,äiti laittaa!" Siis telkkarin kiinni.Muutenkin yrittää kontrolloida kaikkea mahdollista...Ja iskä ei sais tulla edes hyvää yötä toivotteleen..onneksi on kaks iltavuoroo,ni saan minäkin tulla töistä hiljaiseen kotiin.

Juups,vaan ruvetaan valmistautuun ulos ja kirjastossa käymään.

S ja Juuso

Mummo soitti tuossa, että hänen pomo oli tullutkin hieman katumapäälle. Nyt mummo pääseekin launataina klo 16 töistä ja ottaa lapset yökylään sittenkin. IHANAA!!

Tämä pomo oli kysynyt, että mitä myö oltiin tuumattu kun mummo joutuukin töihin?! Anoppi sanoi, että miniä harvoin kiroilee, mutta nyt sanoi että kyllä vituttaa ;). Eli oltiin tosi pettyneitä. Nyt sitten tehtiin kompromissi ja mieskin pääsee häihin. Tulee sitten myöhemmin, mie meen kirkkoon ja sieltä suoraan juhliin.

Niin hymyssä suin oleva

Tuulia

Lukaisin teidän kuulumisenne nopsaan. Kiva, että olittekin kirjoitelleet piiiitkän pinon.

Minä olin reissussa Jklässä viikonloppuna. Koulutusta pukkasi. Alkuviikko on sitten mennyt toipuessa (univelkaa, muusta ei tarttenu toipua) ja töitä tehdessä. Pitkät ovat olleet illat töiden parissa ja tänäänkin tuossa lastenohjelmien aikana luin oppilaiden tekstejä. Jatkan Greyn anatomian jälkeen.

KYLPY/SAUNA: Juuri on pieni mies pesulla ja saunassa isänsä kanssa. Tykkää siis, ei vastustele.

KARKIT: Kuan Kaisan tavoin meidänkään poika ei pidä makeasta. Sylkee karkit suusta. Isoveljellään on karkkipäivä säännöllisen epäsäännöllisesti, ja innoissaan muka on itsekin.. Ja sit sylkee. No suklaa ja jätski ovat sellasia, jotka useimmiten menee. Mutta pullat ja sen sellaiset jäävät syömättä. Ei ole minuun tullut, ei...

PUHE: puhuu, mutta ei mitenkään selvästi. Useita kirjaimia uupuu, lähinnä sanojen alusta konsonantit.

Nyt on mentävä. Huutelevat jo, saunojat... Yritän viikonloppuna tulla. Aineita riittää luettavaksi silloinkin, mutta jos jonkinmoista taukoa osaisin pitää.

Pippandii

Olettehan Tuulia jo terveitä? Luin viimeiset tekstit suht huolimattomasti.

Meillä kaikki ennallaan. Viime viikolla alkoi taas opiskelut ja viikonloppu meni muutenkin maalla. Oltiin ystävien häissä ilman Kaisaa ja oli tosi mukavaa. Lähdettiin jo puolilta öin tosin nukkumaan, kun mielessä siinsi jo seuraava päivä ja kotimatka. Tämä lienee sitä aikuisuutta.. Kaisa oli mummun ja vaarin kanssa mökillä. Hyvin oli mennyt ja serkkupojan kanssa aika kului.

Päivän aiheisiin:

Kaisa ei jaksa saunoa, mutta kylpee ja suihkuttelee mieluusti. Me ollaan rajoitettu suihkuttelua, kun ei kestetä veden tuhlausta. Käydään siis useimmiten kylvyssä.

Ei aja pyörällä, ei suostu edes yrittämään. On kuulemma liian pieni. Vielä en ole selvittänyt tarkoittaako Kaisa itseään vai pyörää ..

On päiväkuiva, yövaippa sitä vastoin on usein niin täynnä, että se vuotaa.

- - -

Meillä puhetta piisaa. Kaisa juttelee ihan pöhköjä ja mielikuvitusta riittää. Tarhassa on opittu nimittelemään, mutta äidiltä meinaa kyllä pokka mennä, kun Kaisa kutsuu mua linnunpöntöksi. Ei ole haukkumasanat vielä kovin hurjia.

BodyCombatia ollaan täällä kilvan kehuttu ja mä liityn kehujien kerhoon. Kävin joskus ennen Kaisaa usein niillä tunneilla ja nyt aloitin taas uudestaan. Ja on se vaan niin kivaa. En vain kovin usein ehdi tunneille, niinpä olen sitten enimmäkseen käynyt vaan salilla. Mulle tehtiin ohjelma, mikä on ihan kelvollinen. Näin alkoi siis taas meikäläisen kuntoiluharrastus. Pisteenlaskuunkin ryhdyin, mutta ihan itsekseni vaan. Mitäs Tuulia muuten saa liikuntapisteitä tunnin salista/combatista tms. ? En enää muista ja ohjevihkokin on jo löytänyt uuden omistajan.

Huuto.nettiä olen ahkerasti käyttänyt ja ensimmäiset paketit odottavat noutajaa jo postissa. Seuraavaksi hankintalistalla on talveksi kakkoshaalari ja villapuku -> sinne siis!

Kuulumisiin,

kua ja Kaisa

Me mentiin aamusta lääkäriin hakemaan miulle todistusta, etten huomennakaan pääse töihin. Nää likat on niin räkäsiä ja yskäsiä, ettei mitään mahista viedä heitä hoitoon huomenna. Jotenka lapset on vielä tämän viikon pois. Mie pääsen perjantaina töihin, ihanaa!

Mie etsin nuo pistejutut tuohon esille ja etin kuvista sellasen kuvan, missä painoin 7vuotta sitten 56kg. Laitan sen jääkaapinoveen =) MUTTA vasta noitten juhlien jälkeen =) =) =)

Kyllä se siitä lähtee tippumaan kun saan työviikot rutinoitumaan, ja työmatkat meen pyörällä, 20min suuntaansa. Sitten jos kerran kaks pääsen jumppaan ja koiran kanssa hyötylenkkeilyä. =) Hyvät on suunnitelmat, niin ja jos ne vatsalihakset sais tehtyä jossain välissä joka päivä.

Mimmi askastelee. Mimmi askartelee aina. Nytkin leikkaa lehestä kuvia ja liimaa paperille. Mieli puuhaa. Moona kiukuttaa, kun ei pääse mukaan.

KIRJAIMISTA; meillä samalla tavalla kuin Lapun pojalla. Eli s ja r-kirjaimet puuttuu nyt ainakin. S ei tule sanan alkuun, muuten kyllä. Sitten puuttuu näitä f, g, d nyt ainakin. Miullakin on ollut s-vika, ja toivottavasti ei periydy.

Nyt meno yltyy, joten hops pois koneelta.

Tuulia

Ihana ilma osui kerrankin vapaapäivälle. Aamupäivällä käytiin koko perheen voimin Bauhausissa hakemassa pientä tarpeellista, kuten hanan tiivisteitä, silikonia, lamppuja, lisää kukkasipuleita jne, kotiin. Likka viihtyy hyvin noissa markettien autokärryissä, ja kysyy aina ennen lähtöä, että onko kaupassa autokärryä. Iltapäivällä sain vähän kupsutettua pihaa tytön ystävällisellä avustuksella. Likka tosiaan tykkää auttaa keräämään pudonneita omppuja, kantamaan oksia kompostiin ja nyppimään rikkaruohoja. Huomenna, jos sää on suosiollinen, niin istutetaan kimpassa narsisseja ja keisarinpikarililjoja maahan.

Karkkipäivää ei ole, eikä toivottavasti tulekaan vielä pitkään aikaan. Karkki ei ole kiellettyä, jos joku sitä tarjoaa, ja esim. päiväkodissa kun kysyttiin, että saako antaa, niin minusta olisi ollut raakaa kieltää. Mutta kotona ei kukaan muukaan mussuta karkkia. Tyttö kyllä voi vinkua porkkanoiden tai maksamakkaran perään ja vilistää itse jääkaappia tonkimaan niiden toivossa.

Vaippa on vielä käytössä yöllä. Aamuisin on sen verran kunnolla märkä, etten uskalla aloittaa vaipattomien öiden kokeilua ihan lähiaikoina.

Saunassa tyttö istuu muutaman minuutin ja rupeaa sitten vinkumaan pois. Itse olen oppinut nauttimaan löylystä vasta aikuisena, joten en pakota kärvistelemään kuumuudessa. Kylvyssä viihtyisi varmaan tuntitolkulla samoin kuin suihkussa.

Polkupyörällä ajo ei pahemmin edes kiinnosta. Kantaa kyllä mielellään fillarin leikkialueelle, muttei kovin usein vaivaudu edes istumaan päälle. Jos laitan istumaan pyörän päälle ja työnnän, niin suuttuu. Ja on kyllä myös kova komentelemaan, valitsisi mieluusti aivan jotain muuta syötävää kuin mitä on tarjolla, Samoin pihalla tietää kyllä tarkasti, mitä äidin pitäisi tehdä, millä lelulla leikkiä ja miten. Ja protestoi niin että naapurusto raikaa... Luotan siihen, että se menee ohi uhmaiän myötä.

Tyttöä kiinnostaa kovasti tulossa oleva vauva. Hän oli hyvin huolissaan, kun menin kertomaan, että vauva potkii vatsassa. Vaihdoinkin sitten " potkimisen" uiskenteluun. Se ei huolestuta empaattista tyttöä ollenkaan. Muutenkin, olen aina kuvitellut, että esikoisista tulee huolehtivaisia siksi, että vanhemmat laittavat heidät huolehtimaan pienemmistään, mutta tytöllä huolehtiminen on luontaista. Hän huolestuu heti, jos joku seurueesta on hävinnyt sanomatta minne meni, kehottaa ruokapöydässä ottamaan lisää ruokaa, kun lautanen tyhjenee, on monta päivää huolissaan, jos jonkun on kerrottu olevan kipeänä, jne...

Tämmöistä täältä tänään.

Korvapuustit

Kirjotin viestin eikä sitte antanut sitä lähettää, josko nyt onnistuis???

Täällä satanut vettä koko aamun. Sisällä ollaan oltu, saas nähdä nukahtaako maalisneiti päiväunille..

Tuulia: ku ehdit, sulle on s-postia :-)

Käsittääkseni kuumeeton hyvävointinen korvatulehduspotilas voipi mennä hoitoon.

Suohommppelin pojalle paranemissäteitä samoin kuin muille sairastaville.

Mie olin jo kuoppaamassa koko pinoa viime viikolla, mutta tänäänhän on ollut liikennettä!! Hyvä juttu!! (vaikka taitaa olla miun jo kolmas viesti..=) )

Tässä ootellaan nyt isiä kotiin, jotta pääsisi tuo koira pissalle ja mie ulos. Jumppa jää taasen välistä, joten jos edes pienen kävelyn sais aikaseksi tehtyä. Sitten pitää mennä Lidliin ostamaan Monskulle noita vaippoja. Ja jätskiä tekee mieli, tähän karheeseen kurkkuun..eli karkkipäivä meilläkin välillä antaa myöten viikolle.

Tässäpä nämä..jotain oli ..ai niin..miten ihanaa oli lapulla ja hänen miehellä. Ja on se kummallista, miten siellä mummolla nukuttaa hyvin. Samat ollaan koettu täällä. Ei lapset siellä herää, kumma juttu.

Mekin päässään ensi viikonloppuna ystävämme häihin ilman lapsia. Ollaan ootettu sitä kuin kuuta nousevaa. Oon varmaan täälläkin jo siitä kenties maininnut..Kahdenkeskeistä oloa kullan kanssa!! Sitä on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin harvoin. Illalla mie oon niin väsynyt, kun Mimmin on saanut nukutettua, ei paljon jaksa sohvalle käpertyä miehen kainaloon, tai edes ajatellakaan mitään muuta ;)

Jeps, ei näy miestä ja koira ollut aamu kuudesta asti käymättä..huoh, mutta eipä tuolla mikää hätä näytä ulos olevan.

Tuulia

Tuulia kyseli korvatulehduksista,yritän jotain kertoa...

Meillähän siis nyt putket korvissa ja viime kevättalvi sairastettiin viisi korvatulehdusta melkeinpä putkeen.Meille lääkäri ainakin sanoi, ettei tartte suojata saunassa tai suihkussa,ei tartte nytkään vaikka putket.Korvaan ei tietenkään saa suoraan vettä suihkuttaa tms.Hoidossa Juuso oli ihan normaalisti, kun ei ollut kuumetta,lakilla vaan suojasi korvat hyvin.

Mut tota kannattaa lääkäriltä kysyä,pitääkö suojata tulehduksen aikana korvat kun käy pesulla, kun tulehdushan voi olla esim.välikorvassa ja sillo mun mielestä ei tartte suojata,korjatkaa joku viisaampi jos asiasta enempi tietoo!!

Meillä Juuso toipunut ihan ok pyöräturmasta.Ruoka pitää vetää sekottimella soseeksi että suostuu syömään,juo ihan normaalisti.Leipää haluaisi syödä,mutta itse sanoo pehmeästäkin leivästä ettei pysty syömään.

Minulla iltavuoroon meno,vielä kerkeen kiitoskortteja väsätä häävieraille muistoksi ->siispä leikkaa,liimaa, askartele!

Suohomppeli ja Juuso

Olihan tänne joku uskaltautunut kirjoittamaan minun maratontekstini jälkeenkin ;-)

Tuulia: olisi kyllä kiva, jos joku tsemppaisi painon pudotuksessa, eli tsemppaillaan vaan! Eilinen meni ihan ok, ja tämäkin päivä tähän asti. Ajattelin mennä illalla vielä juoksulenkille, niin sitten voisi kuvata päivää onnistuneeksi ;-)

Sengi: Meilläkin Saana kysyy aina, että kenen vanha vaate mikäkin on. Ja yleensä vielä muistaa jälkikäteen, keneltä on saanut...

Minä lähden tästä kohta ostamaan itselleni luistimet, oikein vanhat kunnon " kaunot" . Esikoisella alkaa huomenna luistelukoulu, ja siellä olisi suotavaa ainakin ekoilla kerroilla luistella mukana. Saas nähdä, vieläkö pysyn luistimilla pystyssä...

Muuten viikonloppuun kuuluu mökkeilyä (lähdemme tänään lasten kanssa yhdeksi yöksi) ja kotona olemista. Siivotakin pitäisi... Mies tulee reissusta kotiin la-su yönä, joten sunnuntai otetaan varmaan rennosti.

Ja vielä yksi galluppivastaus (unohtui viimeksi...), eli SAUNOMINEN/KYLPEMINEN: Saana tykkää saunoa, tosin on saunassa n. minuutin... Mutta aina haluaa mukaan. Sama koskee suihkua ja kylpemistä. Isoveljensä taas ei peseytyisi millään, poreammeeseen tykkää mennä, mutta muuten inhoaa (meillä on siis poreamme, mutta rajoitamme sen käyttöä, kun vetää vettä niin hirveästi). Meillä käydään suihkussa vähintään joka toinen päivä, välillä joka päivä. Molemmilla muksuilla on vain talvisin sen verran kuiva iho, että pitää vähän rajoittaa suihkussa lotraamista.

Jahas. Nyt lähden sinne luistinkauppaan... Melkeinpä jännittää...

Terhi&Saana&Nuutti

Ps. Tuulia: toivottavasti teidän hääkeikka onnistuu! Pidän peukkuja, ettei mies tule kipeäksi ja lapset paranevat!

Meilläpä oli sitten Juuson kanssa epäonninen kirjastossa käynti...

Juuso halusi lähteä omalla pyörällä ja menomatka sujuikin hyvin.Kun sitten oltiin lähdössä kotia, ni Juuso kaatu pyöränsä kanssa ja tuli suoraan ohjaustangon yli ja kasvot edellä asfalttiin....Alkuun näytti ettei tullut muuta kuin leukaan mustelma ja kauhia huuto päälle ja lähdettiin kotiin.Kotona sit syötiin ja annoin Juusolle näkkileipää ja sitä ei pystynyt syömään vaan rupes uudestaan huutamaan.Sen verta sain katottua suuhun, et näin vähän verta vuotavan.

Soittelin sit hammashoitolaan ja käsivät tulla näytille.Siellä sitten selvisi,et suurin osa toisesta etuhampaasta oli lohjennut.Laittoivat puudutteen,kuvasivat ja lopuksi " repivät" lohjenneen osan pois.Voitte vaan kuvitella,kuinka teki pahaa pitä omaa lasta väkisin kiinni et saatiin hoidettua, kun toinen itkee kamalasti.Onneksi on tapaturma vakuutus,se on pelastus!Pahimmassa tapauksessa joudutaan poistaan koko hammas ja ei ole yhtään varmaa kasvaako uusi hammas tilalle vai outuuko vanhempana laittaan jonkun " tekohampaan" hintaan 2000 euroa.....

Nyt ollaan täällä mummulassa parantelemassa haavoja....toivottavasti ei jäänyt hammaslääkäri kammoo.Nythän tuo on jo iloinen ja leikkii autoilla.

Suohomppeli81 ja Juuso

meilläkään ei karkkipäivää ole (siis Kaisalla). Me aikuiset mussutettaisiin kyllä vaikka kuinka usein, mutta ollaan rajoitettu herkuttelut perjantaille.

Kaisalle karkki EI MAISTU. Käsittämätön lapsi. Yhden tikkarin on kerran syönyt ja ruuan jälkeen syödään Xylisuu. Muut sylkee pois suustaan ja suklaata ei suostu edes maistamaan. Ylipäänsä mikään makea (pullaa, marie-keksiä ja vanilijajätskiä lukuunottamatta) ei kelpaa.

Välillä mietin, että voiko tuo lapsi olla minulle sukua??

Meillä kipuillaan edelleen. Moonan kanssa kävin tässä päivystyksessä, kun nosti kovan kuumeen ja tuntuu, että lapsi tukehtuu yskään/räkään. No, löytyikin korvatulehdus. Jospa nyt aletaan parantumaan.

En siis päässyt tänäänkään töihin. Kyllä ottaa päähän ja omatuntoa soi, kun kerkesin olla vain viikon töissä. Minkäs näille sairasteluille voi.. tiedetään.

Viime yö meni myös muutaman tunnin unilla, kun Moona ei yhtään voinut olla pitkällään. Vaan sylissä puoli-istuvassa asennossa oli paras olla. Nyt sain nukuttua tunnin verran, ihanaa.

Saas nähä miten huominen menee. Mikä on Moonan vointi ja miten mies voi. Näyttäs tämä nuhakuume tulevan häneenkin. Vielä voi mennä mönkään yhteiset juhlat.

Suohomppelin Juusolle olikin käynyt ikävä tapaturma. Toivottavasti ei mitään isoja pysyviä vammoja käy. Pidetään peukkuja.

Sengi, mukava kun siekin olet käynyt kirjoittelemassa. =)

Tell, nyt tsemppaillaan toisiamme siihen pistelaskuun ja painon tippumiseen!! Eiköstä vaan? KUA, miten siellä päässä sujuu?

Taidan mennä köllii tuonne monskun viekkuun. On nukkunut jo 2h suurin piirtein yskimättä..hyvä hyvä.

Syksyistä viikonloppua!!

Tuulian pahnue

Meillä on takana huippukiva viikonloppu. Lapset saivat extra huomiota isovanhemmilta ja me miehen kanssa saatiin extra huomiota toisiltamme. Lapset olivat siis mummilassa ja me olimme Tallinnassa. Shoppailtiin vähän lapsille syksyksi vaatteita ja istuskeltiin terasseilla. Ja kauheasti oltiin hempeitä toisiamme kohtaan. Oih, kun oli niin mukavaa.

Meillä Santtu herää JOKA yö ja tulee meidän väliin nukkumaan. Nyt viime aikoina on tullut itsekseen hiippaillen ja lopettanut sen kamalan kiljumisen. Eli on vähän yölliset valvomiset helpottaneet täällä. Pari kertaa on käynyt niinkin, että en ole edes huomannut Santun tuloa. Sitten aamuyöllä ihmettelen, että mistäs tuo tänne tupsahti. Jännä juttu oli kuitenkin se, että viikonlopun kummatkin yöt mummilassa hän nukkui matkasängyssään hiiskumatta aamuun asti. Miksi, oi miksi hän ei koskaan tee sitä kotona??

G. Namipäivä meillä on perjantai. Santtu ei ehkä vielä edes saisi karkkia jos olisi ainoa lapsi. Siskolla (kohta 5v.) on kuitenkin karkkipäivä ja Santtu kyllä osaa vaatia omansa. Melkoinen herkkusuu asuu täälläkin. Meillä esikoinen tutustui karkin saloihin aikoinaan päiväkodissa. Oli synttäritä silloin tällöin ja kaverit sitten tarjosivat karkkia. En mä sinänsä ole nipo herkkujen suhteen, mutta ei päiväkoti ole oikea paikka niiden jakamiseen. Varsinkin, kun kaikki vanhemmat eivät halua syöttää lapsilleen karkkia. En minäkään olisi halunnut, mutta olisi ollut liiaan julmaa kieltääkään. Ajattelin aikoinaan, että saa sitten karkkia, kun itse tajuaa pyytää. Santtu on sitten saanut jo aika pienestä, kun ymmärsi ihmeteellä, että mitäs se sisko oikein syö. Jäätelöä meillä syödään välillä viikolla ja tosiaan kesällä sitä meni enemmänkin. Sipsejä on aika harvoin, kun emme itsekään niitä juuri syö.

G. Kylvyssä viihtyvät molemmat lapset. Yleensä kylpevät omissa vauva-ammeissaan, mutta joskus laitamme heidät poreammeeseen. Saunasta ei vaan näe poreammeeseen, joten siksi kai he ovat yleensä pikkuammeissa kylpyhuoneen lattialla valvovan silmän alla. Santtu rakastaa yli kaiken suihkun alla makaamista. Se kuluttaa vaan hitsisti vettä, joten useimmiten saa ensin kylpeä ja sitten makoilla vatsallaan hetken suihkun alla. Saunassa hän ei kauaa viihdy.

Santtu on nukahtanut sohvalle rankan puistopäivän päätteeksi. Pitänee mennä herättämään, ettei yöunille meno ole kauheaa taistelua.

T. lappu

Taas ollaan päivystykseen menossa. Mimmi herättyään sanoi, että korvaa särkee. On tässä aamulla kovastikin valittanut korvaansa. Tarttuuko korvatulehdus?

Kertokaa korvatulehduksesta? Meillä kun ei ole tälläsiä koskaan ollut.. Pitääkö mitä ottaa huomioon kylvyssä käydessä, tai ulkoilessa? Mie oon ihan uuno näis asioissa, enkä eilenkään osannut lääkäriltä mitään kysyä. Saako lapset mennä maanantaina hoitoon? Edellyttäen ettei Moonalla ole enää kuumetta. Hyvin näyttää antibiootit auttavan, meillä on ihan eri tyttö nyt talossa.

Paljon kaikkea tässä nyt käynyt, jospa kohta alkaisi tasoittumaan.

KIRJAIMISTA piti vielä sanoa, että Mimmi ei osaa sanoa k-kirjaintakaan. Sanoo tilalle t:n.

Jeps, näin meillä aamu alkoi tänään. Nyt laittamaan aamupalaa ja ehostamaan näinä väsyneitä kasvoja. ;)

Tuulia

Juuso on hoidossa ja minä vietän kotipäivää,toisin sanoen olen viettänyt aamupäivän puhelimessa ja sopinut keittiösuunnitteluaikoja...viime perjantaina olin jo yhdessä suunnitelussa ja samalla katsottiin kodinhoitohuonettakin,mutta siis tarjouksia pyydetään neljästä paikasta. Uuvuttavaa hommaa tämäkin.

Tuulian perheelle paranemisia!!

Kalamamin ongelmat ovat kuin suoraan meiltä!!!Meillä kans Juuso tekee tuhmuuksia minulle ja minulle kitisee melkein kokoajan jostakin.Lisäksi myös tuo määrääminen asioista on tuttua,meillä se ilmenee lähinnä ruokailutilanteissa.Juuso yrittää komentaa,missä kukin syö,missä hän istuu,syökä hän olohuoneessa vai keittiössä yms...Meillä kyl on auttanut asiaa välillä vaihtoehtojen antaminen,kahdesta asiasta saa valita.Myös täällä asioista kieltäminen saa aikaan ilkikurista naurua ja jäähylle jouduttua ottaa sen alkuun leikillä mut rupeaa sitten itkemään kun huomaakin ettei pääse pois....lisäksi meillä on tämä äitiriippuvuus ihan mahdotonta!!Isi ei kelpaa välillä edes pudonnutta tavaraa nostamaan tai housuja jalkaan laittamaan.....ja vielä olis vaikka mitä kerrottavaa mutten jaksa valittaa...

Sit kyselyt...eli meillä on karkkipäivä lauantaisin,mut välillä saa jotain pientä muulloinkin,mut ei usein.

Saunassa Juuso varmaan asuisi,niin paljon tykkää saunomisesta.Peseminen on välillä huutoa ja vastustelee,mutta kyllä suihkustakin tykkää.

Juuso on jo päiväkuiva ja nyt on ruvenneet yövaipatkin oleen silloin tällöin kuivia.

Juusolla on pyörä apurattailla,mut istuu paljon mieluummin kyydissä ja ohjailee kun meillä vetonaru käytössä.Osais kyllä itekin ajaa pikku pätkiä mut siis ei vaan huvita kun ilmastakin kyytiä saa! :)

Nyt kahvin keittoon ja sitten taas asioita hoitamaan!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat