Pienen vauvan äiti kuumeilee!:)

Vierailija

Heippa!

Mulla on kaksi ihanaa tervettä lasta, 1v8kk ja 3kk. Olen jo sairaalasta asti haaveillut salaa (siis puhumatta miehelle) seuraavasta lapsesta...

Arki kahden pienen kanssa on ollut ajoittain rankaa, mutta on alkanut pikkuhiljaa sujua, vaikka ilman sukulaisten hoitoapua tuskin olisimme jaksaneet ja selvinneet. Siltä ainakin tuntuu.

Nyt kuitenkin itsekin kummastelen, että miten voin tuntea näin. Ihan kuin jo haaveilisin seuraavasta lapsesta, vaikka mulla on noin pienet lapset. Mulla on oikeastaan nytkin kaksi vauvaa!!

Tiedän, että kolmannen lapsen tullessa moni asia muuttuisi, esim. pitäisi miettiä isompaan asuntoon muuttoa ja ehkä tarvitsisimme myös isomman auton. Mutta silti, silti käyn tosi usein (melkein aina kun mulla yhtään vapaata) vauva-aiheisilla nettisivuilla ja aina eksyn näille kuumeilupalstoille. Usein luen myös nimisivuja.

Onko muita, joilla samanlaisia tekoja ja tuntemuksia?

Kommentit (2)

Vierailija

Moi!

Oma mielipiteeni on, että sinun kannattaa nyt hengittää syvään ja antaa vauvahaaveiden olla hetken aikaa. ;-) Nimittäin uusi kuumeilu vauvan ollessa n. 2-4 kk on tälläkin palstalla todettu yleiseksi "taudiksi", joka ilmeisesti on hormonien tekemä kepponen. Yleensä se tulee myös silloin, kun arki on alkanut rullaamaan alkujärkytyksen jälkeen.

Monesti haave-, odotus- ja nimipalstoilla hengailukin on vanhoja tapoja, joita on vaikea karistaa. :-)

Odota muutama kuukausi, ja katso ovatko ajatukset vielä samoja kun kuopus lähestyy vuoden ikää. Lasten hoito tulee haastavammaksi kun kuopus lähtee liikkeelle. Silloin voit paremmin arvioida, riittääkö sinulle kädet ja hermot vielä kolmannellekin. Jos vielä tuntuu siltä ja mieskin on samaa mieltä, niin go for it!

Näin suosittelen kahden pienehköllä ikäerolla (1,5v) syntyneen lapsen äitinä, joka haaveilee kolmannesta kuopuksen ollessa 1,5-vuotias, mutta epäilee jaksamistaan kolmen alle 4-vuotiaan kanssa...

Vierailija

kiitos Melonimammalle!!

Näin mä itekin luulen, että hormonit hyrräävät.

Mietiskellään tosiaan asiaa uudestaan n. vuoden päästä.

Nyt nauttimaan näistä ihanista päivänästeistä, jotka meille on jo suotu! :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat