Sivut

Kommentit (61)

[color=crimson]Viiperolle jaksuja. Musta tuntu kanssa niin pahalta silloin lopettaa se imetys, mutta pojan oireet loppu sen jälkeen melkein heti. Nyt on ollut paljon helpompi tunnistaa noita oireita kun imetys ei tavallaan sekoita sitä. Teidän Aleksi on kyllä ihailtavan kauan saanut nauttia tissittelystä vaikka on allergialapsi. Uskoisin että ihan oikean päätöksen teit silloin kun päätit vielä jatkaa. Toivottavasti pian sujuu teilläkin taas paremmin.

Hihii! Makkaran perspuutunut juttu oli kyllä ihan huippuhyvä. Kiva tosiaan tietää että muutkin kuin minä käy vähän tyhjällä. Mulla on ollut viimeaikoina paha tapa vahingossa jättää Milon vaippa meidän sängynpäälle, koira sen siitä sitten aina näppärästi pilkkoo sisältöineen päivineen meidän sänkyyn. No lakanathan siinä aina pyykkiin menee ja v****tus on sen mukainen. Ennen sentään osasin laittaa vaipan heti vaihdon jälkeen roskiin:)

Aurora. Meillä menee n.5-6desiä tällä hetkellä maitoa päivässä alas. Siitäkin määrästä 240ml menee puuron joukossa. Välillä on tietysti huonompia päiviä varsinkin kun hampaita tulee. Meillä kuitenkin juodaan jonkin verran vettä sen sijaan jos maito ei kelpaa. Mutta soseilla Milo pääasiassa elää. Mä ajattelin alkaa pian antamaan Milolle jotain kalkkilisää varmuuden vuoksi. Kokeiltu on kanssa että jos kiinteiden määrää vähentää että meniskö sitten maitoa enemmän. Ei tosiaan mennyt. Poika kun vaan tykkää syödä soseita.

Napero. Me ainakin tullaan silloin treffailemaan. Kiva nähdä teitä :)

Vähäsen omaa napaa. Mulla alkoi maanantaina Jazztanssi, ja kärsin siitä vieläkin. On reidet niin jumalattoman kipeet. Mutta kivaa oli. Siitä on 6 vuotta kun viimeksi oon tanssinut.

Pahin järkytys löyty tanssistudion peilistä kun tajusin kuika paljon oon lihonnut vuosien varrella. Silloin 6 vuotta sitten painoin alta 50 kg ja nyt yli 60 kg, joten aloitin heti hiilihydraatittoman laihiksen.

Milolla oli eilen neuvola ja täti kehui sitä tosi paljon. On kuulemma erittäin aktiivinen 7 kk. Vähän vähemmän oli nyt tullut painoa, mutta se nyt ei oo mikään ihme kun ryömii päivät pitkät ja kuluttaa enemmän. Uudet mitat 7830 g ja 69,5 cm.

Nyt täytyy palautua kotihommiin. Hyvää päivän jatkoa kaikille!

Hermione ja Milo 7kk+

P.s Ei löytynyt ovulaatiota ja tänään meni viimeinen tikku, vaikka eilen oli selkeästi sellainen olo että irtos. Mutta testi ei sanonut mitään. Höh.. Voi kun onnistuisikin.

Jep, kunnilla on velvollisuus järjestää hoitopaikka kahdessa viikossa eli sitten ei olisikaan mitään hätää jos työt alkaisi vasta kahden viikon kuluttua :) LÄhihoitajilla kun tuppaa alkamaan HETI ;) Eli ilmottaudu tosiaan heti työkkäriin kun äippäloma loppuu ja he lähettävät sieltä sun liittoon todistuksen siitä ja antavat sinulle liiton lapun täytettäväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

osse; missä te käytte vauvajumpassa? me mennään kans tänään taas jumppaan, jo toista kertaa:) mä muuten ostin kans silloin sen lakanan sieltä finlaysonilta, olin jo unohtanut koko asian kunnes eilen törmäsin pussiin. (*ups*) me muuten mennään kans aika pitkälti neljällä ruokailulla päivisin. kun en vaan viitti ruveta pakolla änkeen sitä välipalaa ja päivällistä iltapäivällä kun ronjan unien takia voi mennä rytmi ihan miten sattuu. niin sitten monena päivänä on syöty joko päivällinen tai välipala. mut ihan hyvin tuntuu tuokin tytölle riittävän tällä hetkellä.

aurora: oota vaan miten O tosta kasvaa ja kehittyy teidän reissun aikana:) kun meillä meni niin että siitä kun isi jäi lomalle (ronja oli silloin 6kk) niin puolessa toista kuukaudessa opitiin istuun, ryömiin, seisoon, nouseen seisoma-asentoon tuen kanssa, kävelämään pöytiä yms tukia pitkin ja nyt sitten viimeksi konttaamaan. tossa iässä meillä syötiin aamu- ja iltapuuro, kasvislihasose ja yks sellainen vauvajugurtti, puurojen seassa meni yhteensä yks hedelmäsosepurkki

bejpi on tehnyt löytöjä kirpparilta, mä metsästän lähinnä tuolta huutiksesta. nyt laitoin jotain ronjankin vaatteita sinne myyntiin, ettei ihan kaikkia tartte säästää pölyttymässä kun jos joskus toinen vauva tuleekin niin kuitenkin jotain uuttakin haluaa hälle ostella.

pajuska: ei ne bikinitkään vauvauinnissa niin harvinaiset oo:) terv. nimim. en-minä-mutta-muut

miamik: kuten jo eilen sanoin niin komea on teidän neidin paita:) http://www.aijaa.com/v.php?i=956152.jpg

amylla (ja kai osittan bejpilläkin?) on sitten ollut rattoisa viikonloppu;)

piki: mä en osaa sanoa mitään kikkaa millä saisitte rytmiä muutettua. keväällä meillä taisi mennä aika helposti kun vaan venytti yhtä iltaa ja sitten se olikin melkein siinä. eli ronja heräs ennen klo 6-7 ja niin teki myös kellojen siirtämisen jälkeenkin. mäkin ostin niitä 8kk ruokia ja maisteltiinkin ronjan kanssa, mutta ovat vielä liian karkeita meille. miamikin kanssa eilen juteltiinkin että meidän pitäs vissiin vaan mössätä sitä sosetta vähän.

tästä taitaakin tulla vaihteeksi tälläinen vähä-omanapainen viesti;) eipä meille kummempaa. sen huomaa nyt kun ronja on alkanut nukkuun paremmin (viime yönäkin heräs vasta kuudelta) että mua väsyttää ihan törkeesti. siis kun ennen sitä kulki kai sitten niin usvassa kun oli tasasen väsynyt, mutta nyt kun saa öisin nukuttua niin se 8kk:n univelka muistuttelee olemassaolostaan.

mut jos mä pari muutakin kuvaa teidän riemuksenne laittaisin.

http://www.aijaa.com/v.php?i=956185.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=956169.jpg

terkuin tikru ja ronttiskainen 8kk+

Meillä oli koko päivän kyläilemässä kaveri 2,5kk tyttönsä kanssa ja oli oikein mukavaa. Ihanaa kun täällä pöndellä oli seuraa, kun tuppaa päivät vähän oleen " tylsiä" aina vaan kaksin. Vaikka onhan tuolla hiekkikselläkin onneksi ihania mammoja lastensa kanssa :)

Osse, mä löysin nyt tuollaisen lappusen missä lukee, että 11-12 kk iässä tavismaidon maistelut voi aloittaa ja kuitenkin siinä luki että vuoden iässä voi suoraan siirtyä pelkkään siihen? Sitä mä vain jäin miettimään että onko se pikkuhiljaa maitoon totuttelua kun vetää suoraan puuroon 2dl maitoa ;)

Pi-ki. Meillä on nuo kellon siirtymiset menneet tosi mukavasti, en tiedä onko ollut vahinko vai mitä. Mutta esim. rytminvaihdos kolmesta päikkäreistä siirtyminen kaksiin tuotti tuskaa koko perheelle ja voisin vaikka veikata että yksiin päikkäreihin siirtyminen on aikas kovan työn takana! Meilläkin on kokeiltu tuota myöhempään yöunille nukuttamista, mutta tuloksena on ollut vain aikaisempi aamu. Nykyään Ida menee jo kasin jälkeen paapimaan ja herää ennen tai jälkeen kasin. Tänään herättiin vasta 8.40 :)

Oliverille ei maistu taaskaan maito :( No minäkin pistän soppani kehiin ja ehdotan (ootte varmaan jo kokeilleet ;)) että antakaa nubyn nokkamukista tai tavallisesta lasista?

Kiva kuulla Karssulin työkuulumiset ja Ainon hoitokuulumiset :)

Jaahas, nyt täytyy mennä...

[color=green]No nyt on prillit hankittu... Ja meni 442e!!! *vararikko* Oli näkö kuulema hieman parantunut, tosin toiseen silmään tullut vähän hajataittoa, joten ei ihme, kun ei vanhoilla rilleillä näe mitään.

TIKRUN Ronjako oppi rytmin vaihdoksen noin helposti! :O Voih, miksei Arttukin... No, ei kai se auta kuin herätä sitten viideltä x)

Ja kannattaa tosiaan mössätä lisää sitä sosetta, ja jatkaa maidolla/korvikkeella/vedellä, niin jospa se sitten alkaisi mennä alas. En oo vielä antanut niitä soseita Artulle (kun niitä 5-6kk soseitakin on vielä jäljellä, mulla on hirmu " varastot" tuolla kaapissa..), joten saa nähdä, meneekö vai jatketaanko niillä vanhoilla soseilla. Ainakin esim. Piltin peruna-porkkana-soseen Arttu tunkee suusta ulos, kun on niin litkua, mutta omatekemänä soseena kelpaa, kun on paksumpaa.

AURORA, sepä se - miten voikin olla, että unet vaan sitten lyhenee, kun yrittää vaihtaa tuota rytmiä!!! :O Ehkä kokeillaan vielä kuitenkin venyttää sitä entisestään, ja jollei auta, niin menköön nukkumaan sitten vaikka iltakuudelta ;) Sitä paitsi, tänään on päikätkin olleet mitättömät! Aamulla puolen tunnin väsytys-taistelun jälkeen (Arttu oli IHAN poikki, muttei suostunut nukahtamaan) nukkui sitten vaan vajaa 30min. Ja nyt päivällä, kun norm. nukahtaa viim. 12 aikaan, niin nukahti vasta nyt kahdelta, ja sekin taistelun kanssa! Ensin anoppi lykki vaunuissa, joihin nukahti sekunniksi, sitten koitin jatkaa vaunujen heiluttelua, ja lopulta hain pojan meiän sänkyyn ja nukutin 20min sinne... Eikä millään meinaa nukahtaa, vaikka on aivan poikki! En tajua...ei se ennen oo näin vaikeeta ollut... Liekö hampaiden tulo tähänkin vaikuttaa? (Ylähampaat ihan puhkeamaisillaan, alahampaat tuli ilman mitään kitinöitä.)

HAN, oon niin pihalla näistä isojen jutuista, niin kerrotko mistä tutkimuksista puhut..?

Siis ei oo totta..jätkä on nukkunu 20min, ja taitaa jo heräillä...*huoh* Menen siis.........

P

Lääkärissä käytiin, ei ole 7pvän ja 10pvän kuurit tehoneet, eli vaihdettiin vaikuttavaa ainetta. Tulehdus pysynyt kyllä suht kurissa, mutta pahentunut oli tilanne viime käynnistä:( Nyt korva jo punoitti kovin. Eli nyt 7pvän uusi kuuri alkoi ja toivottavasti tämä aine tehoaa!!

Neuvolassa kaikki ok, painoa 8610g ja pituutta 70,5cm. Hyvin kasvanut onneksi vähällä maidolla:=) Taas terkka sanoi että harvoin näkee näin energistä lasta, kun KOKO ajan pitää olla jotain tekemässä ja joku lelu kädessä. On kuulemma ikäisekseen tosi aktiivinen.

Eipä muuta,

A & O

Idalle puhkesi viime viikolla ylös eka hammas ja ihanaa kun se tuli ilman yöitkuja! Alahampaita kun itkettiin kuukausi etukäteen! Nyt on neidillä jo peräti 3 hammasta :)

pakko oli munkin tulla nauraan makkaran kanssa! :) Mahtoi olla nakin kakkiminen kivaa ku niin vaan solahtaa ilman mitään tuntemuksia vaippaan... :)

napero, mä ainakin oon valmis treffaan 7.11. Kyllä teillä on melkoinen pikkukirppu siellä, t. 9,4 kiloisen äiti.

Mä innostuin eilen siitä jumpasta niin, et oon nyt menossa ihan oikeelle jumppatunnille ja vien typyn tätilleen hoitoon (eli nukkumaan). Pitääkin lähtee, et ehditään ajoissa.

Ai niin, mulla oli eilen joku läheisyydenkaipuu illalla ja kun typykin sopivasti heräili siinä mun nukkumaanmenon aikohin, kaappasin neitin meidän väliin nukkumaan ja tuhistiin nenät vastakkain koko yö. ihan parasta!

-Osse ja typykkä 10kk

Multa meinas pudota silmät päästä ja lähtee leuka siljoiltaan,kun näin " alkuviikonpino 6 SIVUA!!" . :O Mä ihan kuvittelin, että on vielä se to-su pino jne... Mut sit ku selasin tätä pinoo läpi, ni olihan tästä ekat 4 sivua ihan tuttua asiaa. Oon siis ihan sekasin taas! Hoh hoijaa.

Mua kans nauratti se Makkaran peppugeelaus. =) Piti ihan miehelleki kertoo... :D

Auroran Oliverille tsemppiä korvatulehduksen ja maitojen kans.

Viiperolle tsemppiä väsymykseen ja A:n itkuihin! Toivottavasti helpottaa pian.

Me tultiin n. tunti sitten kotiin. Oltiin pari päivää Keski-Suomessa mun porukoilla. Oli kyl kivaa kun satiin miehen kaa nukkua aamulla vähän pidempään, kun äite hoiti heidiä sen aikaa.

Me ollaan ny sit ilmeisesti oikeesti muuttamassa sinne Viljakkalaan. Mies on kai saamassa vakituisen työpaikan Viljakkalan vierestä, Hämeenkyröstä -> toivottavasti se tosiaan saa sen.. hyvältä ainaki näyttää! :) Ni tosiaan varsinkin jos se saa sen, ni sit ainakin ollaan muuttamassa sinne, jos kaikki menee hyvin.

Ollaan ny kerrottu mun ja miehen porukoille tästä Viljakkala- ajatuksesta ja vastaanotto ei oo ollu kauheen innostunu. Miehen äiteki sano mm., että " ei me voida tulla sit kylään kun sinne on niin pitkä matka" -> tre-viljakkala n.50km + nytkin kun ollaan asuttu vajaan 10km päässä niistä ni ne on tänä 5kk aikana käyny meillä kun YHDEN KERRAN! Että joopa joo...

Mun äitiä harmitti lähinnä se, että kun aina vaan muutetaan niistä pois päin...

Hoh hoijaa... Väsyttää. Taidan mennä nukkumaan, että jaksan taas aamulla nousta neidin kanssa. Se heräs tänäänki klo 6 ja huuti hulluna. Kyllä se sit jossain vaiheessa rauhottu miehen kainaloon nukkumaan, mut yli tunti siinä meni... Sitä tais harmittaa, kun oli niin röörit räkää täynnä, että ei saanu kunnolla henkee.

Palataan taas. Moro.

Burde, Heidi <12kk ja V-V 10+3

kiitos vielä kerran vastauksistasi :o)

kaipa se joka tapauksessa on ainakin hetkeksi hyvä jäädä liitonrahoilla kotiin, saa siinä jonkun euron enemmän kuin kotihoidontuella :o)

Tulin nopeasti ilmoittelemaan, että hengissä ollaan. Tuntuu vaan, että on koko ajan niin kamalan väsyny ettei jaksa mitään. Nytkö se alkuraskauden väsymys alkoi?? Onneksi ollaan täällä mun äitillä oltu jo jonkin aikaa sen remontin takia ja apua saa aina kun tarvii.

Omituinen pää kipukin on vaivannut nyt viikon, huomenna täytyy soittaa neuvolaan kun ei varmaan ihan normaalia ole. Vai johtuisko väsymyksestä? Täytyy kuitenki seurata sitä verenpainetta nyt tarkemmin kun yleensä, Joelia odottaessa kun nousi liian korkeelle.

Aurora pakko ehdottaa samaa mitä joku jo ehdotti, eli mukista juottamista. Meillä ei meinannut maito maistua ollenkaan mutta kun mukista antoi, nykyään menee myös pullosta. Onneksi Oliver kuitenkin kansaa hyvin :)

Makkaran puudutusrasva-juttu kuulosti kyllä niin hyvältä :D Onneksi tämä äiti ei ole ainut jolle sattuu kaikkea hassua...

Joel on ollut nyt reilun viikon kamalassa nuhassa, vähän on yskääkin. Lääkäriin eivät ota ennen kuin on kestänyt yli 2 viikkoa!

Ensimmäinen hammas meillä puhkesi viikko sitten maanantaina.

Tulipas aika omaa napaa taas, on vain pää niin kamalan kipeä.

Viikon päästä torstaina tai perjantaina olis tarkotus lähteä autolla ajamaan pohjoiseen päin Joelin kanssa omia ja miehen sukulaisia moikkaamaan. Täytyy toivoa, että poika jaksaa matkan.

Nyt ei kykene enempään, taidan mennä päikkäreille pojan viereen.

Henna, Joel ja Ninni 13+5

Helou, helou =)

Pikaisesti käväisen täällä teitä häiritsemässä kysymyksellä että käykö kukaan teistä enään vauvauinnissa? Siis onko olemassa jotain ikä rajaa mihin mennessä uinti olisi aloitettava että siitä on " hyötyä" ?

Ja =D MAKKARA hihittelin ääneen kun luin sun juttua geelistä :)

HAN_kin on jotenkin " tuttu" tuolta pienten puolelta...muihin sitten tutustun hetken päästä (2vko.a) kun poika täyttää 6kk..

Sitten " nähdään" ...

MOIKKA

Lycka ja untenmailla tuhiseva Höpis

MAKKARALLE piti tulla vaan virtuaalihymyt antamaan, nauratti ihan kamalasti tuo pyllyn puuduttaminen :o) oli varsinainen illan piristys :o)

mutta nyt laittamaan eemelille iltapuurot...

rentouttavaa iltaa kaikille!

palailen viimeistään huomenna

Auroralta piti vielä tulla utelemaan, että sanoitteko lääkärille tuosta reissusta? Mä en nyt sit tosiaan halua olla mikään ilonpilaaja enkä leikkiä korvalääkäriä, mutta jotenkin koen velvollisuudeksi kuitenkin sanoa, mitä tiedän...eli mun yhdessä entisessä työpaikassa oli noita asiaan perehtyneitä, ja sanoivat, ettei saisi lentää jos on korvissa jotain vikana. Siinä oli muistaakseni ihan kuuroutumisen vaara. Mutta siis varmaan olette lääkäriltä luvan tuohon lentämiseen kysyneet, ja mulla on ihan kamala olo kun nyt täällä alan tämmöisiä piruja maalailemaan...mutta halusin siis kuitenkin sanoa. Mutta teidän lääkäri tietää parhaiten Oliverin tilanteen ja voitte ihan varmana häneen luottaa :)

Juu Amy, jäällä varmaan tullaan törmäilemään - saattaapi olla, että ihan kirjaimellisestikin...on hieman taidot nääs ruosteessa :)

Sitä piti vielä kysyä, että miten viihdytte kotona?? Siis te, jotka vielä lapsen kanssa kotona olette (onko muita kuin Karssuli töissä?). Mä luulin olevani varsinainen superkotiäidin ruumiillistuma - nauttivani lapsen kanssa touhuilusta ja soseiden kokkailemisesta sun muusta. Mutta nyt on kyllä myönnettävä, että tuo kuvitelma on päässyt romahtamaan... Kyllähän mä nautin tuon lapsen kehityksen seuraamisesta ja tästä vapaudesta, mitä kotona olo tuo tullessaan (saa ottaa päikkäreitä ja käydä kahvilla kavereiden kanssa jne.), MUTTA kaipaan kovasti jotain muutakin. Sosiaaliset tarpeet saan kyllä tyydytettyä, sillä ihan mukavasti olen äiti-kavereita löytänyt, mutta kun mulla on ikävä töihin! Ihanne olis, jos sais tehdä vaikka päivän viikossa töitä...sormet syyhyää päästä ratkomaan työjuttuja!! Tänään tuli ammattijärjestön koulutuskalenteri, ja ai että kun teki mieli osallistua niihin!! Mutta kun näin äitiyslomalaisena ei ole työpaikkaa niitä maksamassa, niin ovat kyllä ihan liian kalliita :( Äh, taidan kuulostaa ihan vali-vali-tyypiltä, kun kaikkea pitäis saada... Ja tiedostan kyllä, että niitä töitä ehtii ja pitää tehdä vielä moooooonta pitkää vuotta sitten joskus, tämä on nyt lyhyt vaihe vain josta pitää nauttia. Ja voisinhan mä töitä hakea vaikka heti, mutta kun tämä Nakin kanssa oleminen vie sitten kuitenkin loppupeleissä pidemmän korren :) Äh, sekavaa sepustusta...

Nakki nukahti just, meni iengeelitkin tänään oikeeseen rööriin :) Öitä!

Makkara

...hirmuisesti sympatiaa sulle täältä!! Ihan kamalaa varmasti katsoa lapsen kipuilevan, ja vielä siihen omat univelat päälle...huh. Voimia!!! Ja hei kaikki syyllisyydet hus pois - noissa asioissa kun ei taida olla yhtä oikeeta ratkaisua olemassakaan. Varmasti olet tehnyt isolla sydämellä sellaiset päätökset, jotka sillä hetkellä ovat tuntuneet Aleksin kannalta parhailta!

Halauksin

Makkara

Tikru, me käydään Hämeen Naisvoimistelijoiden jumpassa, se on tossa keskustassa. Oli kyllä ihan jees, vaikka oisin halunnut, että olis ollut vähän enemmän sitä oikeeta jumppaa... varmaan vaan vartti tehtiin vähän kyykkyjä, nostoja ja vatsoja, muu aika leikittiin. Ja se oli tosi huonoon aikaan meidän typylle, olis halunnut päikkäreille ja sit vaan vänisi. Mut koeteaan jatkaa, jospa se jossain välissä sopis meidän aikatauluihin. :)

Vähän oli ihquja kuvia Ronjasta!

Pi-Ki, meillä kans keväällä rytmi meni ihan itsestään, mä luulen et vauvatkin aistii päivänsä ihan siitä, mitä me muut eli vanhemmat tehdään ja sen perusteella osittain toteaa et nyt on nukkumaanmenon aika. Tai sit se oli vaan sattumaa... :) Mut siis et vauva haluaa tehdä tiettyjä asioita tiettyyn aikaan päivästä ja katsoo vanhempien tekemisistä sen " kellonajan" .

Oliver juo taas tosi vähän... :( Mäkin luulen, et ootte jo kokeilleet, mut ootko lisännyt maitoa soseisiin? Meneekö sillai edes vähän nestettä? Juoko vettä? Jos juo vettä, niin sit ehdottomasti sinne ruoan sekaan korvikejauhetta, siitähän sitä kalsiumia tulee. Mä laitoin jossain vaiheessa etenkin puuron sekaan korvikejauhetta, siinä sai tavallaan desin pari maitoa menemään.

Mä koetan päästä tänään sieneen, kunhan kaveri saapuis tänne pöndelle. Sitä ennen taidan ottaa ihan pienet tirsat. Palaillaan!

-Osse ja typykkä 10kk

Tervehdys taas meidänkin puolesta! oikein harmittaa kun niin harvoin olen kirjoitellut, mutta tuntuu, että kun eemeliä saa olla viihdyttämässä, kun vieläkään ei mene eteenpäin, niin aika menee siihen¿

Viikonloppuna on muutenkin ollut taas hirmuisesti ohjelmaa, kun perjantaina oltiin ilta evakossa, kun mies laittoi eteisen käytävään laminaattia, lauantaina oli vauvauinti-info ja 50-vuotisjuhlat ja eilinen päivä meni lenkkeillessä ja mummin ja mamman tykönä kyläillessä ja kaiken lisäksi itellä on ollut hirmuinen päänsärky¿tilasin jo hierojan, sain keskiviikoksi ajan ja silmälääkärissä meinasin käydä vielä näön tutkituttamassa, kun ensiksi oli se pitkäikäinen elohiiri silmässä ja nyt särkee päätä melkein taukoamatta, jospa johtuukin heikentyneestä näöstä, ikinä ei ole ollut mikään huippu näkö, mutta laseja en ole kuitenkaan tarvinnut¿

Äsken piti käydä tämän tuppukylän ainoasta urheiluliikkeestä hakemassa uikkarit, kun ei oikein vauvauintiin viittisi mennä bikineissä :o) sain onneksi uikkarit kotiin kokeiltavaksi ja käyn sitten maksamassa jos ne otan¿

Meinasinkin, että uikkarihakureissun jälkeen laitan Eemelin maidon jälkeen ulos nukkumaan, mutta nukahtikin mun syliin, mitä ei ole tapahtunut ties koska, no nukkuu nyt omassa sängyssä, olipa mukavaa, kun ei ollut vähään aikaan mitään unikitinöitä¿

Ai niin kävihän meillä perjantaina kaksi haaveriakin¿oltiin lähdössä perjantaina vaunuttelemaan ja jätin eemelin ulos viltin päälle siksi aikaa kun laitoin takkia päälle ja otin tarvittavat kamat mukaan niin vähän ajan päästä kuului kauhea huuto ja kun juoksin kattomaan niin eemelin suusta tuli hiukka verta, vieläkään en tiedä ,mitä tapahtui, mutta ei onneksi valitellut sitä kuin hetken ja verentulokin loppui melkein heti¿äitiä kyllä kauhistutti.. toinen haaveri sattui hetkeä myöhemmin, kun oltiin mun äidin tykönä niin laitoin eemelin sängylle ihan keskelle ja käännyin äidin vaatekaapille etsiäkseni yhtä tunikaa niin kuului kolaus ja Eemeli oli lattialla, en yhtään tiedä miten se voisi käydä niin nopeasti¿ en saanut seuraavana yönä nukuttua kun vieläkin oli niin paha olla, kun päästin sen tapahtumaan, no eemeli ei siitäkään ollut kuin hetken itkuinen ja oli taas oma itsensä, tipahti kyllä onneksi ilmeisesti pyllylleen ja sitten vasta pää osui maahan kun ei edes mitään punoittavaa jälkeä tullut, mutta vieläkin tulee niin paha mieli kun ajattelee¿

BURDE voi surullista kun koiravanhuksen menetitte! kyllä niistä karvakuonoista tulee niin rakkaita, että hetken kestää kun menetyksestä toipuu!

AURORA: meillä syödään tosi vähän..aamuisin ja iltaisin puuro vaihtelevalla menestyksellä ja päivällä yksi lihasose purkki, mistä yleensä aina jää hiukan ja toisella aterialla hedelmäsosestta max.yksi purkki¿ maitoa kyllä maistuu¿

Ja oikein mukavaa matkaa!

BEJPI oli tehnyt kipparilöytöjä :o) mulla oli ennen eemeliä kova into käydä kirppiksillä, mutta eemelin jälkeen en ole käynyt kertaakaan, ihme kyllä!

KANDI harmi juttu se työpaikan menetys, mutta toisaalta mukavaa, kun saatte alkaa yrittämään suurentaa perhettä, ei muuta kuin plussatuulia teidän suuntaan :o)

MIAMIK: mä kanssa meinasin työttömäksi ilmoittautua kun äitiysloma loppuu enkä jäädä kotihoidontuelle¿ minkä mukaan se työttömyyskorvaus maksetaan äitiysloman jälkeen?

Nyt kokeilemaan uikkareita ja kärsimään päänsärystä, inhottavaa!!! tulipas taas niin omanapaista tekstiä¿

PAJUSKA+EEMELI 6.5KK

Tarjoan aina eka maidon ja vasta sit soseen, mutta huuto tulee kun maitoa koittaa antaa=( Eli nyt en anna maitoa joka välissä vaan tarjoan vaan 2 x päivä, silloin saattaa huolia jonkun verran. Mut eilen kun taas koitin useamman kerran tarjota, niin taisi olla vikatikki ja alkoi jo naama mennä mutruun heti kun pullon näki! Juo yleensä illalla 2 x maidon kiltisti, mut eilen ei sitäkään. Ja jos en tarjoa maitoa niin sit O kyllä sitä itse pyytää, eli siitä huomaa kun haluaa maitoa. Yleensä kerran päviässä itse tekeekin aloitteen. Eli normaalisti meillä menee 300-600ml/vrk.

Mehän miehen kanssa koitettiin yks päivä ettei anneta sosetta, vaan pakko ottaa maitoa nälkäänsä. Siinä kävi niin, että kun ei 17h saanut sosetta niin vasta sitten huoli maidon;) Siihen asti sinnitteli nälissään tiukasti suu kiinni, eli ihan tahdon asia tää meidän juonti, soseet on parempia=) *puuh* Ja tosiaan se maito olis mun mielestä tärkein kyllä tässä vaiheessa, vaikka lääkäri sanoi että pääasia kun saa nestettä tarpeeksi ja kalsiumin jostain, joko kalsium valmisteesta tai jogurttisoseista.

Tulipa omaa napaa, nyt taitaa O heräillä. Onkin nukkunut jo yli 2h:)

Taas meikäläinen vierailee tällä puolen...

Mutta sellasta tulin kyselemään, että kiinnostaiskos Tampereen väkeä treffata 5.11 alkavalla viikolla meitä? Mulla on sillon lomaviikko, joten voitais ajella sinne päin...

Miamik, mä ihmettelen edelleen, että missä välissä teidän tyty on kasvanut noin isoksi!!! On jo ihan tytön näköinen, siis hyvässä mielessä!!!

On muuten vähän " hupaisaa" lukea, että teidän pienet voi olla jo melki kymmenkiloisia, kun ei tuolla meidän jäppisellä oo edelleenkään menny se kymppi rikki... Ehkä joskus ens vuonna...

Meillä on nyt sitten putket laitettu korviin, ja hyvin meni operaatio, herääminen vaan oli ihan tuskaa. Kun raukka oli ihan lääketokkurassa, eikä oikein tiennyt missä on... Mutta onneksi on jo takana koko juttu!

Mutta joo, eipä mulla nyt mitään " asiaa" ollu muuta, VILKUTUKSIA kaikille!!!

napero ja Eetukka 1v7kk

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat