Seuraa 

Pistänpäs pystyyn uuden pinon ennen kuin lähden urheilemaan ja tulen surffailemaan JOS ehdin ennen treffejä. Tuossapa edelliset turinat http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11202264&p=1&tmod...

Mammis + Oona jokeltelee isin vieressä sängyssä :)

Sivut

Kommentit (37)

KIITOS TREFFEILIJÖILLE! =) Oli kiva nähdä uusia ja vanhoja kasvoja! MAMMIS - ihmettelinkin minne te katositte sillävälin kun kävin Roopen kanssa vähän sightseeingillä, mutta taisitte tosiaan kadota sinne junalle... =)

NUHANEILIJÖILLE tsempityksiä paranemiseen! Me käytettiin Roopelle Weledan nenäsuihketta (ostin Bebesistä, ei taida ihan joka paikasta löytyä?!) jossa on aloe veraa mukana. Sitä käytin itsekin ja auttaa pahimpaan oloon kun kosteuttaa limakalvoja. Lisäksi oon nyt käyttänyt Roopelle myös Nasolinin nenätippoja jotka auttaa että limaa ei erity niin paljon. Ne toimii Roopella ainakin hyvin, toisaalta ne kyllä tekee sen että se lima valuu nieluun ja raukan hengitys korisee välillä tosi häiritsevästi mutta pääasia on että lima lähtee liikkelle ja pois nenästä. Noita tippoja saa max käyttää 5 vrk putkeen ja yli 3 kk ikäisille. Kai ne on sen verran tujuja tai jotain. Me ollaan nyt jo nuha lähes selätetty mutta todetaan nyt sekin, että kyllä siihen näköjään tuolla pienellä se 2 vk menee että tauti on täysin poissa. Nyt sitten toivotaan, että ei tule mitään jälkitauteja...

I-L oli ollut neuvolassa tytön kanssa! Hienosti siellä kasvetaan! :) ja NINCAN Joonakin kasvaa hyvin! Täh? Ylipainoa... tuntuupa naurettavalta. Jos Roopeen vertaa niin ei tosiaankaan ole. Eikä meillekään ole kertaakaan sen suuntaista vihjailtu...

JUSKA - vielä tuohon pukemiseen. Oon itse sitä mieltä että ennemmin liian paljon kuin liian vähän vaatetta. Roopekin on kova hikoilemaan, mutta etenkin tuon nuhan myötä oon topannut kyllä ihan kunnolla kun ollaan lähdetty ulos vaikka olis ollut suht lämminkin. Lisäksi oon huomannut että Roope nukkuu vaunuissa paremmin kun on topattu, kai siitä tulee jotenkin turvallinen olo kun ei pääse joka suuntaan pyörimään. Mutta vauvat on varmasti taas kerran täysin erilaisia tässäkin. Jos Kaarlo huutaa liikaa kuumuutta niin tietysti otat sitten vaatetta pois.

IHANIA KUVIA VAUVOISTA!! =) Ainakin Viipulin Juliuksesta ja Mammiksen Oonasta! :)

MOOLI - meillä maissi aiheutti masukipuja. Tuli oikein kunnon itkut siitä. Toisaalta, se oli jo kesällä kun poika oli vasta 3+ kk ikäinen joten nyt ei ehkä enää aiheuttais niin paljon vaivoja. Annettiin siis maissivelliä ja sitä ei siis ole syöty sittemmin. Bataatista oli meidän ekat soseet ja samana päivänä aloitettiin myös ruusunmarja-vadelma sose, eikä kummastakaan tullut mitään masuvaivoja.

Onkohan tuo poika sängyssä jo hereillä... en nykyään tiedä koskaan milloin Roope herää aamupäiväpäikyiltä kun se vaan puuhastelee itsekseen meidän sängyssä eikä siis pidä juuri mitään meteliä muuten kuin vähän ääntelee. Yleensä tuo selviää myöhemmin kun huomaa milloin vireystila laskee ja alkaa kiukuttelu...

Miten muuten teidän lapsukaiset käyttäytyy ruokailun läpi? Roope on juu aika vaikea luonne, se on tiedetty jo aikaisemminkin, mutta rasittaa kun ruokailutkin on alkaneet olla nyt aika showta. Roope ei tykkää yhtään kun se laitetaan sitteriin jossa sitä syötän (niin että istuu siinä keittiön pöydällä) ja kun tyrkätään ruokalappu kaulaan siinä vaiheessa viimeistään tulee käninää ja huutoa. Sitten naristaan jos ruoka ei tule tarpeeksi nopeasti tai jos se tulee liian nopeasti. Pitää olla joku lelu kädessä että on hetken rauhassa, eikä silloinkaan aina ole. On tosi ikävä juttu jos kasvoja pyyhitään välillä. Huoh... positiivista on sentään se, että Roope syö hyvin vaikka aika meininkiä onkin saada toinen viihtymään ruokailun läpi. Luulisin että sitten vähän helpottaa kun voidaan poikaa alkaa istuttaa syöttiksessä, mutta vielä ei oikein iän puolesta voi.

Jee! Eilen tuli postissa Tina Nordströmin keittokirja jonka tilasin. Pääsee kokeilemaan uusia juttuja! Yleisesti oon sitä mieltä että keittökirjat on pelkureita varten (ottakaa huumorilla ;) mutta on kiva kuitenkin saada uusia vinkkejä joita voi sitten säveltää! =)

Palataan!

Leenis & Roope 4+++kk

kommentoida, eli minulla tuli kanssa runsaanpaa vuotoa kun oli jälkivuoto jo loppunut ja kuvittelin jo kuukautisten alkaneen. Sen jälkeen ei ole vuotoa ollut ja jälkitarkistuksessa (kävin 10 viikkoa synnytyksen jälkeen) meinasivat, että vuoto olisi ollut vielä jälkivuotoa. Eli älä vielä tuskastu. Ja siis täysimetyksellä täälläkin mennään...

Fay

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mites meni treffit, oliko paljon porukkaa?

SERE, melko tutun kuulosta, oli tossa heinäkuussa meillä kunnon kriisi kun miehen vanha paras kaveri muutti Kuhmosta tänne Espooseen ja niiden sitten piti joka viikonloppu päästä baariin, muutin jo Jimin kanssa toiseen huoneeseenki asumaan :D

Se sit kolahti, eipä oo ryypiskelly nyt. Mutta se on huomattu että sillon kun lähtee ryyppäämään niin aivot jää sinne narikkaan todellakin, yleensä on jossain tappelussa tms..

Pistähän mulle sen värikartan osote tai jotain??

VIIPULILLE onnittelut rouvaksi tulemisesta :)

Meillä käydään " taistelua" tästä asiasta kun mies on sitä mieltä ettei koskaan naimisiin mene...

Vitsi mä haluun kyllä äkkiä nyt saada ton Jimin huoneen laitettua että saa sinn siirtää nukkumaan, mä herään ihan jokaiseen ääntelyyn, viime yönäkin olin hereillä kokonaan klo 4-----> :/

Vieläkin koitan huomenna metsästää sitä syksypukua, on se kumma kun ei missään oo kokoja, en kohta tiiä mitä laittaa Jimille päälle kun ulos lähtee, toi fleece kun on melkeen pieni jo..

Mutta, kohta alkaa uhrilampaat, palataan!

Riikka ja Jimbo

[color=hotpink]

Huh. Nukahtihan vihdoin. Lennillä on tissilakko, luulen sen johtuvan siitä, että oon ollut nyt parina viikkona muutamia iltoja töissä ja mies on antanut Lennille maidon pullosta. Ja eihän se poika ole tyhmä: miksi syödä rinnasta, kun pullosta saa helpommin. Höh. Mä kyllä ajattelin sinnikkäästi jatkaa imetystä mutta täytynee ainakin menoihin ottaa mukaan korviketta ja pullo, ihan varmuuden vuoksi. Kun ei noin pieni voi mun järjen mukaan pitää yli 5 tunnin syömävälejä. Ihan väsyneenä (öisin ja ennen päikkyjä) yleensä suostuu onneksi rinnasta syömään.

Me mennään uimaan lauantaisin vasta 10.00 ryhmään, mutta sinne Käpylään kuitenkin. Lenni on sukeltanut joku 5 kertaa. Alussa oli totista poikaa mutta eilen tosiaan oli sukelluksen jälkeen pelkkää hymyä.

Juups. Mies tulikin kotiin ja mä hilpaisen taas opetushommiin.

[quote]

Kesis

Oon tässä päivän mittaan lueskellu.... Piti lähteä kaverin ja sen koiran kanssa vaunulenkille mutta melko huonolta näyttää toi ilma :/

BICCIlle onnittelut, myöhäiset kylläkin :)

VIIPULI meillä kanssa rapsutellaan ihan kaikkea, äitiä, pinnojen suojia, sitteriä... Tuttipulloistakin on ihan ne kuvat kulunu kun niin paljon rapsuteltu :D

MAMMIS oli laittanu Oonan kuvia, hyvä oli toisen ilme kun painoja katseli :) Ja ihanat farkut siinä yhdessä kuvassa!!!

p-JUSKA pukemisesta, Jimi kun ei vaunuissa suostunut olemaan enää n. 2kk jälkeen niin myin ne briot pois ja ostin emmaljungan sellaset yhdistelmärattaat, eli siihen nyt ei oikeen mitään makuupussia tms saa, talvella tietty jalkapeitto, mutta nyt oon kyllä kunnolla yrittäny pukea, sukkahousut+ pitkähihanen body, paksut sukat, jos tosi kylmä niin siihen vielä mukavat housut+paita ja sit on se fleecepuku...Niin ja tietty hanskat ja pipo :) Nyt oon ihan joka paikasta metsästäny sitä välikausipukua kun ei toi fleece tuulta pidä mutta ei ole missään ikinä kokoja!!!!!!!! Raivostuttavaa...

IIDA-LINNEA, mulla kanssa jo pitkään selkä tosi kipee, uskon että johtuu pojan huimasta kasvusta=painonnoususta... Välillä tekee tosi tiukkaa nostaa ja pelottaaki että mitäs jos selkä sprakaa kokonaan kun on Jimin kanssa yksin kotona...

Joo jos lähtis pesemään värit kulmista, sen sain sentään tehtyä tänään että kulmat nypin ja värjäsin, siivous vähän jäi..... :)

Riikka ja Jimi viikko vajaa 5kk

[color=#8B008B]PIKKU-JUSKA ¿ sorppa, en kirjoittanut ihan loppuun asti vaatetuskommenttiani. Eli Oona on vaunuissa kovassa kopassa + tuulisuoja päällä, eli siellä on kyllä aika lämmin. Yleensä on vielä hyttyssuoja tai harso sitten siinä ¿luukun¿ päällä..

NINCA ¿ vai että ¿ylipainoa¿!? Hoomoilasena ihmettelisin minäkin moista kommenttia. Oona oli 4kk 7,5kg ja 63cm eikä neuvolassa puhuttu mistään ylipainosta..

Käytiin vähän shoppailemassa. Sain vähän lomarahoja eilen, joten ostin itselleni 2 paitaa reissulle + Oonalle bodyn, collegehousut, collegepuvun, talveksi töppöset, tumput ja myssyn.. Huomenna täytyy ehtiä sitten pyörittää pyykkikonetta tai viimeistään torstaiaamuna. Huoh.. heissulivei!!! :)

Mammis & Oona [/color] [color=red]♥[/size][/color]

[color=#8B008B]Voi hitsi kun Lenni on alkanut lakkoilemaan. Auttaisiko teillä se rintakumi ensi hätään? Siis kun sehän vois vähän ¿huijata¿ Lenniä kun on tuttipullomainen.. Kokeile ihmeessä! Me ollaan muuten päästy siitä jo ihan kokonaan eroon! :) Pidän sitä kuitenkin varalta aina mukana.. Me ollaan kans LA klo 10 ryhmässä! Taidetaan siis olla samassa.. :) Tosin ensi LA jää väliin jos nyt sit ollaan siellä reissussa.

PIKKU-JUSKA ¿ meillä on ollut tähän asti vaatetus vaunuissa about näin: sukat, housut, pitkähihainen body, pipo ja välillä tumput. Pehmoinen peitto alla ja kevyt fleecepeitto päälle sit kun Oona on nukahtanut. Välillä kun oli viileämpiä päiviä, oli esim lyhythihainen body + fleecetakki ja muuten samat. Oona on vähän hikoilevaa sorttia, jos on enemmän päällä niin huutaa naama punaisena. Eipä ole kertaakaan ole ollut kylmät kädet tms kun on herännyt. Ennemminkin vähän lämmin niska..

Tuo neiti nukkuu vieläkin. Siis on nukkunut jo yli 2,5h. Täytyy varmaan 30min päästä jo mennä vähän herättelemään ettei sitten kuku koko yötä. ;)

Mammis & Oona zzz[/color] [color=red]♥[/size][/color]

[color=hotpink]

Kiitokset eilisille treffailijoille! Me oltiin illalla vauvauinnissa ja Lenni oli pelkkää aurinkoa. Jätkä sukeltaa jo kuin vanha tekijä, eilen ekaa kertaa mä sukellutin (tähän asti vain ohjaja). Äiskän sukellutus oli kyllä vähän pidempi ja syvempi, mutta eipä näyttänyt meidän hurjapäätä haittaavan. Mitä enemmän roiskitaan ja hypitään, sen parempi :-) Vaihdetaan lokakuun alussa lauantain aamuryhmään: On

Terve [b]Rouva Viipuli[/b]! Kyllä me sut muistetaan ja välillä oon miettinyt, mitähän teille kuuluu. Ja kyllä, Lenni kanssa rapsuttelee kaikkia. Yölläkin on välillä niin söpöä, kun pinniksestä vaan rapsutus kuuluu ja toinen nukkuu. Meillä on myös yöt jatkuvaa heräilyä. Oon nyt pitänyt kiinni siitä, että ruokaa ei tipu ennen kolmea, vaan muilla keinoin nukahdetaan uudestaan. Joskus se on nopeaa, joskus voi mennä vaikka tunti. Huoh. Kai ne vauvat joskus alkaa nukkua kokonaisia öitä?!? Nimim. Kauanko vielä?

[b]Sere[/b], voi hemmetti sun miestä! Multa myös sympatiat, olipa kurjasti tehty! Tajuaako hän itse toimineensa typerästi? Syytä ainakin olisi. Kovasti tsemppiä, jotta saatte välit taas mallilleen.

[b]Fayn[/b] Anni osaa jo kääntyillä mahalta selälleen, hienoa. Lenni ei vielä osaa. Tai osaa: Se tehdään niin, että itse käännytään mahalleen ja kohta aletaan kirkua. Yleensä Lenni huomaa silloin olevansa uudestaan selällään tuossa tuokiossa ;-)

[b]Titille[/b] paljon voimia ja jaksamista! Kunpa alkaisi pian Vimpulan mahan väänteet hellittää.

Jahas. Mä lähden yrittämään, josko Lenni joko söisi tai nukkuisi. Mieluiten molempia. Se on ihan väsy, mutta ei suostu tekemään kumpaakaan :-(

[quote]

Kesis ja Hg 5 kk

[color=#8B008B]Onkos kaikki Enskat muka siellä treffeillä (siis onhan ne tänään?) vai missä te olette??

Olipas viikonloppu, viduprklstana!!! Lauantaina isännällä oli jonkin sortin työporukan illanvietto, ja minä päätin ajella Mimosan ja koirain kanssa Mimosan kummitädin luokse saunomaan. Otin pullon viiniä mukaan, koska sovittiin että kun työporukalla on syöty, mies tulee taksilla (kimppakyyti työkaverin kans) sinne kummitädille, ja ajetaan yötä vasten kotiin. Ei aikonut olla kauaa jne.

Ilta kului ja mun oli pakko pistää Mimosa nukkumaan. Ihmettelin kun isännästä ei kuulunut mitään ja pistin viestiä. No niin, vastaus tuli: olen baarissa. Voi helvetti kuinka hienoa. Tässä vaiheessa kaverini petasi meille sängyn yläkertaan, pitkin hampain, mutta enpä olisi sieltä enää kotiin päässyt (tai no periaattessa olisin, olin juonut ihan vähän viiniä ja siideriä, mutta periaate on että en aja sillon, vaikka lain mukaan varmaan olisi voinutkin vielä). Isäntä aikoi kuitenkin ottaa taksin ja tulla sinne. Pistin viestiä että joko on tulossa jne. kun pitäisi päästä nukkumaan, ja oli " just lähössä" . Aamu viiteen minä jaksoin valvoa ja odottaa, siinä vaiheessa puheluihin/viesteihin ei enää vastattu. Talon isäntä jäi vielä valvomaan että saa sammuttaa pihavalon ja lukita oven kun ukko saapuu.

Aamulla heräsin klo 11, ja oli tullut viesti " joko te tuutte kotiin, mulla on ikävä" . Ahaa. Oli ryypännyt yksin baarissa tilin sileäksi, siirtynyt luottotilin puolelle, oksennellut ympäriinsä ja lopulta sammunut (oli sentään kotiin päässyt). Koko helvetin aikana sille ei tullut kauniiseen mieleensäkään ILMOITTAA minulle missä mennään. Pisti vaan pokkana viestiä " olen tulossa" mutta jatkoi ryyppämistä. Helvetti sanon minä.

Ei siinä mitään, juhlia saa, mutta kun rahat on muutenkin loppu, laskuja vino pino, koirat pitäisi käyttää eläinlääkärillä, Mimosalle osta talvipuku jne. Ja isä ryyppää nämä rahat! Se ei oo ikinä ennen tehnyt mitään vastaavaa, lähinnä halveksii juoppoja ja ihmettelee mitä ihmiset tekee baareissa jne. Sanomattakin selvää, että pikku kriisi täällä on päällä, nyt meni luotto kyllä tuohon mieheen.. :(

Anteeksi mieletön purkaus, pakko vaan saada jakaa tätä tarinaa että oma pää kestää. Ja ai niin, sokerina pohjalla, oli vielä paskantanut housuunsakin....

EMKAlla ihania vauvauintikuvia!! Huippu ilme Karilla siinä kolmannessa kuvassa :)

BICCI79, tervertuloa :)

LYCKA, eipä ollut meillä maasäteilyä :) Heiluri oli oikein vihastunut ja heilunut rivakasti " EI" n merkiksi kun siltä mahdollisista säteilyistä kyseltiin.. Mun tunne-elämän chakra oli kyllä tukossa, mutta sain energiaa ja se aukeni.. Oli hurjaa kun sydämen kohdalla se heiluri ihan oikeesti pyöri vinhasti ympäriinsä (äidin käsi pysyi paikoillaan, seurasin tarkasti), energiahoidon jälkeen heiluri ei inahtanutkaan. Oikeesti aika spooky heiluri!

MAMMIS, Mimosa kans aina selittää asioita ihan tohkeissaan, hih! Tiedän siis mitä tarkoitat :) Mimosalla oikein kuola lentää kun se ihan keskittyneesti pauhaa menemään esimerkiksi omille jaloilleen.

Nyt mentävä ruokkimaan tyttö, se se onkin jännää kun ei nuo kiinteät niin herkkuja ole.. Sotkua siis luvassa!

Serenity ja Mimosa, tasan 5kk tänään <3

[color=#66CDAA] Kokeillaanpas tällaista väriä tänään..

Täällä tosiaan on mielenkiintoinen parisuhdetilanne päällä. Kävi ilmi, että isäntä on aloittanut sen hillittömän juopottelun saman tien kun jätin sen ravintolaan (sillä oli tarkoitus vain ruokailla siellä..) On unohtanut saman tien täysin mut ja Mimosat ja juonut firman piikkiin ja vetänyt oman tilin komeasti miinukselle. Luottotililtä on maksanut taksimatkan ja oksennukset, jotka on sinne taksiin päästänyt :( Ja ihan oikeesti, koko aikana ei oo tullut mieleen ilmoittaa mulle mitään!!

Aika kiivas keskustelu kyllä käytiin, onhan se nöyrää poikaa nyt. En oikein tiedä mitä pitäisi tehdä, ettei tämmöinen vaan toistu. Saa nyt nähdä! Olin eilen niin äkäinen että otin kihlasormuksenkin poissa..

VIIPULI, tietysti sut muistetaan! Yksi päivä sua jo täällä huhuilinkin tuossa jokunen viikko sitten :) Hienoa että Julius on reipas poika ja teillä arki sujuu hyvin! Ja kyllä, meilläkin tuo tyttö raapii ja rapsuttelee kaikkea mahdollista. Mimosalla on atooppinen iho, en tiedä sitten kutiaako, mutta ilman vaatteita kun on, raapii ittensä hetkessä ihan verille :( Kiva juttu kun iho on muutenkin huonona, niin sitten vielä verinaarmuja täynnä.. Ja oikein paljon onnea rouviintumisen johdosta :)

JUSKA, paranemista! Emmää oikein tajua mitä se maasäteilyjuttu oikein on, tuskin mitään radonia, kun sen säteilyn saa jotenkin 2 viikoksi lakkautettua oikeilla loitsuilla ;) Sen 2 viikon jälkeen pitää sitten taas uudestaan manata säteilyt veks.. Mene ja tiedä..

RIIKKA, tämmöistä värikarttaa minä käytän, löytyy osoitteesta: http://www.saunalahti.fi/wpoet/fin/colorhuge.htm Nuo värit sitten hieman valehtelee, eli ei ihan samoina näy kuin tuolla..

BICCI, oikein sydämelliset onnittelut vanhenemisen johdosta!! Ja meidän hauvat on ihan tuollaisia monirotuisia, vanhempi herra, 8 vee, on kyllä ulkonäöltään ja luonteeltaan kuin pure labbis. Nuori neiti, meidän pikkunarttu, on sopiva sekoitus kaikkia suomalaisia rotuja, ulkonäöltään ehkä eniten pystykorvaa.. Tai ei oikein sitäkään, kunnon seropin näköinen :)

MAMMIS, teilläkin sairastellaan :( On se veemäistä kun on tuota tautia liikkehellä!! Ja teilläkin isäntä on järjestänyt ¿kivan¿ juopotteluyllärin, on ne ukot kyllä välillä niin¿. AARGHH!!

Niin, ei säästytty mekään siltä taudilta. Eilen Mimsu oli oikein räkäinen, vaisu ja levoton. Illalla piti imeä räkää ja laittaa suppo ja antaa ylimääräinen yöpala. Nostettiin myös sängynpääätyä ylös. Nythän tuo on ihan reippaana eikä niin limainen. Pitänee kuiteskin hipsiä apteekkiin hakemaan korvakuumemittaria, kun ei sellaista vielä omisteta.

Palaillaan taas!

Serenity ja Mimosa 5kk 1 pvä :)

että meidän vauvauintiryhmässä on monenikäisiä lapsia. Juttelin viimeksi yhden äidin kanssa, jonka tytär täyttää pian vuoden. He olivat aloittaneet vauvauinnin tytön ollessa 8 kk ja tosi hienosti näyttää vedessä pärjäävän. Eli kannattaa miettiä sitä kevään ryhmää!

t.iida-linnea

Juska: Anni kääntyy vaatteet ja vaippa päällä. Tosin tämä kääntyily siis on onnistunut sängyllä, eli olisiko siinä helpompaa. Minä pidän Annia luvattoman vähän lattialla, sillä sängyllä on niin paljon kivempi kölliä ;) (laiska äiti).

Viipulille onnittelut rouviintumisen johdosta. Meillä oli kanssa maistraattihäät maaliskuussa -05, eli 2,5 vuotta jo ruovaeloa takana ;).

Onnittelut bicci79:lle synttäreiden johdosta.

Mammikselle flunssanselätyssäteitä. Ja hyvää matkaa (parempi toivottaa jo nyt kun muuten jää pian toivottamatta ;) ) T:kateelline ;)

Ja Seren Mimsukin oli flunssan saanut. Ja eilen jäi onnittelematta Mimosaa 5 kk synttäreistä. (Minun sisko sanoi, että niin kauan kun ei ole muksu vielä täyttänyt yhtä vuotta, vietetään synttäreitä joka kuukausi ;) ).

Anni nukkuu ulkona vaunuissa. Kohta nukkunut jo 3 tuntia! Kohta täytyy jo mennä kurkkimaan vaunuihin taas, että nukkuuko se tosiaan (ennen Anni ei ole nukkunut vaunuissa jos vaunut pysähtyvät, mutta ilmeisesti viileät kelit auttavat nukkumista). Ja yöunille nukahtaminen tuottaa nykyisin " tuskaa" . Tai siis Anni nukahtaa vasta puoliltaöin. Yön nukkuu kyllä hyvin kun ensin nukahtaa...Aamulla sitten nukutaankin ainakin kymmeneen asti ;).

Fay ja Anni

[color=red][b]Juska[/b]: Cuplaton-tipat poistaa suolistokaasuja tai siis pienentää suolistossa muodostuvia kaasukuplia kun taas Rela-tipat lisäävät vastustuskykyä ja tasapainottavat vatsan ja suoliston toimintaa eivätkä varsinaisesti siis poista muodostuvia kaasuja.

Tietoa Cuplatonista: http://www.lastenlaakari.com/orion/vatsa.htm

[b]Mammis[/b]: Mahallaan olen minäkin tyttöä nukuttanut ihan vastasyntyneestä saakka. Ja erehdyin sanomaan tämän neuvolassa niin haukut sain ja kätkytkuoleman riski kuulemma suurenee mahallaan nukuttaessa. Nukutan silti mahallaan kun ilma tulee siinä asennossa helpoimmin pois, sanoipa kuka tahansa mitä tahnasa muuta.

[b]Bicci[/b]: Kerrotko tälle maalaistollolle mikä on swingi??? Joku riippukeinu vai? Voikos sellaisen sitten esim. vuokrata jostain?

T:Titi ja Vimpula tasan 7 viikkoa

[color=red]Ette kyllä ikinä usko kuka tuli yöllä vierailulle! No [b]TÄTI PUNAINEN[/b]!!! Prkl! Ja tyttö on täysimetyksellä!!! Reilu viikko sitten vasta loppui jälkivuoto ja nyt tää rumba sitten näköjään alkaa uudestaan. Ja on kuin niagaran putous... Se joka väittää että imetys on hyvä ehkäisykeino niin p**kan marjat! Vaikka ei meillä ole ehkäisykeinona käytössä ollutkaan mutta silti.

Sitten toinen avautumisen aihe: eipä päästy sitten vauvauintiinkaan, pienten ryhmä joka olis alkanut lokakuussa on täynnä. Isojen ryhmään mahtuis joka alkaa helmi-maaliskuussa, mutta en tiedä onko sitä mitään järkeä enää aloittaa silloin kun ei ole välttämättä se sukellusrefleksi enää aktiivisena... Plaah... Ja minä kun olin valmis menemään toiseen kuntaan asti (lähes tunnin ajomatka) vauvauintiin kun meidän kunta on niin köyhä että ei sen takia järjestetä täällä vauvauintia kun ei ole kunnalla varaa lämmittää uimahallin vesiä!

Kylläpäs näitä " ilon aiheita" riittääkin tälle päivää...

T:Titi ja Vimpula 7vko+ (päiväunilla ulkona vaunuissa!)

pukemisesta. Minä laitan Annille flecepeiton vaunuihin ja vaununpeiton päälle. Sitten lenkin aikana kokeilen lämpötilaa ja kiskon peittoa pois Annin päältä jos tuntuu lämpimältä. Minä pidän harsoa aina vaunujen " suuaukon" edessä, joten lämpö pysyy vaunuissa. Eli säätelen " vaatetusta" kesken lenkin ;).

Fay ja kuumakalle-Anni

[color=Tomato] Tuosta vaatetuksesta vielä... Onko sinulla tuossa vielä sitten vaunun peitto päällä? Pelkkä pitkähihainen t-paita (+ muut sisävaatteet) ei minua ainakaan lämpimänä pitäisi... Tuon perusteella voisin sitten heittää joko vaununpeitteen tai kesähaalarin pois. Pitää kokeilla ensi kerralla ja ottaa vaikka se haalari tai fleecepeitto mukaan hoitolaukkuun uskonvarmistukseksi. Kuten sanottua, vauvan pukeminen on hankalaa...

t. pikku-Juska

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat