Seuraa 

aloitetaanpas uusi ketju tälle päivää

Sivut

Kommentit (31)

ekaksi onnea tosi paljon kaikille nyyttinsä saaneille, taatusti rankkaa muttaa ihanaa.

huomen aamuna klo 8.00 käyn taas kuuntelemassa tuomiota käynnistyksestä....viimeksi tosin sanottiin et ensin täytyy tulla 42 viikkoa täyteen ennen kuin edes keskustellaan ja mulla tulee ke 41.....mulla on ollu vaan ongelma liikkeiden laskemisen kanssa, koska niitä ei tahdo tuntua.....eli, saas nähä kuka siellä aamulla on ja mitä tuleman pitää,,,,,,

maitohamsteri ja kirppu 40+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Taitaa olla jo suurin osa aktiivista-porukkaamme siirtynyt tuonne Vauva-puolelle.. Tai muutama on tainnut viikonlopun aikana päästä vauvan hakuun. Varmaan kirjoittelen kuun lopussa täällä yksinäni ;) Mutta olihan niitä muitakin loppukuulaisia! Hyvä hyvä :)

Minttupipsalla La tänään :)

Mulla oli myös ihme " supistelee-vai-ei" tilanne yöllä - Nukuin tosi levottomasti ja ainakin jotain kipuja oli alavatsalla sekä kohdunsuulla. Olin kyllä niin uninen kuitenkin etten saanut selvää supisteleeko vai mitä, torkahtelin aina välissä. 5 asti aamulla niitä riitti! Sitten nukuinkin komiat kaksi tuntia ennen kuin kello herätti.

Mä täällä kovasti pohdiskelen miten uudistaisin pää-pehkoani ;) Oon enemmän ja vähemmän saanut kasvatettua näitä ja nyt himottaiskin joku lyhyempi malli, mutta millainen? Ja raaskinko sittenkään luopua kasvatuksen tuloksesta. Toisaalta nää on niin huonossa jamassa että pakko kai on, viimeistään imetyksen aikana tippuu loputkin hapsut!

Jotain uutta väriäkin kaipaan, on ollut jo pitkään perus ruskeeta, eri sävyin.

Voi että meni eilen hermot yhteen voinnin kyselijään..! Tsiisus, harvoin oikeesti otan itteeni - mutta nyt meni yli hilseen. Yks sukulainen/kaukainen tuttava, meillä kuitenkin välit viilenneet viime aikoina ja pahemmin ei olla oltu yhteyksissä. Nyt sitten enempi. Hän soittaessaan ensin ehdotti tapaamista tälle viikolle ja kun sanoin että on kuule tosi kiireinen viikko (joka päivälle jotain ja hän vierailee aina vähintään puoli päivää). Ehdotin että siirretään sitä seuraavalle viikolle, maanantaille (mulla la torstaina) - Hetken oli hiljaa ja sanoikin että eihän kyllä niin myöhäisillä viikoilla tule. Kyllä pomppas mulla silmät päässä ja kysyinkin että ihanko tosissaan luulee mun linnottautuvan neljän seinän sisälle lasketunajan tienoilla, ei vierailijoita tänne, enkä itekkään poistu talosta - päähän siinä hajois. No joo hän oli ajatellut näin.. Vielä kehtas puhelun aikana kysellä sillain oikein maarittelevasti että mikä on vointi ja - " miltä se nyt tuntuu, kohta on vauva ja mitäköhän mies ja tyttö siihen tuumaa. Meneeköhän pasmat ihan sekaisin jne. Varmaan sitten rankkaa, ei pysty nukkumaan eikä mitään. Et varmaan kotoakaan hetkeen poistu" Oikein vaati ja tivas hänelle mieluisia vastauksia.

Arrgghhh.. Onko se niin että kun on raskaana ja se mahakin tuntuu olevan koko maailman, niin enää ei saa pitää henkilökohtaisimpia tunteitakaan/ajatuksiaan ominaan. Vaan kaikki pitäis purkaa jokaiselle vastaan tulijalle? Eikä sen puoleen - en oo mitenkään sisäänpäin kääntynyt ihminen! Mutta ei aina halua kaikkea olla jakamassa. Ja kun ei olla oltu tekemisissä suunnilleen puoleen vuoteen ja nyt pitäis olla niin läheinen että.

Olipas ihana purnata - Niin alko eilen ottaa päähän.

Mutta hyvät viikonalut!! :)

Niin, vielä onnea Vm ja Ultsi!! Hienoa!

terv peikkoäet

Niin, ja kiva jos joukkoon tulee uusia. Vanhat näköjään siirtyy vauvapuolelle kiihtyvällä vauhdilla.

Anteeksi kun en kommenttoi kenenkään viestejä. En ole nyt tän päivän pinoa edes vielä lukenut. Luen kun jaksan. Viime yönä olen nukkunut korkeintaan 4 tuntia kahessa jaksossa unilääkkeen ja kipulääkkeen voimin.

Elikkä elikkä. Eilen illalla alko kipeet supparit jotka tuli kymmenen minuutin välein. Seurailtiin niitä miehen kanssa pari tuntia ja sit lähettiin sairaalaan tarkistukselle. Siellä sit käyrään ja tulihan niitä suppareita ihan kivasti mut käyrä ei kivunnu kuin johkai 60. No kohdunsuu tarkistettiin ja oli vain hädin tuskin yhelle sormelle auki ja kaulaa jälellä. No kipujen ja supistelujen takia käskivät mun jäädä sairaalaan, jotta saisin nukkua ja voidaan seurata tilannetta. Sain kankkuuni kipupiikin ja sit unilääkkeen.

Aamulla supistelut oli rauhottuneet. Tehtiin uus sisätutkimus ja kohdunsuu oli vain auki sen yhden sormen verran ja kaulaa noin 1c, jälellä. Halusivat seurata vielä syke ja supsituskäyrää. Ja tulihan niitö kunnon supistuksiakin välillä. Korkeimmillaan käyrä oli 125 ja se supistus kestikin toooosiiii pitkään. Ei meinannu loppua millään. Lääkäri sano et joillain ihmisillä tulee tollasía megasupistuksia ilman syytä. Vauvan sykkeetkin laski sen aikana hetkellisesti alle 100, mut onneks sit nousivat ja pysyivät tasasena. Lopulta supistukset aina laantuivat levossa. Olin sit koko päivän tarkkailussa ja iltapäivällä tekivät pyynnöstäni sisätutkimuksen ja mitään ei ollut tapahtunut supisteluista ja kivuista huolimatta!!!!

Olisívat halunneet pitää mut vielä huomiseen asti seurannassa, mut en tahtonut. Mielummin tulin kotiin levähtään.Kattoivat vielä käyrää niin kauan et varmistu et vauvalla on hyvä ja tasanen syke ja päästivät mut kotiin. Nyt mulla onkin sit tullu kokopäivän rusehtavaa vuotoa, niinkuin menkkojen lopussa. Onko tää nyt sit sitä limatulppaa vai jotain muuta?

Nyt vain odotellaan miehen kanssa milloin pästään vihdoin kunnoll aasiaan.

Mutta luen nyt tän päivän jutut ja kommentoin heti kun jaksan. Pakko päästä pian nukkumaan. Oon niin väsynyt ja voimaton.

Uma81+ Vesli 39+3

Kovasti alkaa jo olemaan kärsimätöntä porukkaa, sama täällä... Ei se sienimetsä reissu tehnyt mitään tulosta, vaikka eilenkin vielä käytiin... Vähän eilen supisteli, mutta tosi vähän, en edes laskisi sellaisia.

Muuten, mitähän ne sellaiset kivut ovat, jotka vihlovat tuonne sisäreiteen? Lähtee ikäänkuin tuolta ylhäältä sisältä ja vihlasee melkein polveen saakka, niinkuin menisi jotain puukon viiltelyjä ylhäältä alas tms.? Oli vähän vaikeasti selitetty, toivottavasti joku ymmärsi=)=)

Nuo " puukoniskut" kohdun suulla, joista monet oli jutellu, avaavat kuulemma sitä kaulaa/suuta, kysäsin asiasta neuvolassa. Niitä on mulla tullut tosi paljon, toivon mukaan, ovat saaneetkin sitten jotain aikaiseksi!

Pikkuvarpusella(ko?) se oli hauska uni, nopeasti syntyneiden osasto=)=) Mulla ainakin tulee synnytys harvase yö uniin. Yhtenä yönä näin sellaista unta, että Kättärillä oli uusi synnytyssali, kätilö kertoi, että tämä on sisustettu tällein kodinomaiseksi (ihmettelin, että mitä kodinomaista oli puolapuissa, oranssissa muovilattiassa ja vanhoissa, paksuissa, pölyisissä, tummissa verhoissa...). Se oli jonkun vanhan koulun jumppasali!!! Sinne oli raahattu yksi sänky nurkkaan ja muuten ihan autiota, paitsi hirveesti ihmisiä ympärillä. Siinä sitten kätilö kehoitti, että no niin, tule vain tänne synnyttämään ja mä olin ihan että mitä ihmettä, että nytkö se muka alkaa, että eihän mulla tunnu edes missään... Ihmisiä oli tullut katsomaan sinne jumppasalin ovelle ja ikkunoihin mun synnytystä, oli kuulemma joku vierailuaika tms... Että joo, pimeitä unia täälläkin!!!

Mutta jatkan tässä ruuanlaittoa, palataan taas!!!

Poklo ja Papu 38+5, LA 19.9.07

Alussa silloin kirjoittelin muutaman kerran... Nyt alkaa olla itellä sellaiset fiilikset, että sais syntyä jo, niin tulin sitten katsomaan mitä muille syyskuisille kuuluu... Muutama näytti jo vauvapuolelle kirjoittelevan. Onnea kaikille vauvan jo saaneille!!!

Mulla on mennyt ihan hyvin tämä raskaus, paitsi viikolta 32 on ollut verenpaine koholla, joten olen saanut juosta neuvolassa ja äitipolilla viikoittain parhaimmillaan 3 kertaa viikossa. Onneksi kuitenkin alapaine on pysynyt siinä sadassa, eikä ole noussut siitä ylöspäin, niin en ole joutunut osastolle. Yhdessä painoarviossa näytti siltä, että vauvan kasvu olis taittunut, mut perjantaina kävin taas painoarviossa, niin oli palannut takaisin omalle käyrälleen, painoarvio oli silloin 3kiloa. Mietin vaan, että kuinkahan itkuinen vauva tästä tulee, kun niin monta kertaa on ultrattu... Ultratessa on selvinnyt, että poikaa meille odotetaan, onkin sitten tullut ostettua poikien vaatteita yms.

Mieli alkaa olla jo malttamaton, tekis mieli saada jo se pieni nyytti syliin!! Monena yönä on jo supistellut lupaavasti, mut sitten ne vaan aina lakkaa. Viime yönäkin supisteli, enkä saanut oikein nukuttua, yritin saada lisää supistuksia, siivosin perusteellisesti koko kämpän, mut ei siitä mitään apua ollut. Meillä ei muuten koskaan oo ollut näin siistiä kuin viimeisten viikkojen aikana!!:)

Jotkut olivat käyneet sieni- ja marjametässä, olis kiva itsekin lähteä, mut mun mies ei anna mun tehä oikeestaan mitään tuon verenpaineen vuoksi.

Alkaa muuten mieskin olla aika hermona ja levoton, ei millään haluaisi olla kotona, vaan koko ajan pitäisi olla menossa, ite taas ei oikein jaksais lähteä enää mihinkään...

Tulipas omaa napaa, mut ehkä tässä vielä ehtii päästä juttuihin mukaan.:)

-onni07 38+6

Ja yhtä kookkaana kuin tähänkin saakka. Päivittäin supistelee mutta lopahtaa sitten. Sekopäinen olo, toisaalta nauttii vielä hetkistä ennen vauvaa, nukkumisesta ja " vapaudesta" mutta toisaalta alkaa kärsimättömyyskin nostaa jo päätään: olo on tukala ja kankee ja oishan se kiva nähdä mitä Suuri Rakkaus on saanut aikaan (tää vauva siis todellinen ylläri, olen eronnut ja kaksi vanhempaa lasta on siis aiemmasta liitosta. Nykyisen miehen ei biologisesti pitänyt koskaan saada lapsia...)

Mua risoo myös mahan lääppijät. Oma perhe luonnollisesti saa koskea mutta jotenkin outoo että puolitutut vastaan tulijat käy taputtelemaan jotain niin henkilökohtaista kuin MAHAA.

Dumlen hiusongelmista: kannattaa harkita lyhentämistä kaksi kertaa, ettei iske katumus! Kasvattamisrojekti on kuitenkin tosi hidas juttu. Ite kadun karvaasti v.2000 pätkäisemääni lettiä: kampaaja vouhkasi joka kerta että ois aika katkasta " lapselliset letit" ja sit tulin aivopestyksi ja annoin leikata pepun päälle ylttyneet paksut hiukset olkapäille ylttyviks. No, tänä päivänä ylttyy taas kutrit puoleen selkään mutta tuo operaatio ois saanu jäädä tekemättä. Vaihdoin tapahtuneen jälkeen oitis kampaajaa! Ilmettä saa kivasti kutreihin kun käy " kunnon" kampaajalla elikä joka osaa soveltaa ajan hengen virtauksia asiakkaan tyyliin.

Joku jonka nikkiä en muista oli nähny hauskan snnytysunen :o) varsinkin tuo nopeasti syntyneiden vauvojen osasto kuulosti hauskalta! Tämän masukin pitäisi ultran mukaan olla tyttö mutta näin toissa yönä unen että se syntyi täysin kivuttomasti, oli poika ja painoi 4660g. Muistan kun se pötkötti mun sängyllä ja tuijotti mua tummilla silmillä TOSI VIHASESTI. Taidanpa varmuuden vuoksi pakata sairaalakassiin beiget kotiintulovaatteet....

Johan tul tuas tekstiä. Reipasta alkanutta viikkoa toivottelee tonttis ja sahara 39+3.

Oikein paljon onnea VM´lle!!! Ihanaa!!!

Maitohamsterille tsempit huomiselle, toivottavasti ne ei taas palauta sua kotiin!! Vieläkin vois valaslähetystö liikahtaa täältä suunnalta, tällä kertaa kohti poria.. Kyllä mä aina sen verran vielä ajaa pystyn! Ketkä mukana?? =)

Tsemppiä Umalle, kyllä sulla kuules kuulostaa ihan siltä että Vesli on kainalossa parin päivän sisällä!! Toivottavasti saat levättyä vielä hetken ennen tositoimia!

Muutenkin tsemppiä kaikille ja suppareita myös! Tänne kans molempia kiitos =D

Colis ja Kihlis

Muutaman päivän viestit on kyllä lukematta. Onnea Apinaemolle, ja ketkä lie tässä välissä muut saaneet käärönsä?

Eipä se olo hirveän hehkeä näin loppumetreillä tunnu olevan kellään. Mulla jatkuu sitkeä flunssa edelleen, pari viikkoa sitten jo alkoi... Ja väsy ei hellitä millään! Supistelee harvakseltaan ja selkään sattuu miten milloinkin. Mullakin on muuten ollu niitä iskuja nivusesta reiteen, en tiiä mistä ne johtuu. Hermot on tiukalla ja mieliala lentää miten lystää.

Vai näkee porukka synnytysunia. :) Mä en oo nähny juurikaan unia ite synnytyksestä, mutta melkein joka toinen yö nään unta että meille tuleekin yllätyskaksoset. Ne on aina tyttö ja poika, ja joka kerta oon hirveän huolissani siitä, osaako mies tuoda kunnolliset kotiinpaluuvaatteet niille.

Tänään alkais semmonen keskivartalolihasjumppa, jossa meinaan käydä koko vuoden. Sopii kuulemma erityisen hyvin selkäoireisille ja vasta synnyttäneille. Enhän mä siellä vielä muutamaan kertaan mitään voi tehdä, mutta jospa sitä sit synnytyksen jälkeen palautuis oikeesti paremmin. Nyt oon vain niin väsyny ja olo flunssainen että onko sinne pakko mennä??? Olin aatellu että kävisin tässä alussa kattomassa mitä sielä tehdään ja vähintään ilmottautumassa etteivät luule että oon perunu, mutta nyt ei nappaa yhtään. Jos jätän menemättä tänään ni oonko mä vaan entistä pahempi luuseri joka ei ees yritä piristyä?

Mä haluaisin vain juoda teetä ja syödä suklaata ja maata sängyssä kyljellään ja nauttia selkähieronnasta jota kukaan muu ei tee niinku mun mies. Ja mulla on ikävä tavallisia vaatteita ja tavallista kroppaa!!! Ja sitä fiilistä mikä tuli esikoisen syntymän jälkeen ku eka kertaa tajusin miten lähelle miestä pääsee sylissä, ku ei oo masua välissä.

Tsemppiä vain kaikille vielä! Ei meistä kenenkään tarvi enää kovin kauan odottaa. Ja sitten se vasta alkaa.

kirahviina rv 37+4

Pukkaa vaan vähän ruuhkaa, kun äitini tuli tänne eilen ja viikonloppuna sitten piti vielä paikkoja hiukan nuohota (ettei maineeni vaan pilkunviilaajana kärsi, hih!). Ja nyt on tänään sitten äiteen kanssa lampsittu kirppareilla ja muuta shoppailua. Nyt lähti hakemaan tyttöä hoidosta ja juuri jo tulivatkin. Eli nyt ruoan laittoon. Palataan!

t: Typykkä ja Hermis pian vasta 39 vkoa

Ihanaa olla kotona, syyskääryleen kanssa :oD. Eli meille syntyi poika 8.9. klo 11.04. 3975g 53cm.

Eli perjantaina annettiin suun kautta 3 tablettia. Illalla annettu tabletti antoi vähän enemmän potkua kun oli puolikas ja muut 2 olivat puolikkaan puolikkaita :) Yön sitten supisteli aika tiheään, mutta kuitenkaan ei säännöllisesti. Aamuyöstä sitten muuttui 5-10 min välein. Sen verran olivat tiheitä, että nukuttua en saanut silmällistäkään. La aamuna pääsin ammeeseen 8 jälkeen, ja se oli taivaallinen kokemus. Suosittelen. Siellä kyllä kaikki supparit unohtuu. 9 aikaan pääsin sitten saliin ja olin siinä vaiheessa 3 cm auki. Kalvot puhkastiin ja eka supistus joka tuli ei ollut mitenkään voimakas. Seuraavat sitten jo olivatkin, meinasi taju mennä. Kaurapussia tuotiin helpottamaan oloa, kun ilokaasua en suostunut ottaan, kun tuli esikoisesta niin huono olo. Lopulta kohdunsuuta puudutettiin, en musita millä nimellä menee... 4 cm auki, 6cm auki ja sitten jo oli 9cm auki. Ja lopuksi ponnistus... :) 2tuntia ja 4 minuuttia salissa ja jätkä oli mailmas. 14 minuuttia kesti ponnistusvaihe ja 6 minuuttia jälkeiset. Kaiken kaikkiaan reilu 7 tuntia, eli kauemmin kuin esikoisesta. Teki ihan sika kipeetä, mutta palkinto oli sen arvonen. Nyt sitten opetellaan arkea kotosalla. Jäljelle jäi käärön lisäksi pirun kipeä selkä, löysä ja kipeä maha sekä kiinteät tissit... ;D 2 tikkiä sain muistoksi (vain), isännän tikkejä eivät suostuneet tylsimykset laittamaan...

Mitäs maitohamsteriko se on vielä kokonaisena? Olen ihan tietämätön kaikista jutuista, mitä on vkonlopun aikana tapahtunut, mutta luen, kun jaksan. 3 yötä on nyt putkeen valvottu. Eka yö meni täysin ilman unta ja 2 seuraavana vain liru. Palailen lukemaan mitä on tapahtunut, mutta nyt tissittään tuota suloista tuhisevaa sinappi konetta, joka pieree ja haisee :)

vm78 ja iiro 2vrk sekä isosisko 4v

Täällä vielä kotona, eikä pienintäkään merkkiä mistään synnärille lähdöstä, huoh. Rv tänään siis 40+4. Alkaa olla pelkkää odottamista tämä elämä. Kun mitään ei voi suunnitella etukäteen, voihan olla, että olemme huomenaamulla synnyttämässä - tai sitten olemme vielä viikon kuluttuakin kotona!

Aika kummallisen ja tosi todentuntuisen unen näin viime yönä. Synnytin siinä poikavauvan kotona. Mitään supistuksia ei ollut, mutta kohdunsuu oli yht' äkkiä aukennut 10 cm ja vauva syntyi. Käärin vauvan johonkin kankaisiin ja lähdin juoksemaan(!) kaupungille viedäkseni sen sairaalaan. Menin kätilöopistolle (se ei kyllä näyttänyt yhtään kättäriltä, ja oli ihan eri paikassakin...) ja siellä luki yhden osaston päällä " NOPEASTI SYNTYNEET VAUVAT- OSASTO 1. Sanoin respassa, että tämä vauva pitäisi saada kiireesti tuolle osastolle. Samassa pelästyin, onko vauva enää hengissä, kun se oli niin liikkumaton. Painoin poskeni vauvan poskea vasten ja puristin sitä tiukasti sylissäni. Kuulin, että vauva kuorsasi, eli se ei ollut kuollut vaan nukkui rauhallisesti. (Mies kuorsasi vieressä, joten unen äänitehosteet olivat varmaan ihan todelliset=)) Heräsin valtavaan helpotuksen tunteeseen.

Tuleeko muilla synnytykset jo uniin?

t. pikkuvarpunen rv 40+4

Ensimmäiseksi pääsee taas onnittelemaan =)!! Eli sylin täydeltä onnea Apinaemolle ja Ultsille! Ihanaa!!

Eilen supisteli ihan hirveästi ja ajattelin jo pitäiskö alkaa kellottamaankin, mutta hah ja pah! Niinhän ne loppuivat taas parin tunnin jälkeen. Yöllä ilmeisesti supisteli taas kun tosiaan puukkoa sateli ja mahakin oli hirveän kipeä. Mutta sama juttu täällä kun Dumlella että niin unissani mäkin olin etten jaksanut muuta kun torkahdella ja pyöriä sängyssä. Ja aamulla ei muuta sit ollutkaan kun kipeä maha. Sen verran kyllä verottaa nyt kuntoa että heräsin kl 11, menin sohvalle nukkumaan kl 12 kun oli niin huono olo ja nousin vasta kl 15 sitten ylös. Ja v******aa kun kaikki mitä olin suunnitellu tekeväni jäi tekemättä. En mä sit enää jaksanu minnekään kaupoille lähteä enkä varsinkaan alkanut tyhjentään kaappeja. Meillä on siis keittiössä kaaos.. Astioita, kulhoja juomalaseja ym on niin paljon ettei ikinä tulla tarviimaan ja niiden lisäks sitten kaikki mun keräämäni viini-, kuohari-, glögi ymymym lasit ja kaikki muut tavarat vievät niin paljon tilaa että koko ajan kaikki on pinoissa päällekkäin ja mä vihaan sitä!!!! Varastoonkaan ei mahdu mitään joten pakko pinota uusiks ne joita ei käytä ja lahjoittaa osa vaikka pelastusarmeijalle.. =(

Mä tahdon suuren suuren keittiön jossa on kaappeja niin paljon että pari jää heti tyhjäksi!!! Mun " oma" asunnonvälittäjä, siis se keltä ostin tämän asunnon soitti tänään yhdestä omakotitalosta. No, ihanku me tähän tilanteeseen enää muuttoa tehtäisiin nyt, mutta kamala kaipuu tuli taas omakotitaloon! Ens kesään on viel pitkä matka! Arvatkaa meinasinko saada raivarin kun tämä kaveri jankutti että tulkaa ees katsomaan ja päättäkää sitten. V***U!! Ei me osteta tässä vaiheessa kun vauva voi syntyä koska vaan yhtään mitään!! Varsinkaan kun tuo maksoi melkein 400 000 ja olis tarvinnu lähes täyden remontiin ja omakaan ei tietty ole myynnissä. Asunnon vaihto stressi oliskin just se mitä tässä tarviskin vielä!! No, eihän se tyyppi ees tienny et vauva on tulossa, mutta olis luullu tajuavan vähän vähemmällä! Grr! Ainakaan sen liikkeen kautta ei meille taloa osteta! Piha siinä talossa olis kyl ollu ihana..

Joo, sama homma täällä että en tykkää lääppijöistä enkä kauheasto kyselijöistäkään.. Nyt se kysely ei enää tunnu niin tyhmältä, mut varsinkin joskus 32 viikolla tuli paha mieli kun joku vieras tai tuttukin sanoi että taitaa tulla koska vaan kun on noin iso.. Joo, kiitti, ihanku en muutenki tuntis itseeni läskiksi!! Mies sais paijata mahaa, mut se ei taas ole kovin innostunut masua paijaileen. Sit mä siedän siskoni ja yhden kaverini kokeilut, mut jopa mun äiti saa hermot kireelle.. Äiti kun mielellään kimittäisi mahalle että mummi täällä moi Lahja-Kustaa.. Ja mä en oo sen tyylinen yhtään et huumori riittäs tohon.. Siskon mahalle se huutelikin aina ja mä jo silloin mietin että mulla menis hermo! No, saa äitikin vähän koskea tietty, sen verran ettei tuu paha mieli!

Anoppi on pari kertaa sanonu paksukaiseksi, siis tottakai täysin hyvää tarkoittaen, mutta mä olen siitä ottanu nokkiini! Sen verran herkkänokka oon ton painoni ja ulkonäköni suhteen. Tekis mieli kirkua että vitut mä tän kokoinen olisin jos en olis paksuna.. Huh, hullu ämmä siis =D. Väliin tuntuu kun mikään ei olis hyvä, jos ei huomioida et raskaana olen niin ei sekään ole kiva, mut ei noi taivastelut siitä kuin iso maha mulla on ole ollenka kivoja!

Puh, nyt kiihdyinkin siihen malliin että alkoi selkääkin särkeä! Heh, siis takaisin sohvalle!

Ai niin, niitä ihme vihlaisuja mullakin on nyt sisäreisistä polviin asti. Veikkaan et on jotain verenkierto juttuja.. Maha taitaa nimittäin painaa joitain isoja suonia ja sit kun lähtee liikkeeelle niin sit alkaa nuo vihlonnat.. Kiva muuten kuulla et ne puukoniskut availee paikkoja =)

Huomiseen!

Colis ja Kihlis 38+4

Siivottu taas vaihteeksi koko huusholli ja vaihdettu koko pesueen lakanat...lattiatkin kuurasin. Suppareitten toivossa olen minäkin ahkeroinut mutta turhaan. Jaksamista kaikille!

Risella rv 39+3

mä oon ravannu koko viikonlopun puolukkametässä ja pesin ikkunoita eilen ulkoapäin.....nukkumaan mennessä alkokin sitten supistelemaan oikein kovaa, mutta kuinka ollakkaan, puolen yön maissa loppu kun seinään ja vähänkös suututti!!!!!! nyt aamusta seitsemästä tähän kymmeneen tuli suppareita kymmenen minuutin välein, tuntu, mut ei ylivoimasen kipeetä ja kappas, nyt on taas hiljasta.....mitäköhän tälle päivälle keksis.....

huomennan kiukuttelemaan 8.00 äippäpolille, mistä kuitenkin saan ajan johonkin viikon päähän ja taas kiukuttelemaan kotiin......saatiin sentään miehen auto ( lue romu) myytyä eilen, kun en tästä ihan heti töihin oo menossa, niin mitä ihmettä kahdella autolla ja kaksilla vakuutusmaksuilla tekee....ja tää paikka missä asutaan on tavallaan esikaupunkialuetta, mutta tuntuu ihan pieneltä maalaiskylältä, peltoja ja merta ympärillä ja kävelymatkan päässä oma ihana lähikauppa mistä kyllä saa saa kaiken tarvittavan...

mutta nyt ulos

maitohamsteri ja kirppu 40+5

pikaisesti vasurilla, kun vaavi sylissä.

eli perjantaina syntyi tytöntylleröinen. kaikki meni hyvin ja nyt harjoitellaan koko perheellä uutta arkea. hormonisumussa on hauskaa... mitat 3590 ja 54 cm eli pitkä tyttö.

tsemppiä muille vielä kasassa oleville. luen viestejä kunhan ennätän. typykkä, jorvissa oli hyvin tilaa sullekin...

apinaemo ja pikku apinaneiti 3 vrk

Kävin tänään hyvinvointineuvolassa. Tampereella on menossa jokin neuvolauudistus ja nyt sitten olen hyvinvointineuvolan asiakas loppuraskauden. Mitään eroa ei entiseen ollut uusi täti vaan. Taitaa olla jo neljäs täti tämän raskauden aikana. Muuten kaikki neuvolassa ok. Haalea plussa pissassa ja sitten saan huomenna mittailla aamupissan sokerit. Join aamulla mehua ennen neuvolaa ja se tulee aina multa läpi.

Mullakin supisteli viime yönä. Tämä on minulle aivan uutta. Ekassa raskaudessa ei ollut ennakoivia eikä oikeastaan toisessakaan. Viime yönä sitten valvoin useamman tunnin aamuyöstä. Nyt sitten toivon ettei tämä ala samanlaiseksi valvomiseksi kuin joillakin jo synnyttäneillä. Olisi inhaa supistella viikkosotalla. Ja miksi ihmeessä ne pukkaa tulemaan aina yöllä? Eli väsynyt olen ja nyt tällä hetkellä myös ärsyyntynyt. Tulisi nyt mies kotiin niin voisin sille kiukutella!!

Nyt tytöt hautaa kuollutta lintua naapurin kanssa!

Aika väsyneeltä vaikuttaa hilpeä seuramme. Apinaemokos oli saanut jo poikasensa kotiin. Kivaa ja ihanaa tutusmisen aikaa teille.

Mutta on tästä seurueesta ollut apua. Minulle ei olisi tullut aikaisemmin mieleenkään että esim noi supistukset voi olla noin pitkään ihan vain harjoittelua. Nyt odotan synnytystä taas ihan positiivisella mielellä. Jospa nämä ennakoivat merkitsisivät ihan normaalin mittaista synnytystä. Olisi mukava, jos tämä viimeinen lapseni tulisi maailman kohtuullisessa ajassa.

Minuakin on tänään ärsyttänyt tämä utelu koska vauva syntyy. Mistä minä sen tiedän. Ja kotiin kun ei viitsi linnoittautua kuukaudeksi. Hulluksi täälläkin tulisi.

Nyt huilimaan

terv peikkoäet ja turkulainen 37+1

Nautin lähes kaikista raskauden riemuista vielä - maha ei ahdista, suurempia vaivoja ei ole ja mielialakin pääsääntöisesti hyvä :) *sori vaan hehkutukset* Pieniä vaivoja tietenkin on, mutta ei niin suuria että tuskastuisin niihin. Saahan sitä vielä nauttiakin olostaan, saahan?

[b]Apinaemolle[/b] ja [b]Ultsille[/b] paljon onnea nyyttilöistä :D

[b]Kirahviina[/b] – Mä kans kuulin tuosta keskivartalolihasjumpasta! Täällä meillä päin maalaiskunnan voimisteluseura järjestää sitä, mutta jätin kuitenkin pitkän pohdinnan jälkeen osallistumatta. Harmi. On varmaan tosi hyvä, etenkin sitten synnytyksen jälkeen. Tuliko lähdettyä vai jätitkö väliin tänään?

[b]Onni07[/b] – Huomaan myös miehessä hermostuneisuuden elkeitä tuollaisena menemisenä, ei millään jaksais vaan olla kotona. Ite kun taas on paljon mieluummin kotona :)

[b]tonttis[/b] – Mulla sentään ei ole ihan noin huimaa hiusten kasvatusta takana ;) Eli ihan just ja just lapaluihin on pituus, mutta kunto huono :/ Taisin keksiä jo

[b]Colatoffee[/b] – Juu, ei varmasti paras idea alkaa muuttamaan näin loppusuoralla ;)

Hei, mä kans välillä oon valitellut noista vihlonnoista/puukoniskuista alapäässä ja minullekkin neuvolasta sanottiin että juuri sitä paikkojen kypsymistä tarkoittaa. Eli

Nuo jokojoko kyselyt on jäänyt minun kohdalla hiukkasen vähemmälle, koska hyvin harvalle ollaan varsinaista laskettua-aikaa sanottu – aina vaan tullut sanottua että syyskuun lopussa :) Enempi miehen kaverit soittelee sille ja kyselee että eikös tämä ollut ”se” kuukausi ja jokos on perheenlisäystä tullut. Mutta lähimmät toki tietää la:n.

Päivä kului mukavasti siskon luona teetä lipitellessä ja eilisiä muffinseja popsiessa :P Flunssat taitaa olla meidän perheessä takana päin, tyttö vielä vähän niiskuttelee ja minä taisin päästä jälleen kuin koira veräjästä. Onko odottavilla joku ihmeellinen suoja viruksia vastaan?

Jeps, mutta nyt salkkareita odottelemaan ja vähän hali-pusimaan tytön kanssa sohvalle :D

Dumle rv 38+4 - Masun ympärys ei vielä metriä näyttänyt (97cm) :)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat