Seuraa 

Uusi pino:)

Sivut

Kommentit (51)

Paljon olitte taas ehtineet kirjoitella, olin eilisen päivän pois tietokoneen äärestä. Reissattiin Helsingissä koiranäyttelyssä, Korkeasaaressa ja mun veljen luona kylässä. Oli ihan hauska päivä!

Anabela: Söitkös mahan täyteen...? Mekin herkuteltiin eilen, oltiin mun veljellä kylässä Helsingissä ja mässättiin älyhyviä kanatortilloja. Mulle on ruoka maistunut yleisesti ottaen tosi hyvin koko raskauden ajan. Lisäkiloja on kait pari tullut ja nekin ihan alussa. Nyt en oo kyllä pitkään aikaan käyny vaa' alla.

Juliaana-82: Ai säkin oot innokas neuloja! Niin mäkin, tosin kesällä en kyllä mitään tehnyt, tällä viikolla taas kaivoin puikot esiin. Keväällä jäi kesken ohut puuvillaneulepusero, josta puuttui vaan etukappale. Jätin sen suosiolla kesken kun mieli teki alkaa neuloa kaikkia vauvajuttuja! Eikä se olis kyllä enää mahtunutkaan päälle sitten kun ois ollu valmis kun oli semmoinen napakka malli. Aloin neulomaan pingviinipehmolelua teddylangasta, siitä tulee varmasti ihana! Linkitä mulle ne myssyn, tossujen ja tumppujen ohje, jos löytyy netistä! Mä en oo vielä oikein löytänyt ihania vauvanvaateohjeita. Löysin vaan kirjastosta noita lelukirjoja.

Perjantai-iltana kun katsoin töllöä sängyssä selälläni maaten ihan kun oisin tuntenu pari ilmakuplan tapaista masussa! En ollu ihan varma oisko ne ollu vauvan liikkeitä. Mutta tuntui eri paikassa kun mahan murina(mulla oli silloin nälkä..)

Nälästä puheenollen, täytyy lopettaa, ruoka olis valmista!

Buuffalle onnittelut pikkuprinsessasta!

Mulla tulee jo ahdistus, tuntuu että oisin ollut jo ikuisuuden raskaana mutta juuri mitään ei vielä näy eikä varsinkaan tunnu! Sain tietää raskaudesta 2kk 1vk sitten, tuntuu että siitä on paljon kauemmin!! Mä en millään malttais odottaa että masu kasvais ja liikkeet tuntuisi, varsinkin kun monella on tässä vaiheessa jo tuntunut. Noh, ensimmäisen kanssa ei kyllä varmaan niin aikaisin tunnu. Kuinka aikaisin teillä muilla on tuntunut?

Mulla on päivisin tosi tarmokas olo, viime viikollakin kävin 2 kertaa uimahallissa uimassa 1 km ja kerran kuntosalilla. Ja joka päivä koiran kanssa tietty lenkillä, raitis syysilma tuoksuu ihanalta! En tiiä haistaako sen nyt vielä senkin takia paremmin kun lopetin plussauksen jälkeen tupakanpolton, poltin ennen aika paljon.

Onko täällä muita ex-tupakoitsijoita tai jopa sellaisia jotka polttaa odotusaikana? Mä oon polttanut muutamat jämät kavereilta nyt odotusaikana, mutta ihan tosi harvoin. Ennen paloi tosiaan 15-20 päivässä(yli 10 vuotta). Lopettaminen oli tosi helppoa, kun oli oikea syy. Nikotiinikorvikkeita käytin viikon verran mutta sitten lopetin nekin.

Mulla on aina ollu semmoinen käsitys että on itsestäänselvyys että lopettaa röökinpolton heti kun tulee raskaaksi. On ollut tosi yllätys että oon kuullu että tosi monet on jatkanu polttamista ihan normaalisti. En mä pystyisi.

Niin, päivisin ollut tosi pirteä olo mutta iltaisin kun käy työpäivän ja iltatoimien jälkeen sohvalle... Alkaa nukuttaa ihan valtavasti. Nukahdan yleensä siinä 21-22 välillä. Viime yönäkin nukuin semmoset 10h, oisin nukkunut enempikin, mutta koira oli sitä mieltä että on aika nousta(läpsi tassuilla naamaan)

Viikonloppuna oli vähän pesänrakennusviettiä, kävin varaamassa kirpparilta pöydän ja siivosin vaatekaapin. Tulipas tilaa, hinnoittelin valmiiksi jo 70 vaatekappaletta kirpparia varten! Ostan niillä rahoilla sitten jotain kivaa. Viikonloppuna tarttui tosin kaupasta mukaan jo ulkoiluhousut ja uimapuku. Mun vanha uikkari ei kunnolla mahdu päälle. Aattelin alkaa nyt käymään säännöllisesti uimassa, se on ihana laji nyt kun tuntee muuten olonsa niin paksuksi. Tänään tosin kun olin lenkillä lopuksi alkoi koskemaan ihan sikana mahaan-helpotti vasta kun pääsin kotona hetkeksi pitkälleen. Ei pitäis kauheasti revitellä!

cotine 14+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Cotine on urheillut tarmokkaana :) Käy kateeksi.. Itse jos teen yli puolen tunnin kävelylenkin, niin nivuset ilmoittaa äkäisesti olemassaolostaan. Aion silti jatkaa käpöttelyä, muuten kunto menee ihan puihin. Uiminen olisi kivaa, mutta inhoan uimahalleja¿

Täälläkin on ummetusta ilmassa ja se on ihan kamalaa¿ Luumut ei tunnu auttavan kovinkaan paljoa, vaikka puputan niitä mahdollisimman paljon. Rautalääkkeet on ihan hanurista :(

Heltsyllä oli hyviä neuvolakuulumisia, sf-mitta tosiaan aika mahtava :) Hyvää äippälomaa sinne!

Miten sanlen kutinat jaksaa? Toivottavasti kadonneet syyssateiden mukana!

Poreella asunto valmistunut, hyvää muuttoa!

Butterflylle tsemppivilkutus! Hyvä, jos vuoto on vähentynyt! Eikö ne ota neuvolaan vastaan vaikka heti kuuntelemaan sydänääniä, jos soitat sinne? Jos olisi joku peruutusaika? Kokeile!

Bianco: Mukavaa, että sulla on viihtyisä työpaikka. Itsekin olen ihan ok paikassa töissä ja työkaverit on aarteita. Silti on tullut jo sellainen olo, että voisin jättää hommat seuraajalle ja siirtyä itse takavasemmalle.. Varsinkin kun töitä on ihan sikapaljon, ja en enää kykene entiseen tahtiin niitä tekemään.. Tulee huono omatunto siitäkin, kun ei vaan pysty enää venymään entiseen malliin ja paiskimaan ylitöitä niska limassa. Mutta kukaan ei ole korvaamaton, en edes minä (enkö?) :D

Credolle onnea äitiysloman alkamisesta! Sitä itsekin odotellessa.. :) (vielä saa odotella aika kauan)

Anabela: Eiköhän ne tunteet sieltä tule viimeistään sitten, kun saat oman nyytin kainaloon :) Tai vähän ajan päästä siitä. Itsellä ei biologinen kello ole oikein ikinä alkanut tikittää, siis varsinaista vauvakuumetta en ole koskaan tuntenut. Tuli vaan jossain vaiheessa olo, että nyt niitä lapsia on yritettävä, jos niitä joskus haluaa. Ja tiesin kyllä, että haluan lapsia ¿joskus¿. Järkeilin sitten, että miksi ei saman tien, kun mies oli samoilla linjoilla. Kun plussa ei sitten heti tullutkaan testiin, vaan useampi kuukausi siinä meni, niin alkoikin iskeä kamala huoli että miksi tätä ollaan vaan lykätty ja lykätty. Mutta sieltä se sitten posahti ja nyt vauva on erittäin odotettu perheenjäsen. Välillä iskee pelkotiloja, että mitä tästä tulee ja ollaanko me muka oikeasti valmiita olemaan vanhempia.. Mutta kai se menee sitten omalla painollaan. Ja kaikenmaailman oudot pelot ja ajatukset varmasti kuuluu asiaan, niitä on meillä kaikilla :)

Missä Tipu ja hannnah? Vauvauutisia odotellessa :)

Vauvanvaatteiden pesusta oli keskusteltu. Olen itsekin pohtinut, että millä aineilla niitä pitäisi pestä? Pesen muutenkin vaatteet Omo Sensitivellä tai vastaavalla, niin kai se on ok myös vauvan tarvikkeiden pesussa? Huuhteluaineen voi varmaan jättää pois kokonaan?

Oletteko muuten alkaneet harjoittaa lantiopohjan lihaksia? Mulla on ollut suunnitelmissa jo pari kuukautta, mutta yhä vaan ohjeet pölyttyy kaapin pohjalla¿ Olis kyllä pieni ¿pakko¿ ruveta niitä reenaamaan, kuulemma auttaa kovasti virtsanpidätyksessä yms. ja ihan synnytyksenkin aikana.

ON: Eipä ihmeitä kuulu, potkuttelua masussa päivittäin, aika lailla samoihin aikoihinkin. Taitaa olla piiperöllä päivärytmi hallussa :) Liitoskipuja on alkanut taas tulla pienen tauon jälkeen, toivottavasti eivät mene yhtä pahaksi kuin pari viikkoa sitten. Odottelen äitiyspakkausta, toistaiseksi Kela ei ole edennyt asiassa, kävin juuri kurkkaamassa niiden sivuilta ja hakemukseni ei ole vielä käsittelyssä. Taitaa olla ruuhkaa.. Viikonloppuna jos menisi katselemaan vauvatarvikkeita, olisi jo mukava jotain hankkia valmiiksi ja hipelöitäväksi.

Oho, nyt tuli romaani..

Vilkutukset enskoille ja mukavaa viikon keskivaihetta!

Gaiole ja piiperö 24+6

Täällä sitä vielä ollaan, jotkut olivat jo huhuilleet. Viikot poksahtivat jälleen, toivottavasti nyt viimeistä kertaa¿

Hannahille onnea tyttären johdosta! Sun uutisia täällä jo odoteltiinkin malttamattomina. Nähdään pian vauvapuolella!

Mikä mahtaa olla Butterflyn tilanne, onko vuoto loppunut? Jos oikein katselin niin olet viimeksi ilmoittautunut maanantaina, toivottavasti sen jälkeen tilanne on parantunut.

Hermione on päässyt ¿täysiaikaisten¿ kastiin, sehän lasketaan tuosta viikosta 37 alkaen. Onnittelut! Taidatkin olla seuraavana synnytysjonossa, mutta älä sentään etuile, ethän¿

Missäs muuten Malaika luuraa? Ei ole aikoihin näkynyt palstoilla.

Omassa navassa kaikki ennallaan, ei mitään viitteitä synnytyksen lähestymisestä vieläkään. Neuvolassa oli tänään sellainen loppuraskauden rentoutusryhmä jossa kävin loikoilemassa ja juttelemassa muutaman tulevan äidin kanssa. Oli hassua huomata, että meillä oli kaikilla suurin piirtein samankokoiset mahat, vaikka muut olivat viikoilla 34-36 ja mä viikolla 41. En mitenkään ulkoisesti erottunut joukosta. Ja silti sf-mitta on 37¿

Nukuin viime yön vähän huonosti ja neljännen vessareissun jälkeen kuudelta aamulla en enää saanut unta. Oli yhtäkkiä kamalan paha mieli ja päällimmäisenä sellainen järjetön epäonnistumisen tunne kun en saa tätä vauvaa ulos. Ihan niin kuin se olisi jotenkin mun vallassani milloin se syntyy. Tiedän, että kuulostaa tyhmältä, mutta sen siitä saa kun kuuntelee kaiken päivää kyselyitä siitä, että ¿eikö se vauva voisi jo syntyä¿. Haloo, kukakohan sitä eniten odottaa! Musta on tullut tosi kärttyinen ja pahantuulinen viimeisen viikon aikana näiden hyväntahtoisten ihmisten kyselyiden takia. Harmittaa oma kiukuttelu.

No joo, piti taas vuodattaa. Mies tuli juuri kotiin, taidanpa mennä sitä halimaan.

Tipu & Mini 41+0

[color=blue]Ollut taas niin kiireinen viikko töissä että en ole ehtinyt kirjoitella, ja kotona ei ole viitsinyt paljoa tietokoneella olla kun koneella saa olla töissäkin kaikki päivät. Sen sijaan olen innostunut taas kutomaan ja eilen sainkin valmiiksi vauvan tossut :) Samaan sarjaan olen aikaisemmin tehnyt myssyn ja nyt löysin ohjeen aivan ihaniin tumppuihin.. niin ja nutun ohjekin on katsottuna. Tilasin uusia lankojakin vähän kauempaa kun täällä lähellä ei ole mitään mistä saisi vähän erikoisempia lankoja.[/color]

[color=fuchsia]Mutta mitäs täällä onkaan ehtinyt tapahtua.. BUUFFA ja HANNAH ovat saaneet prinsessat. Lämpöiset onnittelut teille! :) Ihania uutisia.. Voih.. ja mä muistan kun te plussasitte.. onko siitä muka niin kauan :)[/color]

[color=blue]TIPU: Paljon suppareita ja tsemppiä synnytykseen! :) Ei siihen kyllä kovin kauaa enää mene että saatte nyytin syliin.. meillä muilla menee vielä paaaaljon kauemmin :)[/color]

[color=fuchsia]Eipä ole HERMIONELLAKAAN enää kovin kauaa nyytin hakemiseen :) Kiitos kattavasta listasta mitä sairaalaan mukaan! Ajattelin laittaa nuo jonnekin ylös että ne sitten helmi-maaliskuun vaihteessakin on tallessa.[/color]

[color=blue]BIANCOLLA alkaa loma lähestyä, ihanaa! Mä odotan aivan hulluna sitä että pääsen töistä lomalle, on alkanut jo vähän motivaatiokin horjua kun tietää että kohta ei tarvi näitä juttuja murehtia ainakaan vähään aikaan.. Mutta mullan nyt on töitä tiedossa vielä näillä näkymin yli neljä kuukautta.. huoh..[/color]

[color=fuchsia]SANLE oli aloittanut ompelupuuhat. Multa just kysyttiin että meinaanko ommella itse vauvalle juttuja. Tekist kovasti mieli ainakin just sänkyyn pehmusteet ja vaikka sellainen verho ommella, mutta minä oon vielä aika suhari tuon ompelukoneen kanssa.. nuo puikot on enemmän mun juttu.[/color]

[color=blue]Nyt kun käsityöt on tullut jo pariin kertaan esille tässä niin tulikin mieleen että kuinka moni aikoo kestovaippailla? Mä tilasin just hahtuvalankoja joita odotan innolla postista. Niistä ajattelin neuloa vauvalle villahousuja jotka lanoliinissä uiton jälkeen ovat hyvin vedenpitäviä ja siksi hyviä kestovaippakuoria. En tosin oo varma alanko kuinka innokkaaksi kestovaippailijaksi.. ehkä lähinnä kotona niitä voisi pitää..[/color]

[color=fuchsia]GAIOLE: Toivottavasti saat pian äippäpakkauksen.. voi se on varmasti ihanaa alkaa sitä " myllätä" kun sen on saanut :)[/color]

[color=blue]COTINE: Minäkin odotan kovasti seuraavaa neuvolaa. Tässä vaiheessa kun vauvan liikkeet ei vielä tunnut, mutta ne alkuraskauden oireet on jo suurimmaksi osaksi mennyt ohi, tulee välillä sellainen epätoivo että onkohan tuolla kaikki kunnossa kun ei mitään merkkejä mistään, mutta pitäisi vaan olla tyytyväinen että ei mitään kummempaa tapahdu. Ei kipuja eikä vuotoja.[/color]

[color=fuchsia]CREDO: Mukavaa että äitiysloma alkoi! Nautihan nyt olostasi :)[/color]

[color=blue]BUTTERFLY: MInkälainen fiilis siellä nyt on? Toivottavasti vauvalla kaikki hyvin![/color]

[color=fuchsia]Nyt pitää kyllä kiirehtiä jo töiden pariin niin jää monta kommentoimatta, mutta vilkutuksia kaikille teillekin joita en erikseen moikannut! :)[/color]

[color=blue]Vielä pikainen on: Rv 16+0, jee, viikot taas poksuu!! :) Ja ens tiistaina se kovasti odotettu neuvola! Olo on ihan hyvä.. sellainen tavallinen :)[/color]

[color=fuchsia]Hauskaa viikonloppua tytsyt! :)[/color]

[color=blue]T. Juli ja Jumpula rv 16+0[/color]

Sori sekoiluni, Butterfly, toki olit käynyt ilmoittautumassa. Olen vaan ihan päivistä sekaisin. Hyvä, että tilanne näyttää paremmalta!

Bianco: fiksu veto, ettet ole kertonut tarkkaa laskettua aikaa, säästyt varmasti monelta selitykseltä. Olisinpa itse ollut noin järkevä. Samaa suosittelen muille, jos vielä voitte asiaan vaikuttaa, tai ehkä teillä on paremmat hermot kuin mulla.

Kävin taas neuvolassa, tällä kertaa oli sijaisterkkari. Kaikki muuten ennallaan, paitsi sf-mitta oli KASVANUT sentillä, nyt 38cm. Tämä vauva ei siis laskeudu nähtävästi ollenkaan, tai ei mahdu laskeutumaan koska pää on jo niin alhaalla kuin se voi olla tulematta ulos. Sijaisterkka vahvisti oman terkkarini diagnoosin siitä, että pitkä vauva on tulossa ja veikkaili, että painoa voi olla lähes 4kg. Niinpä.

Päivän hyvä uutinen on se, että saankin soittaa jo huomenna äitipolille ja varata yliaikaiskontrollin, jonka todennäiköisesti saan maanantaiksi! Oma terkkahan sanoi, että soitetaan vasta maanantaina. Sijainen sanoi myös, että tämä on nyt sitten viimeinen neuvolakäynti, jee! Mieliala parani 100%, näyttää siltä että tässä kuitenkin joskus saadaan oma kääryle syliin. Ihanaa olla hyvällä tuulella monen päivän ketutuksen jälkeen. Ja mieskin on vapaapäivällä, pitää jotain ylityötunteja pois. Voidaan tehdä jotain kivaa yhdessä, kun vaan keksisi mitä.

Mukavaa torstaita, enskakamut!

Tipu & Mini 41+1

aloitetaan omilla kuulumisilla. viimisessä neuvolalääkärissä siis käyty.

rv 35+2

RR 111/71

hb 117

pissa puhdas

painonnousu +430g (yhteensä nyt reilu 8kg)

turvotus+

tarjonta rt?

liikkeet++

syke+ (130-140)

sf 34 !!!

taas oli eri lääkäri kuin aiemmilla kerroilla. tarjonnasta ei ollut täysin varma, itse kyllä luulen että pää alaspäin ollaan, mutta laittoi varmistukseksi lähetteen keskusäitiysneuvolaan. no eipä tuo haittaa. samalla tehdään myös painoarviota, koska sai sf mitaksi 34cm eli huiman nousun yläkäyrälle, kun aikaisemmin on mennyt keskikäyrällä. no, tuostakaan en ole huolissani koska juuri tehtiin tuo painoarvio, en tosin sanonut sitä lääkärille. luulen että suuri sf nousu johtuu lähinnä eri mittaajasta. tuossa äsken itse mittailin niin sain tulokseksi 30-31cm joka menee mun käyrille (jaa minäkö en pysty asettumaan potilaan rooliin ammatistani..?). kohdunsuu oli suljettu mutta kohdunkaula jo pehmentynyt ja lyhentynyt kahteen senttiin. mulla on kyllä ollut supistuksia ja sellasta menkkamaista selkäkipua tässä viime viikoina, eli jotain ne on sit kai saanut aikaan.

mites teillä muilla on ollut tuo kohdunsuun tilanne näillä viikoilla?

tässä nyt sitten odotellaan kutsua ultraan, menee tod.näk. ainakin ensi viikkoon ellei vieläkin pidemmälle.

sanle: yritä vaan päästä kokeisiin vaikka toivotaankin että se olisi turhaa. onko muuten sun äidilläs ollut hepatoosia? taipumus siihenhän on osittain perinnöllistä. mut on aikoinaan käynnistetty just hepatoosin takia, mut ei ainakaan vielä oo ilmaantunut sellasia merkkejä et mulle ois tauti tulossa.

dragondreamilla on järjestely ja pesänrakennusvimma. mulla samoja oireita ilmassa. voi kun sais vaan ton hoitopöydöän jostain nopeeta niin pääsis kunnolla laitteleen.

cotine kyseli ensimmäisistä liikkeistä. mulla istukka edessä ja ensimmäiset arvailut liikkeistä, lähinnä sellatteista kuplista ja kutitteluista oon kirjannut rv 17+. vatsan päältä tunsin rv 20+ ja mies pikkasen myöhemmin.

ja energiaa sulla näyttää riittävän vaikka uni sitten maittaakin. nauti nyt kun vielä (tai toivottavasti ei ollenkaan) kun ei oo isompia vaivoja.

butterflye on ollut kovasti mielessä täällä. onhan kaikki hyvin? tule kertomaan kun siltä tuntuu.

heipat ja huiskutukset muillekin enskoille. nyt laittamaan pyykkikone käyntiin.

heltsy

Kävin aamulla verikokeissa. Nyt odotellaan ensiviikkoon että saa tuloksia. Mutta tuskin niissä mitään hälyyttävää on, ainakin toivon niin. On tuo kutinakin vähentynyt huomattavasti. Niin jospa sitä ei siitä hepatoosista ois kyse.

Laitoin viimeisen koneellisen vauvan vaippaimuja ja muovitettua froteeta pesuun. Sitten ois pestynä kaikki tarvittava. Onneks älysin mennä kangaskaupasta kyselemään tuota muovitettua froteeta, enkä erehtynyt kaupasta valmista palaa ostamaan. Kaupassa ois yks pikkupala(70x70cm) maksanut yli 10e ja kangaskaupasta sai 1x1,5m palan 11,90e siitä leikkasin 6(50x50cm) palaa joten nyt on niitäkin tarvittava määrä.

Eli joku kyselikin kestovaippailusta. Kuten noista imujen pesusta voi päätellä niin täällä meinataan kestoilla. Mä oon parit villavaippahousut tilannut valmiina käsityötaitoisilta ihmisiltä. Toiset on sitä hahtuvaa ja toiset merinovillaa. Otin kokeeksi molempia kun kaikkien iholle ei tuo hahtuvakaan passaa. Meijän äiti oli jo tarjouksesta hamstrannut kertiksiä pari pakettia. Ne oon korkeintaan ajatellut käyttää kertakäyttösiä, jos niitäkään, mut muuten mennää kestoilla, jos ei mikään iho-ongelma vaan sitä estä. Mitä enemmän noihin kestojuttuihin on tutustunut ja hankkinut, sitä vastenmielisemmältä on alkanut kertiksien käyttö tuntumaan. No mutta koputetaan puuta, vielä ei pidä mennä vannomaan, kun ei oo todellisuudessa päässy kokeilemaan.

Tänään pitäs ommella loppuun pinnasängyn suojet ja päiväpeitto, kun sain ostettua sitä kanttinauhaakin lisää.

Just kun olin päässyt sanomasta että asukki ei enää potki niin terävästi, vaan lähinnä vain möyryää, niin sittenpä sain eilen muistutuksen siitä miten väärässä olin ;) Poika potki eilen ihan koko päivän oikeaan kylkeen, niin että oli illasta jo ihan hellänä ja välillä sai kädellä vastaan pönkätä kun tuntui niin ilkeältä. Tänä aamuna on sama homma jatkunut ja lisäksi tuntuu pikkunyrkit heiluvan tuolla alhaalla. Ja pyllyä ei tietenkään unohdeta nostella kylkiluihin. Mutta ihanaa tietää, että siellä on kaikki hyvin ja virkeä vauva on. Mutta milloin se nukkuu??? Toivottavasti osais nukkua jotenkin edes sitten kun syntyy :)

Sanle ja Veikka 31+3

Anabela, joo Tampereelta minäkin olin ja tuolta maaliskuisista kyllä. Ootko jo onnistunu liittymään msn-yhteisöön? Se oli musta ihan helppoa, kone neuvoi koko ajan.

Mulla on nyt tullu vähän vauvakuumetta nyt raskauden aikana. Vauvantekopuuhiin lähdin vähän sillä fiiliksellä että kai se on nyt pikkuhiljaa lapsia alettava tekemään. Jätettiin ehkäisy pois ja alettiin yrittämään " tulee jos on tullakseen" -tyylillä, siis mitään tärppipäiviä ei todellakaan laskettu. Puolisen vuotta siinä sitten kesti, ja plussatessa oli lähinnä kauhistunut olo! Aina olen tiennyt että haluan lapsia-joskus.. Pienet vauvat ei niinkään ole kiinnostanut, jotenkin näen itseni helpommin vähän vanhempien lasten äitinä. Np-ultran jälkeen olen kyllä huomannut pientä vauvakuumettakin, ja ostin ensimmäiset pienet vauvanvaatteet. On ne kyllä aika söpöjä!

Tänään on aika kurja aamu, sataa ja on jotenkin kalseaa. Mielikin on vähän maassa. Kyllä tää varmaan tästä!

Ummetus ja ilmavaivat on vaivanneet, muuten on hyvä olo. Liikkeitä en tunne vieläkään. Inhottavaa kun on vielä vajaa 2 viikkoa seuraavaan neuvolaan, ei saa kuunnella sydänääniäkään sitä ennen. Mua alkaa jo pian vähän huolestuttamaan pikkuisen puolesta!

cotine rv 14+6

johtuu siitä, että mulla on ykköstyypin diabetes ja vauvan koko on vähän kasvamaan päin. Tähän mennessä on kulkenut keskikäyrällä, mutta viimeksi oli masun ympärys kaksi viikkoa muita mittoja edellä, joten päätettiin käynnistää. Onneksi painoarvio oli muuten melko pieni, silloin puolitoista viikkoa sitten 3100 g, ja jos vaavi kasvaa noin 200 grammaa viikossa, se olis ylihuomenna sitten 3500 g.

Tipulle tsemppiä, toivotaan että säkin pääset kohta synnyttämään!

Sanle, mullekin tuli mieleen raskaushepatoosi. Siinä on kai pahin kutina jalanpohjissa ja kämmenissä, mutta voi olla muuallakin. Kannattaa mennä niihin sappikokeisiin nopeasti. Mullakin otettiin ne, kun iho kutisi, mutta kaikki oli ok. Toinen oire voi olla ihon keltaisuus, mutta sitä on kai harvoin.

Se on taas viikonloppu käsillä, yllättävän nopeasti tämä viikko on mennyt odottavista tunnelmista huolimatta.

Hermione listasi sairaalakassin sisältöä. Ne miehen tavarat varmaan riippuu siitä, onko menossa perhehuoneeseen vai ei, eli onko miehen tarkoitus myös yöpyä sairaalassa. Meillä on Haikaranpesässä perhehuonetoive (sen saaminenhan riippuu sitten ihan ruuhkasta), joten miehelle on pakattu myös vaihtovaatteet ja hammasharja mukaan. Muutenhan oleellisinta on vauvan ja omat kotiutumisvaatteet. Mä laitoin kassiin myös muutaman cd-levyn rauhallista musiikkia, ajattelin että sitä voisi olla kiva kuunnella.

Juli odottelee innolla neuvolakäyntiä. Siinä vaiheessa käyntiväli tuntuu kyllä tosi pitkältä, kun liikkeet eivät vielä tunnu, mutta sen jälkeen mä en enää ainakaan niin kamalasti niitä käyntejä odottanut. Nyt loppuvaiheessahan siellä on saanut ravata jatkuvasti, ensin käyntiväli tiivistyi kertaan viikossa ja sitten yliajalla kahteen kertaan. Nyt on sitten viimeinen neuvolakäynti takanapäin!

Anabela: toivottavasti vatsakipu hellittää. Hauskaa iltaa huomenna!

Sanle suunnittelee kestoilua, ja oliko se Juli myös. Mä en ole siitä yhtään innostunut, vaikka tiedän hyvin kaikki sen positiiviset puolet. Meillä aiotaan silti käyttää kertiksiä enkä aio kantaa huonoa omaatuntoa siitä.

Omaa napaa: eilen illalla yhdeksän jälkeen supisteli lupaavasti noin kymmenen minuutin välein, mutta se loppui parissa tunnissa ja yön nukuin aika hyvin. Nyt aamupäivällä on tullut pari irrallista supistusta, muttei mitään säännöllistä. Mitenkään kipeitä supparit eivät ole, vatsa vaan pingottuu kireäksi ja sellainen jännä lämmön tunne leviää vatsasta ylöspäin päähän ja kasvoihin asti. Mini lähtee liikkeelle aina heti supistuksen jälkeen, varmaan sekin ihmettelee, että mitä sen yksiölle oikein tapahtuu. Kiva tuntea vielä paljon liikkeitä, ei tarvitse ainakaan jännittää vauvan vointia.

Soitin heti aamusta äitipolille ja varasin yliaikaiskontrollin maanantaiksi. Päästään sinne heti maanantaina aamulla, mutta ei ole kuulemma sanottua, että saman tien laitettaisiin käynnistykseen, yhtä hyvin sieltä voidaan vielä lähettää ¿kotiin kypsymään¿. Varmalta alkaa kuitenkin tuntua, että ensi viikon loppuun mennessä meillä on nyytti sylissä! Mitenkähän tätä viimeistä vauvatonta viikonloppua pitäisi viettää?

Tipu & Mini 41+2

Tyttö syntyi käynnistyksen ansiosta 8.9.2007 klo 01.36, pituutta 52,5cm ja painoa 3480g (rv 41+4).

Perjantaista lähtien kaikki juttunne lukematta, joten kommentoinnin jätän suosiolla väliin, enkä kyllä ehtisikään.... Kotiin päästiin eilen, mutta tietokoneen muistin avata vasta äsken (jo on maailman kirjat sekaisin, mulla kun on normaalisti kone lähes yötä päivää päällä... kaikkea se vauva saa aikaan...). Palailen paremmalla ajalla, jos sellaista nyt vauvan kanssa joskus sattuu tulemaan...

hannnah ja pikku prinsessa 4 vrk

Dajm, kyllä mä olen ainakin huuhteluainetta käyttänyt vauvan pyykkiin. Sellaista allergialiiton hyväksymää, pyykki on paljon pehmeämpää kuin ilman huuhteluainetta. Jokainen tekee tietenkin niinku itse parhaaksi näkee.

Maitikka, tsemppiä synnytykseen! Onko sulla joku syy minkä takia käynnistetään?

Sanle, toivottavasti syy kutinaan selviää!

Pikku prinsessoita alkoi syyskuussa tupsahdella :))

Hyvää ja vauvantuoksuista arkea sinne kotiin koko perheelle! Hyvää kannatti odottaa :D

Gaijis ja piiperö

Voi ei Butterfly, kuulosti tosi kurjalta toi vuoto. Tsemppiä sinne, eiköhän kaikki kuitenkin mene hyvin kun kerran ultrassakin oli kaikki kunnossa. Ihmettelen kyllä, miksei ne suostunut ultraamaan toista kertaa.

Sanle: mulle tuli myös se hepatoosi-asia mieleen sun kuvauksesta. En muista kirjoittelinko sitä jo täällä, mutta mulla oli viikon 20 tienoilla myös hepatoosiepäily päällä, kutisin niin hirveästi joka paikasta ja maksa-arvot oli kohollaan. Se kuitenkin meni parissa viikossa kokonaan ohi, eli oli joku tilapäinen häiriö. Ylimääräisessä ultrassa kävin kuitenkin siinä rytäkässä, ensin ultrattiin sisäelimiä ja sitten myös vauvaa. Ja labrassa tuli juostua. Toivottavasti sulla on joku samanlainen ohimenevä vaiva, niin kiusallinen kun se hetkellisesti onkin.

Maitikka, sähän pääset ihan kohta synnyttämään! Saako kysyä miksi sulla käynnistetään näin aikaisin?

Omaa napaa: kävin taas neuvolassa ja seuraava on torstaina (jos ei Mini ole syntynyt, siis). Ei mitään uutta kerrottavaa, paino oli vähän pudonnut mutta muuten kaikki ennallaan. Ei toiveitakaan päästä yliaikaiskontrolliin tällä viikolla, sinne saa kuulemma soittaa vasta ensi maanantaina. Hohhoijaa. Toivottavasti ei tarvitse niin pitkälle odottaa, en nimittäin keksi enää mitään tekemistä. Parit treffit on kavereiden kanssa sovittu, ja keskiviikkona olisi neuvolassa joku loppuraskauden rentoutusryhmä, johon ajattelin mennä. Muuten täällä vaan istuskellaan ja odotellaan. Mieskin on taas loman jälkeen töissä, joten päivät on tooooosi pitkiä.

Onneksi on tämä ihana enska-porukka, jolle kirjoitella. Mukava lukea teidän kaikkien kuulumisia!

Tipu & Mini 40+5

et yks juttu unohtu. Oon pakannut vielä mun rakkaan, lämpimän villatakin mukaan. Olen aika paleleva ihminen ja rinnat on olleet koko raskauden todella herkät kylmälle niin ajattelin ottaa oman villatakin mukaan ettei vaan joudu paleleen eikä iske rintatulehdus. Mun työpaikalla on vanhuksilla käytössä samat vaatteet/ liinavaatteet kuin sairaalassa ja ne peitot ja pyjamat on tosi ohuet..

Voin sitten nukkuakin oma rakas villatakki päällä =)

Luin sit jostain et miehelle olis hyvä varata myös hammasharja mukaan jos synnytys sattuu venymään pitkäksikin aikaa.. Mitäs mieltä olette?

Taidan laittaa miehen muistilappuun sen ylös, ottakoon mukaan jos haluaa..

Tuskin on kovin merkittävä asia siinä vaiheessa, tuli vaan mieleen.

Kahdeksi pitäs kouluun lähteä, onneks ei oo kuin yksi 1,5h rupeama tänään. Sen jälkeen ajattelin kangaskauppaan mennä ostoksille. Jos ostais tarpeet pinnasängyn pehmusteita ja päiväpeittoa varten.

Mun äidillä ei ole ollut hepatoosia ja tietääkseni sitä ei suvussa muutenkaan ole ollut, sen vuoksi olenkin hieman epäileväinen että voiko se sitä olla. Mut yks sairaanhoitaja tuttu sanoi että sille voi altistua jos suvussa on paljon verenpaine tautiakin. Jota medän suvussa kyllä riittää.

Sanle ja Veikka 31+0 (taas uusi viikko)

Siis kovasti onnea Hannah tyttösen johdosta:) Kovasti malttamattomana odotettelinkin jo vauvauutisia sieltä suunnalta.

Tipu: Olinhan minä eilen kirjoittanut kuulumisia:) Suht hyvin siis alkaa mennä jo. Vuoto oikeastaan loppunut kokonaan. Vatsaan sattuu ajoittain, mutta toivon että ne on vaan jotain kasvukipuja. Joutuuhan tuo massuni nyt aika koville, kun kaksi pikkuista siellä asustaa. Tänään olin ihan varma että tunsin muutaman töytäisyn vatsassa. Laitoin kädenkin siihen paikkaan ja tuntu vielä sittenkin. Mies ei kyllä uskonut minua:)

Terkuin Butterfly rv 13+5

Ei mulla vatsa kutise, keskivartalo on saanut olla rauhassa siltä. Vain jalat nilkoista polviin kutisee ja käsivarret lähinnä tuosta " hauiksen" kohdalta. Keskiviikkona neuvola, joten pitää siellä kysyä oisko mahdollisuutta päästä verikokeisiin, jos tämä kutina jatkuu sinne asti.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat