Seuraa 

Vauvalla, 4 kk on taas kova nuha. Nenä vuotaa jatkuvasti ja korvatulehduskin oli johon söimme ab-kuurin. Nuha ei kuitenkaan tunnu menevän ohi millään. Yöt ovat kuitenkin hyvät, luulen että tulehdus korvista on jo mennyt ohi vaikka jälkitarkastuksessa emme olekaan vielä käyneet.

Käytössä on keittosuolatipat ja Nasolin, yöllä sipuli sängyn vieressä ja toinen pää koholla, mutta nuha ei taltu. Olen niistänyt apteekista ostetulla " letkulla" , mikä sen nimi sitten onkaan. Saan sillä hyvin nenässä näkyvän rään pois, mutta silti hengitys jää " vinkumaan" joten olen imaissut voimakkaammin jolloin olen saanut " kunnon" sitkeitä räkäpalloja ulos.

Voiko tälläisesta voimakkaammasta niistämisestä olla haittaa, toki se varmasti tuntuu vauvasta aika kurjalta, mutta mahdollistaa paremman syömisen kun nenä on auki. Limakalvot varmaan on lujilla? Johtuiko korvatulehdus tästä?

Tuntuu vaan niin kurjalta toisen kamala nuha..

Kommentit (3)

Meillä on käytössä Pikku Niistäjän suuosa, johon olen sen pumpetin tilalle laittanut imuletkun, jotta toimisi paremmin. Vauva kovasti vastustaa niistämistä (joten toimenpide tehdään niinkin rajusti että hän on selällään lattialla pää polvieni välissä, jotta pysyy paikallaan), mutta näyttää kuitenkin tyytyväiseltä kun homma on hoidettu. Ja ihan niin kovaa olen imenyt kuin itsestä tehoja lähtee :-) En usko että kova imu tekee mitään kunhan lapsi ei pääse samalla liikkumaan niin että imuletku vahingoittaa limakalvoja. Liiallinen limakalvoärsytys aiheuttaa vain lisää limaneritystä ja tietysti verta voi tulla jos oikeen ärtsyksi menee. Meillä ei ainakaan näistä kumpaakaan ole havaittavissa vaan nyt parin viikon jälkeen nuha alkaa selvästi mennä ohi. Vauvan sierainten ja nenänielun rakenteet on kyllä ihan kiinteitä eikä sieltä imemällä mitään rikki saa.

fysiologiäiti

Poika 7kk ja nenä vuotaa jatkuvasti. Apteekin samaisella vekottimella, olikos se nenä friida?, mekin niistetään ja tuntuu että aika lujaa välillä imen että saan sitkeät limat pois nenusta ja tukkoisen olon pois. Muuten ei uni tule ja syöminen vaikeaa kun ei kulje ilma nenän kautta. Korvatulehdukseen ab menossa myös täällä. Eli josko jollain olisi kokemusta tuosta imutehosta, miten lujaa saa imeä ja onko haittaa jos vahingossa imaiseekin " liian lujaa" ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

on nuha jo kolmatta viikkoa eikä loppua näy. Mun äiti on sanonu, että mitä enemmän niistää niin sitä enemmän sitä limaa vaan kertyy vauvalle, joten olen itse yrittänyt olla niistämättä sillä letkulla tai pikkuniistäjällä, aina vaan pyyhin kun valuu. aina vain yöksi olen laittanut nasolinia niin yöt on kyllä suurinpiirtein sitten pystytty nukkumaan. tokikaan en ole siis kolme viikkoa putkeen käyttänyt nasolinia vaan viikon verran oli jo parempana kun taas pätkähti päälle. Poika on siis reilu 7kk.

elovena

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat