Vierailija

Kommentit (22)

Barbit tuli kummitädin tytöltä, kun se kasvoi yli niistä. 5 vee tyttöä ei pahemmin kiinnosta. Musta ne on ällöjä ja mä kutsun niitä pylliäisiksi kun aina jostain lelulaatikosta pilkistää alaston Barbin pylly. Bratzien kuva naisesta on ohut ja vihaan niitä, mutta ehkä yleisestä (kevereiden) painostuksesta joudun muutaman hankkimaan.

Mä satsaan mieluummin kaupasta hyviin peleihin! Lapsi ainakin vielä leikkii mieluiten ulkona kepeillä tai kiipeilee. Sisällä ykkönen on muoviset ruuat ja astiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itsekin leikin lapsena paljon Barbiella ja poneilla, eikä minusta tullut vetyperoksidiblondattua silikonibimboa jonka elämäntehtävänä on näyttää mahdollisimman hyvältä miesten silmissä :p

Miksi sitten on ihan ok, että pojille ostetaan sotaleluja, rakennussarjoja ja autoja? Miksi tytön lelut on arvottomia ja huonoja, miksi niitä pitää kritisoida? Eikö tyttö saa leikkiä, ilman mitään arvolatausta, pitäisikö hänen olla uuttera pieni kotiapulainen? Eikö tyttöjen leluihin saa laittaa yhtä paljon rahaa kuin poikien?

Rakastin pienenä nukkeleikkejä, en ollut ikinä poikatyttö ja olen vankka tasa-arvon kannattaja.

" Niiden kanssa touhutessa oppii kaiken minkä naisen tulee osata:

sosiaaliset taidot, siivous, pukeminen (myös miesten ja lasten), kodin sisustus, järjestyksen ylläpito, seksin alkeet (näkee miltä näyttää kun kaksi alastonta vartaloa on päällekkäin) jne."

Kyllä meidän lapsuusperheessä arvostettiin enemmän henkisiä arvoja, sivistystä, koulutusta, matkustamista, lukemsita ja emansipaatiota, kuin siivousta, sisustusta ja pukeutumista.

Ja sitten ihmetellään miksi on lasikatot yrityksissa?!

Tämä barbien puolustus pitäisi saada yleiseen jakeluun :-))))

Vierailija:

[quote]

Barbieilla ja poneilla olen itsekin lapsena leikkinyt enkä parempaa tiennyt! Niiden kanssa touhutessa oppii kaiken minkä naisen tulee osata:

sosiaaliset taidot, siivous, pukeminen (myös miesten ja lasten), kodin sisustus, järjestyksen ylläpito, seksin alkeet (näkee miltä näyttää kun kaksi alastonta vartaloa on päällekkäin) jne.

Voi minkä virheen olen tehnyt!

No, mutta siis alun perin barbeja ja bratzejä on tullut tytöllemme pitkän mankumisen tuloksena 4-vuotta täytettyään synttäri ja joululahjoiksi. Poneja alkoi tulla 3-vuotislahjaksi. Sanoisin,... että ne ovat vain meidän rinsessan juttu...

Ihan hölmöjä kysymyksiä tai luuloja. Nukeilla leikitään ja sillä siisti, oli ne sitten mollamaijoja tai Brätsejä. Meillä on leikitty molemmilla, ja baby bornillakin. Eniten tytöt ovat barbeista tykänneet. Nykyään he ovat ihan normaaleja teinejä. Nuorin on 5-vuotias eikä ole vielä barbeista innostunut, mutta poneista tykkää.

Barbieilla ja poneilla olen itsekin lapsena leikkinyt enkä parempaa tiennyt! Niiden kanssa touhutessa oppii kaiken minkä naisen tulee osata:

sosiaaliset taidot, siivous, pukeminen (myös miesten ja lasten), kodin sisustus, järjestyksen ylläpito, seksin alkeet (näkee miltä näyttää kun kaksi alastonta vartaloa on päällekkäin) jne.

En itse ainakaan mitään vartalomallia ole nukeista saanut enkä meikannutkaan koskaan kuten ne. Ne mallit saa nuortenlehdistä ja ihan luokkatovereilta.

60 luvulla syntynty olen leikkinyt lapsena barbeilla. Enkä muuten ole mikään heitukka enkä aivoton bondikaan. Brazit eivät ole minun mieleen kun ovat minusta niin rumia. Mutta ei sillä nyt kuitenkaan ole suurta eroa millä nukeilla leikkii. Nukeilla leikkiminen on aivan normaalila tyttölapsille ja jopa pojille!

Vierailija:

Lainaus:

Minkälaisen naisen mallin Bratzit ja Barbit antavatkaan?

Heitukka? Aivoton blondi?

...ja silti musta tuli palavasieluinen feministi. Tajusin jo lapsena, että eihän se anatomia voi pitää paikkaansa. Itse asiassa nauroimme alakouluikäisenä tyttönä kaverini kanssa ajatukselle, että jos ihmisellä olisi suhteessa yhtä tuhti letti niskassa kuin mitä Barbien hiuksista tulee.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat