Seuraa 

Joku varmaan taas kirjoittaa jo samaan asiaan liittyen, siis marrasmasuista mutta laitampa minäkin oman korteni vihdoin taas kekoon:)

Liikkeet tuntuvat tosi hennoilta, ei todellakaan enää sellasta mellastusta kuin esim. pari viikkoa sitten?? Onko muilla samanlaista. Nyt taitaa olla niinku 31+2. olo tosi hyvä kaikin puolin, ei turvotuksia ym. Kaksi vikaa päivää töissä jäljellä!!!!!!!!!

Iloista odotusta kaikille!

Kommentit (16)

oikku69:

Lainaus:

Eikö sitä ole edellisissä ultrissa huomattu?

Rakenneultrassa huomattiin marginaalinen istukka (kuten esikoisestakin) ja seuraavassa kontrolliultrassa lääkäri jo laittoi lähetteen TAYSiin. Toisin kuin esikoista odottaessa ei istukka tällä kertaa noussut yhtään ylemmäs. Miten mulla onkin näin hyvä tuuri että kuulun juuri siihen 0,5 % äideistä, jotka onnistuvat kehittämään etisistukan? Ja niihin 5 % ensisynnyttäjistä, joilla esiintyy pre-eklampsiaa? Tarttee varmaan ruveta lottoamaan.

KL.

Sanle: Sano tosiaan tosta kutinasta neuvolassa, kyllä mä ainakin sitä hepatoosiakin miettisin.

Täällä nukutaan kyllä jos vaan perhe antaa nukkua. Tosin unet on kummallisia ja levottomia. Mua suorastaan unettaa, mä nukuin viime yönäkin (miinus kaikki vessa- ja muut reissut)22-7.30.

Viikonloppu oli rauhaisahko. Puistoretkiä lasten kanssa ja vähän vieraitakin. Kiva aloitella viikkoa. Näyttää siltä, että musta on tulossa alkuviikkoihminen: loppuviikosta aina harmittaa ja väsyttää. Jospa se sitten helpottaa kun jää pois töistä.

Tänään pitäis olla kiva päivä, puolisokin vapaalla illalla. A-K liikkuu voimalla muuta harvempaan nyt. Jopa 2v. pikkusisko tunsi potkun eilen...

Tänään 31+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sen yleisin muoto eli monimuotoinen raskausihottuma ei siis ole vaarallinen, mutta on olemassa myös toinen muoto: raskauspemfigoidi, joka on vaarallinen hoitamattomana. Sen vuoksi olisi hyvä käydä lääkärissä näyttämässä ihottumaa, jos se ei parane viikon sisällä.

Tuo monimuotoinen raskausihottuma on kuitenkin se yleisin ja ilmestyy just tälleen loppuraskaudessa. Sen hoitona käytetään kortisonivoiteita ja antihistamiinia. Sen syytä ei tiedetä, mutta joissakin tutkimuksissa on todettu sen johtuvan miehen DNA:sta. 70% ihottumasta kärsivistä synnyttää nimittäin poikia :) Mutta mulla kyllä synty viimeks tyttö, vaikka kärsin juuri nimenomaan tuosta ihottumasta. Ihottuma voi tulla hyvin erilaisena eri ihmisille. Onneks se on mullakin lievempänä tällä kertaa...

Tähkäpää

Eppuliina: Mullakin nukkuminen välillä pätkittäistä. Yöllä herää milloin vessaan ja milloin muuten vaan. Ja kun nukkuu toisella kyljellä niin sitten alkaa reidet puutumaan ja särkemään. Ihme juttu silti, että vaikka olis nukkunut pitkän yöunen niin silti päivällä meinaa nukahtaa lehteä lukiessa.

Kaalilaatikko: Otahan nyt rauhallisesti niin paljon kuin voit. Pidetään peukkuja ettei mitään vuotoja tulekaan.

Oikku69: Mullakin välillä sellasia menkkamaisia tuntemuksia, mutta mitään verta ei ole tullut. Kantsii kysellä neuvolasta¿..ei varmaankaan mitään hälyyttävää. Kävely on joskus tosiaan hankalaa kun alkaa sattua. Kai ne niitä liitoskipuja on.

Tähkäpää: Sulla tuntuu olevan hurja flunssa. Toivottavasti kuurit jo alkais puremaan.

Taas viikko lähdössä etenemään. Tänään ollut huipputylsä päivä kun kaveri peruutti treffit ja mies on yön yli työhön liittyvässä koulutuksessa. Kökötän sitten kotona ja kulutan aikaani. Onneksi vauva potkii tuolla tasaiseen tahtiin niin on siinä ajankulua katsella kun masu hytkyy ;) Loppuviikosta pääsee kasaamaan sänkyä ja hoitopöytää niin tulee mukavasti ajankulua ja jos sitten tekis vielä ikea reissun¿..jotain pientä kivaa pitäis vielä löytää.

Mukavaa viikkoa kaikille marrasmasuille!!!

Dragondream+kirppu 32+5

Eppuliina: sä asustelet Porissa? Kiva kuulla, mä olen meinaan sieltä kotoisin ja edelleen mun vanhemmat ja toinen siskoista asuu siellä. Kun vauva syntyy, niin varmaan vietän siellä Satakunnassa myös paljon aikaa. Mähän asun täällä pääkaupunkiseudulla.

Sanle: Mä en heti uskoisi sun kutinavaivaa hepatoosiksi, siinähän ei pitäisi ihottumaa olla. Kuulostaa ennemmänkin allergiselta, voisko olla joku saippua/shampoo, kosteusvoide, tai millä pesuaineella peset petivaatteet. Kannattaa silti varmistaa neuvolasta asia. Mulla on vasemmassa kädessä aika ajoin pientä kutinaa (ei edes joka viikko), ja neuvolassa käskivät vaan seurata tilannetta. Hepatoosissa se kutina kai on jatkuvaa ja kovaa, nimenomaan kämmenissä ja jalkapohjissa.

Mulla unet on myös katkonaisia, kun tuo kyljeltä toiselle kääntyminen on niin vaivalloista. Nyt huomaan töissäkin, että puolen päivän jälkeen väsyttää aivan kamalasti. Tänään sainkin otettua päiväunet, kun olen tytön kanssa kotona. Neidillä nuhaa ja pientä lämpöä, joten ajattelin ainakin tämän päivän pitää kotona, josko siitä sitten tervehtyisi. Itsellä myös flunssan oireita, joten saa nähdä kuinka tässä käy.

Säikähdin tässä taannoin omia ajatuksiani, kun miehen kanssa puhuttiin, että kyllä on parempi jäädä lapsiluku kahteen. Itselläni tuli yhtäkkiä sellainen olo, että voishan sitä kolmattakin ajatella. Heh, mä olen ollut just se, joka on tiukasti kahden lapsen kannalla, ja eihän olla vielä tätä toista edes ulos mahasta saatu. Ja jo nyt tällaisia ajatuksia. No aika näyttää, mitä tuleman pitää. Alkaa vaan tuota ikääkin olla, kun en lapsia halua ihan peräkanaa. Nytkin ikäeroksi tulee vajaa 4 vuotta, mikä sopii meidän perheeseen.

No nyt ei tule muuta mieleen, pitää keittää kahvit. Ostettiin tytön kanssa kaupasta munkkirinkilät (mulla ei tuota painoa ole kauheasti tullut, joten voi hyvällä omalla tunnolla syödä silloin tällöin herkkujakin).

Rv 32 ja risat

Kaalilaatikko: Olipa huonoja uutisia. Ei taida auttaa muu ku ottaa tosi iisisti ja jättää miehelle suuremmat riehumiset.

Eikö sitä ole edellisissä ultrissa huomattu?

Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Sairaalasta kotiutumisvaatteista oli puhetta; Minä eilen laitoin vaatteet jo valmiiksi ja eteisessä roikkuu henkarissa kaks haalari vaihtoehtoa.

Isäntä saa tuoda sit jommankumman riippuen tosta ilmanalasta.

Masuasukki minulla riehuu =) ihan mahdottomasti. Eilen illalla mieskin ihmetteli kun mun vatsa nousi ja laski.

Tosta navan kohdalta yrittää ilmeisesti tulla läpi.

Ei mitään tietoakaan kiinnittymisestä. Möyrinnästä päätellen menee vielä komeasti kuperkeikkoja.

Tänä aamuna vessassa käydessä mulla tuli paperiin vähän punervaa valkovuotoa. Ja muutenkin olo on ollut omituinen (ainahan se on mut nyt enempi) Olo on niinkuin menkat olisi alkamassa.Ja sit oikeaan nivuseen vihloo ja häntäluuta jomottaa ja aamulla kaupassa käydessä käveleminen sattui. Liitoskipujako?

Onhan noita liitoskipuja ollut mut nää vaivat on ollu jotenkin erillaisia. Ja toi valkovuoto mietityttää.

Onko kellään tietoa mitä vois olla? Jotain tulehdustakin mietin.

Tänään tuli Taysista aika mun sokeriarvojen takia ja se on vasta 8.10 eli samalla viikolla mulla pitäis olla synnytystapa-arvio eli aikas myöhäinen aika. Mittailen nyt viikon arvoja ja sit lähetän ne Taysiin.

Jos niissä häikkää kovasti ni ilmeisesti sit aikaistavat ajan.

Taidan mennä nyt hetkeksi huilaamaan, tuntuu tämä istuminen tuolla selässä.

Oikku ja pähkinä 31+2

Mulla ei niinkään unen kanssa ole ongelmia. Nukuttua kyllä saan ja sekä kyljellä että selällään nukkuminenkin onnistuu. Joskus kyllä kun yöllä herää vessareissulle niin kestää jonkin aikaa ennen kuin unen päästä saa uudelleen kiinni.

Mulla on vaan nyt 3 edellisenä yönä ilmaantunut kutina ongelmaa jalkoihin ja käsiin. Nilkoista polviin ja käsivarsiin tulee mieletön kutina ja sitten kun raapii niin nousee ihan nokkosihottumalle koko iho. Luulin jo että vika ois sängyssä, että täällä ois jotain salamatkustajia, mutta ei se asia niin tainut olla. Eilen päivälläkin tuli pientä kutinaa käsiin ja muutaman raapaisun jälkeen nousi heti nokkosihottuma paukamat näkyviin. Tein sitten eilen perusteellisen siivouksenkin makkariin ja kannoin patjat ja petarit lämpökäsittelyyn saunaan ja petivaatteet pesukoneeseen siltä varalta että kyseessä ois ollu kirput, mut ei se auttanut vaan kutisi taas viime yönä. Joten kai mä oon nyt vaan yliherkistynyt jollekin aineelle joka saa kutinan aikaseksi. Tod. näk jollekin pesuaineelle kun kutina tulee öisin ja illalla viimeiseksi tulee aina suihkussa käytyä. Pitää kyllä neuvolassa keskiviikkona kysyä vielä neuvoa. Jospa tämä ei ainakaan maksahepatoosi kutinaa ois. Eikö se tule yleensä kämmeniin ja jalkateriin ensimmäisenä? ja mulla ne on kyllä saanu olla rauhassa

Kotiutumisvaatteet: Kyllä minä pakkaan mukaan toppapuvun ja villapuvun, sillä niinku joku teistä sanoikin niin marraskuun sää voi olla ihan mitä vaan. Katsoo sitten kotiutumispäivänä tarviiko sitä villapukua pukea päälle, kun kuitenkin autolla kotiin tullaan. Viime vuonna täällä oli lämmin syksy ja lumikin tuli maahan vasta joulukuulla. Mut ainakin tämä alkusyksy on ollut viime syksyä kylmempi, joten kannattaa varautua. Nimittäin yleensä täällä pohjosemmassa on marraskuukin jo talvikuukausi.

Sanle ja Veikka 30+6

Heippa vaan kaikille!

Aika kuluu niin hirveen nopeesti, että tuntuu ettei ehdi tänne kirjottelemaan enää ikinä! Oon rehkiny opinnäytetyön kimpussa viimeiset viikot ja ens viikon aikana ois palautus, sitten helpottaa! Koulussa pitää kyllä käydä lokakuun loppupäiviin asti, mutta ei se onneks oo raskasta. Tärkeintä kuitenkin, että valmistun ajallaan, eli joulukuussa 2007.

Tänään oli neuvola ja kaikki ihan hyvin. Vauva on edelleen hiljaista tyyppiä, eli liikkuu vähän. Yhtenä päivänä jo hätäännyin kun ei tuntunut yhtään liikettä aamupäivän aikana, vaikka kuinka yritin heilutella masua. Sitten iltapäivästä ja illasta vauva onneks innostui liikkumaan siitäkin edestä. Pitää vaan jo alkaa uskoo, että tämä pikkuinen ei ole semmonen myllertäjä kun edelliset lapset on olleet! Annetaan hänen siis olla rauhassa. :)

Sanle: Mulla on kans vastaavanlaista ihottumaa (pieniä, punaisia, kutiavia näppylöitä) jaloissa. Se on raskausihottumaa. Mulla se levisi viime raskaudessa myös koko ylävartaloon ja hävisi vasta synnytyksen kynnyksellä. Mutta ei siis ole vaarallista, inhottavaa vaan. Olen nähnyt vastaavaa myös muilla raskaana olevilla terveyskeskuksen päivystyksessä työskennellessäni.

Inhottavaa on se, että mulla on kova flunssa kestäny jo neljä viikkoa eikä tunnu helpottavan yhtään! Kurkku on edelleen kauheen kipeä, yskittää, nenä vuotaa, olo on tukkoinen ja limaa nousee kurkkuun niin että meinaa tukehtua. Pari kertaa olen oksentanutkin sen vuoksi. Kolmesti oon käyny lääkärissä ja toinen antibioottikuuri on menossa, ei apua... Ei oo kyllä yhtään kivaa!

Öistä oli puhetta. Mä oon kans heränny monena yönä enkä oo heti saanu uudestaan unta. Se on inhottavaa! Olo on myös tosi raskas ja kävely vaikeaa. Jalat väsyy jo pienestäkin kävelymatkasta ja makuulta ylösnouseminen on tuskaista iskiaksen vuoksi. Lisäks välillä ylämaha on vasemmalta puolelta tosi arka. Kaikenlaista kipua ja vaivaa siis on, mies ei jaksa yhtään kuunnella joten pitää valittaa täällä! :)

Tähkäpää rv 32 tasan

Mullakin on jo ollut viikon verran tosi katkonaisia noi yöunet. Näen tosi merkillisiä unia ja kun herään yöllä pissalle, niin ne unet kummittelee mielessä enkä saa millään uudelleen unta. Muutenkin hyvän asennon löytäminen on tod. vaikeaa. Ei tässä muuten,mutta töissä pitäisi jaksaa vielä 3 viikkoa ja silmien alla on jo kamalat mustat renkaat!

Tuntuu siltä, että lopetan jo kokonaan syömisen, ku kaikki mitä suuhun laittaa niin jäävät kehoon. Olo on tosi raskas! Miten sitä jaksaa lokakuun kotona 2-vuotiaan kanssa, ku ei pysty enää kumartelemaan ja nostelemaan? Maha on mulla jo tosi iso!!!

Vali vali:) Muuten kaikki kyllä kunnossa ja sehän on tärkeintä. Eihän tässä ole enää kuin muutama vaivainen viikko. Nyt täytyy jatkaa sijaisen opettamista.

Hömme 31+2

Hyvää alkavaa viikkoa vaan teille kaikille muillekin! Ajattelinpa vaihteeksi kirjoittaa taas rivin ja toisenkin kun kerrankin on muutama minuutti aikaa..

Aika tosiaan kuluu aivan hirveän nopeasti! Kohta meillä on jo kääröt kainalossa ja sylissä!

Ihottumasta on ollut puhetta. Itselleni puhkesi kummallinen ihottuma kainaloihin. Se vain tulee ja menee. Iho on ihan ok, eikä se ole rikki enkä ole käyttänyt mitään uutta dödöä enkä muutakaan mikä voisi allergian aiheuttaa. Yhtäkkiä sitten kainaloita alkaa kutittaan aivan kamalasti, ja jollei niihin laita kortisonipitoista voidetta, tulee niihin sellaisia punaisia laikkuja. Mikä lie. Ikinä ei ole aiemmin ollut moista vaivaa. Voi johtua mies Dna:sta ainakin mun kohdalla, nimittäin poikaa varsin luultavasti odottelen.

Närästys on ihan tajutonta. Mitään ei pysty syömään etteikö närästäisi. Tai no ehkä tomaatti ei närästä, mutta kaikki muu kyllä. Vichy auttaa ihan vähäksi aikaa. Mitä vinkkejä teillä olisi, arvon kanssasisaret?

Vauva möyrii ja vonkuilee massussa, ei varsinaisesti potki kyllä. Vatsa on valtavan iso. Tämänhetkinen ympärys 124 cm, että siitäpä sitten kutistumaan... Turvotusta on vähän, illalla enemmän. Supistuksia samoin. Yöt ovat katkonaisia kun hyvää asentoa ei löydy millään ja aina kun vaihtaa asentoa, niin johan kolottaa joka paikkaan.

Muuten kaikki ok ja vauvalle kaikki melkein valmista!

rv 32+2

Esikoinen katselee Teletappeja, minä makaan jalat oikosenaan sohvalla... Sain viime viikolla ultrassa huonoja uutisia, mulla on etisistukka ja vieläpä todella huonossa paikassa, peittää kokonaan kohdun kaulakanavan sisäsuun. Koska tuohon liittyy aina verenvuodon ja ennenaikaisen synnytyksen riski sain välittömästi kortisonipiikin vauvan keuhkojen kypsyttämiseksi ja toisen kävin hakemassa seuraavana päivänä. Sektio on edessä noin viikolla 38, toivottavasti sinne asti päästään. Mulla ei onneksi ole vuotoja ollut, mutta eipä tässä muuten voi mennä kuin päivä kerrallaan ja koettaa ottaa iisisti. Supistelee jatkuvasti, ei kuitenkaan kipeästi, ja paikat on kiinni. Seuraava kontrolliultra on parin viikon päästä.

Sellaista. Harvemmin ne asiat menee kuten on suunniteltu :P.

KL, rv kolkyt-ja-risat

HEI

Päivä oli harmaa ja sateinen. Aika ei kulunut ollenkaan sosiaali- ja terveysalan hallinto ei ollut kovin innostavaa. Jahka laki asiat olisivat mukavampia.

Maha-asukilla alkaa olla selkeä rytmi. Kolme kertaa päivässä on munnon jumppaa ja muulloin rauhallisempia venytyksiä. Toistaiseksi on kaikki mennyt suht mukavasti. Nukun kyllä aika katkonaisesti. Mutta siihen vaikuttaa toki esikoisenkin yöelämä. Kävely tekee välillä tiukkaa. Alkaa olla liitoskipuja, menkka kivun kaltaisia ja häpyluu on aika hellä. Vauva on ylhäällä edelleen. Jokseenkin viistottain. Tunkisi sen päänsä tuonne lantioon niin saisi hengitettyä paremmin... toisaalta sitten ei ehkä pääsisi kävelemään liitoskipujen vuoksi.

Vielä tämä viikko kontaktia ja sitten kolme viikkoa kotona opinnäytetyötä. Aiheeni on " elokuva psykiatrisessa hoitotyössä" . välillä tuntuu, että tuli liian haastava aihe, mutta olen jääräpää enkä suostu menemään sieltä mistä aita on matalin.

Esikoisen synttärit yritetään järjestää miehen kotiseudulla lokakuun alussa ja samalla tuoda tänne kaikki vauvan romppeet. Ehkä tuota kerkeää vielä sittenkin. Kuulostaa vaan, että teillä muilla on jo kaikki niin valmista. Olen ajatellut siivota perusteellisesti opinnäytetyön ohella. :)

Nyt esikoinen petiin ja lukemaan torstain tenttiin. Ensiviikolla vasta neuvola. Palaan viimeistään sitten asiaan... Olen kyllä käynyt lukemassa, mutta tuntuu ettei ole mitään sanottavaa...

Germit ja Perhonen 32+1

Meillä alkoi uus viikko potkulautaillen ja tällä äidillä meinas hermot mennä ku esikoinen ei kuuntele/kuule mitään ku ollaan liikenteessä ja meno on välillä ihan holtiotonta. Esikoinen ku menee edellä kovaa ja kuopus perässä kuhan kerkee ja pääsee...Yksin onki tylsä lähtee pyörä tai potkulautalenkeilleku en voi enää juosta perässä.

Aamulla pestiin esikoisen kaa hoitopöytä tasoineen jossa myös amme on hoitotason alla. Sama hoitopöytä on ollu tytöilläki ja toimii kivasti vieläki vaikka toisesta päädystä alkaa jo vähän muovitus repsottamaan. Järkättää kestovaipat, kertakäyttövaipat, peppupyyhkeet yms. paikoilleen. Seuraava urakka ois pinnasängyn kanssa eli jos nyt sitä haluun maalata ni pitäis kohta tehä tai ehkäpä teen vaan jotain kaunista kuvioo valkosiin päätyihin!

Nin@Erik@: Vauvan liikkeet ei tosiaan tunnu kauheen voimakkaina aina. Välillä tuntuu vaan muljahtelua tms. Tosin toisinaan tuntuu et masu jakautuu kahtia ku vauva jumppaa ja tuntuu viihtyvän hyvin poikittain masussa ;) Ei ihme siis ettei liikkeet tunnu niin voimakkaina enää koska ei vauvalla oo yhtä paljon tilaa liikkuu ku viel muutamia viikkoja sit.

eppuliina: Mullakin on ollu tunteet nyt tosi herkässä (tosin on koko raskausajan myös ollu) ja jotenki välillä huono mieli ku en jaksa tyttöjen kaa yhtä paljoo puuhailla ku normaalisti. Mieski usein töiden jälkeen väsyny ni pitää ite vaan koittaa jaksaa lähtee ulos tai pelailla tyttöjen kaa. Onneks tytöt leikkii ihanasti kahestaan eikä äitiä useinkaan tarvii. Pihalle on kyl päästä tyttöjä yksin ja pelaamiseen tarvitaan yleensä viel aikuinen mukaan. Eiköhän se lämmin haalari oo hyvä vauvalle kotiintuloa varten. Muuten en oo vielä koko asiaa miettiny paitsi yks päivä näytin miehelle missä vauvan haalari on et tietää sit ku tulee meitä hakemaan kotiin.

Aino07: Hello Kitty -vaatteet ja tuotteet on tosiaan ihania. Meijän tytöilläki on noita H&M:n Hello Kitty -vaatteita ja nättejä on. Itellä Hello Kitty koristaa kännykkää korun muodossa :) Toinen mikä on tosi ihana hahmo ni Bamse.

Kaalilaatikko: Onpas tylsä juttu et sulla on istukka sellasessa paikassa et siihen liittyy verenvuodon ja ennenaikasen synnytyksen riski. Ota rennosti ja lepää paljon jos vaan pystyt! Ei aina helppoa ku on jo lapsia.

Nyt sämpylöitä leipomaan.

Tarald ja tiitiäinen 30+2

Onpa tämä ihanaa tämä kotona olo. Olen nyt viikon ollut jo lomalla ja vielä ei kyllästytä yhtään. Tekemistä on vaikka kuinka ja paljon. Herään joka aamu viimeistään yhdeksältä, ettei rytmi ihan menisi hukkaan. Moni oli valitellut uniongelmista, mulla sellaisia ei onneksi vielä (kop kop) ole havaittavissa. Ihan sikeästi nukun yön ja herään kerran yön aikana, jolloin yleensä käyn vessassa. Kyljellään nukun eniten.

Tällä viikolla olisi tarkoitus leipoa jo ehkä jotain pakkaseen ja pestä vauvan vaatteet. Nyt ajattelin lähteä Kelaan, kun sain tarvittavat paperit kasaan, jotka vielä hakemuksesta puuttuivat. Me oltiin miehen kanssa viikonloppuna Tampereella ostoksilla ja löydettiinkin kaikki mitä piti. Eli sitteri tuli hankittua sekä hoitoalusta ja harsoja lisää. Kaikki kun sanovat ettei äitiyspakkauksen harsot riitä. Sitteriksi mein piti hankkia Babybjörnin 1-2-3 malli, mitä on paljon kehuttu. Liikkeessä ei kuitenkaan ollut sitä ja löydettiin tuollainen toinen ihana malli, niin se oli menoa sitten. Maksoi 59 euroa, tuo BabyBjörnin suositushinta on yli 100 euroa. Mulla on vaan kauhean vaikeita nuo hankkimiset, kun ei tahdo löytyä miellyttävän näköisiä vempaimia. Esim. sitterit on kaikki yleensä nallekuvioisia ja melko ruman värisiä. Mä ainakin olen todella tarkka näissä hankinnoissa, niiden pitää miellyttää silmää ja mitään ylimääräisiä en halua taloon tuoda. Sitten löydettiin tuollainen hoitoalusta kodinhoitohuoneen tason päälle. Enään on hankkimatta joitain pikkujuttuja eli vaippoja ja rasvoja...

Meidän tytsistä taitaa tulla melkoinen Hello Kitty- malli, sillä äiti on ainakin hurahtanut täysin niihin vaatteisiin. Kun kuultiin odottavamme tyttöä, niin olemme hankkineet " salaiseen laatikkoon" muutamia vaaleanpunaisia vaatteita... Viikonloppuna katseltiin sisältöä ja naurettiin kun kaikki oli Hello Kitty-vaatteita. Ne vaan on kauhean söpöjä...

Joku muuten kyseli liikkeistä... Meillä on vähän sama juttu, eli vauva liikkuu kyllä vilkkaasti ja useammin päivän aikana, mutta liikkeet eivät ole kovin napakoita enää. Mies ei esim. ole koko raskauden aikana tuntenut liikkeitä vatsan päältä kovin montaa kertaa. Tosin hän on ollut pitkiäkin aikoja poissa työreissujen vuoksi. Mutta hän oli just viikonloppuna niin harmissaan kun ei ole tuntenut pikkusen liikkeitä kunnolla pitkään aikaan. Huhuilee aina vatsaan ja yrittää saada neitiä liikkeelle;)

Mutta tällaista turinaa omasta masusta tällä kertaa, nyt taidan lähteä sinne Kelaan ja kauppaan!

rv 32+6

Hmm.. mahtaako kenelläkään olla samaa vaivaa? Eli uni on pätkittäistä. Sitä nukkuu 3-4h ja sitten herää eikä uni tule enää millään. Viime yönäkin valvoin 2,5h ennenkuin uni tuli jälleen... Inhottavaa! Tosin levottomat jalat lienee osasyynä huonoon uneen ja tuo tyllerö möyrii niin kovasti tuolla mahassa että potkut pitävät jo äiteen ihan kivasti hereillä =)

Lueskelin tuolta lokakuisten pohdiskelua mitä vauvalle päälle kun sairaalasta kotiin. Itse synnytin esikoisen lokakuussa ja pakkasta oli puolivälissä kuuta jo -18! Ja muistelempa viimevuoden marraskuun alkua kun täällä porissa tuli se metri lunta yhden päivän aikana... Eli marraskuussa voi ilma olla mitä tahansa =)

Torstaina olisi neuvola ja loppukuusta lääkäri jolloin saa lähetteen synnytysarvioon. Olen huomannut että asiat pyörivät nyt paljon mielessä ja tunteet tuntuu olevan aika pinnassa. Syyllisyyttä kantaa jälleen turhankin herkästi ja sitä ottaa itseensä pienistäkin asioista. Kaippa nämä on sitten tän hormonimyllerryksen tulosta?

Oikein hyvää viikon alkua kaikille!

Eppuliina + tyllerö 31+3

Aamupäivän kutisi hieman käsivarsista, mutta ei pahasti. Mulla ei luultavastikaan oo kyse raskausihottumasta vaan nokkosihottumasta. Se nimittäin tulee vasta sitten kun ihoa raapii. Ne näkyy siinä korkeintaa parin tunnin ajan ja sitten häviää, eikä ihoon jää mitään jälkiä.

Kyllä toi hepatoosi hieman mielessä on, vaikka enimmäkseen kai sen pitäisi olla perinnöllistä, eikä kenellekään sukulaisella minun tietääkseni ole sitä ollut. Jännä vaan ettö moni on sanonut että hepatoosi kutina on alussa pahinta varsinkin öisin ja yöllähän mulla on kutinaa pääasiassa onkin, päivällä ei huomaakaan. Toivon tosissani että tämä ei sitä oo, mutta oman mielenrauhan takia pitää vielä neuvolassa asiasta puhua.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat