Seuraa 

...uusi viikko....uudet (plussa)tuulet!

Sivut

Kommentit (39)

Lämpöjen mittaajat: mittaattehan suusta ja aina samaan aikaan? Mulla heittää +/-15 min mittausaika aamuisin ja mittaan aina just samasta kohdasta suustakin (siinäkin on eroa) kielen alta. Lämpökäyrä on mulla aina näyttänyt selkeästi alku- ja loppukierron lämpöeron ja ovulaatiokin yleensä hahmottuu aika selkeänä. Tosin mun ongelma on se, että mulla nousee lämmöt hitaasti ja tasaisesti, ei tule sellaista kovin jyrkkää lämmönnousua oviksen jälkeisenä aamuna, niin kuin joillakin näkee.

Salsatar: mä melkis sanosin pelkästään tuon käyrän perusteella, että et ole vielä ovuloinut lainkaan. Tai sit sun lämpöjen perusteella ei asiaa vaan voi päätellä, en tiedä kuinka satavarma keino lämmöt on. Varsinkin kun ne voi olla niin herkkiä muutoksille.

Mulla iski tänään kurkkukipu, ja ovis vasta eessä, joten nyt en tiiä saanko lämmöistä pääteltyä tässä kierrossa mitään. Arvatenkin huomenna on korkeampi lämpö jos meinaa flunssa iskeä. Mut onneks mulla on se personamonitori, joka kertoo lh-huipun ja estrogeenin tilanteen. Limoja ei ole vieläkään alkanut tulla, eli ovis saattaa olla myöhemmin ku tavallisesti tässä kierrossa.

Huomenna mulla on se gyne, joten ihan mielenkiintosta nähdä mitä siellä ultrassa näkyy, kasvaako siellä mikään munarakkula yleensä vai ei.

Me ei taas olla päästy petipuuhissa alkuun. Muka niin kiire ja stressiä yms. Ja esikoisen kans pitää olla jne. Ja mies menee samaan aikaan nukkumaan esikoisen kanssa jnpp. Seli seli. Menee taas täsmäiskuksi oviksen aikaan, ku ei tosiaankaan olla mitään pupuja :) No kunhan nyt joku yrityskerta saatas aikaan että vois herätellä toivoakin.

Eipä kummempia. Tulen kertomaan mitä gyne sanoo.

Koralli73 kp 11/25-30 yk15

http://forums.ovusoft.com/chart.asp?id=koralli

Heippa vaan kaikille,

Joop - ovista oon ihan mielenkiinnosta tikutellut ja vaikkei niistä (halpatestit) ihan järisyttävän varmaa viivaa ole saanutkaan, niin olen ainakin ymmärtänyt, että sillon kun ne oletetut ovisjuilinnat alkaa, niin sillon ei oo vielä ne kaikkein parhaat päivät...

Kp7 kohdalla alkoi jo vasemmalta kipuilemaan... ja kp 10 kohdalla alko tuleen haamua...ja kp13 kodalla vasta sellanen kunnollisemman näkönen viiva, tosin haileampi kun kontrolliviiva yhä edelleen... Tällasiahan se Salsatarkin oli saanu.

Limoja näkyi kp10 ja nyt kp 15 kohdalla - että ota noista selvää... Parasta varmasti heilutella peittoja jatkuvasti niin ei missaa mitään ;)

Enkä mä kyllä taida tikutella toista kiertoa enään...toivottavasti ei ole syytäkään :)))))

Soittelin tuonne neuvolantädille papa-asioista, ja ihmettelin siinä ääneen kun rinnoista tulee kevyesti puristamalla maitomaista, vaaleaa nestettä. Hän pyysi käymään lekurin luona joka passitti verikokeisiin ja varmuuden vuoksi " tissiröntgeniin" .

Hän veikkasi hormoonihäröjä, koska tulee kummastakin rinnasta eikä mitään ylimääräistä rinnoissa tunnu, mut saa nähdä mikä on diagnoosi. Selvinnee parin vkon päästä.

olipas omaanapaa taas kerrakseen...

täällä tais melkein kaikilla olla oviskeskeisiä juttuja - eli puuhakasta aikaa elellään ;)

mielenkiintoisia hetkiä ja pimeneviä syysiltoja.....

KirVi72, 15/25...28 tjsp... yk 4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pitkäkiertolaisille tiedoksi, että itse tikutin oviksen toukokuun alussa kp 33 ja siitä kierrosta vielä raskauduinkin. Meni tosin kesken myöhemmin, mutta ovis tulee minulla itselläni ainakin, vaikka pitkä kierto on! :)

Rizza kp 19/38-47

Mulla on kp 43 eikä tätiä vaan näy ja ovistestit näyttää vaan negaa...kyllä masentaa.....pupuilut on saanut unohtaa, kun äijä ja myös minäkin olen ollut todella väsynyt...huono juttu vaan, että näin sitä vauvaa ei ainakaan tule. Täytyy vaan koittaa kerätä sylillinen kärsivällisyyttä ja odotella milloin kumpikin jaksaisi olla pupuilutuulella. onnea kaikille oviksen saaneita :)

Kiitos kommentoinnista :). Ihmettelen vaan niitä kananmunalimoja sillon kp18... Ff:kin arvioi oviksen tuohon kp14, mutta tuon jyrkän lämmönlaskun jälkeen ei enää usko oviksen olleen ollenkaan. Enpä sitten tiedä. Ihan mukava, etten ole ainoa, jolla sahaa lämmöt edestakaisin. Vaikka parhaintahan sitä tietenkin kaikille toivoisi.

Rizza, mites sulla on lämmöt menneet sitten? Olet varmaanki mittaillut, vai oletko? En millään muista oletko niistä kommentoinut... :/ En siis vielä menetä toivoa, vaikka kierto onkin pitkällä.

- Salsatar kp24/28-46 (36) yk2

Luulen, että stressi saattaa vaikuttaa paljonkin kiertoon. Itsellä kyllä hankala sanoa miten on itsellä vaikuttanut, kun en ole aikaisemmin edes tarkkaillut ovisaikaa tai tuntemuksia tällälailla, kun nyt. Toivotaan, että ovulaatio oli vaan kivuton tällä kertaa sinullekin! :)

olen tässä elellyt hiljaiseloa, kun on tämä hidas ja pitkäveteinen alkukierto tänään kp5 ja täti pakkailee tavaroitaan ( Onneksi =)) pääsee taas pongailemaan mahdollisia ovistuntemuksia..en oo viä ovistikkuja ostanut, kun ajattelin että tulee vaan ressattua liikaa joten ihan tjot meiningillä mennään tämä kiertokin Yk2 menossa..Vauvakuume on kova!! taas tänään näkyi joka puolella vaan raskaana olevia naisia ja vaunuja työnteleviä onnellisen näköisiä ihmisiä:) Toivotaan että se onni saavuttaa meidät kaikki sitten kesäkuussa=) Leppoisaa maanantaita kaikille!!

Salsatar: Kyllä nuo ovisjutut on niin vaikeita. Toisaalta ajattelisi että se lämmönnousu tapahtuu heti oviksen jälkeen. Toisaalta pitäisi voida päätellä niistä limoista. Mistä sitä sitten ikinä voi tietää mikä on totuus, jos nuo kaksi eivät kohtaa. :) Itselläni ei viime kierrossa juuri limoja ollut. Kp 13, 14 ja 15 oli jonkinverran limoja, mutta runsaat ne eivät olleet minään päivänä. Kp 16 nousi lämmöt ja FF päätteli oviksen olleen kp 15.

Bee: mulla on ollut kiertoja 25-32 välillä, mutta oon tuon 27-29 " valinnut" koska se on ilmennyt yleisimmin - ja nimenomaan viimeisen vuoden sisällä. Reilu vuosi sitten kierto oli tosi usein 25, mutta sen jälkeen on ollut yleensä vähintään 27 ja yli 30 ei oo mennyt pitkään pitkään aikaan. Mistä ihmeestä sekin voi johtua että kierto on niin epäsäännöllinen. Hmph! Tuo sun yhtäkkinen lämmönnousu oli tosi outo! Varmaan joku hetkellinen mielenhäiriö. :)

Joku pohdiskeli koska itse kukin tekee raskaustestin. Mulle mies sanoi että sitten kun menkat on melkein viikon myöhässä, niin silloin voi testata. Kunpa se oliskin niin helppoa. :) Itse olen sortunut pari kertaa siihen että oon testannut samana aamuna kun tädin pitäis saapua. Ja negaahan se on näyttänyt ja täti on saapunut samana päivänä myöhemmin. Jos lämmöt laskee lähellä tädin oletettua saapumista, niin en kyllä enää testaa. Vasta sitten kun täti on myöhässä.

-Annique kp 6/27-29, yk 7-

Tyhmä alkukierto... :( No, täytyy keksiä syitä, miks kesäkuu on parempi ku toukokuu. onhan siinä sellanenki pointti, että oon ehkä vaihtamassa työtä, ja vois tulla huono omatunto, ku olis just tullu raskaaks ja samalla vakuuttelis haastattelussa, kuinka haluaa sitoutua työhön pitkäks aikaa ;)

Hyvää alkuviikkoa kaikille!

-bee kp2/27-29 yk4 -

Siirryn tänne toukokuisista, tätihän se sieltä pärähti tänään. Synnytyksen jälkeiset kierrot ovat olleet 25, 37 ja nyt 30, joten hyvillä mielin, että kierto oli edellistä lyhyempi ja että viime kierron aikana ekan kerran opin hedelmällisyydestäni tosi paljon. Alan tänään virallisesti lämpökäyrän, mutta koitan olla stressaamatta yhtään entistä enempää. Toivottavasti stressiä olisi itse asiassa edellistä vähemmän, nyt kun tiedän, että yleensäkin ovuloin ja koska ja kuinka pitkä luteaaliaikani on jne. Helpottaa hommaa! :)

Luteaaliajasta puheenollen, Salsatar: mä luin FertilityFriendistä, että yleensä, kun kierto venyy pitkäksi, on syynä oviksen viivästyminen. Sen sijaan luteaaliaika on suht vakio samalla naisella kierrosta toiseen. Eli niinhän se menee, että esim. stressi voi viivyttää ovista, ei stressi luteaaliaikana sitten enää vaikuta tädin tuloon. Mulla näyttää luteaaliaika olevan 10pv, se lukemani mukaan on se raja suunnilleen, että pitäisi riittää raskautumiseen. Toivottavasti näin on!

Niin juu, me kuumeillaan meille toista lasta, eka lapsi syntyi 2005. Ja pk-seudulla kuumeillaan niin kamalasti :) Tämä kuumeilu on ihan 10-kertainen ekaan kertaan verrattuna! Ekalla kerralla muistan vain tsekanneeni ovulaatiokalenterista päivät ja sitten puuhailtiin ja ekaan yrityskertaan jäi yritykset. Nyt on toisin. Kaikki keinot käytössä ja nenä netissä jatkuvasti :) Toki silloinkin täällä kuumeilin muiden kanssa.

Seiskaseiska kp1 (masentavaa!) /25-37, yk2

Lämmönmittauksesta, että itse mittaan aina heti herättyäni, mutta heräämisaika vaihtelee kyllä jonkin verran, kun ei ole yleensä aamumenoja. Voi siis vaikuttaa noihin lämpöihin. Yleensä herään 8 ja 9 välissä, mutta joskus jo 7 jälkeen, jos on jonnekki meno. Mittaan kyllä suusta ja yleensä 2-3 kertaa peräkkäin vähä eripuolella mittaria pitäen ja katson tuleeko sama lukema. Yleensä tulee aikalailla sama.

Saa sitte nähdä tuleeko tikkuihin sitä ovisplussaviivaa ollenkaan, mutta toivossa on hyvä elää. Vielä on muutama jäljellä...

- Salsatar kp26/28-46 (36) yk2

Salsatar: Kuinka pitkä kierto sulla oli viimeksi? Minusta kyllä näyttäisi tuon sinun käyrän perusteella, että ovulaatio voisi olla vasta tulossakin, kun lämpö sahaa noin edestakaisin. Minulla itselläni lämpökäyrä on ihan selkeä, ja ovulaatiota ennen lämmöt romahtaa todella alas. Nyt tässä kierrossa en ole lämpöjä mitannut ollenkaan, kun olen yrittänyt nyt ottaa hieman iisimmin verrattuna edellisiin kiertoihin.

Nyt on minulla tulossa näköjään pidempi kierto, sillä edellisessä kierrossa limatulppa oli jo tässä kiertopäivässä ja nyt ei ole vielä limoista tietoakaan. Höh. No ei auta kuin odotella. Huomenna pitäisi ovulaatiolaskurin mukaan hedelmällisyys nousta.

Rizza kp 20/38-47

Toivottavasti kaikilla on ollut mukava viikonloppu - ja paljon helliä hetkiä ;)

Salsatar ja jokunen muukin tuolla vkonlopun pinossa kiroili ovistestejä - yhdyn todellakin siihen :/ Ottaa pattiin kun ei tuu kunnon viivaa, ei vaikka miten on mahaa juilinu jo kohta viikon... hailakka viiva piirtyi la ja su, samalla kun oli limaisuutta, mutta tosi hailakkana...

Harmittaa, että ostin mokomat halpis-testit (murr!). No, kai mä sitten lotraan tän mahdollisen ovisajan kuitenkin, mut ihme on jos enään vahvistuu...

Mutta oli miten oli - yrityksistä on nautittu joten näytti se ovista tai ei!

Ei ne testitkään aina tiedä ;) ...ja homma jatkuu...

Monilla täällä on ovisajat jo kohdillaan - älyttömästi pupuiluintoa kaikille :))

Ja muutamia toukotuhisijoitakin tipahti, harmittelut heille - mutta uusi kierto ja uusi mahdollisuus! Toivottavasti ihan älyttömän monella tärppäis nyt ja hoidettas nyytit kesäkuuksi kainaloon :)

Pistelkäähän kuulumisia!

Oikein mukavaa viikonalkua kaikille toivottelee

KirVi72, 13725...28 tjsp... yk 4

Noista raskaustesteistä... Viime kierrossa tuli tehtyä liuskatestejä aivan turhan aikaisin ja sainkin niitä viivanpaikkoja turhia toiveita tuomaan. Mittasin lämpöjä ehkä viimeisen viikon kierrosta ja päivää ennen menkkoja lämmöt laski muistaakseni 36 tienoille, eli tässä kierrossa ei kyllä passaa haksahtaa liian aikaiseen testaamiseen! On vaan hankalaa tietää edes, että milloin on täti myöhässä, kun kierto vaihtelee noin (viime kierto siis 36pv). Ja tuota lämmönlaskuakin voi olla vaikea havaita (että milloin on tädistä kyse), jos lämmöt sahaa edestakaisin loppukierronkin! Meilläkin mies on sitä mieltä, että saisi olla reilusti myöhässä ennen testausta. Esikoisesta testasin 3 pv myöhässä ja silloinkin tuli vain haamujen haamu, kyseessä taisi kylläkin olla epäherkimmästä päästä Predictor (jos oikein muistan).

Eilen tikutin aivan liian myöhään illalla, koska olin koko päivän liikenteessä (enkä edes muistanut ottaa testiä mukaan). Tuli paljon heikompi viiva kuin viimepäivinä. Saa nähdä tänään johtuiko se vain myöhäisestä ajankohdasta vai mistä, kun näkee mitä tänään näyttää. Lisää ajatuksia sekottamaan, eilen illalla tuli pisara sellaista kanamunalimaa vaikka muuten en veikkaisi limoja hedelmällisiksi... Mitäs tuosta päättelisi. Eilen luin juuri ff opasta jossa sanottiin, että jos havaitsee monenlaista limaa/valkovuotoa niin se hedelmällisin huomioidaan. No, pitää huomioida sitten, mutta tuntuu vaan (varsinkin eilisen heikon viivan myötä) että sitä ovista ei kuitenkaan olekaan tulossa... Mutta jos ajattelisi, että olisi yhtä pitkä kierto kuin viimeksi ja olettaisi että ovis tulisi vasta vaikka huomenna niin luteaaliajaksi jäisi vaan 9pv. Mutta voihan se kierto toisaalta venyä pidemmäksikin...

Greippimehua en ole juonut kyllä enää varmaan viikkoon. No toivotaan, että limoja olisi omasta takaa jos se ovis yhtäkkiä tulisikin puun takaa vasta nyt ;). Olisihan se parempi myöhään, kuin ei millonkaan!

Sweety20, pahoittelut täältä ja toivotaan, että tästä kierrosta tarttuisi pikkuinen kiinni lujemmin!

Rizzalle ja muillekin ovisbongareille ovistuulia ja pupuiluintoja!

- Salsatar kp 26/28-46 (36) yk2

Tarkoittaen ovislimoja. Mulla ei ole oviksesta mitään tietoa, millainen se siis voi olla. Siksikin haluan testailla. Mulla tuota limaisuutta/kosteutta riittää. Esikoisen syntymän jälkeen kärsinyt valkovuodoista ja limoista. Täytynee vain toivoa, että raskaaksi tulossa se olisi hyvä asia. Niin ja ihme mahakipua mulla on ollut nyt kohta kolme päivää. Taitaa kroppakin olla vähän sekaisin pillereiden lopettamisen jälkeen.

Musta tuntuu että en millään voi tulla heti raskaaksi. Toisaalta olen sen sortin ihminenkin, että ajattelen tällaisista asioista mieluummin negatiivisesti, etten putoaisi niin korkealta tädin kurvaillessa paikalle. Jotenkin harmittaa, kun ei tahdota jaksaa tuota pupuilua. Vasta pari kertaa käyty vällyjen alla. Tosin parhaat päivät on vasta tulossa. Hope so!

Eliador kp10, yk1

KirVille onnittelut ovisplussasta! Ei muuta kuin peitot heilumaan :)

Paljon on ollut keskusteluja ovistesteistä. En ole aiemmin ovista testaillut ja nyt halusin mielenkiinosta tätä kokeilla. En todellakaan tee asiasta itselleni mitään stressiä. Torstaina aloitan testailee, kiva jos testi näyttää plussaa jos ei, niin no hätä. Innokkaasti aiomme vällyjen alla puuhailla tuli ovisplussia tai ei. Harjoitukset ovat jo alkaneet :)

Ajatukset pyörii vauvakuumeen ympärillä aina kun vaan on siihen aikaa. Onneksi töissä ja hiukan kotonakin, on niin paljon ohjelmaa että pakko ajatella välillä muutakin.

Eliador kp8, yk1

Täällä taas pohdin oireitani kun muutakaan tekemistä ei ole =)

Eilen jomotti vatsaa ja tuli jonkin verran limaa, joten päättelin että ovis on tänään tai huomenna. Nyt kuitenkin tänään limoja ei ole juurikaan tullut, mahan juilinta loppunut ja lämmötkin oli 37,1. Kaikki siis viittaa että ovis oli juuri. Lämpöjä en ole mittaillut mitenkään säännöllisesti, joten niihin ei voi luottaa, mutta kyllä mun normaalilämpö on siinä 36,5 tienoilla, eli huomattava harppaus.

Viime yönä kyllä heiluteltiin peittoa, joten toivoa on.

Tahto kp 12/27-29

HEippa kaikille !!

Tänään sitten viimein alkoi pienimuotoinen vuoto ilmaan mitään menkkakipuja...aika outoa :(, No, ihan hyvä tästä saa sitten aloitettua taas laskemisen ...toivottavasti seuraava kierto ei ole 44 päivää.

Jos mun täytyy kuitenkin hairahtua ostamaan niitä ovistikkuja vielä kerran, kun mulla on toi kierto niin epäsäännöllinen enkä ole vielä päässyt siihen kiinni. Nyt taas muistaa millaista on pitää sidettä, mulla ei ollut kierukan aikana pahemmin vuotoja ollenkaan...se oli luksusta :), kun mulla on aina ollut todella runsaat ja kivuliaat menkat. Hauskaa ovistestailua kaikille ja jatketaan näitä limaisia juttuja ..

Eli moi vaan kaikille! Minä en sitten alkanut tikutteleen tässä kuussa vaan mentiin ihan " luomuna" . Tosi kiva kun ei yhtään tiedä, että milloin se ovis oikein on. Tietysti voisin hyvin veikata, että se viime viikonlopun aikana oli kun mahaakin koski monena päivänä, mutta mitäs jos kierto venyykin kauheasti? En malttaisi millään odottaa ensi viikon loppuun, jolloin saadaan tietää, että tärppäsikö! :) Mitä mieltä te olette raskaustestien tekemisestä? Eli kuinka aikaisin niitä teette? Mie aattelin, että mikäli menkat ovat myöhässä, niin yritän viikon verran niitä odotella ennen kuin teen testin.. Voipi kyllä olla, että en ihan niin pitkään malta odottaa.. :)

KirVi72: Kuulostaa oikein hyvältä! Nyt vaan peitot heilumaan ahkerasti! :)

Nita kp 16/28 yk1

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat