Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä pestään päivittäin kyllä kasvot, alapää ja käsiä tietysti useammankin kerran. Puhtaat vaatteet vaihdetaan päivittäin. Mutta alaselkään ulottuvat hiukset ja koko (kuivaihoisen) kropan jynssään vain kerran viikossa. Minusta lapseni ei haise eikä näytä likaiselta. Mutta ehkäpä jonkun mielestä onkin sitä?

Kuinka usein pesette leikki-ikäisenne päästä varpaisiin?

Sivut

Kommentit (85)

Kyllä aikuisen on pestävä päivittäin itsensä! Kauhulla odotan meille vierailulle tulevaa tuttavapariskuntaa, jotka peseytyvät vain keskiviikkoisin ja lauantaisin saunassa. Heillä on ihan uusi sauna/pesuhuone, mutta ovat niin pihejä, että pitävät vain saunoessa lattialämmön kunnolla päällä, muina aikoina talvella lämmintä pitävät siellä +1 asteessa. Mun mielestä pesuhuoneensakin haisee homeelle, joka on tuon kylmän seurausta. Nykyään yritetään pitää yhteyttä heihin vain torstaisin ja sunnuntaisin:(

Jos tunnistit tästä itsesi, niin voisitko pitää itsesi puhtaampana, hajusi yököttää. Ollaan kyllä sanottukin, mutta et taida enää haistaa itseäsi! Ja vaatteitakin sinun pitäisi pestä useammin, pelkkä tuuletus ei riitä!

Meidän atooppiset lapset ovat tottuneet jokailtaiseen pesuun. Saunoessa ja kylpylässä liottavat itseänsä pari tuntia, mutta muuten pikasuihku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

lapset 2-8v käyvät joka ilta suihkussa kuten vanhemmatkin. Hiukset pestään shampoolla 2-3krt/vko, vaatteet vaihdetaan tarpeen mukaan, kerran käytetyt sisävaatteet pesuun. En voi kuvitellakaan,miten ällöttävä olo olisi jos kerran tai kaksi viikossa kävisi suihkussa, hyi! :(

Ovat aina siinä vaiheessa jo niin sotkuisia, ettei tulisi mieleenikään vetäistä vaan pyjamaa päälle.

Itse käyn myös joka päivä suihkussa, hiukset pesen kahden 3-4 kertaa viikossa.

Päivän mittaan lasten kasvoja ja käiä pestään myös. 1½ vuotias on nyt ensimäisessä nuhassaan, sitä ennen on ollut kerran kipeänä ja se oli noro-virus, joka kävi koko perheen läpi. 3 vuotias on ollut pari kertaa nuhassa ja kaksi kertaa kuumeessa. Toisella kerralla kyse oli flunssasta, toisella tuosta samasta norosta.

Mun mielestä yhde kerran viikossa suihkussa käyvä lapsi on eittämättä likainen viimeistään kolmen neljän suihkuttamattoman päivän jälkeen. Yök.

Mä en käy joka päivä suihkussa, mutta sitähän ei voi ääneen sanoa. Pesen kyllä kainalot ja suoritan alapesun päivittäin, mutta suihkussa käyn joka toinen tai ihan korkeintaan joka kolmas päivä. En hikoile mitenkään erityisesti ja teen useimmiten töitä kotona. Kun sitten käyn kodin ulkopuolella töissä, suihku on päivittäinen.

Mun mielestä pienten lasten ei todellakaan tarvitse käydä päivittäin suihkussa, mutta kyllä muutamassa päivässä suihkun verran likaantuu, riippuen myös osittain siitä missä asuu.

Meillä on kerran viikossa kylpy ja sauna, ja muuten nopea suihku päivittäin pelkällä vedellä (lähinnä kasvot, kädet ja alakerta). Tarvittaessa myös hiukset, muta yleensä se kerta viikossa riittää. Samoin meillä puhtaat vaatteet ja yöpuvut päivittäin.

ja yliherkistyy. Kaameaa puunaamista veden kanssa... pikkuisen likaa on ihan hyväksi jo vastustuskyvun takia. Huolehtimattomuus ja huolettomuus kun ovat kaksi eri asiaa - Pestään kun pestään.

Löysätkää vannetta sen päänne ympärillä hygieniahysteerikot.

Hampaat pestään aamuin illoin. Hiukset pestään tarpeen mukaan, lapsella yleensä 2 kertaa viikossa.

Puhtaat vaatteet kaikille joka päivä. itse saatan käyttää jotain neuletta useammankin päivän. Ja mies tietysti käyttää pukujaan, mutta niitä tuuletaan ja huolletaan säännöllisetsi.

Lainaus:

kanssa suikussa/kylvyssä käydään joka päivä vaikka on atoppinen iho. Tuota oikeastaan suositellaankin nykyään, jotta iho saa kosteutta ja on puhas ottamaan vastaan rasvat.

Muutama vuosi sitten oli selvä fakta, että vesi kuivattaa ihoa

Lapset 3,5v ja 1,5v, käyvät 3x vko saunassa ja isompi lisäksi suihkussa 2-3 kertaa. Hiukset pestään 1-2 krt viikko. Jokapäivä sitten hampaat, kädet, kasvot ja pienemmältä tietty kakkapyllyn pesu. Joka päivä vaihdetaan ainakin puhtaat alusvaatteet, monesti myös muutkin vaatteet, kun ja jos ovat likaisia. Collegehousuja ja paitoja voi pitää kaksikin päivää jos eivät ole näkyvästi likaisia.

Kesäaikaan molemmat kävi pesulla joka ilta, mutta talvi aikaan näin.

arkisin on suihkupakko, koska en halua likaisia lapsia tarhaan. yleensä perjantai on pesuvapaa, koska pojat on sitten aina lauantain kotona.

mielestäni lapsi on likainen, jos käy suihkussa vain kerran viikossa ja lisäksi tukka ei kyllä haise hyvälle ja pienet lapset istuvat hoitajien sylissä, yöks.

että jos lapsena käy vain kerran kaksi viikossa suihkussa, se jotenkin jatkuisi samaa rataa loppuelämän. Meillä nyt jo huomaa eron kouluikäisten ja leikki-ikäisten välillä, eli kouluikäiset käyvät suihkussa pienempiä useammin ihan omasta tahdostaan.

Ja korvat putsataan joka pesun jalkeen. Vaatteet vaihdetaan heti kun vahankin sotkuu, myos pyjamat vaihdetaan paivittain uusiin, koska varsinkin lapset hikoilee oisin paljon. Kasia pestaan monta kertaa, pylly pestaan vedella joka vessareissun jalkeen ja hampaat pari kertaa paivassa.

Olen huomannut, etta lapset nukahtaa helpommin, kun on ihanan raukea olo kylpemisen jalkeen. Kylpy on siis pitka, myos mieluisa leikkihetki, ja vie siis viimeisimmatkin mehut lapsilta. :)

Kerran viikossa kokovartalosuihkussa käynti on pitänyt ihon hyvänä. Kesäaikaan ei edes tarvitse rasvata.

erään mielestä jopa joka toinen viikko kylpeminen riittäisi hyvin, mutta se on minusta kyllä liian harvoin.

Lainaus:

kanssa suikussa/kylvyssä käydään joka päivä vaikka on atoppinen iho. Tuota oikeastaan suositellaankin nykyään, jotta iho saa kosteutta ja on puhas ottamaan vastaan rasvat.

Mutta tosi on, että ne tavat mitä lapsena opitaan niin niitä tehdään myös aikuisena kuten hampaiden pesu tavat, suikussa käyminen jne.

Enka ole hysteerikko. Lapseni saa bakteereita ihan tarpeeksi, esim. ostarin aukiolla kontatessaan, muilta lapsilta, jaetuista leluista, jotka paatyy suuhun ja "kengan pohjista". Itse asiassa olen todella laid back suomalaisessa mittakaavassa mitattuna. Mutta kylvemme joka paiva ja pesemme pyllymme vedella. Perioid.

Lainaus:

varsinkaan lapsen kanssa, itse en sellaista kaipaa koska aiheuttaa vaan sotkua.

en muuten hikoile lainkaan/koskaan ja silti käyn joka päivä suihkussa. kyllä illalla jo ihossa on sellainen likaisen tuntu vaikkei hikoilis yhtään. kaikki ihmiset ei sitä huomaa/tajua mut ei tarvii ihmetellä jos muut vieroksuu!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat