Vierailija

Meidän tarhassa (3 - 5 vee ryhmä) usein vanhemmat ovat tervetulleita synttäreille ja menen itsekin mielelläni juttelemaan vanhempien kanssa tarhan ja lasten asioista juhliin.

Nyt kuitenkin osa perheistä haluaa vanhemmat synttäreille ja osa ei missään nimessä halua vanhempia synttäreille. Sitä ei kuitenkaan koskaan mainita missään, ja aina joku on tunkemassa väärille synttäreille tai joku luulee saavansa jättää lapsen yksin jollekin synttäreille vaikka vanhempien läsnäolo toivotaankin. Sitten siitä juorutaan tarhan käytävillä, että voitteko kuvitella...

Miksei siihen kutsuun voi valmiiksi laittaa, että: " Tervetuloa myöskin vanhemmat, läsnäolo ei kuitenkaan ole pakollinen. Tai lastenjuhlat tai toivomme vanhempien läsnäoloa."

Helppoa, yksinkertaista ja mukavaa.

Kommentit (9)

saaneet mennä ja ainakin minä menen mielelläni, koska haluan tutustua ihmisiin. Ja olisin ollut todella loukkaantunut jos oman lapseni 4 vee synttäreille ei olisi jäänyt ketään aikuista. Yhtä lukuunottamatta kaikki jäivätkin ja heillä oli hyvin hauskaa.

Jos vaihtaa " sääntöjä" kesken kauden, siitä pitää ilmoittaa, eikö?

kutsuttuina. Pidän järkevänä tuntea kaikkien vanhemmat, koska lapset ravaavat toistensa luona kylässä joka tapauksessa kerran pari viikossa ... Tuntemattomien ihmisten kotiin on inhottava lähettää lasta. Ja on helpompi keskustella tarhan asioista, kun kaikki tuntevat toisensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

joskus synttärisankarin äiti on myös soittanut, tekstannut tai sanonut mulle kun ollaan törmätty päiväkodilla että " tulethan sinäkin" .

Meidän lapsi on 3-5 v ryhmässä ja synttärit on olleet vain kavereille, lukuunottamatta kaksia synttäreitä jonne minutkin kutsuttiin mukaan, koska ko. äidit on tuttuja entuudestaan.

Tuollainen menettelytapa siis täälläpäin.

jos nimenomaan lapsi kutsutaan. Ts. kyse on lasten kavereista eikä vanhempien tuttavista. Jos on kyse 4-v tai isommista niin sen ikäiset voivat jo hyvin olla synttäreillä ilman vanhempia. Jos siitä nuoremmille pitää " kaverisynttäreitä" , voi olla aiheellista mainita vanhempien läsnäolosta. Itse en tietenkään kieltäisi jos joku vanhempi haluaisi jäädä, mutta meillä ainakaan ei kukaan ole halunnutkaan. Synttäreitä on pidetty lapsille 4-v alkaen.

emmekää ole koskaan pitäneet 3 vuotiaille kaverisynttärit - vaan ystäville ja sukulaisille lapsineen, samoin 4 vuotiaille. Vasta 5 vuotiaat ovat pitäneet " kaverisynttärit" - ovat silloin oasllistuneet järjestelyyn ja saivat itse kutsua kavereinsa. Kutsussa minulla on aina oma puhelinumero ja pyyntö ilmoittaa tuleeko lapsi vai ei. Useimiten tunnen kutsutut lapset jonkun verran - ja jos tiedän, että lapsi on ujo, niin olen pyytänyt vanhemman mukaan. Samoin jos vanhemmat ovat soittaneet, kerron aina, että voi jäädä mukaan jos halua. Meillä on aina myös kahvia ollut tarjoilla ja hakutilanteessa isät ja äidit ovat jääneet juttelemaan.

Kolme- ja neljä vuotiaat ovat vielä hyvin pieniä eikä välttämättä jäisi edes yksin päiväkotikaverin luokse. Toisaalta meidän nuorin, nyt 3,5 vuotias - jäisi varmasti, mutta hän onkin hyvin ulospäinsuuntautunut.

On vaan tosiasia, että 5 vuotias alkaa itsennäistyä ja haluakin olla " iso" .

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat