Vierailija

eikö se ole kauheen raskasta joka päivä tehdä jopa tunnin mittainen työmatka kaksi kertaa? kuljeteko omalla autolla vai julkisilla? eikö ne työpaikat löydy lähempää?

Kommentit (13)

Kyllä välillä ottaa talvella päähän matka, mutta mitä murehtia asioita joille " ei voi mitään" . Maalla katsos kun ei ole oikein noita työpaikkoja kilometrin ja kahden säteellä, ja täällä halutaan ehdottomasti asua eikä vaihtaa hyviä työpaikkoja kaupungissa pois.

Meille oli tarjolla kohtuuhintaan 120 neliön omakotitalo (nyt asutaan reilu 50neliön asunnossa) ja jätimme tämän ostamatta sen takia, että työmatkat olisivat pidentyneet meidän mielestä liikaa.

Nyt työmatkaan kuluu autolla 15 min sivu molemmilla. Uusi koti olisi ollut puolen tunnin ajomatkan päässä töistä ja tämä oli se, mihin asuntokauppa kaatui.

Enkä edes kadu asiaa. Arvostan tätä lisäaikaa jonka tämä lyhempi työmatka meille suo. Kuluu vähemmän rahaa bensaan. Joskus harmittaa ihan vähän, että meni isompi asunto sivu suun, mutta jos saisimme päättää, tekisimme uudestaan saman päätöksen.

Täällä päin Suomea joku 15min on varmaan tyypillisin työmatka ja kaikki sen ylimenevä on pitkä työmatka. Ei siis Helsingistä todellakaan kyse, kuten varmaan arvasittekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hyvin jaksan, oikeastaan nautin, ainakin näin kauniilla ilmoilla. Ensin happihyökkäys pyörän selässä, sitten 20 min rauhassa junassa, usein kirjan ja kahvikupin kanssa tai vaikka musiikkia kuunnellen. Näin perheelliselle se on oikeastaan vapaa-aikaa, ja vieläpä mieluisaa.

Mutta tappaisin itseni, jos joutuisin istumaan saman ajan ruuhkassa omassa autossa. Eikä tuo aika edes riittäisi, hyvä jos tunti suuntaansa. Lasten takia liikun yleensä ruuhka-aikaan, valitettavasti.

tunti on enemmän sääntö kuin poikkeus - harvalla on varaa asua Hesan keskustassa missä työpaikat usein on. Itse kävin aikoinaan esim Vuosaaresta Töölöössä töissä (ennen V:n metroa) jolloin bussi-metro-ratikka + kävelyt molemmissa päissä vei tunnin kanttiinsa. Nyt ajan 25km kehä III pohjoispuolelta Espooseen n. puolessa tunnissa. Tuntuu ihan älyttömän lyhyeltä työmatkalta. Lisäksi nautin siitä että pään saa tyhjennettyä työasioista ennen kotiin menoa ja päinvastoin. Ainoa oma aikani päivässä:)

ystäväni asui Lontoon " keskustassa" ja keskustan laidalta toiselle työmatka oli 2h suuntaansa..... Suurin osa ajasta meni ruuhkassa istuessa.

Rakastan ajamista ja on ihanaa, kun saa hetken olla ihan rauhassa, täydellisessä hiljaisuudessa, tai hyvää musaa täysillä luukuttaen, fiiliksen mukaan.

Unohtuu duunin p*skat ja jaksaa skarpata edes puoli tuntia lasten kanssa, ennen kuin menee taas hermot heidän kitinöihin=)

Olen ollut työelämässä 20 vuotta, eikä minulla ole koskaan ollut lyhyempää työmatkaa kuin puoli tuntia! Ja silloinkin asuin ihan stadin keskustassa.

No, kun Itä-Helsingistä lähtee keskustaan, menee siihen puoli tuntia. Jos lähdet Itä-Helsingistä Länsi-Helsinkiin, kestää siinä liki tunnin. Ei mahda mittään.

Hyvä idea muuttaa työn perässä. Mutta mitäs sitten, kun miehen työmatka pitenee, kun pitäisi matkata Länsi-Helsingistä Itä-Helsinkiin?

nämä lohduttavat minua, sillä olemme ehkä muuttamassa helsingistä kauemmas kuitenkin pitäen ne työpaikat stadissa. tarkoittaa molemmilla lähes tunnin työmatkaa. se aika on sitten pois pieniltä lapsiltamme.

epäilen, että tuolta pieneltä paikkakunnalta löytyisi ainakaan minulle töitä.

pahoittelen kysymyksen tyyliä, mutta olen tätä asiaa tiedustellut monta kertaa " asiallisemmin" enkä ole saanut minkäänlaisia kommenteja. se on sitä av-arkea...

Pidempää ei kyllä jaksaisi. Mutta aika nopeasti se puoli tuntiakin kuluu sinä ajaessa ja kuunnellessa radiota.

Lähempää ei työpaikkaa löytynyt. Nytkin matka on vaan 17 kilsaa, mutta täällä pääkaupunkiseudulla on sen verran ruuhkia, että menee toi puoli tuntia (vaikka kuljen varsinaisten ruuhkahuippujen ulkopuolella).

Samassa kaupungissa tuo työpaikka on, mutta 45 minuuttia menee suuntaansa. Julkisilla kuljen, en usko, että ruuhkassa pääsisin yhtään nopeammin omalla autolla. Kun kaikilla ei ole varaa asua Helsingin keskustassa, eikä sinne myöskään mahdu koko Helsingin väestö asumaan. Ja tämähän on maailman mittapuussa hyvin lyhyt työmatka-aika. Olen asunut ulkomaillakin, työmatka 2 tuntia/sivu. Julkisissa voin samalla tehdä töitä tai ainakin rentoutua.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat