Seuraa 

Semmoinen Kysymys olisi, että miten pääsen aikaisemmin ultraan?

Minulla on takana yksi raskaus, jossa kävi todella huonosti. Nyt olen aivan hermoheikkona. Näen painajaisia ja itkeskelen jatkuvasti, koska pelkään taas jotain tapahtuvan. Tämä ai varmasti ole hyväksi.

Soitin Naistenklinikalle ja siellä hapan nainen kertoi, että ei kyllä sellaisia ylimääräisiä tehdä. Lopetin puhelun kyyneleet valuen.

Minulle kyllä sanottiin, viime tapahtumien jälkeen, että minun on mahdollisuus, jos halua, saada kaikki mahdolliset tutkimukset, koska se on inhimillistä omien kokemusten jälkeen.

Minne se inhimillisyys katosi?

Elikkä siis, kaikki te jotka olette saaneet lisä ultria (Luin täällä juttuja, että jotkut ovat käyneet ultrassa, ennen normaalia 12 raskausviikon ultraa) mistä niitä olette varanneet? Neuvolasta?

Kiitos jo etukäteen!

-Pelokas tuleva äiti?

Kommentit (16)

Itse kävin ultrassa jo melko varhain, kun on joskus käynyt hieman ikävästi. No, maksu oli 60 E Kelan korvauksen jälkeen, ja tämä siis tuiki tavallinen ultra, parin minuutin reissu..

käytiin viikolla 7+5 ja kelankorvauksen jälkeen jäi maksettavaksi 120e.

Ihan normaali ultra siis kyseessä.

Tämä pääkaupunkiseudulla.

Äitykkä ja Unto rv 12

Sisältö jatkuu mainoksen alla

sämpylä:Nuo on tosi ikäviä juttuja nuo rakenneviat.Voi että ku tää meidän vauva olisi terve,tätä on nimittäin toivottu viisi vuotta.Ennestään meillä on kaksi tervettä poikaa.Missä vaiheessa sulla huomattiin vauvalla se munuaisvika?

Mitä mulla on kaksi kertaa ultrattu niin niissä kaikki ok.Rakenneultra on 24.9.Toivotan oikeen paljon sulle onnea raskauden etenemisessä.

anna_liisa 18+5

Olin siis reilu viikko sit ja itelle jäi maksettavaksi n. 150¿ kelakorvauksen jälkeen. Se kyllä on aivan mahtava tutkimus kun kaikki tutkitaan niin tarkasti. Suosittelen, koska tiedän mitä on elää epävarmuudessa ja minusta ei siihen ainakaan ole. Ultrassa kävin siis Brunolla.

Minni ja joulutonttutyttö 24+6 ja viisikko

sämpylä:Anteeksi jos kysymykseni on arka,mutta miksi sinulla keskeytettiin raskaus?Minä olen käynyt lapsivesinäytteessä ja yhdestä kromosomista puuttui palanen ja nyt joudun uudestaan lapsivesinäytteeseen tai napaverinäyte otetaan.Professoritkaan ei olleet osanneet sanoa et miksi se pala puuttui,epäilevät et oisko kromosomin jakautumis vaiheessa se pala irronnut.

Eli jos tää vauva ei oo ok niin teen kans raskauden keskeytyksen.Tää on tosi rankkaa.Kuinka pian tulit uudestaan raskaaksi keskeytyksen jälkeen?

anna_liisa 18+5

minä olen käynyt tavan ultrassa elämäni aikana yhtään liioittelematta useita kymmeniä kertoja ja ikinä en ole noin suurta omavastuuta maksanut normaalista ultrasta ja nämä siis helsingissä.

hinnat voi vaihdella paljonkin. Tavallinen ultra eli ei siis 3d tai 4d maksaa varmaan kela korvauksen jälkeen jotain 40-60¿

Kannattaa kysyä onko kelan suorakorvaus ja mainita että normi ultra ei siis 3d tai 4d koska minulle on tehty kerran sellainen vaikka varasin normaaliin ultraan ja lasku oli yli tuplana.

Minä en ainakaan ole saanut yhtään " ylimääräistä" kunnallista ultraa vaikka minulla on ollut 4 keskenmenoa. Olen käynyt yksityisellä ultrassa lukemattomia kertoja esikoista odottaessa ja nyt tätä toista odottaessa alkuraskauden ultrassa rv 7 ja 4d ultrassa joskus rv 25 tienoilla.

Yksityisellehän pääsee nopeasti ja saa siitä kela korvauksen

Minullakin raskaus keskeytettiin vk 22, tai synnytys käynnistettiin silloin, koska lapsi tuskin olisi ikinä tullut elämään, saatika syntymään elävänä.

Koitin puhelimessä selittää kyllä tilannetta, mutta vastaus oli kieltävä. Toivottavasti sitten neuvolan kautta olisi joku mahdollisuus.

Minullekin sanottiin siellä naistenklinikalla, että on mahdollisuus päästä aikaisemmin ultraan seuraavan raskauden koittaessa.

Lapseni molemmissa munuaisissa oli vikaa, tämän takia hänellä ei ollut lainkaan lapsivettä, joka taas johtaa siihen ettei keuhkot kehity, eikä sen jälkeen mikään muukaan. Semmoinen tapaus.

Keskeytys tapahtui viime vuoden huhtikuussa. Raskaus oli vahinko alkujaankin ja erosin sen takia silloisesta miesystävästäni. Hän ei halunnut osallistua mitenkään lapseen ja minä taas sen halusin pitää.

Nykyisen misystäväni kanssa päätimme taas tämän vuoden huhtikuussa, että yritämme, elikkä silloin jätin pillerit pois. Nyt viikkoja noin 5.

Toivottavasti teille käy paremmin! Onnea ja jaksamista hirveästi!! Tiedän kuinka raskata on aika, kun on saanut tietää, ettei kaikki olekkaan hyvin.

Meillä hieman vastaava tilanne. Edellinen raskaus päättyi huonosti rv 21 ja jälkikeskustelussa NKL:lla lääkäri ehdotti itse, että kun testi näyttää plussaa niin voin soittaa ajan alkuraskauden ultraan ja näin sitten teimmekin. Ja tämä siis ihan vain oman mielenrauhani vuoksi. Lääketieteellistä " tarvetta" ylimääräiselle ultralle ei ollut, koska tilanteen toistumisen mahdollisuus oli häviävän pieni.

Ultrassa kävin rv 7+3, jolloin syke näkyi ja kaikki oli muutenkin kunnossa.

Sinuna soittaisin uudelleen ajanvaraukseen ja selittäisin tilanteen. Olen huomannut, että ajanvarauksen kautta asioiden hoitaminen kyseisessä paikassa ei ole aina ihan mutkatonta ja ymmärrän, että resursseja ei ole jne. mutta soita uudelleen ja yritä rauhallisesti selittää (tiedän, ettei ole helppoa) mistä on kyse. Toivottavasti asia selviää.

Ja mikäli ei onnistu niin suosittelen kyllä menemään yksityiselle sitten, koska on se mielenrauha sen rahan arvoinen kuitenkin.

Rauhallista ja onnekasta odotusta!

Hei,

Taustatukea täältä: kyllä tuohon pitää apua saada!

Aloita neuvolasta, kyyneltä peliin ja mielummin liioittelet ongelmaa kuin vähättelet - tuskin sinun tapauksessasi on mitään tarvetta edes liioitella. Jos neuvolassa on ultra, niin sinne. Ja jos ei ole, niin pyydä ainakin keskusteluaikaa naistenklinikan lääkärille. Vedä peliin se edellisen toimenpiteen tehnyt lääkäri: Tohtori XXX silloin kehoitti soittamaan jos... Ihmisiä ne sielläkin on, ajanvaraajilla vain omat kauheat normistonsa mitä pitää ladella.

Ja jos julkinen puoli vetää vesiperän niin sitten yksityiselle. Olen käynyt Helsingissä Dextrassa ja Hgi lääkärikeskuksessa eikä sen kalliimpia paikkoja paljon löytyne. Juuri alle satasen jäi itse maksettavaa ja siihen kuului sitten sisätutkimukset yms.

Tsemppiä!

t. Tuulinäiti rv 30

Mutta ylimääräistä ultraa ei kunnalliselta puolelta taida saada oikein mitenkään.

Yksityiselle siis. Varaa gynekologille aika.

Yleensä lääkärinpalkkiot ovat n 60-90¿ ja siihen ultra päälle suurin piirten saman verran.

Itse kun kävin viimeksi niin lääkärin palkkio oli 70¿ ja ultra ?¿, mutta maksettavaa jäi n 90¿ kela korvauksen jälkeen.

jolla neuvolatäti ultraa, jos kaikki ei näytä olevan kunnossa. Eli jos hän ei vaikka saa sydänääniä kuuluviin heti alku käynneillä, niin ultraa mielellään. Ilmaiseksi. Ja kyse on aika pienestä kaupungista, eli muiden kaupunkien käytäntöjä en tiedä. Jos Sämpylä vaikka puserrat ulos muutaman kyyneleen siellä äitiysneuvolassa, niin neuvolatäti saattaa paljastaa että sielläkin on ultra ja katsoo sillä sitten että kaikki on ok. Varmaankaan neuvolatädillä ei ole sillai alan asiantuntemusta, mutta ainakin näette että vauva liikkuu kunnolla ja on olemassa, jos sinulle ei pelkät sydänäänet neuvolassa riitä todisteeksi. Tai sitten maksa yksityisellä puolella lääkärille.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat