Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Se on taas uus viikko pyörähtänyt käyntiin, joten kivat viikon alotukset kaikille:) Toivottavasti keretään vaihtamaan kuulumisia myös tällä viikolla ja pitämään pino näkysällä.

Kommentit (13)

Mä olen tässä pikkuhiljaa kypsynyt ajatukselle pitää pienoista unikoulua meidän pojalle. Meillä kun syödään edelleen kahdesti yössä. Ajattelin jättää syötöt lähiaikoina pois ja yrittää muutoin rauhoittaa meidän pojua. Siinä toivossa, että heräilyt jäisivät sen myötä pois. Tällä hetkellä olen herkästi antanut ruokaa, koska unet on silloin jatkunut helposti. Jos olen tuttia vain tarjonnut niin poika heräilee vähän väliä ja itkeskelee. Tuntuu vaan, että syöminen on pitkälti tapa, koska kiinteätkin maistuu päivisin. Onkos joku pitänyt jonkinlaista unikoulua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kukkaset: meidän rinsessa kun ei ryömi vielä niin esikoisen leluihin ei päästä käsiksi. Samaa olen miettinyt minäkin, esikoinen kun on 4v niin lelut (esim Legot) ovat jo tosi pieniä ja pikkuautoista irtoaa renkaat jne. Kyllähän rinsessa navan ympäri pyöriessään ja peruuttaessan paikkaa vaihtaa ja usoveli tietää sen, ettei leluja saa jättää vauvan lähelle ja tietysti seuraan minäkin.

8kk mitat: 9340g ja 71cm, pipo 45,2cm. Tasainen kasvu ollut koko ajan.

Aurinkoista päivää :)

T. Äiti, tyttö 17.1 ja poika 4vee

Bien: kiitos vinkeistä mihin laittaa isomman sisaruksen pienet lelut... tai niiden osat:)

Myös pääkaupunkiseudulla asutaan.

T.Äiti, tyttö 17.1 ja poika 4vee

Nasuliini: Kiitos uuden pinon aloituksesta.

Cinza: Meillä ei ole pidetty unikoulua. Tammityttöä pitää aamuyöstä, joinakin öinä useammankin kerran peitellä ja silitellä hieman. Sitten unet jatkuvat. Olemme siirtämässä tyttöä omaan huoneeseen tai sitten siskon kanssa samaan huoneeseen lähiaikoina. Olen vähän sitä mieltä, että tammityttö häiriintyy aamuyöstä, kun me aikuiset käännämme kylkeämme tai käymme vessassa... Esikoinen siirrettiin puoli vuotiaana omaan huoneeseen ja toimi mainiosti. Eli en osaa kyllä sinulle sanoa mitään unikoulusta, mutta tassuttelusta olen lukenut paljonkin.

Sutsisatsaa: Meneekö teidän isomman lapsen lelut rinsessan suuhun? Miten olette ratkaisseet tämän asian? Meidän tammityttöä kiinnostaisi kovasti isosiskon (2 v 3 kk) pienet lelut. Niitä on pitänyt kovin nyt vartioida. Pitäisikö ne laittaa talteen vai mitä tekisi?

Tyttöjen nuhat ja korvatulehdukset ovat toivottavasti mennyttä. Tammitytölle tulee kovasti hampaita ja se aiheuttaa kiukkuisuutta. Mutta täytyyhän niiden hampaidenkin tulla..

Kyselin jo aiemmin ruokavinkkejä. Kun mulla meinaa olla tyhjä pää noissa ruoka-asioissa. Olen keittänyt tammitytölle eri kasviksia ja juureksia sekä lerilaisia lihoja ja pakastanut ne jääpalakuutioina. Jokaiselle aterialle olen sitten tehnyt sekoituksen noista kuutioista. Olen keitellyt naudan, possun ja broilerin lihaa punasipulilla ja yrteillä maustettuna sekä perunaa, porkkanaa, parsakaalta, kukkakaalta, kesäkurpitsaa, bataattia sekä tummaa pastaa ja riisiä. Maissin ja hedelmäsoseet olen ostanut kaupasta. Onko jollain vielä hyvää lisäideaa mulle tähän ruuanvalmistukseen?

Edelleen kyselen, että onko ketään Turun seudulta?

Ja odottelen minäkin lisää kuulumisia tähän pinoon.... Näitä on kiva lukea.

Joko joku on käynyt 8 kk:n lääkärineuvolassa? Sieltä kuulumisia? Meidän tammitytön neuvola on ensi viikolla. Meinaan ottaa siellä ne ilmaiset influenssarokotteet puheeksi, kun en tiedä, miten niiden kanssa toimia. Onko jolla kulla niistä tietoa?

Kirpeitä syysaamuja ja päiviä kaikille!

T. Äiti ja tytöt

Joo, en minäkään unikoululla tarkoita varsinaista unikoulua eli vauvan huudattamista vaan lähinnä juuri tuota tassuttelua ja muulla tavoin lohduttelua. Ehkä yritetään ensi viikolla saada yösyöttöjä pois, kun mieskin on isyyslomalla viikon.

Meillä mies jää lokakuuksi yllättäen kotiin isäkuukaudeksi. Onneksi sairaanhoitajalle löytyi näin nopealla varoituksella töitä niin pääsen itse hetkeksi kokeilemaan työelämää. Hieman kyllä jänskättää. Saa nähdä miten mies pärjää lähinnä öiden suhteen, kun olen tähän asti hoitanut kaikki yöt eikä tuo mies meinaa yöllä mihinkään itkuihin herätäkään. Pelottaa myös, että onko työtaidot ihan ruostuneet, mutta eiköhän se ihan hyvin mene. Sen jälkeen jään vielä kotiin hoitovapaalle.

Kukkaset: Me asutaan Turussa, joten kaikki treffit ovat aina tervetulleita!

Jatketaas vielä vähän.. Ruokaohjeet olis mullekkin tervetulleita, samaan tyyliin olen minäkin soseita värkännyt ja pakastellut kuin kukkaset.

Meillä ei 8kk lääkärineuvolaa ole, seuraava käynti puolenvuoden jälkeen on 9-10 kk:n iässä. Vaikea arvioida pojan mittoja. Kasvanut kyllä on kun vaatteet alkaa taas käymään pieneks...

Mutta nyt laittelemaan pihaa, lepppoisaa sunnuntain jatkoa kaikille:)

me ollaan koko perhe oltu flunssassa ja nyt jo alkaa helpottaan, huh huh kiukkusia lapsosia:)

me odotellaan edelleen pääsyä maitoaltistukseen ja siinä odotellessa ollaan alettu maisteleen nutri soijaa mut kun ei uppoa ei niin millään:) päivän kokonaismäärä huimat 10ml

Meillä tyttö ryömii, konttaa joskus, mutta nyt on alettu myös seisomaan ja kovasti jo kävelee sohvan reunaa pitkin että menoa riittää, jalat on ihan makaroonia mut eteenpäin on kova kiire:)

8kk lääkärintarkastus on vasta loppukuusta että painoa ja pituutta en tiedä, mutta alle 7kg joka tapauksessa

täytyy mennä kutsu kävi päikkärit on nyt nukuttu

hyvää viikonloppua kaikille

Selaan nykyään satunnaisesti näitä Vauvan sivuja ja nyt pisti silmään viestisi! Mulla tyttö 2v3kk ja sitten 16.1.07 syntynyt poika, pitävät mut hyvin liikkeessä tätä nykyä :) Alkuvuodesta seurasin tarkemminkin tammenterhojen kuulumisia, mutta sehän ryhmä muutti sitten muille sivuille.. Mielelläni luen ja vaihdan kuulumisia muiden äitien kanssa, kunhan vain lastenhoidolta ehdin!

Kiitos pinon aloittajalle!

Täällä liikuminen tapahtuu vinhaa vauhtia ryömien. Konttaus- asennossa vauvaa huojuu tuon tuostakin, mutta eteenpäin lähtemistä ei ole vielä keksinyt. Uutena huvituksena on seistä tönöttää rahia vasten, kun vaan joku jaksaa pitää kiinni. Liikkumisen myötä on avautunut taas aivan uusi, kiinnostava maailma penelle pojalle!

Kukkaset kyseli isompien sisarusten leluejen kiinnostavuudesta. Ison siskon (4v) lelut kiinnostavat ja huone olisi mieleinen leikkipaikka myös vauvalle. Olen yrittänyt kerätä kaikki pienet tavarat rasioihin, jotka olen nostanut ylös. Annan niitä sieltä sitten esikoisen leikkeihin, kun tämä pyytää. Ongelmia tuottavat joka paikkaa tippuvat ja unohtuvat hiuspinnit ja -lenkit. Niitä saa olla kärppänä metsästämässä, sillä ne ovat vauvan suussa heti jos vaan jostain sattuu löytämään.

Meillä on 8kk neuvola vasta loppukuusta, vaikka poika on alkukuusta syntynyt. En mittoja vielä tiedä, mutta henkilövaa' alla punniten olemme saaneet painoksi noin 9kg.

Mistä päin muut pinoutujat ovat? Me asumme pääkaupunki seudulla.

Tässä näitä kuulumisia palaillaan!

Mihin kaikki ovat kadonneet?

Tällä viikolla 8kk lääkärineuvola ja onkin kiva nähdä miten paino ja pituus ovat kasvaneet sitten 6kk neuvolan jälkeen.

" rinsessa" ei ryömi mutta peruuttaa koko ajan ja pyörii navan ympäri kuin " väkkärä" . Kiukkukohtauksia tuleekin jo usein kun eteenpäin pitäisi päästä mutta ei vain onnistu, kiukkukohtauksia tulee lisäksi eritoten iltaisin kun äiti katoaa näköpiiristä. Ei kelpaa isin syli, äidin perään huudetaan lohduttomana.

Yöt ovat satunnaisesti hyviä, yleensä ei. Ovat hyviä joo kyllä jos otan rinsessan viereen koko yöksi. Tutilla nukahtaa hyvin ja tissiä syödään siiten klo4-5 alkaen usein eikä aamupuuro oikein varmaan sen takia tahdo maistuakaan. Eli vieressä nukkuu ja tissiä syödään öisin.

8kk on yleinen eroahdistuksen aika ja meillä selkeästi sellainen menossa joten tähän hätään en halua tehdä mitään rajuja unikouluja tms. Mutta jonkisortin koulutus täytynee tehdä jotta yöt saadaan rauhoittumaan, en ihan ole " huudatuksen" kannattaja joten täytynee selvitellä lempeämpiä keinoja. Univelka ei paina silmissä joten tilanne ei " katastrofaalinen" ja toisaalta nautin siitä kun vauva on vieressä. Mutta kyllä yösyömisestä jossain vaiheessa täytyy eroon päästä.

Tilanne on meille uusi, koska esikoinen alkoi nukkumaan yöt heräämättä 6kk iässä omassa sängyssään.

Kiinteät maistuu hienosti ja iloinen tyttö kaikenkaikkiaan, muriseminen ja taputtaminen on päivä teema, sitä tehdään koko ajan :)

Mitä muille kuuluu????

Äiti, tyttö 17.1 ja poika 4vee

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat