Vierailija

Eli meillä lapset 3v ja 5v. Päiväkotiin menee autolla 5min ja päiväkotiin vienti noin 10-15min ja töihin noin 10min. Olen pyrkinyt lähtemään puolen aikaan, että ehdin tasaksi töihin. Mutta kuinka paljon aiemmin teidän lapset pitää herättää ennen varsinaista lähtöä? Nyt herätän 1,5h ennemmin ja silti tekee tieukkaa ehtiä. Lapset matelee, nuoleksii aamupalaa 40min, haluavat pukea itse, mutta kierivät sitten vain lattialla. Kummatkin on kannettava autoon tai emme lähde minnekään. Mistään tarralahjoista tms keinoista ei ole apua.

Kommentit (16)

Mulla on lapset samalla ikäerolla, tosin nyt vuoden vanhempia kuin sinun lapsesi. Herätän heidät n. puoli tuntia ennen kuin bussi lähtee. Aamupalan syömiseen on tietty aika, jos ei maistu, seuraava ruokailu on tarhassa. Nopeasti oppii syömään sen aamiaisen silloin kun se on edessä. Jos ei ole puettu, minä puen, mutta sitten ei itse saa valita mitään vaatekappaleita (muuten saisi itse valita esim. sukat tai t-paidan).

Kun on lähdön aika, on tultava tai muuten pitää juosta bussille (puolen kilsan juoksu harvemmin noita innostaa). Löllöily pois ja tiukat rutiinit.

se on halki poikki pinoon. Minä puen, jos eivät itse pue.

Itse olen niin nopea liikkeissäni, että olen pienestä pitäen opettanut, että asioita ei vatvota. Eteisessä on neljät kengät ja auta armias, jos niitä alkaa vaihtelemaan. Ensimmäiset, mitkä valitaan, on otettava. Lapset on muuten aika hyvä tekemään päätöksiä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meidän pitää lähteä klo 8. Viimeistään 7.30 herätetään koululainen, koska hänen pitää ehtiä syödä. Päiväkotiin menijä herätettään viimeistään 7.40, sillä hän voi syöä päiväkodissakin.

Pitäisikö teidän päästä aikaisemmin illalla nukkumaan, jotta aamut olisi helpompia?

Meillä sammutetaan valot 20.30. Jos uni ei tule heti, vaan valvotaan yli yhdeksään, on tuo aamuherääminen tiukkaa.

On siis herkkäuninen ja herää meidän kolinoihin keittiössä. Kerkiää siis katsoa vielä lastenohjelmatkin! Mies vie hoitoon vasta klo 7.15.

Arvatkaa vaan onko väsynyt!!!

Eikä edes syödä aamupalaa kotona. Lapset ovat 5v ja 6v tyttöjä. Ovat vähän hitaita lähtijöitä. Käyvät suihkussa joka aamu. Vaatteista tapellaan, mitä he laittavat päälle. Läheskään aina ei kelpaa se, minkä minä olen valinnut. Kun lopulta ollaan päästy yhteisymmärrykseen, niin toinen saattaa keksiä viime hetkellä, että haluaa vaihtaa hameen tai housut. Ulkovaatteita pukiessa toinen tai molemmat keksivät usein, että haluavat vielä olla pikkuisia ja vaativat äidin apua.

Käytän apuna huutamista ja neuvottelemista. Tänään oli hyvä aamu ja ei tarvinnut paljon pakottaa. Toinen lapsi tosin keksi vaihtaa viime hetkellä vaatteet, mutta löysi harvinaisen nopeasti sen, mitä suostui laittamaan päälle.

Meillä suht sama kuin teillä "lapsi 1v.4kk".

Eli 20-30min lähtöä ennen herätys, hetken voi loikoilla, sit vessaan, pukeminen ja 7.10 lähtö kävellen,lapsi rattaissa, matka n.10min. (loppu ylämäkeä:)Päiväkodissa 7.15-8.15 aamupala.

lapset heräävät tunti ennen tarhaan lähtöä. Juovat maitoa ja joskus haukkaavat vähän leipää, mutta aamupalalle päiväkotiin viedään. Katsovat telkkaria ja pukevat edellisenä iltana valmiiksi laitetut vaatteet. Myös reput pakataan ja ulkovaatteet katsotaan aina valmiiksi jo illalla.

Lapset lähtevät hyväntuulisina, kun saavat olla tunteroisen hereillä aamulla vanhempien kanssa. Jos lähtö koittaa melkein heti heräämisen jälkeen, ovat molemmat todella kiukkuisia.

ja aamupalan syövät pk:ssa. Aikaisemmin söimme kotona ja seurustelimme, joka johti ainoastaan kiukutteluun. Meillä pätee myös tiukka armeijameininki ja kaikki valmiina + menoksi. Eli aamupesut(kasvot + hampaat) vaatteet päälle, lasi vettä ja menoksi. Matka päiväkotiin n. 500m.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat