Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen hoitovapaalla ja tuntuu, että päivät menevät vauvan kanssa samalla rutiinilla ja rytmillä kokoajan. Tuntuu, että vauvalla on jo kohta tylsää, kun aina on suunnilleen samat lelut vastassa, samat huoneet tutkittavana, kun päikkäreiltä herää. Mitä puuhaa voisi hänen ikäisen kanssa harrastaa?

Mielellään jotain mitä voisi tehdä tässä kotona, en ole kovin innostunut noista äiti/vauva seuroista/tapaamisista...toki tänne kotiin olisi mukava saada seuraa samanikäisen vauvan äidistä, saisivat vauvat toisistaan seuraa ja äidit aikuisen juttu kaverin :)

Kaverit asuvat toisilla paikkakunnilla ja ovat pääosin lapsettomia, joten olisi mukava saada seuraa samanhenkisistä nuorekkaista äideistä :)

Kommentit (15)

Ollaan kyllä käyty keinuttelemassa, mutta olen jotenkin " arka" siinä, että antaisin lapsen möyriä ja tonkia pitkin pihaa/puistoa, hän ei vielä konttaa, eikä kävele, joten se ulkoilu olisi lähinnä maassa makaamista, hän ei oikein viihdy vaunuissakaan. (kesällä makoili nurmikolla, eikä ryöminyt senttiäkään repi vaan nurmikkoa ja minä vahdin vieressä, ettei laidunna kovin paljoa nurmikkoa suuhunsa) Tulisi varmasti enemmän mentyä ulos jos olisi seuraa, niin lapselle, kun äidillekkin.. ja varmasti molemmat viihdyttäisiin kauemmin ulkopuuhissa jos olisi seuraa, nyt tuntuu, että pukemis rumban jälkeen käydään hetki kiikkumassa ja kun siinä ei enään vauva viihdy, niin sitten taas sisälle...AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Asutaan vielä vähän syrjemmällä, eikä ole kuin yksi auto käytössä. Saan sen kyllä tarvittaessa käyttööni, mies pääsee kyllä muuten töihin, mutta harvoin sitä täältä tulee minnekään lähdettyä. Kotona pyöritään päivät ja ulkoillaan tietysti, kun on koiratkin lenkitettävänä.

Toivottavasti tämä on kuitenkin tylsempää näin äidille kuin lapselle.

Missäspäin Suomea asut ap?

No me asutaan täällä Lahden lähistöllä, että eipä taida onnistua ajan viettäminen yhdessä=(

Meilläkään tyttö ei vielä liiku. Istuu vaan ja tutkii iänikuisia lelujaan. Puistossa käydään yleensä iltapäivällä keinuttelemassa ja silloin siellä ei ole yleensä muita lapsia. Aamupäivät meillä molemmilla on aika takkuisia. Ja tyttö ottaa 9-10 aikaan tunnin parin unet, joten aamupäivisin ei kyllä ulkoilla. Ilmeisesti monet ovat juuri noihin aikoihin ulkona...

Mekin käymme ehkä kerran viikkoon kaupungilla pyörimässä ja tyttö viihtyy kyllä ihmisvilinää katsellessa.

No ei taida olla mitään patenttiratkaisua tähän pulmaan... Kai sitä olisi yritettävä vääntäytyä kerran viikkoon kokoontuvaan perhekerhoon... Voihan olla, että siellä tutustuisi johonkin mukavaan äitiin. Paha vaan, kun se kerho on ennen puoltapäivää, meille kun sopisi juuri tuo puolenpäivän jälkeen paremmin...

No jaksamisia ja mukavaa syksyä=)

Me käydään puistossa silloin tällöin, muskarissa ja äitilapsi kahvilassa. Oon ajatellut että tuo kahvilassa käynti on lapselle hyväksi, kun näkee muita lapsia ja nauttii siitä. Vaikka se ei äidille olisikaan mitään älyttömän mukavaa.

Toisaalta mä uskon ettei se lapsi kärsi vaikka aina on ne samat seinät ja samat lelut ympärillä. Turvallisuuttahan se vaan tuo.

Itselläni kanssa 10kk vauva ja on kyllä jo siitä saakka kun oppi pari kuukautta sitten konttaamaan saanut konttailla hiekkalaatikolla ja pihalla. Viihtyy hyvin kun on muita lapsia ja saa seurailla heidän leikkejään. Onneksi ei edes yritä pitää mitään suuhunsa.

Ollaan myös käyty 1-2krt viikossa bussilla kaupungilla, poika viihtyy niissä hyvin, samoin tuntuu tykkäävään kaupungilla ihmisvilinästä.

mutta haukkuu puistot/kerhot/kahvilat. En ole itsekään niissä kauheasti käynyt, mutta aina kun olen käynyt, siellä on ollut tismalleen ihan vaan samanlaisia tavallisia äitejä kuin minä...

Ollaan käyty puistossa keinumassa ja laskemassa mäkeä, mutta itse en siellä kovin kauaa viihdy. Jotenkin tuntuu puistossa olo vähän hölmöltä kun lasta ei viitsi päästää tutkimaan paikkoja, kun koko puistoa pitäisi maistaa.

Teidän rytmi kuulostaa samalta kuin täällä, meidän vauva nukkuu myös ensimmäiset n.2h päikkärit ysin aikaan. Harmi juttu kun asutte noin kaukana :(

Jep, pitäisi varmaan alkaa käymään jossain puistossa, jossa voisi törmätä toisiin äiteihin, itseäni ei nuo perhekerhot tosiaan oikein innosta, mun mielikuva on että siellä istutaan ringissä vauva sylissä ja puhutaan vain vauva-arjesta (ei välttämättä kyllä näin ole), mutta kuitenkin minä kaipaan enemmänkin rentoa yhdessä oloa, puistoilua, shoppailua, kahvittelua ja leikkimistä yhdessä lapsien kanssa. AP

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat