Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Heissulivei!!!

UUtta ketjua pukkaa=)

Mulla iltapäivällä äitiysneuvola, tulen sitten kertomaan kuulumisia.

Sammermanni rv 23 tasan.

Sivut

Kommentit (30)

Olot menevät päiväkohtaisesti näköjään ilman mitään logiikkaa...Tänään on ollut nihkeä ja etova ylösnousu, kun eilen oli tarmoa täys. Olen tehnyt kaikkeni etten joutuis oksentaa-mulla kun siitä tulee vielä heikompi olo. Joillainhan se oksu helpottaa oloa, mutta ei siin mulla.

Yö meni levottomasti, näin valtavasti erikoisia unia ja heräilin niitä miettimään pitkin yötä. Onko muitten unet vilkastuneet? Mulla on joka raskaudessa kuin oma leffateatteri kun silmät painuu kii=) Alkuraskaus oli painajaisia, nyt on mitä milloinkin.

Voikaa hyvin!!!

rv23+1

on siitä taas vierähtänyt aikaa kun viimeksi kirjoittelin. en edes muista koska. tosin muisti on viime aikoina reistaillut ja unohdellut pikkuasioita..

Eilen vauva säikäytti pahanpäiväisesti. On muutaman päivän tuntunut pistävä kipu mahan oikealla puolella. Kipu yltynyt niin kovaksi että ei kävellä pysty itkemättä. Koulun terveydenhoitajalle menin käymään ja hän passitti heti minut paikalliseen neuvolaan. huolestuin hirveänä että mikä siellä on. Neuvolantäti katsoi ultralla ja kyllä siellä se meidän esikoinen heilutti ja riehui. Kohdun kannattimet (??) kasvaa, venyy ja paukkuu. Siitä kipu johtui. Olen kuullut jo kommentteja siitä kun kävelen hitaasti ja vaavun. " Lyllerrän" mieheni sanoin, hän aina keksii kaikki romanttisimmat sanat...;)

On se ihana kun tuntuu vauvan potkut jo kädellä.Kauheita jumautuksia tulee, muutaman kerran tullut virtsarakkoon päin, oletettaen.

Seuraava ultra on joulukuun 17.päivä, raskausviikolla 36. tuntuu niin kaukaiselta. miten muuten menee nuo joulupyhien lääkärikäynnit kun eikä loppuraskaudesta ole useimmin käyntejä?

maanantaina on neuvola ja silloin katsotaan kelan paperit. mies ei pääse mukaan. harmittaa :(

supistuksia on tuntunut. luulen niin.

olisi hiukan henkilökohtainen kysymys. Onko teillä seksihalut pysyneet normaalina, lisääntyt vai kadonnut? meillä mies hyppii seinille kun minua seksi ei kiinnosta...voi ressukka...

mutta vointeja kaikille :)

MiiKaro & Alpo rv22+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tänää kävin neuvolas vaa mittauttaas sem hempan ja oli nousussa, nut se oli 112. Terkkari sano et voisin ottaa joka toinen päivä 2 kapselia ja joka päivä sen yhden.

Kysyin että voinko ottaa vaik c-vitamiini poretabletteja niin kuulemma mieluummin tabletti muodossa, aika outoa mitäs ihmeellistä noissa poreissa sitte taas on??!

aurinko paistaa mukavasti. Kohta haetaan sisko eskarista ja sit olis päikkäri aika=) Tulipa äsken ostettua munkkeja kaupasta, ihan hirveesti tekee kyl mieli syödä herkkuja. Ensviikol onki sit ihan kunnon neuvola ja hirvittää miten paino on noussu.

Mukavaa tiistain jatkoa...

minä ja herne 21+1

Piti kommentoida vaikka mitä, mutta saas nähdä muistanko...

Onnittelut kaikille, joilla on aihetta juhlaan:

- hyvät rakenneultrauutiset

- uudesta kodista

- palkankorotuksesta

- keskiraskauden seesteisyydestä

ym. ym.

Ja pahoittelut kaikille, joilla kaikki ei suju niin kuin pitäisi tai ovat kuulleet surullisia uutisia!

Niin ja Eemelille: tervetuloa joukkoon!

Onkohan tuo Eemeli teidän esikoisen oikea nimi? Olisin halunnut antaa tuon nimen esikoiselle, mutta miehen velipuolen kuopus on Emil (umpi ruotsalainen), joten ei viitsitty antaa " samaa" nimeä.

Meillä tuo oman kodin rakennusprojekti takkuilee keittiön osalta. Meille piti tulla keittiökalusteet tutulta puusepältä, mutta hän joutuikin kieltäytymään työstä viime hetkellä (liikaa töitä).

Mäkin sain palkankorotuksen kuukausi takaperin. Onneksi oli niin ihana esimies, jotta piti mun puolia. Ekan raskauden aikana olisi myös pitäny tarkistaa palkka kehityskeskustelun aikana, mutta sitä ei koskaan tapahtunut.

Omaa napaa vielä sen verran, että kaikki ok. Väsymys on kylläkin armoton (lisäsin raudan määrää) ja närästys hieman häiritsee. Mutta makeat olen onnistunut jättämään lähes kokonaan pois ja liikuntaakin lisäämään!

Kävin viime viikolla uimassa (kerroinkohan jo), eikä tuntunut kovin mukavalle. Jostain syystä palelsi ja pissatti ihan koko ajan. Ja sen jälkeen supisteli. Pian uudelleen yrittämään!

Viime viikkoisessa rakenneultrassa muuten sanottiin, että poikavauvan tunnistaa helpommin kuin tytön. Eli tyttöjen kohdalla saattaa tulla useammin vääriä veikkauksia.

Peräpukamista sen verran, jotta kannattaa kyllä ottaa yhteys lääkäriin jos liiaksi vaivaa! Mulla itsellä oli alkuraskaudesta haavaumaongelma (ilmeni ekan kerran esikoisen syntymän jälkeen) ja sain sen hoidettua itse. Mutta neuvolasta sanoivat, että heti vaan yhteys lääkäriin, jos ei parane. Saattaa mennä huonompaan suuntaan, jos ei parane tai pysy aisoissa.

Mulla ei ole vielä mitattu sf-mittaa. rv22+6 on seuraava neuvola, josko siellä sitten.

Seuraavassa neuvolassa saankin sen raskaustodistuksen ja pääsen hakemaan avustuksia.

Joku kyseli kuinka nopeasti äitiyspakkauksen saa. Se taitaa riippua ihan Kelan toiminnan nopeudesta ja siitä, kuinka paljon hakemuksia on laitettu. Ekassa raskaudessa sain sen ihan parissa viikossa.

Hemi kyseli hb:n mittaamisesta. Mulla kysyvät joka kerta haluanko, että hemppaa tai sokeriarvoja mitataan (tietty haluan ne aina). Verenpaine ja pissan tarkistus ovat ainoat pakolliset, joita ei saa itse valita :).

Suosittelenkin, jotta pitää vaatia palvelua jos sitä ei automaattisesti saa! Äidin mielenrauha on kuitenkin raskausaikana tärkeää! (mä ainakin stressaan pienestäkin, eikä se ole sikiölle hyväksi)

Sammermanni kyseli levottomista öistä. Oi kyllä! Aivan liian vilkkaita unia tällä hetkellä. Aamuisin oon hiukka väsynyt, kun unet rasittavat liiaksi ;).

Uusi taas kyseli miksei poretabletteja saisi nauttia. Veikkaan, että syynä on se, että poretabletit ovat pahaksi hampaille (muistelen, että vaikuttaisi kiilteeseen). Ja nyt raskausaikana hampaat ovat muutenkin kovilla.

Iloista viikon jatkoa toivottelee

Justus rv22+1

Pikainen viesti kesken työpäivän. Töissä hirveää kiirettä eikä jostain syystä jaksa kauheasti kiinnostaa tulevat vastuut, kun olen kuitenkin jäämässä jo kolmen kuukauden päästä pois. En ole vieläkään kertonut asiasta töissä, kai ne kohta huomaa. Meillä tiimissä niin hankala työtilanne ja resurssipula, että ihan kiusallani pitkitän tiedon julkistamista. Miksi mun pitäisi kantaa huolta firman tulevaisuudesta, jos ei firmakaan välitä musta? ;-)

Mulla mitattiin sf-mitta jo viikolla 18 ja se oli 18. Onko tuo suuri luku? Tuntuu suurelta. Nyt mahan yläreuna on ihan kiinni kylkiluissa ja palleaan koskee. En tiedä onko tää jotain närästystä vai vaan kasvukipua, mutta ei pysty yhtään olemaan kyyryssä tai sattuu.

Mullakin taitaa häämöttää se kehuttu keskiraskaus. Ainakaan enää ei väsytä yhtä paljon kuin aikaisemmin. Viime viikko tosin oli niin kiirettä, että perjantai-iltana menin tosi aikaisin nukkumaan, mutta lauantaina heräsinkin sitten jo kuudelta. Jotenkin uskomatonta, että olen jo yli puolen välin.

Lily 20+3

Odottelin tänne asti, että saisin kertoa kuulumiset lääkärikäynniltä. Mulla oli nyt vähän normaalia aiemmin lääkäri, kun on ollut sen streptokokin aiheuttamia supistuksia. Lääkäri katsoi kohdunsuun tilanteen ja se oli vähän pehmentynyt. Hän sanoi, että yleensä hän tässä tilanteessa kieltää kolmen ässän menetelmän, koska kohdunsuun tilanne ei saisi vielä muuttua ja supisteluja ei saisi liikaa olla. Saunassa emme käy, kun asumme vanhassa talossa ja sauna on rikki. Siivota mun kyllä pitää, kun kukaan muu ei sitä tee. Seksistä voisin minä luopua, mutta mies taitaa olla toista mieltä ;) Ehkä me nyt kuitenkin otetaan rauhallisesti. Sain lääkäriltä sairauslomaa iskiaksen takia parin viikon päähän, jolloin on vielä kontrolli ja kohdunsuun tilanteen seuranta. Sairausloma jatkuu ilmeisesti sitten äitiysloman alkuun saakka, kun lääkäri kirjoittaa uuden todistuksen.

Hemppa oli 120 ja terkka suositteli, että joka toinen päivä alkaisin ottaa lisärautaa. Verenpaine ok, mutta korkea sf-mitta ihmetytti: 26 cm! Onko kenelläkään näin korkea?

Onnittelut vain uuteen kotiin muuttaville. Meidänkin pitäisi tehdä taloon vielä sisäpintaremontti ennen vauvan syntymää. Katsotaan nyt miten ehditään. Kirvesmies on ainakin tilattu, mutta materiaaleja ei olla yhtään katsottu. Kunhan tuo mies saa peltohommat tehtyä, niin alkaa häneltäkin riittää mielenkiintoa muihin puuhiin (toivottavasti!)

plumeria 24+0 (huomenna vaihtuu)

Onpa jännä lueskella viime viikon kuulumisia ja miten meitä on näin monta, joilla on just viikoilla 19-21 ollut erityisen paljon suppareita. Itse olen maannut sohvalla 4 päivää, mitään ei pysty tekemään kun heti tulee supistuksia. ¨

Ehkä se kuuluu tähän vaiheeseen, kun kohtu rupeaa kasvamaan nopeammin, ja vauva on aktiivisempi. Mutta kysyn tänään mun kätilö-vyöhyketerapeutilta. Hän voi nopeasti kertoa, joskos mun tarttee lähteä sairaalaan tutkittavaksi.????

Meillä oli eilen oikea kunnon tunteiden purkaus illalla miehen kanssa ja huomattiin, että olemme molemmat stressaantuneita, liian kiireisiä ottamaan toisiamme huomioon ja luulemme, että toinen tietää mitä itse ajattelee..... hehe heh, ensin huudettiin, minä ehdin jo paiskata ukon vaatteet ja peiton ja tyynyn olkkarin lattialle ja sanoin että jos asiat on näin niin saapi lähteä, kattoi vähän hölmönä minua ja sitten juteltiin ja minä tietty itkeä pillitin. Nyt on parempi olo ja molemmat ovat selvillä siitä, että pakko on yrittää vaikka on väsynyt. Tiedän itsekin, että paineet helpottavat muutaman kuukauden kuluttua kun miehellä on vähemmän töitä ja minä jään kotiin.

Mulla on kanssa tosi paljon ylitöitä piikissä ja olen ajatellut saada niitä käytettyä pois, saisi vähän levättyä enemmän, mutta toisaalta olisi kiva saada ne rahanakin????

masuasukki voi ainakin hyvin ja on aivan tajuttoman aktiivinen, se pyörii ja potkii tosi paljon. Luulen että tällä kertaa tunnnet potkutkin selvemmin jo nyt kun istukka on takapuolella. Aiemminlla kerroilla se on ollut edessä.

Hyvä päivän jatkot kaikille. Muistakaa juoda paljon vettä - noin 2 l. päivässä.

T. Pia ja masuasukki rv 21

tänään kävin rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin. kätilö kyllä säikäytti mut pahanpäiväisesti katselemalla sydäntä monta monta kertaa hidastettuna ja normaali nopeudella ja pysäyttämällä kuvan useaan otteeseen. Sanoi sitten myöhemmin, että oli katsonut ensin, että läppä ei ollut kiinni sydämessä, mutta myöhemmin sai sen näkymään, että kaikki oli kunnossa :) kiva

Meille tulee nyt sitten toinen poika. Ei meinannut mun suku uskoa uutista kun olivat ihan varmoja että tyttö tulee. Kaikki oireet on munkin mielestä ollut tyttö oireita, joten jossain tasolla olin itsekkin yllättynyt. Mies taas on ollut alusta asti varman, että toinen poika saadaan :) tais vaan toivoa.

Että näin täällä. Mun olo on parantunut rutkasti kun olen saanut alkaa syömään rautaa. Arvot tipahti alle sadan ja olo oli sen mukainen. parissa päivässä rautalääkkeillä sain jo olon paremmaksi. muutenkin tuntuu, että virtaa alkaa olemaan taas enemmän. Kävin jopa uimassa yksi päivä....en ole moneen kuukauteen jaksanut mennä urheilemaan. Kylläpä teki hyvää.

Sellaisia täällä!

Milla ja chiquito

Tervetuloa eemeli, kyllä vaan mahtuu kaikki mukaan!!=)

Uusi, koita jaksaa sen hempan kans, mulla oli sama juttu pari viikkoa sit eikä mitään armoa, kun 9-kuisen vauvan kans olen kotona. Ihan koomassa työnsin kauppareissut rattaita ja tuntui ettei mihinkään pysty. Toisessa ketjussa jo kirjoittelin sulle mun vinkkejä hempan nostoon, toivottavasti saat apua. Mulle on tuo Obsidan sopinut hirveen hyvin, mutta monelle ei. Se nestemäinen taas sopii useimmille ja sen annostuksen voi tuplata.

Minä sain lauantaina suruviestin, että ystävättäreni,jolla oli näillä main laskettu aika, oli joutunut luopumaan vauvastaan. En tiedä synnyttikö hän vai oliko kohtukuolema, mutta pikkuinen on nyt nukkunut pois. Kyllä veti hiljaiseksi ja silmät kosteina silittelin vatsaa ja katselin eloisaa pientä poikaani...Elämä on joskus niin kotuuttoman raskasta.En pysty edes kuvittelemaan ystäväni tuskaa. heilläkin oli jo pienet tavarat valmiina ja kaikki.

Toivon siunausta meidän kaikkien tammikuisten matkaan, että raskaus ja synnytys menisi hyvin ja teitysti siitä eteenkinpäin.

Joku kyseli suunniteltuja sektioita, minulla on tulossa.Edellinen tehtiin rv39 ja veikkaan että niihin se menee nytkin.En voi synnyttää enää alateitse, kun on 2 sektiota takana; toinen kiireellinen ja toinen suunniteltu. Miunulla on ollut niin rankat ja pitkittyneet sekä vaaralliset synnytykset, joten viimeksi katsottiin olevan molempien eli vauvan ja minun etu synnyttää sektiolla.

Täytyy kohta lkähteä nauvolaan.Ja kakkakin haisee, pojalla taas rieskat pöksyissä=)

Neuvolassa käyty joo...

Sf-mitta vaan 15cm! No th sanoi, että voi muuttu vielä radikaalisti seuraavaan neuvolaan.

Paino ei ole noussut, itseasiassa olen laihrtunut kilon. Olen kyllä liikkunutkin enemmän nyt, kun tulee syksy ja viileämmät ilmat (en todellakaan ole helleihminen!)

HB on vielä hyvä, 127, vp 106/62. Onneksi tuo alapaine on noussut hieman kun oli tosi väsy silloin kun mittarit näytti 48-52 väliä.

Jos koittais sit nukkumaan...

eve ja kirppu 22+1

Siis en kyllä jaksa tätä enää. Olen niin väsyny et voisin vaa enää nukkua, eilen nukuin 3 tuntia ja silti koko ilta meni väsyksissä. Onneks eilen mies oli kotona. Meillä on kaksi lasta ja toinen on eskaris 4h.pv. Mut sitte poika on kotona mun kanssa ja haluaisin piristyä et jaksasin nauttia elämästä hänen kanssa ennen ku vauva syntyy. kaiken takana on siis hemoglobiini joka oli 3vk. sitte 105 ja alotin obsidanit 1 per aamu. Niistä menee vaa vatsa kipeeksi. Soitin tänää neuvolaa et mitä teen. Huomen aamul menen niin noi arvot katsotaa taas. On mulla kahdessa ekassaki raskauden romahtanu toi hemppa mut tää nyt menee älyttömäks jos se tosta 105:stä on vielä laskenu?! Yöllä istuin vessas ku vatsaa väänsi ja olin ihan ruikulilla, mut ei noi raudat ole yleensä mulle aiheuttanu ku kovan vatsan. Täytyy kokeilla vissii nestemäistä rautaa ja lisäks ostaa c-vitamiini poretabletteja.

No onneks vauva nähtiin perjantaina rakenneultrassa=) Sielä ei sanottu minkäänlaista paino arviota vauvasta. Muutenki se oli aikamoista sähläämistä ku sielä oli harjottelija tekees sen tutkimuksen. Täällä meilläpäin on kyllä menty rytinällä alas äitiyspalveluissa. Vielä kolme vuotta sitte pidettii kyllä hyvin huolta äidin ja vauvan hyvinvoinnista. Nyt täällä saa itse pitää huolen että asiat tutkitaan.

siinä sitä vuodatusta tuli. Pitänee alkaa syömää ja sit käydä nukkuu..

Minä ja herne rv tasan 21

Heips taas,

Tässä joskushan oli keskustelua päänsäryistä. En vaan muista oliko mitään selitystä tai apukeinoja koville päänsäryille!

Mua on särkenyt päätä viikon verran ihan järjettömästi, enkä enää tiedä mitä tekisin. Saattaa johdua stressistä/verenpaineista, mutta en ole yhtään varma. Mistään niska-/hartiaseudun särystä ei ole kyse.

Otan kiitollisena kaiken tiedon vastaan!

Justus: päänsärky saattaa johtua ihan siitäkin, että alaselkälihakset joutuvat olemaan jännitystilassa kun masu kasvaa ja se vaikuttaa rintarangan alueelle joka taas aiheuttaa pääkipua, ainakin itselleni :/ Eli venytyksiä myös sinne ihan alaselkään vaikka vaikeaahan se on hyvää venytysasentoa masun kanssa löytää¿ Ja kantsii kokeilla myös suolan käytön minimoimista ja veden juonnin lisäämistä, itselläni auttaa tietyn tyyppisiin pääkipuihin¿ Kovasti tsemppiä!

Vaatteita emme ole vielä ostaneet yhtään, kun on sukupuoli vielä vähän arvuuksessa ;) Eikä oikeestaan ole tullut vastaankaan sellaisia vaatteita, joita olisi tehnyt mieli ostaa¿ olenkohan tulossa sairaaksi¿? ;)

SF-mitasta olitte jutskanneet, mulla se on n.17-19cm itse mitattuna, lääkärissä ei ole mitattu vielä kertaakaan.. mutta siis navan alapuolella kohdun ylimmäinen kohta vielä on ja maha ei ole mikään iso niin ei ainakaan toistaiseksi ¿vaikeuta¿ elämää millään lailla¿

Sammermanni: unet on täälläkin ihan mitä sattuu, toisinaan aivan järkkyjä K-18 leffoja ja toisinaan taas horroria parhaimmillaan! Viime yö tosin meni vähän pyllylleen sillä pieni rupesi möyrimään kolmen aikaan ja sitä möyrintää sitten riitti tunnin verran ja mulla uni karkas ihan totaalisesti¿ Onko muut heränneet siihen, että vauva möyrii masussa? Entä miten olette päässeet takaisin nukkumaan?

Ja seksiä ei kannata heittää pois, yhdynnän kylläkin jos lääkäri on sen kieltänyt ;) Mun mielestä seksi ja hellyys on kuitenkin niin olennainen osa ihmisen elämää, raskaana tai ei, että jos itsestä vain tuntuu siltä niin mikä ettei! Sitä kun onneksi voi harrastaa ilman sitä yhdyntääkin ;) Spermahan se käsittääkseni voi aiheuttaa juurikin kohdunsuun pehmenemistä eikä seksi sinällään¿

Seksikyssäriin vastaan, että parin kuukauden hiljaiselon (lue kuolleen!) jälkeen lakanavalssaus tuntuu taas mielekkäältä :) Ilmeisesti väsymys on pikkuhiljaa jäämässä taka-alalle ja mamma on energisemmällä tuulella! Toki osuutensa voi kyllä olla silläkin, että mies on lähdössä taas parin viikon reissuun joten täytyy nauttia nyt kun on vielä paikan päällä =D

Eipä muuta,

-Allu ja Pupu rv21+

Tiistaita kaikille!

Ja minäkin kateellisena lueskelen teidän omiin uusiin koteihin muuttamisia, onnea kovasti! ;) Josko sitä itsekin joskus vanhoilla päivillä pääsisi ihan omaan kotiin, tähän asti ollaan asusteltu vuokralla kun ei aina tiedä, mihin päin se elämä nakkaa... Mutta toiveissa on se " oma tupa ja mansikkamaa" ...

Ja palkankorotusonnittelut myös! Harvoin kai tosiaan mammalomalle jääviä muistetaan moisella ylellisyydellä :)

Omaa napaa... ketuttaa ja kovasti... eilen piti olla se lääkäri, mutta yllätys-yllätys ajat lääkäri saapui paikalle reilu kaksi tuntia myöhässä joten mulla ei sitten ollut mitään tsäänssiä jäädä sinne odottelemaan ilta seiskaan asti =/ koko turhaan reissuun tuhraantui aikaa 2.5tuntia, kun paikka oli ihan uusi ja sen etsimiseen meni ensin n.45min. , sitten reilun puolen tunnin odotuksen jälkeen sain tietää että ajat on noin pahasti myöhässä ja kun lähdimme kotiin niin tietenkin iltaruuhka jo pukkasi päälle ja autossa saimme viettää siis reilun tunnin kotimatkaa tehden =(

No, perjantaina toivottavasti pääsemme vihdoin ja viimein sinne rakenneultraan, toivossa on ainakin hyvä elää ;)

-Allu ja Pupu rv21+

Eilen olin neuvolassa ja kaikki vaikutti olevan kunnossa. Vertailtiin terkkarin kanssa painonnousua ja sf-mittaa edelliseen raskauteeni ja aivan samanlaisia lukemia oli. Paino on noussut 5 kg eli ihan sopivasti, kun olen tällainen laiheliini.

Olo on ihan hyvä, mitä nyt vähän väsyttää. Väsymyskin taitaa johtua tällä hetkellä enemmän elämäntilanteesta kuin raskaudesta. Välillä oikein stressaa, kun olisi niin paljon tehtävää ja tuntuu, ettei mitään ehdi tekemään. Reilu viikko vielä ja päästään muuttamaan omaan kotiin kahden vuoden rakentamisen jälkeen. Kaikista ihaninta muutossa on, ettei miehen tarvitse sitten enää mennä joka ilta töiden jälkeen rakentamaan, vaan voidaan viettää aikaa yhdessä.

Täällä (Varsinais-Suomi) aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta, joten täytyy suunnistaa esikoisen kanssa leikkipuistoon ulkoilemaan. Mä olen joutunut hidastamaan dramaattisesti kävelytahtia, kun muutoin vatsa kovettuu todella kipeäksi. Onneksi esikoinen ei vielä pääse juosten karkuun, muutoin mä olisin hätää kärsimässä. Kohta täytyy alkaa tosissaan miettimään, että mistä löytää sopivat ulkoiluvaatteet, kun mun vatsa on ainakin jo valtava pallo. Mä yleensä palelen vielä tosi helposti, joten takki auki ei ole kiva kulkea. Miehenkin takit on sen verran pieniä ja tyköistuvia, ettei ne taida mennä vatsan kohdalta kiinni.

Aamuhalla rv 23+3

Sammermanni kyseli edellisestä viestistäni, tiedänkö kumpaa odotan.

Kyllä tiedän, kävin lapsivesipunktiossa, ja poika on tuloillaan!

Se makeanhimo osuu näköjään poikiinkin. Tosin tyttöä odottaessani ei ollut mitään muuta kuin liikkumisen intohimo! Poikaa odottaessani edellisessä raskaudessa oli vain perusruoan hinku, mutta nyt kuolaan kaikkea makeaa! Siis hillomunkit, viinerit ja pullat...ennen olen näitä tuskin noteerannut, siksi ihmetyttää niin vietävästi!

Eilen uudistettiin 10 v vanha mansikkamaa, minä joko maassa istuen tai sitten seisoen ja miestä neuvoen. Tällä mahalla ei voi kuin käväistä kyykkyasennossa. Millaiseksihan tässä vielä mahtaa kasvaa?

Poikani 9v on jo huolissaan, miten mahdun kohta enää ajamaan autoa...

Onko kellään muulla meistä tammikuisista tulossa suunniteltua sectiota? Kiinnostaisi vain tietää, mille viikolle teille osuu. Mun laskettu aika on 2.1.08 ja h-hetki olisi viikolla 38. Naistenklinikalla.

ja neuvola on parin tunnin päästä. Tänään mittaillaan ekaa kertaa masua, kivaa!

Tuun kertomaan lisää, nyt pitää esikko hakea pk:sta kun soittivat et on silmätulehdus!

eve ja kirppu 22+

Tallessa ollaan, mutta oma nettiyhteys on jostain syystä poikki eli nyt äitin koneella... Lisäksi 1½ viikkoa aikaa muuttaa uuteen lähes valmiiseen taloon ja saada vanha asunto tyhjäksi eli pientä kiirettä pukkaa.

Tulen loppukuusta kirjoittelemaan tarkemmin, kun saadaan tää härdelli hoidettua. Mutta kaikki on ok ja Papunen nujuaa täyttäpäätä masussa.

T: Pore&Papunen 23+2

Pitää minunkin kirjoittaa, kun en tähän ketjuun vielä ole tainnut ehtiäkään... =)

Joku puhui jotain keskiraskauden " helpotuksesta" , eli tästä energiavaiheesta... Mulla ei ainakaan tietoa siitä! =/ Olo on tukala kun mikä! Musta tuntuu, että mun maha on niin iso, että istuessakin se osuu tisseihin jo ja ahdistaa tosi paljon! Varsinkin iltapäiväpuolella kun muutenkin alkaa turvottaa niin on tosi tukala olla! =(

Toivon mukaan ei tästä yhtä nopeasti jatka kasvuaan, pitäis nyt vähän taukoa! =D

Työnteko ei maita oikein tällä hetkellä! Tuntuu, että jatkuvasti vaan mietin miten monta viikkoa on vielä ä-loman aloitukseen... ja onhan niitä vielä reilusti! Onneksi mulla on lasten syysloman ajan (viikko 42 täällä) vapaata! Tosin sekin piti sitten ottaa palkatonta, mutta parempi sekin kun että molemmille pitäis etsiä hoitopaikka sitten... meillä poika siis 7v ja tyttö kohta 3v.

Odotan innolla ens perjantaita kun pääsen yksin lähtemään Helsinkiin shoppailemaan! =)

Oletteko muut jo nyt ostaneet miten tulevalle vauvalle vaatetta/tarviketta? Itse olen jo uskaltautunut ostamaan jonkun verran pieniä vaatteita... nyt kun tulokas paljastui pojaksi niin pitihän sitä ostaa hieman pojanväristä! =D Toppahaalari on 62cm ja lisäksi ostin lämpöpussin turvakaukaloon. Pitää mennä katselemaan jotain ihanaa lankaa, jos neuloisi villahaalarin kun en ole löytänyt mieluista, enkä halua niitä akryylisekoitteisia.

Noh, nyt aamutoimiin! Kahvinjuonti menossa, kun lapset katsoivat lastenohjelmia!

t. vilmahilja 21+4

Anhi: Kiitos kommentistasi! Mulla ja etenkin esikoisella on taipumusta ummetukseen jos ei pidä ruokavaliosta huolta. Vehnäleipää meillä ei osteta ikinä ja pastatkin on tummaa tai täysjyvää. Yleensä olo onkin ok, mutta eipä tuntunut pitävän nyt pukamavaivaa poissa. Jorvista sain joskus ohjeen puuroon, johon tuli ainakin aprikoosia ja luumua ja kaikkea muutakin vatsaa auttavaa. Luultavasti olen kuitenkin hukannut tuon ohjeen. Saakos muuten pellavansiementä syödä? Muistelisin, että se on niin voimallista, että voi aiheuttaa ennenaikaisen synnytyksen - ainakin jonkun vainoharhaisen ohjeenlaatijan mielestä. Ihana kuulla, että pukamat voi hävitä kuitenkin noin " vähällä" . Mä kuvittelin, että kun on kerran tullut, niin ei lähde kuin veitsellä...

Terkkari soitti aamulla ja perui aikani, koska oli itse sairaana. (huokaus) Taidan mennä vaan apteekkiin kyselemään sopivaa lääkettä vaivaani. Onneksi on kotikonstit, siis se tylsä ruokavalio, auttanut jonkin verran. Sydänäänet olisi kuitenkin ollut kiva kuulla ja muutkin lukemat.

Koskas muuten sen kelan vaatiman todistuksen saa neuvolasta eli paljonko pitää olla täynnä?

Stage: Olispa mullakin ylityötunteja! Mulla on vaan " miinusta" parin päivän edestä. :( Ei tahdo millään saada tunteja täyteen kun on aamu-unista sorttia koko perhe ja iltapäivistä pitää singahtaa ajallaan viemään lapsia harrastuksiin.

Eemeli: Aina kivempaa kun meitä on paljon. Tervetuloa!

Sammermanni: Voi ei mitä uutisia. Pistää aina miettimään, että mitä hyvää minä olen tehnyt, kun olen saanut jo kolme tervettä lasta. Ja voiko mulla olla oikeasti niin hyvä onni, että saisin vielä neljännenkin terveen! Lapsen menetystä missään olosuhteissa ei toivo kenellekään ja vielä noin raskauden lopussa se on tosi kamalaa. Vaikeaa siinä on tukenakaan olla toiselle, mutta ehkä se kuunteleminen ja läsnäoleminen on avuksi.

Lapsistaan kiitollinen Strutsi ja minihupi 19+5

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat