Seuraa 

Sivut

Kommentit (24)

Huomenia..Tulin just neuvolasta&lääkäristä. Viikkoja 36+1 ja kohdunsukiinni,kiinteä ja kohdunkaulakaan ei ole lyhentynyt. Hmm..Yllätyin sillä on supistellut välistä aika kiitettävästi.

Mulla oli proteiinit +1...verenpaine 118/62, eli ihan ok..Tänään pitäs käydä sitten labrassa pissillä, jotta saadaan varmempi tulos. Mulla ei ole edellisissä raskauksissa ollut vastaavaa..ja nyt huolestuttaa että mitähän tää mahtaa olla..Neuvola sano että voi olla vain valkovuotoakin jota oli sekoittunut virtsaan,mutta täytyy silti varmistaa. Eli onko muilla tietoa tai kokemusta asiasta..Huolestuttaa kaikki tässä vaiheessa..Ei jaksas miettiä ja stressata :(

Mamti (hermoheikko)

Laitoin nyt hieman lyhyemmän pinon kun viime viikolla ainakin oli vilkasta. Ehkäpä mammoilla on enemmän aikaa kirjoitella kun osa on jäänyt jo äitiyslomalle ja osa taas on saikulla.

Juuri soittelin neuvolaan eikä mulla taaskaan ollut sitä streptokokkia. Oli jo toinen kerta kun testattiin ja viimeksi kyllä söin kuurin. Ja kuulema lääkäri saattaa määrätä sen taas kun kuitenkin suppailee.plääh...Vauvan liikkeet ei ulotu makuulla ollessa kuin alimpiin kylkiluihin, joten tosi alas on jo painunut. Huomenna selviää neuvolassa sitten sekin että kuinka alas. Voihan tosin olla että nuo supparit tuntuu ilkeille juuri sen takia kun toinen painaa siellä kohdunsuuta... Mutta pystyypäs ainakin helpommin hengittään ja syömään. Eikä potkutkaan laita kylkiluita niin kovalle koetukselle kuin aiemmissa raskauksissa, joissa laskeutuminen on tapahtunut vasta lähellä la:ta.

Eilen uskaltauduin jopa kävelemään vajaan kilsan ja sit olikin alaselkä jumissa lopun iltaan ja vieläkin tuntuu enemmän liitoskipuja.

Taidetaan lasten kanssa tästä lähteä kyläilemään kun on sadepäivä ja tulee muuten lapsillakin aika niin pitkäksi. Ja äitilläkin =) Illalla vois sitten keksiä kaikkia askartelujuttuja, jos ei ilma selkene.

moonshine 33+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Niin mä ajattelin tuota aivan samaa kuin sinä viime viikolla ja kun oli synnytystapa arvio naistenklinikalla niin siellä samalla tosiaan katsoivat ettei ole lapsivettä, eli mulla lorahtelee noin kummasti täysin vettä kirkasta valkovuotoa (inhoan näitä eritejuttuja). Mutta tosiaan multa meni viime käynnistyksessä ylhäältä tihkuen vedet ja sain todella pahan kohtutulehduksen jonka vuoksi pitkään olin antibiottitiputuksessa (9päivää) ja 2 antibiottia suun kautta vielä sen jälkeenkin eikä tosiaankaan ollut mikään kivuton juttu ja voi aiheuttaa myös tulehduksen vauvalle,joten käy ennemmin varmistamassa ettei tosiaan ole lapsivettä koska se ei mahdotonta, parempi erehtyä kuin että seuraa jotakin ikävää kun vaan odottelee.

Katuska

Pepsi: Kyllä niitä neuvola käyntejä pitäis nyt jo olla enemmän, mun mielestä viikosta 30 lähtien 2 viikon välein, myös uudelleen synnyttäjällä. Mulla ainakin ollut niin ja nytkin joudun silti käydä vielä vaikka sektioaika jo sovittu ja vielä äitiyspolille meno ensi viikolla lääkäri tarkastaa vauvan koon jne uudelleen silti tällä viikolla joudun mennä neuvolaan, eli aika harvakseltaan kyllä sulla käyntejä on jos oot viimeks kk sitten käynyt ja johan sulla pitäis olla loppuraskauden lääkärikäyntikin kohta?

Omassa voinnissa ei juuri muutosta, väsynyt olen, vaikka 2 tbl rautaa syön nyt päivässä et saisin hb:n nousemaan, katsoin juuri tytön ajalta neuvola korttia ja tässä vaiheessa on mun hb:t ollut 136 ilman raudan syöntejä... ja nyt tosiaan alle sadassa, ei vaan kiehtoisi kovin saada mitään verensiirtoja joten aioin varmaan siihen sektioon asti syödä aika tiiviisti tuota rautaa.

Alan oikeasti olla aika kärsimätön, miten sitä käykin niin että kun sain päivän tietää niin en millään jaksais odottaa.

Asuntoa pitäis puunata mutta itku pääsee kun tämä ei pysy siistinä mitenkään, enkä yksin enää pysty siivota kunnolla eli miehelle melkein homma jää. Mä oikeasti en tajua miten joillain on todella siistit kodit vaikka on pieniä lapsia, mä saisin koko ajan kävellä tuon tytön perässä ja korjata tavaraa enkä tehdä muuta kuin siivota ja siltikään ei varmasti tavarat pysyis paikoillaan, niin eihän täälläkään likaista ole mutta TAVARAA!!!

Sormien kipuilu oli hetken poissa mut nyt on taas sekin palaillut, herään yölläkin siihen että sormi jää johonkin asentoon enkä saa sitä liikutettua ja hirveä kipu, kummaa, mutta varmaan sitä turvotusta.

Aikaa pitäis saada kulumaan joten olis pakko kehittää jotakin ohjelmaa näille viimeisille viikoille, ainut tiedossa oleva " ohjelma" on mennä katsomaan sirque de solein delirium siskon kanssa parin viikon päästä. Mutta tuon esikoisen kanssa nämä päivien kulut pitäis saada huomattavasti menevämmiksi niin kuluis sitten aikakin nopsaan.

Nyt ruuan laittoon.

Katuska ja 18 päivää pojan hakuun

Niin, mulla alkoi nyt toinen äitiyslomaviikko. Hiukan mua vaan mietityttää, että pitäiskö mun mennä LÄÄKÄRIIN VAI EI tän alkaneen flunssan takia. Viikonloppuna mulla oli kurkku reilun vuorokauden kipeä, mutta nyt on vaan pelkkä nuha ja veto pois. Juuri kun nyt pitäisi ennemmin kerätä voimia eikä menettään niitä! Sinänsä olo ei ole sellainen, että kaipaisin välttämättä lääkärin apua, mutta näin ensikertalaisena mietin vaan mikä olisi synnytyksen ja vauvan kannalta fiksua. Mitä mieltä olette? Tai onko VINKKEJÄ miten kotihoidolla saisin itseni pian terveeksi? Perjantaina mulla on neuvola. Viimeiset 3 yötä olen nukkunut huonosti.

Muuten olen kyllä ihmeen nopeesti tottunut tähän kotona olemiseen. Nyt tuntuisi jo oudolta mennä aamulla töihin. Telkkaa olen kyllä katsellut aika paljon ja ottanut ihan iisisti. Pientä kodinlaittoa myös.

No, koittakaa te muut pysyä terveenä. Tuntuu olevan flunssaa nyt liikkeellä..

Hanne-77 ja rv 36+1

Paljon on ollut puhetta vauvan hakemisesta.

Hassulta tuntuu, kun moni tietää päivän, jolloin lapsi " haetaan" .

Paljonhan noita nykyään leikkauksia taitaa olla etukäteen suunniteltuja, kun riskit ja seurannat on niin hyviä, onneksi!

Oma napa on aiheuttanut eilisestä vinhaa hermokipua, auts.

Mikään asento eikä liikkuminen auta, kun vauva päättänyt istua jonkun hermon päällä.

Toivottavasti päättää pian opetella kääntymistäkin, ettei täälläkin ole edessä pohdinta perätilasynnytyksen ja leikkauksen välilllä=(

Välillä on kyllä ihan poikittainkin siellä, kun ylävatsa on ihan tyhjä.

Juuri sain viimeisen pizza pellillisen uunista , seitsemän tuli ja sai kyllä pitkään seistä ja tehdä, mutta kun tuo kipu on sama istuessa ja maatessakin, niin samapa tuo sitten vaikka seistessä.

Mies lähti lasten kanssa ulos, harvinaista herkkua yksin vaan olla kotona, ihan mukavaa, en laita pahakseni lainkaan=)

Supistelua on ollut jo ihan kivasti, mutta mulla tuo synnytys alkaa aina ihan 0 toleranssista, kaikki paikat ihan kiinni ja kaulaa jäljellä, siispä ihan harjoittelua vaan supparit.

Jollain olikin jo hurjat 4cm auki kohdunsuu.

Kyllä ne on niin erilaisia nuo odotukset ja synnytykset.

Itselläni kun 4 cm mennään, niin se on max vartti kun on vauva kainalossa=)

Tiedän ihan lähituntumasta naisen jolla myös kohdunsuu " löysä" eli aukeaa ennen aikoja ja kaikki raskaudet menny silti yli 2 viikkoa.

Mystisiä nämä eroavuudet meissä odottajissa, joskus tuntuu aika hurjalta jutut.

Jaa kai se on lähdettävä jälkiä siivoamaan leivonnan tuoksinnasta=)

Kaikille jaksuja loppumetreille.

Tuttiina ja nyyttinen 33+3

Minulla verenpaineet alkoivat nousta kaksi viikkoa sitten (rv 35).

Minulla oli viime viikolla neuvolassa verenpaine 153/88 ja proteiineja virtsassa +1. Ymmärsin neuvolassa, että päivytyslähetteen saan jos verenpaine ylittää 150/90. Sain lähetteen synnyttäjien päivystykseen.

Sairaalassa verenpainetta mitattiin uudeelleen, kun olin makoilllut n. tunnin verran sängyssä. Siellä verenpaineeksi saatiin 134/81, mikä on ihan ok arvo. Olen tehnyt verenpaineesta myös kotimittauksia. Niissä lukemat ovat olleet alhasempia. Välillä olen saanut ihan hyviä arvoja 120/80 ja välillä korkeampia. Verenpaine näyttäisi heittelevän aika paljon päivästä toiseen. Minut määrättiin loppuraskaudeksi lepoon ja tällä viikolla menen kontrollikäynnille sairaalaan. Sain myös ohjeeksi jos ilmenee toksemiaoireita (ylävatsakipua, kovaa päänsärkyä ja näköhäiriöitä) ohjeeksi hakeutua päivystykseen.

Tällä hetkellä oma vointi on oikein hyvä ja yritän saada aikani kulumaan jotenkin täällä kotona. Toivottavasti tämä raskaus ei mene yliajalle, kun alkaa tämä odotus jo vähän kyllästyttää...

-Nelli rv 36+5

Ihana aurinkoinen päivä ollut! Oltiin esikoisen kanssa aamupäivällä asukaspuistossa leikkimässä. Tai siis esikoinen leikki :-)

Suhni, suklaa auttaa moneen vaivaan :-D. Mulla on ihan samanlainen olo että KAIKKI muut on jo synnyttäneet paitsi minä. Kälyllä on l.a. vasta marraskuussa joten kiva että sentään JOKU on munkin jälkeen menossa vauvaa tekemään. Ikäänkuin maailmassa ei olis muita raskaana olevia :-)

Riza, ahmimiskohtaukset ovat tuttuja. Tosin mulla on niitä joskus ihan raskautumattomassakin olotilassa. Mulla on myöskin valkkari aika runsasta välillä. Kerran jopa säikähdin että limatulppako pullahti. Joskus riittää kun aivastaa niin housuihin plumpsahtaa, eikä ole kiva yhtään.

Mua askarruttaa tällä hetkellä esikoisen iho. Tyttö sai muutama päivä sitten näppylöitä raajoihinsa ja käytiin kahdellakin eri lääkärillä jotka eivät osanneet kumpikaan sanoa, mitä se on. Parvorokko mua vähän epäilytti mutta jotenkin näyttää siltä ettei se sitä ole. Varmuudeksi kävin kuitenkin eilen vasta-aine-verikokeissa. Parvorokkohan on kai vaarallista sikiölle viikolle 24 asti. Mutta varmuus on parasta näin myöhemminkin.

Tuttava kävi eilen hieromassa mun niska-hartiat, selän, pään, jalat ja kädet. Nukuinkin sitten viime yön kuin tukki, n. 10 h parilla vessakäynnillä! Aamulla oli mukavan levännyt olo.

Illanjatkoja,

Ykä 36+3

Loppuviikko täällä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11202438&p=4&tmo...

Juu, tutulta kuullostaa tuo kodin siistinä pitämisen ongelma. Meilläkin vaikka miten siivoais, ni ei auta, yhtä sotkusen näköstä on heti kohta. Tavaraa tosiaan yksinkertaisesti on liikaa. Kesällä muutettiin 54 neliöstä 92 neliöön, mitään ei tarvinnu hankkia lisää ja silti tuota rojua tursuu joka nurkka täys. Mut elämäähän tää vaan on. Ei piä olla itelle liian ankara (etenki ku tiiän, että kaaos senku kasvaa, kunhan tää vauva tulee..).

Äitiyslomaa muutama päivä menty ja meidän perheen rytmit on ihan mitä sattuu. Ihanaa on ollu nukkua pitkään (klo 9:ään tänäki aamuna!), mutta esikoisen kannalta ei kovin fiksua, kun ylihuomenna taas jo on hoitopäivä eli klo 7 viimeistään herätys. Ja omaltakaan kannalta ei ehkä niin fiksua totutella tuommosii 9-10 tunnin yöuniin, kun vauvan myötä niihin ei kuitenkaan ole enää mahdollisuutta.

TURVOTUSTA alkanu mullaki olemaan koko ajan vaan enemmän. Sormet alkavat jo iltapäivästä tuntumaan jäykiltä ja nilkat, pohkeet ihan pökkelöiltä. Aineenvaihdunta muutenkin ärsyttävän hitaalla, en oo tämmöseen tottunu, ja luumuja ja muita hedelmiä sekä marjoja tuleeki vedettyä tonnikaupalla.

No, mut en muista mitään, mitä piti kommentoida. Tulipa omaa napaa kovasti taas.. ;)

S rv 35+3

Harvemmin täällä kirjoittelenkaan, kun mieluummin jaan asioitani " suljetulla puolella" . Keväällä kirjoittelin jonkin verran, mutta sitten tämä jäi... Voisihan sitä taas täälläkin aktivoitua :)

No mutta muutama sana verenpaineesta: mulle sanottiin neuvolasta, että jos nousee noin 20 yksikköä siitä _omasta_ lähtöpaineesta, niin laitetaan tarkkailuun. Eli se on joku riskiraja. Jokaisella siis yksilöllinen, eli ei muuta kun tarkistamaan neuvolakortista mikä oli se alkuperäinen verenpaine.

Hyviä vointeja kaikille!

Tirlittan 35+5

Kirjottelen ekaa kertaa kun vihdosta viimein on aikaa...joudun lepäileen kotona verenpaineen takia. Koko raskauden ajan ollu n. 118/70 mut yhtäkkiä alko pikkuhiljaa nouseen ja korkeimmillaan oli 150/108..meinattiin lähettää jo äitipolilla käymään mutta ei sit tarvinnu kun oli muutaman pykälän laskenu mutta tylsää on kun ei oikeen saa mitään tehä, mutta mielummin kotona makaan kun sairaalassa. Ja saan lepäillä rauhassa kun ei ennestän oo lapsia.

Siivota kyllä tekis mieli kun täälläkin talo ihan hirveessä kunnossa..ei viitti miestäkää patistaa siivoon työpäivän jälkeen mut jos se sit viikonloppuna siivois.

Hemoglobiini on onneks sentään 120 kun aluks oli 100..eikä tarvi popsia rautaa enää kun kerran päivässä.

Tajuton suklaanhimo kokoajan mut pakko hillitä ittensä kun ei voi liikkua niin paino lähtis nousemaan turhan paljon.

T: Vertigo 35+6

Mulla menee kyllä niin huonosti yöt, tai sitten kerran kaksi viikossa nukun ihan kamalasti ja muuten menee sitten 4-5 tunnin pätkittäisillä unilla, no ihme että viikonloppunakin nukutti sitten niin et nukuin tosiaan 14-15h. Mutta mun mielestä kyllä esikoista odottaessakin loppua kohti mun unet katosi jonnekin, toisaalta voi johtua odotuksesta ja jännityksestä + siihen wc käynnit ja kivut+säryt ja asennon vaihdot.

Mä olenkin eileen ottanut takapakkia päivien laskussa, eli olis tosiaan se kampa pitänyt hankkia, no tänään voi sitten harpata eteenpäin noista päivistä reippaasti :o)

Onko teillä muilla sellaista ettei mikään asia pysy mielessä ja kaikki suurinpiirtein unohtuu, koska kaikki asiat pyörii niin oman navan ympärillä ja vauvan tulossa. Mä olen unohtanut hoitaa ihan oikeasti tärkeitä asioita kun jotenkin vaan mikään ei pysy mielessä ja normaalisti olen tosi hyvämuistinen ja on äärimmäisen harvinaista et unohdan jotakin... Tuntee vaan itsensä typeräksi.

Joo vielä tosta siivouksesta eileen meni sitten niin totaalisesti hermot että sain kamalan itku raivarin miehelle, kun pitää tälläisessä sikolätissä asua (no eihän se asia ihan näin ole, mutta...) ja mies järjesti sitten itselleen myös la vapaata (on muuten aina su vp vaan) ja sanoi siivoansa koko asunnon viikonloppuna ja vaihtavan järjestystä, sanoi että voidaan jopa vaihtaa seinien värit jos se piristäis eli maalaiskin vielä :o)

Viedään siis kaikki tarpeeton tavara jota riittää varastoon jotta tulis vähän tuota tilaa, me tosiaan asutaan ahtaasti, mutta asunnon voi myydä vasta keväällä ja sitten olis onneksi isomman etsintä käynnissä. Nuo asuntojen hinnat on vaan niin hirvittäviä täällä pääkaupunkiseudulla, että aina hirvittää ottaa lisää velkaa, mutta ei me kyllä tähän mahduta enää 4 hengen voimin pitkään (58 neliötä)

Eipä siis asiaa.

Katuska ja 16 päivää jäljellä

Kolmas virallinen äitiyslomaviikko alkoi, ihanaa olla vaan kotona rauhassa. Loppuajasta ennen äitiyslomaa kun tuntui, että on aivan liikaa kaikkea tekemistä ja touhua.

Sormien kipuilu on varmasti sitä turvotusta. Itsellä sormet on myös paksut ja nivelet niissä kipeinä ja välillä sillai loksahtelee.=) Mutta sitten aina kun tekee jotain sormilla niin turvotus laskee.

Voi kunpa tietäisin milloin synnytys on jo todella lähellä. Näin ensimmäistä odottaessa kun ei ole aiempaa kokemusta. Nyt ainakin olen aiemmasta olotilasta poiketen huomannut muutamia muutoksia näissä vaivojeni maailmassa. Lonkat ja alapää kipuilee, eli varmaan vauva on jonkin verran laskeutunut. Parina yönä on ollut menkkakipumaista lievää jomotusta alaselässä. Ja nyt olen huomannut, että on tullut pari pisaraa kirkasta nestettä molemmasta rinnasta. Mua ei siis ole supistellut ollenkaan tämän raskauden aikana tai en niitä ainakaan ole tunnistanut. Luulenpa kuitenkin, ainakin kun ajattelen noita suvun naisia, niin menen sinne laskettuun aikaan ja supistukset alkavat vasta sitten.

Joillakin on verenpaine ollut korkealla. Itselläni on samaa vaivaa ja olen joutunutkin käymään nyt joka viikko neuvolassa. Mikä teillä on ollut verenpaine. Mulla on ollut esimerkiksi 90/128 ja nyt viimeksi 82/128. Muuten kaikki on ollut ok, joten ei varmaankaan mitään syytä huoleen. Mutta milloin nuo luvut ovat todella huolestuttavat???

Terv. Mi11Mi ja poju 37+1

Enpä taida olla viikkoon kirjoitellut, vaikka joka päivä olen kuulumiset lukenut =)

Täällä alkaa vaivaa tulla oikein urakalla.. nyt jalka- ja selkäsäryn lisäksi on häntäluu kipeytynyt ikävästi ja peräpukamatkin olen näköjään saanut.. Yksi yö, kun tuskissani pyörin sängyssä, niin mieskin alkoi jo huolestua miten lopussa vielä selviää.

No, jos noita vaivoja ei lasketa, niin mieli on ollut kuienkin hyvä ja tuntuu olevan jotain ylienergiaakin, kun levätä ei malttaisi millään. Iltaisin sen kyllä huomaa, kun supistelee ja jalkoja särkee. Kai se kuuluu raskauteen, että jossain vaiheessa tulee se siivousvimma ja saa aikaiseksi juttuja, mitä ei ole viimeiseen vuoteen viitsinyt tehdä..

Ei tästä kirjotuksesta nyt kyllä tule mitään.. samaa aikaan yritän telkkua katella. Jatkanpa, kun on ajatukset paremmin koossa.

Pepiliina ja pirpana 33+1

Täälläkin neuvola ohi painoa oli tullut kahteen viikkoon 700 g sain kyllä kuulla kunniani..

Täälläkin varsinkin aamuisin vuotaa vissiin valkovuotoa arvioi neuvolatäti käski seurata et pitää suojia housuissa niin näkee minkäväristä on..Lapsiveden pitäisi olla inan punertavaan vivahtavaa.

Verenpaine ja hemoglobiini ok.

Synnytystapa-arviointiin sain ajan vasta 2 viikkoo enne la,on vähän ruuhkaa. Kumma kun ne ei enne oo sinne aikaa varannu..

Tällä viikolla ois vielä eka valmennus ja ensi viikolla synnärikäynti.Toivotaan että synnytys alkaisi silleen ettei olisi noita lapsenvahtiongelmia,tarvii alkaa aina viikolla painaa urakalla hommia.Ikkunatkin sain jo melke pestyy ja leivottu jos mitäkin pakkaseen.Jos sit ois aikaa vaaville kun hän maailmaan tulee.

34+5

Muillakin on siis verenpaineongelmia -se taitaa olla yleista. Tosiaan se, mika on korkea paine on yksilollista. Kannattaa todella pitaa huoli, etta siella neuvolassa tai laakarissa tietavat/muistavat mika on alkupaine. Itsellani on yleena n. 115 - 120 / 60 - 64 ja nyt jarjestaan 130 / 90 tai korkeampi. Ja raskausmyrkytys voi todella kehittya tasta ihan yhtakkia, omakohtaista kokemusta ei ole, mutta olen jutellut muutaman tutun kanssa, joilla meni tahan pisteeseen. Itsella on vaan vaivanneet ikavat paansaryt ja nakokentan heittelyt/huippailu, mutta raskausmyrkytysta ei ole todettu.

Miten siella: Taalla (USA) laakarit eivat haluaisi ottaa mitaan ylimaaraisia riskeja, joten kaynnistys on luultavasti joko ensi tai sita seuraavan viikon aikana, kun lapsi on taysin kehittynyt. Odotetaanko siella korkean verenpaineen kanssa, etta synnytys kaynnistyy normaalisti, jos raskausmyrkytysta ei ole?

Siivoomisesta, voi siita on suurin stressi just nyt...(samassa veneessa, Katuska77 : ) ) pitaisi olla hissukseen, mutta samalla en voi sietaa, etta lapsi joutuu leikkimaan likaisessa ja sotkuisessa kodissa. Mies on taysin sokea kaikelle sotkulle, hanen mielesta kaikki on ihan ok, eika olisi mitaan syyta kerran viikossa esim. imuroida lattioita (ja meillahan on tietty kokolattiamatot suurimmassa osassa taloa niinkuin melkein kaikissa amerikkalaisissa kodeissa)!! Joten mina sitten siivoan ja puhisen kiukkua. Meilla onneksi esikko on jo kolmevuotias ja osaa laittaa (kun vaadin) leluja paikalleen jonkin verran. Olen myos " rajoittanut" lelujen maaraa. Esilla on vain ne lelut, joilla han todella leikkii ja niille on kaikille selkea paikka mihin laittaa takaisin. Sitten voi vaihdella ja tuoda unohdettuja leluja takaisin ja vieda muita hissukseen pois esilta. Se tuntuu auttavan. Mutta tosiaan kolmevuotias on jo iso...teilla taitaa muilla olla pienempia taaperoita, ja sille sotkulle ei kylla silloin mitaan voi, kun yksi-kaksivuotias ei viela millaan ymmarra/osaa siivota. Jaksamisia. Ohimeneva vaihe, lapset kasvaa, ja oppii siivoomaan. Mutta mita tehda sille KOLMEKYMPPISELLE, joka ei korjaa jalkiaan, siina se ongelma : )

Taalla on vihdoin eka syksyinen paiva, sataa ja on vain vahan yli 10 C lamminta. Suomessa ei olisi ikina nauttinut tallaisesta paivasta, mutta taalla ikuisen auringonpaisteen osavaltiossa, tama on ihanaa vaihtelua hellekesan jalkeen : ) No, loppuviikoksi on taas luvassa lamminta ja aurinkoista, mutta ei onneksi enaa tukalaa helletta (se on ollut ison mahan kanssa valilla hieman tuskaa).

Hyvia vointeja kaikille!

T: 07Mamma 36 +1

Mukavaa alkuviikkoa kaikille! On se vaan ihanata,kun koko ajan odotusaikaa on vähemmän ja vähemmän=) Eipä näitä kremppoja loputtomiin kukaan jaksaisi....

Osaakos kukaan sanoa....Olen tässä vallan tutkaillut tilanteen kehkeytymistä, kun tuntuu,että lapsivettä tihkuisi aina välillä!! Ei mitenkään mielettömiä määriä,mutta niin että ainakin 2-3x vrk on alkkareissa kirkasta ja märkää vuotoa...Ei kait valkovuoto voi tulla tollain " lorahduksittain" ?!? Ja pissaa se ei ole, siitä olen ihan sata varma....Pitäis kait soitella huomenissa Naistenklinikalle, jos jatkuu edelleen.....

On muuten vaikeaa suhtautua, kun kuulin juuri yhden läheisen ystävän raskauden olleenkin tuulimuna raskaus....Raskasta heille,olivat jo hetken aikaa lasta alulle yrittäneet! Ja nyt sitten itse, omanapaisesti, hermoilee näitä synnytys yms. asioita!=(

No mutta tänne ei sen kummempaa...Koitetaanhan kaikki pysyä kasassa hetken aikaa, eikös....

Metkaa ajatella,että toisilla on päivämäärä ylhäällä,koska pääsevät nyyttiä noutamaan!=) Ihanata ajatelle,että kohta saa taasen nuuhkuttaa vastasyntyneen päälakea ja sitä ihanaa vauvantuoksua!!!!

Kiiuli 33+5

Eilen iski oikeen perinteinen ahmimiskohtaus, tyyliin olen läski enivei joten mitä väliä. Söin pussin karkkia, pienen suklaalevyn ja pannukakkua monta palaa. Luonnollisesti välillä piti sitten syödä jotain suolaista myös, ettei pääse oikee nälkä yllättämään. Näitä ei ole kyllä ollut montaa koko raskauden aikana, vaikka ei uskois kun peiliin katsoo. Mulla on muuten nyt alkanut naamakin turpoamaan, ja se että kun on vaan kotona niin ei oikeen jaksa laittaa tukkaa tms. Räjähtänyt olo siis kaikin puolin..

Hajamielisyydestä: sitä esiintyy täälläkin, eikä oikeen jaksa seurustella kenenkään kanssa. Toinen ärsyttävä juttu on itkuherkkyys, joka on vaan pahentunut. Kaikki itkettää kovasti. Pelottaa miten selvitään vaavin kanssa, ja miten se vaikuttaa meidän parisuhteeseen. Ja me joudutaan vielä reissaamaan kahden paikkakunnan väliä miehen työkomennuksen takia, sekin ahdistaa että pitää sit asua pienessä vuokrakämpässä osin kun itsellä olis täällä oma ihana ja iso asunto. Mut ei voi mitään.

Tosiaan muutamana päivä oli niitä kipeitä suppareita, eilen ei ollut yhtään. Mutta en tiedä olisko niitä " sukkapuikkotuntemuksia" , kun iltaisin on välillä vihlonut ihan mielettömästi kohtuun, ne vihlonnat tulee vaan makuuasennossa. Tosi kipeitä ovat.

Mulla on kanssa lorahdellut viimeisen viikon jotain eritteitä (yök), mutta mnä luulen kyllä että se on ihan nestemäistä valkovutoa. En ole ainakaan huolestunut siitä ollut. Aamuisin saattaa valua ihan jalkaa pitkin sellainen noro.

Riza 35+6

No niin pitkästä aikaa täällä taas...

Olo on ollut oikein hyvä, juuri alkoi kolmas mammalomaviikko.

Tänään sovittiin sektioaika reilun parin viikon päähän, eli ei mene kauan kun vauva saapuu meille taloon. Vähän jännittää...eikä ihan vähänkään:=)

Muuten on ollut kiva lomailla ja nähdä kavereita. Lisäksi olen yrittänyt järjestellä tavaroita ja sitten tietty pestä ja silittää vauvan vaatteita.

Nyt ei ole enää närästänytkään kun vauva on laskeutunut. Ainoo, että yöllä heräilen monta kertaa pissalle, mutta toisaalta tuohan totuttaa vaan siihen samaan heräilyyn mitä vauvankin kanssa tulee olemaan:=)

Meikäläisen osalta (peräpukamia lukuunottamatta, jotka siis hoidettiin) tämä raskaus on ollut kyllä ihanaa aikaa, eli melkein tunnen haikeutta kun tämä pian loppuu:=) Vaikka tietysti on ihana saada vauva maailmaan.

Tsemppiä muillekin.

t.Katarin ja kuutti 37+0

Hyvää Huomenta!

Katuska: On todellakin ihan samanlaista täällä. Viimeksi kirjoitinkin muistamattomuudesta! Ei vaan ajatus pysy kasassa, se on kai ihan normaalia:)

Olen alkanut karttaan joitain ihmisiä, kun jotenkin vielä korostuu mun typeryys niiden kanssa. Siis ihan muutamaa vaan, en ole linnoittautunut kotiin, tai pelkää ihmisiä..

On vaan todella pitkät piuhat ja ihan omissa ajatuksissa... Tsemppiä:)

Oma napa: Eipä kummempia, paketti pudonnut alemmas, joka tekee liikkumisesta hankalaa. Siis nouseminen, kävely, ym.. Vaappuminen alkanut;)

Supisteluja jonnin verran enemmän, mutta ei kipeitä. Ja niitä " sukkapuikkoja" iltaisin, mutta menee aika nopsaa ohi. Hyvä niin, kun ei ole aika tulla.

Pientä flunssaa meinaa kans tyrkätä, mutta kaikki terveellisyydet kehiin, ettei pamahda pahemmaks.

Mun sairasloma on melko hyvä, melkein joka päivä olen käynyt töissä. Ja just tuli taas puhelu, että voisinko poiketa... No, jos itse käyn hitaalla ja olen kävelevä komposti, niin ei se mun sijainenkaan ihan täysillä jolkota. Sanoinkin, että tää on viimeinen viikko, kun lähden jeesaan sitä. Ei ne hommat niin hankalia ole ja olihan se mun opastuksessa yli kuukauden, ennekun jäin pois. Mutta mun on silti nyt mentävä, kun tekee kokoajan noin päin honkia, sen virheitä ei voi jälkikäteen korjata ja tulee kamalia juttuja... Mun on pakko puhua tänään pomolle!!

Mutta nyt mun on pakko alkaa pukeen, joten oikein hyvää tiistaita kaikille!

Peppi rv 33+2 (ja poppoo joka ei ole kotona)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat