Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Eihän kukaan vielä ehtinyt aloittamaan uutta ketjua...

Kirjoittelen myöhemmin lisää, hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

täysikuu sekä pikkuinen 17+1

Sivut

Kommentit (35)

Sain nukkua todella pitkään kun esikoinen on päiväkodissa ja mies töissä. Itse olen sairaslomalla. En ole kerinnyt pitkään aikaan kirjotteleen, mut olen käynyt lukemasa teidän juttuja. Apen hautajaiset on vietetty ja töissä on ilmapiiri jo niin paha et jäin sairaslomalle. Työkaverit puhuvat seläntakana et pidän raskautta vain TEKOSYYNÄ etten viitsi tehdä töitä. Olen ammatiltani nosturinkuljettaja. Meillä on töissä 5 nosturia ja 1 niistä tärisee ja pomppii tosi pahasti. Siitä nosturista olen kieltäytyny. Kukaan pojiista ei myöskään halua sinne.. Sanovat minulle et hae sairaslomaa jos et voi mennä. Pomo on tähän asti ymmärtäny mut nyt käski siihen nosturiin. Käski hakea sairaslomaa jos ei pysty siihen meneen.. Pakko oli sit hakea.. En jaksa kertoa kaikkea likasia yksityiskohtia mitä olen joutunut kuulemaan, mut niitä paljo ja pahaa tekstiä.. Meidän tehtaalla on monta tuhatta työntekijää. Luulis löytyvän mullekkin sopivaa työtä.. Luottamusmies sai nyt asiat silleen et kun menen loman jälkeen töihin niin saan oman rauhallisen nosturin. Mut eipä olla enään pomon kans väleissä eikä monen työkaverin.. Tää hirvee stressi ja hautajaiset on ollu piinaavaa. Sain tän sairasloman verenpaineen takia. Sekun on muutenki koholla. Pissassa on edelleen hieman proteiinia. Neuvolan täti vaihtui samaan mikä oli esikoista odotellessa. Tosi mukava. Yksi hyvä uutinen. Kylläpä tuli valitettua.

Masu kasvaa hurjaa vauhtia ja pari bodya olen ostanu. En ota pakkausta. Ostan mieluummin itse millaset haluan.

T:Siirikki ja napero 17+3

iitulii72:Mulla on mennyt näköjään ohi et miksi sulla otettiin lapsivesinäyte?

ei oo vielä kätilö soittanut.Tietenki soittaa just kahelta ku vanhemman pojan hammaslääkäri on sillon.

anna_liisa 18+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

iitulii72:Soitin aamulla perinnöllisyyspolille ja se kätilö vastasi puhelimeen jonka oli määrä edellisenä päivänä soittaa.Sanoin et miksi et soittanut mulle vaikka aioit,se änkytti eka jotain et ai pitikö,sanoin et piti.Sit se sano et ylilääkäri ei óllut töissä et se on tänään.No mun olisi pitänyt soittaa iltapäivällä mut se kätilö soitti sit kohta perään ja sanoi et ei se tuukkaan töihin ku vasta huomenna.Eli soitan huomenna sit puol kolme sinne.Kuulemma napaverinäytettä ja lapsivesinäytettä ei voi ottaa ilman ylilääkärin lupaa.Eli tämän takia asia venyy.Kätilö sanoi et ei kannate ollla kauheen hermona vielä ku eihän mikään oo vielä varmaa,mut mitempä oot niin et ei miettisi¨asiaa.

Toivottavasti huomanna sit saan sen ajan varattua.Ne luultavasti ottaa napaverinäytteen.

anna_liisa 19+0

Kiva kuulla että annaliisa sai hyviä uutisia!

KUMMIT- Ollaan itseasiassa jo pyydetty kummiksi mieheni siskoa ;) Tiedän, että on todella aikaista, mutta se oli vaan niin varma juttu että hänestä tulee kummi ja kerrottiinkin lapsestakin hänelle niin että " Onnea tulevalle kummille -jos pysti kiinnostaa" :D Hän ainakin piti yllätyksestä todella paljon!

NIMI-Nimet meillä on ollut jo kummallekin, tytölle ja pojalle, jo melkein niin kauan kun ollaan yhdessä oltu. Eli niiden kanssa ei tule mitään ongelmia, täytyy vain toivoa että nimet sitten sopisi lapsille, kun jotkut on sanonut ettei lapsi ollut yhtään sen näköinen kun minkä nimen olisi halunnut antaa..Mutta tuskinpa noin käy;)

VAKUUTUKSISTA- näihin asioihin ei olla vielä edes perehdytty, ei edes kyllä puhuttukaan..Pitäis ottaa kyllä miehen kanssa puheeksi, mitä hän on meinannut..olen vain niin h-moilasena sitten taas näiden juttujen kanssa, mutta eiköhän maalaisjärellä näistäkin selvitä :D

OmaNapa- Oli pakko soittaa eilen neuvolaa mahakipujen takia ja pääsinkin kuuntelemaan sydänäänet ja hyvinhän ne kuuluikin..oli siinä 140-150 välillä..Verenpaine oli laskenut paljon viime kerrasta ja nyt salmiakki aski onkin tossa vieressä.hassua, kun en ole uskaltanut kokoa raskauden aikana syödä salmiakkia, kun ajattelin sen olevan vain haitaksi, mutta tekee kuulemma tässätapauksessa hyvää välillä muutama syödä.. Maha kivut on ihan outoja, välillä sattuu koko masuun, välillä alamasuun ja melkein kokoajan vihloo vasemalle nivuseen..noh, ei voi muuta kun toivoa että kaikki menee tällä kerta hyvin, ollaanhan jo näin pitkälle päästy..

Masu kasvaa, mutta liikkeitä en ole varma olenko tuntenut..

Suvi ja papu 16+3

Kuinka moni teistä, haluaa saada tietää vauvelin sukupuolen? Meillä täällä ei odottajille tarjota kuin yksi ultra, jossa selviää sikiöiden määrä ja la ja se tehdään 11rv. Mua on alkanut vaivata, että kumpi meille on tulossa. Kolmen peräkkäisen pojan jälkeen toivoisin tyttöä, ja olen jotenkin asennoitunut, että tyttö olisi nyt tulossa. Nyt mieleeni on hiipinyt, että mitäs jos se onkin taas poika. Olisi toisaalta kiva tietää etukäteen, että ehtii tottua ajatukseen, eikä " pety" sitten jos ei toivotumpi tulekaan. Varmasti yhtä rakas lapsi pojastakin tulee...

Jos en yksityiselle lähde asiaa selvittämään, niin parempi varmaan ajatella tästä eteenpäin, että poika tulossa...

Olsku 19+1

Eli siis kirjoitan nyt hyvin pikaisesti ja siksi aikalailla oma napainen kirjoitus tulossa. Anteeksi kovast. Pakko kuitenkin päästä kertomaan..

Meillä oli tänään neuvola ja kaikki oli juuri niin kuin pitääkin. Vaikka olenkin tuntenut liikkeitä jo jonkin aikaa niin silti sitä aina kuvittelee että jos ne vaikka ei sitten olekaan olleet oikeita liikkeitä ja että kaikki ei olekaan hyvin. Onneksi näin ei kuitenkaan ollut. Syke kuului tosi hyvin, pikkuinen oli juuri sopivassa asennossa. =) Ihanaa oli taas kuulla. <3

Nimistä oli puhetta. Mulla on ollut pojalle nimi valmiina jo monta vuotta ja tytöllekin ollaan valmiiksi nimi mietitty. Jotenkin mulla on vain sellanen tunne, että voisin enemmänkin kuvitella itseni pojan äidiksi. En tiedä. Ehkä siksi on tuo nimikin niin voimakkaasti jo mielessä ollut kauan.

Sukupuolesta. Me ollaan mietitty että halutaanko tietää. Ajatus kiehtoisi, mutta ollaan kuitenkin päätetty ettei selvitetä sitä kuin vasta synnytyssalissa sitten. Saadaan silloin ainakin 100 % oikea vastaus. =)

No, mutta.. Nyt mun pitää lopettaa kun sukulaisia tuli kahville ja tuomaan kasoittain mun pikkusiskon (6v.) vanhoja vauvanvaatteita. (pääsen tänään niitäkin sitten hypistelemään, siinä se ilta sit meneekin kun mies on töissä 22 asti)

Nyt sitten vain odotellaan rakenneultraa, johon on n. 2 viikkoa. =)

Suan

18+0 (Ja jälleen uusi viikko lähti käyntiin)

Vakuutuksesta: Kassiopeialla tais olla Tapiolan lapsivakuutus? Onko vakuutus maksanut kaikki yksityisen lääkärikulut, vaiko kuuluuko siihen se omavastuu-osuus maksettavaksi? Pitänee kai mennä pyytämään tarjousta ja keskustelemaan vakuutussedän kanssa..Varasitteko vakuutuksen ennen syntymää vai vasta kun lapsi 2kk? meillä on kotivakuutukset ja muut myös tapiolassa, ja monissa ehdoissa oli että kotivakuutus pitää olla ko.firmassa, ja sitä ei tällä hetkellä ole tarvetta kilpailuttaa..Näkee sen sitten.. =] vakuutusvertailusivustolla jo vierailin, mutta pitää lukea niitä enemmän ajan kanssa.

Kummijuttua: myös mä olen jo " alustavasti" (tai oikeestaan jokasessa keskenkin mennees raskaudessa) kerennyt miettimään kummiasiaa. Vaikea valinta tulee olemaan. Miehen mielipidettä en kyllä vielä ole edes kysynyt. Eräs ex-paras ystäväni olisi ollut varma valinta, mutta välimme ovat olleet poikki jo jokusemman vuoden. Lisäksi me olemme ystäväperheen lapsen kummeja, mutta en jostain syystä halua tätä ystäväpariskuntaa kummeiksi, enkä myöskään halua että " kummit menee ristiin" , siis niin että " me ollaan teidän lapsen kummeja ja te meidän" .. =] Tällä hetkellä omasta mielestäni paras valinta olisi niin, että lapselle tulisi 3 kummia, joista yksi olisi minun sisarukseni, toinen miehen sisarus ja kolmas jomman kumman serkku. Ja kummit siis ilman puolisoitaan. Mutta tässä on vielä siihen pitkä matka...

Tänään olen taas tuntenut liikkeitä, pari päivää meni etten niitä juuri tuntenut. Huomenna on edessä mammajumppa ja keskiviikkona taas sydänäänten kuuntelu neuvolassa. Nyt viikonlopun aikana ja tänään on saanut nauttia taas rennietä ja samarinia.. =/ ja alaselkään vihloo välillä joku kipu niin että tuntuu kuin toinen jalka (tai eilen perunapeltourakan jälkeen molemmat) ois lähteny alta..

Tänään kuulin taas suru-uutisia, eräs tuttavaperheen mies oli kuollut syöpään (meni ihan muutamassa viikossa huonoon kuntoon, n. kuukausi sitten näin hänet viimeksi " terveenä" ). Mutta ei näille voi mitään... =/ elämä on joskus epäreilua.

jonttu rv 18+6 (huomenna uudet viikot jippii.. =])

tervehdys Pohjois-Suomesta. Masussa kova pyörinä, likkeet tuntuu jo usein. Päänsärky vaivailee, ja kankut vetää jumiin, mutta muuten on virtaa vaikka kuinka. Neuvolassa oli torstaina syke 150 huiteilla, lienekö tyttö tai poikasyke? Onko niissä jotain eroa? Viikon päästä rakenneultra.

Moni kyseli vakuutuksista. Meillä on ekalle otettu, mutta nyt ei enään tapiolasta saa, jos ei ole muutkin vakuutukset siellä. Loppujen lopuksi aika vähän on sitä tarvittu. Sellainen paikka kun kuluttajien vakuutustoimisto vertailee kaikkia vakuutuksia. Siellä on hyvin vertailtu mm. kaikki lapsivakuutukset. Kannattaa googlettaa ko. paikkaa ja katsoa muitakin vakuutusvertailuja.

Mukavaa alkanutta viikkoa!

elni ja masukki rv. 18+5

Anna-Liisa: Kivaa kuulla että sait hyviä uutisia...

Viime perjantaina meillä oli lääkärikäynti neuvolassa, kaikki oli kunnossa, sikiön syke pompotti 150! Rakenneultraan ei vielä saatu aikaa, se pitäisi varata itse sitten parin viikon päästä.

Minullakin on taas päätä särkenyt koko viikonlopun. Minulla on normaalistikin melko alhainen verenpaine yleensä ja nyt raskausaikana vielä alhaisempi, joten siitä se kait sitten johtuu tai hormoneista. Kävin tänään taas apteekissa ostamassa Panadolia, vaikka eihän se kovin hyvin tuohon päänsärkyyn auta. Lisäpäänsärkyä aiheuttaa myös tuo meidän 1-vuotias typymme, jolle on alkanut tulla jokin esi-uhmakausi...koko ajan tekee pahojaan ja koittelee rajojaan. Rasittavaa välillä, kun pitäisi vaan jaksaa...

Me otimme esikoiselle Tapiolasta lapsivakuutuksen jo ennen lapsen syntymää ja on kyllä osoittautunut hyväksi. Ensimmäisen vuotensa aikana ehditty käymään jo kolmisen kertaa yksityisellä lääkärillä ja tuo vakuutushan on korvannut ne kaikki käynnit. Suosittelen! Maksaa itsensä takaisin jo muutamalla lääkärikäynnillä/vuosi ja kun itse olen aikoinani kärsinyt korvatulehduskierteestä, niin on suuri todennäköisyys että myös lapseni tulevat korvatulehduksia sairastamaan. Aiotaan siis ottaa tällekin vauvalle tuo lapsivakuutus.

Täällä vatsassa rymistelee vaavi jo kovasti, lääkäri sanoikin että sikiöllä onkin näillä viikoilla niin paljon tilaa liikkua että liikkeitä pitäisi jo alkaa tuntuakin (toissynnyttäjällä). Ihanaa pientä möyrintää varsinkin iltaisin kun makoilen sohvalla. :)

Viikonloppuna kävin ostamassa tulevalle vauvelille pari bodya, oli pakko antaa periksi kiusaukselle vaikka olin päättänyt että mitään en ostaisi ennen kuin on vauva syntynyt. Itselläni on ihan poika-olo, esikoinen kun on tyttö ja tämä raskaus on tuntunut jotenkin erilaiselta. Siksi ostin siis yhden valkoisen ja yhden vaaleanvihreän bodyn, menee sitten kummallekin oli sitten tyttö tai poika. Esikoiselta kun ne vanhat vauvan vaatteet tosiaan on kaikki vaaleanpunaisia!

Me ollaan lähdössä parin viikon päästä etelään lomalle viikoksi!! Jännittää vain vähän etukäteen miten tuon esikoisen kanssa pärjätään lentokoneessa...oma masuni kun alkaa olla jo sen verran suuri ja istumapaikat ahtaita, taitaa mies joutua pitämään tyttöä koko matkan sylissä.

Ei muuta kuin mukavaa viikkoa kaikille ja tsemppiä tulosten kanssa odottelijoille!

T:Kassiopeia rv 15

Viimeinen ilta yksin kotona... Kohta on joka huoneen ikkunat pesty ja verhot vaihdettu, seuraavaksi varmaan tälle iltaa vaihdetaan vähän mattoja lattiaan ja pannaan taulua seinään... Mä en ikinä olis arvannu, et lapsestaan erossa oleminen on NÄIN vaikeaa... ;( Mä en voi olla yhtään paikallani. Esikon vaatteita laitoin kuivumaan, ni parkuhan se tuli... *vuoh* No onneksi närästystä ja iskiasta lukuunottamatta olo on aikas hyvä, liikkeet tuntuu välillä vaikkei lepäiliskään, eikä seuraavaan neuvolaankaa ole enää ko viikko...

Iituli: se oli mun sisko kun synnytti vapunpäivänä... Vauva on nyt jo 2200gja 43cm mut juurikin tänään oli ol meinannu, et joudutaan varautumaan siihen, et menee tulevan vuoden puolelle enneko voidaan luultavasti kotiuttaa... :( Se tulehdus, jonka takia silloin purin sydäntäni koko vauvasta täällä vei vointia niin roimasti taaksepäin, et kaikki on sen jälkeen käytännössä alettu alusta uudelleen... Mut onneksi OYS hoitaa keskoset hyvin ja tehokkaasti!!!

Työssään kamppaileville viljalti voimia! Toivottavasti asiat lutviutuu, ettei sillä kuitenkaan tarvi päätään vaivata vaan saatte keskittyä nauttimaan elämästä sisällänne!

Nyt pitää lähtä jatkaan touhuja, et ehtii vielä nukkuaki ennen aamuvuoroa...

Mukavaa viikon jatkoa, Helmet!

Luuk@ 17+3

Hei alkuun Anna_liisalle onnittelut positiivisista neuvolauutisista, toivottavasti ne hieman helpottaisivat pinaavaa odottamista...

Täällä ollaan paljon puhuttu kestoilusta, joka minunkin mielestäni voisi olla tosi kympin arvoinen juttu. Koska kuitenkin " tosiasioiden tunnustaminen on viisuden alku" (Paasikivi on tainnut sanoa niin...), ei meidän " familyssa" se käytännössä taitaisi onnistua. Tai voisi onnistua, mikäli hoitaisin vaippahuollon täysin yksin, sillä mies ei asiasta ole kovinkaan innostunut... ja minä taas en ole innostunut hoitamaan asiaa " solona" ... :)

Vakuutus on meillä ollut kyllä tarkoitus hankkia, mutta kyllä tuntuu vaikealta vertailla niitä keskenään. Olskun ka Kasssiopeian kaltaisten " konkareiden" kokemukset vakuutuksista ja lasten sairauksista ovatkin tällaiselle esikkoa odottavalle todella arvokkaita asioita! Eli lisää niitä, kiito! :)

Mantelipullan ja Täysikuun tavoin, olisin kovin kiinnostunut tietämään vauvan sukupuolen etukäteen. Itse olen ajatellut mennä 4D -ultraan ja mikäli joku tietää optimaalin ajan siihen, niin myös minä olisin tiedosta kiitollinen. :)

Pöhötti 18 + 6

Tänään pitää vähän kiirettä töiden puolesta, ajattelin silti ehtiä tekemään kalakeiton jossain välissä.

VAKUUTUKSET: meillä ei ole lapsilla kuin tapaturmavakuutukset noilla parilla isommalla. Ei olla tarvittu muuta, kun lapsia ei ole käytetty edes lääkäreillä. Ollaan siis selvitty vähemmän vakavilla jutuilla.

KUMMIT: joo kai niitäkin tarttisi jo vähän miettiä... Jos tulee poika, tiedetään ketä pyydetään, tytön kanssa onkin vähän hankalampi juttu.

NIMI: me löydettiin eilen nimi tytölle :) Pojalle ei tälläkään kertaa etsitä, sillä edelleen toivomme tyttöä ja jos syntyykin poika, niin mietitään vasta sitten ;)

Laitan tähän vielä uudestaan viime viikon pinon pohjalle kirjoittamani jutun kestovaipoista. Se on pätkä tekstistä, joka on netissä parissakin paikassa. Ja tosiaan, yksikin kestovaippa päivässä säästää sen 365 kertistä vuodessa ja sekin on paljon.

Mistä kestovaippa muodostuu?

Kestovaippa muodostuu (kuivaliinasta+)imuosasta+kuoresta.

Kuivaliina voi olla joko irrallinen liina tai se voi olla valmiiksi vaipassa kiinni (esim. taskuvaippa). Kuivaliina voi olla esim. fleeceä tai kuivaliinaneulosta. Sen tarkoitus on siirtää vaippaan tuleva pissa nopeasti läpi imuosaan, mutta pysyä itse kuivana.

Imuosa on joko irrallinen lisäimu tai se on ommeltu kiinni vaipan sisälle. Joissain vaipoissa voi olla kumpaakin mallia. Imuosa voi olla esim. flanellia, froteeta, hamppua, bambua tai harso. Se voi olla esim. taiteltava malli, muotoonommeltu tai vaippaan kiinnitettävä mallia. Imuosan tarkoitus on imeä ja varastoida vaippaan tuleva pissa. Varsinaisen imuosan lisäksi myös sisävaipat imevät kosteutta.

Vaippakuori on vaipan päälliosa, jonka tarkoitus on suojata vaatteita kastumiselta ja pitää vaipan sisältö vaipassa eli toimia kosteussulkuna. Kuori voi olla esim. villahousut (hahtuva-, merinolanka) tai PUL-kuori (polyuretaanilaminoitua kangasta). Vaippakuorta ei välttämättä tarvitse pestä joka käytön jälkeen, pissaiselle kuorelle riittää useimmiten pelkkä tuuletus. Villahousut ovat antibakteeriset, erittäin hengittävät ja aina kuivan tuntuiset.

Seuraava lista on tehty mahdollisimman yksinkertaiseksi:

¿ Harso+vaippakuori. Tämä on kaikkein edullisin kestovaippamalli. Harsoja on mukana äitiyspakkauksessa ja kestovaippakäyttöön tarkoitettuja harsoja saa lisää kestovaippoihin perehtyneistä liikkeistä ja netistä. Harso toimii tässä sekä sisävaippana että imuosana, mutta se voi tarvita kuivaliinan lähimmäksi vauvan ihoa, koska märkä harso ei välttämättä tunnu vauvasta mukavalta ja voi aiheuttaa punoitusta.

¿ Sisävaippa+vaippakuori. Sisävaipassa voi olla joko irroitettavia imuosia tai niiden lisäksi myös vaipan sisään ommeltu imuosa. Tämä vaippa tarvitsee kosteussulukseen kuoren.

¿ Taskuvaippa eli täyttövaippa. Tätä vaippaa on kahdenlaisia: sisätäyttövaippa ja kosteussulullinen taskuvaippa. Sisätäyttövaipassa on kahden kangaskerroksen välissä tasku, johon imuosa voidaan laittaa. Vaippa tarvitsee kuoren päälleen, koska siinä ei ole kosteussulkua. Kosteussulullinen taskuvaippa puolestaan muodostuu kuivaliinakankaasta ja kosteussulkukankaasta (yleisimmin PUL-kangas), jotka on ommeltu niin, että niiden väliin jää tasku imuosille. Kiinnitys yleisimmin joko tarrat tai nepit. Tämä vaippa ei tarvitse kuorta, vaan kosteussulku on jo vaipassa mukana.

¿ AIO. All-in-one-vaippa. Nimensä mukaisesti tässä vaipassa on kaikki, sekä sisävaippa että kuori. Yleensä kallein vaippamalli.

Elni taisi kirjoitella kuluttajien vakuutustoimistosta, linkki sinne:

http://www.vakuutusneuvonta.fi/vertailut.html

Tuossa on ne vertailut. Muutakin vakuutuksiin liittyviä juttuja sieltä toki löytää.

Palaan taas kestoiluun (rakkaasta aiheesta on mukava jutella!), että osakestoilukin kannattaa! Yksi kestovaippa päivässä säästää kuitenkin 365 kertakäyttöistä vuodessa. Ja yksi vaippa päivässä menee muun pyykin mukana, ei tarvitse odottaa koneellista vaippapyykkiä.

Töissä ei vieläkään pomo huomannut, tai ei ainakaan sanonut. Kaksi kertaa kyllä vilkaisi mahan suuntaan oudosti.. Ajattelin, että odotan seuraavaan neuvolaan, joka on muistaakseni ensi tai sitä seuraavalla viikolla. No kuitenkin, kaksi viikkoa ja sitten voisin kertoa.

Mietin jo tämän kakkosen mahdollisia kummejakin! Hieman ehkä olen etuajassa?? Mutta keksin jo sopivan pariskunnan. Jostain syystä haluan mielummin pariskunnan kuin kaksi " erillistä" . En tiedä miksi näin, toisaalta omien kummien luona sain olla kuin kotonani, niin en tiedä olisiko samanlaista jos esimerkiksi vain pariskunnasta toinen olisi lapsen kummi (esimerkiksi kummiksi tulemisen jälkeen siis löytänyt puolison), olisiko olo niin kotoisa? Olenko outo, mitä muut ovat mieltä? Toisaalta esimerkiksi meillä mulla on oma kummityttö ja miehellä on tahollaan kaksi kummipoikaa.. Mutta en tosiaan esimerkiksi hänen kummipoikiensa kanssa niin ole tekemisissä..

Mrs.Marple rv 15+5

Kyllä tää elämä potkii taas päähän. 6 viikkoa odotettu neuvolaa ja kun

vihdoin se päivä koittaa, neuvolan täti on sairaana eikä meille edes

viitsitä ilmoittaa.

Mä heräsin jo kolmelta, kun huoli pienestä on niin kova (stressaan

muutenkin aina kaikkia lääkärikäyntejä keskenmenon jälkeen). Kysyin

sitten siellä terveyskeskuksessa, josko voitaisiin edes kuunnella

sydänäänet mielenrauhan takia, niin sanoivat vaan, et ei oo mitään

syytä, kun mulla ei ole vuotoja tai mitään. Pitää kuulemma varata aika

sitä varten." Ei tänne ihan vaan sisäänkävelemällä pääse" . Et silleen.

Saatiin sitten uusi aika sairaana olevalle terveydenhoitajalle

torstaiksi. Aika on kuitenkin siihen aikaan päivästä, et Mies ei pääse

mun mukaan ja kaiken lisäksi mulla on siitä vajaa puoli tuntia aikaa

ehtiä arvioivaan ajoon (suoritan autokoulun kakkosvaiheen pois alta).

Mitä jos saankin huonoja uutisia?

En tiedä. Itkettää ja kiukuttaa...eikä varmaan vähiten Miestä, joka

joutui viemään auton huoltoon myöhässä neuvolan takia eikä tiedä koska

saa sen sieltä...ja joutuu vielä polkemaan yli 30 kilsaa töihin

fillarilla ja varmasti myöhästyy työpalaverista...ja kaiken ton tekee,

et pääsis mun kanssa neuvolaan...ja silti joudun meneen yksin.

Kaiken lisäksi kävin eilen työpaikkalääkärillä poskiontelontulehduksen

takia. Se määräsi viikoksi sairauslomalle eikä mitään lääkettä. Ei

kuulemma uskalla antaa. Mun lantiokivuille ja

fysioterapialähetepyynnöille vaan nauroi, et koetas nyt tsempata,

joudut kuitenkin olemaan töissä vielä vuoden loppuun asti. Et sitä

lähetettä voidaan tarvita sitten. Sanoin, et multa on taas SI-nivel

pois paikoiltaan ja et fyssari vois painaa sen paikoilleen ja kipu

helpottais, niin se vaan sanoi, et jos se tolleen on pois paikoiltaan

mennyt, niin tuskin pysyiskään enää. Et sieltäkin vaan satoi paskaa

niskaan. Nyt siis kaksi viikkoa poissa töistö (ensi viikko lomaa) ja

mun mielestäni ihan turhaan. Mä en edes halunnut saikkua vaan vaan

antibioottikuurin.

Sorry purkaus, mutta kun vaan ketuttaa, miten meitä palvellaan

verorahoilla.

Nonna ja Nallekarkki rv 16+6 (huomenna poksuu taas toivottavasti)

Vakuutus otetaan, jos tää raskaus vaan jatkuu normaalisti. Täytyykin selvittää, millon se on viimeistään otettava, jos haluaa sen ennen vauvan syntymää. Minulla molemmat lapset ovat hirmuisesti kärsineet korvatulehduksista, on putkitettu, risoja leikattu ja atooppista ihottumaa vauvana ollut. Kaikki lääkkeet ja kulut on hyvin ajallaan maksettu vakuutusyhtiöstä. Onneksi ei ole ollut vakavempia sairauksia, sillä niissä omalle kontolle jää ainakinlääkemaksut ja keskussairaalamaksut, jos ei vakuutusta ole. Itse kyllä suosittelen ainakin ensimmäisisksi vuosiksi vakuutusta, senhän voi aina lopettaa. Mahtavaahan olis, jos ei tarvis ollenkaan lääkärissä rampata.

Muutaman kerran oon joutunut terveyskeskukses käymään korvatulehduksen kanssa ja aina täällä joutunu kauheesti selitteleen miksi mitäs päästä, eikö lapsi voisi tulla vasta huomenna... ihan hyvää hoitoa kylläkin paikan päällä olen saanut, kun lääkäriin ollaan päästy. Tää riippuu niin kunnasta ja resursseista.

Anna-liisa: mulle sanottiin, et tuloksen tulo kestää noin kaksi viikkoa, mut jos sitä joudutaan lisää viljeleen, niin sit kolme viikkoa. jännittää tosi paljon. Mulla aika matelee toden teolla. Onneksi oltiin viikoloppu mökillä, tein polttopuita ja siivoilin paikkoja,sain kolme päivää aikaa eteenpäin. Mulla ei muuten supistellu näytteen jälkeen. Vaiks kaks raskautta takana, niin en edes tiedä mitä supistelu on ?! Onkohan se napaverinäyte semmonen, mistä puhutaan nimellä pikatesti?Toivottavasti pääset jo huomenna lisätutkimuksiin, ihmettelen suuresti,miksi sitä ei otettu jo viime perjantaina?!Tää epätietoisuus on kyllä hirveätä!!Mulla ajatukset pyörii 95% tän asian ympärillä. Tsemppiä huomiseen!

Anteeksi kaikille, kun tulee tämmöstä, ei niin iloista asiaa, kun tänne kirjoittelen. Enpä ois uskonu, kun tänne listauduin, että en joudun tämmösten asioiden eteen. Olis ollu ihana keskustella hankinnoista ym.Mut nyt kaikki vielä pyörii tän raskaan alun ja pelon ympärillä, mut jospa pian pääsis nauttiin samoista asioista kuin te muut. Mä en vielä uskalla yhtään nauttia tästä raskaudesta.

Olin tänään neuvolassa ja veriarvo alhaalla, tai oli tullut tulos alkuraskauden verikokeista. Mitähän ne nyt on? raudan sit alotan. Niin kiire oli neuvolatädillä, et ei edes veriarvojen pikatestiä ehtinyt ottaa. Vauvan sydänäänet ei millään meinannut kuulua. Sanoin kyllä, että kuollut sikiö alhaalla ja tää toinen navan korkeudella, mut se vaan yritti alhaalta saada ääniä. No, onneksi lopulta saatiin kuulumaan sydänäänet. Olin toivonut, et pääsisin parin viikon päästä kuunteleen sydänääniä, ja tarkistuttaan ton veriarvon, ja verenpaineen, mut neuvolatäti laittoi seuraavan kerran viiden viikon päähän. En sit kehdannu pyytää välikäyntiä. Alkaspa pian tuntea vauvan liikkeet, niin ei tarvis pelätä eletäänkö masussa vielä.Oli kyllä muutenkin tympeä käynti. Edellisellä kerralla mul oli sijanen ja se oli niin ihanan empaattinen ja lämmin. edellisissä raskauksissa mulla oli eri täti. Aina otti kaikki kokeet, jutteli niitä näitä ja kävin 2-3 viikon välein jo alusta asti!!Se oli ihanaa!!

iitulii72 16+5

tympeää kun ei haista eikä maista juuri mitään. Töissä pitää vaan yrittää olla kun ei kerran kuume nouse. Mä olen muuten myös penisilliinille allerginen ja raskausaikoina olen sitten saanut aina kefexin-kuurin. (mm. pissatulehdukseen ja nielutulehdukseen)

NIMI: kokemuksesta viisastuneena en mieti nimiä ennen kuin lapsi on syntynyt. Ekalle oli nimittäin jo kaikki nimet valmiina, mutta kun syntyi niin nimi ei sopinut naamaan ollenkaan.

Kurjaa kun jollakin (anteeksi en muista nimeä) oli töissä vaikeaa. Raskausaikana sitä on muutenkin herkkä tollasille jutuille. Ota ihmeessä luottamusmieheen yhteyttä, pakkohan niitten on järjestää sulle muuta työtä. Itse en myöskään aio palata enää äippäloman jälkeen nykyiseen työpaikkaani. Olen sitä kurkkuani myöten täynnä. Onhan mulla onneksi 3 vuotta aikaa etsiä toinen työpaikka. Eiköhän sairaanhoitajalle töitä löydy.

Onpa synkkä ilma ulkona... ja niin pimeää heti, kun aurinko ei paista!

Jonttu82: Kiva, että neuvola sujui periaatteessa hyvin. Omasta kokemuksesta (myös mulla siis on ollut noita keskenmenoja) voin sanoa, että liikkeiden tunteminen rauhoittaa kyllä melko lailla. Ainakin huolestumiset ovat " lyhyempiaikaisia" , kun mieli rauhoittuu kunnon " monotuksen" tuntemisen jälkeen. :) Itse olen ollut siinä mielessä onnekas, että olen tuntenut liikkeet jo pari viikkoa. Tosin vasta viimeisen viikon ajan olen uskaltanut " tunnistaa" ne liikkeiksi... Toissa päivänä jo mieskin hennosti tunsi liikkeet vatsan läpi!

Siirikki: Tsemppiä työpaikalle! Kurjaa tuollainen, kun muutenkin on herkässä tilassa (kuten myös Mauii jo taisi todeta, tsemppiä muuten hänelle, Poreannelle ja Nonnalle sairauden kanssa!). Itse olen huomannut mm. ärsyyntyväni tällä hetkellä töissä todella helposti. Välillä on " ärräpäät" lennelleet, kun olen ollut taas milloin mistäkin asiasta kiukustunut. Ja mulla ei käytännössä ole ollut edes mitään kunnon kurjuutta, kuten sulla!

anna_liisa: Kyllä teiltä nyt kärsivällisyyttä vaaditaan! Mielestäni on kyllä todella huonoa käytöstä jättää soittamatta sovittuna päivänä! Kyllä ilmoittaa pitäisi, vaikka ei mitään asiaa olisi, jos kerran niin on sovittu.

Kummeista: Itse olen ehdottomasti ei-pariskuntien kannalla. Olen kertaalleen eronnut ja niinhän siinä kävi, että en ole eron jälkeen ollut missään yhteydessä siihen kummilapseen, joka on exän parhaan lapsuuden kaverin lapsi, eikä exäni myöskään ole ollut yhteydessä siihen kummilapseen, joka on minun parhaan lapsuuden kaverini lapsi... Ja tämähän on käsitykseni mukaan melko normaalia, joskaan ei toivottavaa. Itse ainakin koen lähinnä " tunkeiluna" yhteydenpidon kummilapseen, jonka kummina olin joka tapauksessa vain, koska olin exäni kanssa silloin... Eli vetäydyin kuviosta pois kohteliaisuudesta ja niin luulen exänikin tehneen.

Nimistä: Itse olen pyöritellyt mielessäni muutama nimeä, mutta mitään ei ole vielä päätetty. Tosin olen sanonut " reteesti" miehelleni, että hän saa päättää lapsen sukunimen (olen pitänyt oman nimeni naimisiin mennessä) ja minä päätän etunimen... :) No yhdessähän asia päätetään, mitä nyt vain olen uhonnut... ;) Mies oli muuten aivan kauhuissaan, kun kerroin hänelle, että Suomen lain mukaan viime kädessä äiti aina päättää lapsen sukunimen, mikäli vanhemmilla on eri sukunimet (myös naimisissa olevat) ja mikäli mitään ei ilmoiteta tulee lapselle automaattisesti äitinsä sukunimi. Meillä lapsi saa siis isänsä sukunimen. Olen siinä mielessä hieman vanhanaikainen, että meielstäni se on jossain määrin myös lapsen oikeus... Mutta jokainen pari päättää tietysti suku- ja etunimistä miten parhaaksi katsovat!

Tietääkö muuten kukaan Helsingin seudulla hyviä mammajumppia? Iitulin hehkutus jumpista nimittäin innosti, mutta en ole itse löytänyt mitään hyviä jumppia.

Rakenneultra olisi ensi viikon maanantainta... jännittää...

Pöhötti 19+1

Voihan p*ska.

Sitten vain luonnonantibiootit käyttöön. Eli valkosipulia joka ruokaan, juotavaksi mustikkamehuja ja paljon appelsiineja välipaloiksi!

Pikaista paranemista!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat