Vierailija

antaa lapselleen harvinaisen nimen? Itselläni on harvinainen nimi, ja siitä lapsena paljon kärsineenä olen antanut lapsilleni ihan tavalliset kivat nimet.

Kommentit (8)

Kouluaikana ei osunut kaimoja vastaan, mutta nyt niitä on tullut. Siskolla on uniikkinimi.

Olen aina tykännyt nimestäni ja lapselleni halusin myös harvinaisen nimen.

Tulevalle lapsellemme on nyt nimi mietinnässä ja poissuljettuja ovat automaattisesti kaikki emmat, sarat, oliviat, ainot ja emiliat ym. suosikkinimet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Samaa haluan omille lapsilleni. Ei siis mitään top 10 nimeä. Toisen lapsen nimi on kyllä top 30 listalla syntymävuonnaan. Toinenkin on ihan tavallinen nimi, mutta niitä on annettu viime vuosina alle 10 vuodessa. Ei siis mitään erikoisia nimiä, muttei turhan yleisiäkään.

Mulla ei ole kuin kaksi kaimaa Suomessa enkä ole koskaan kärsinyt nimestäni. Päinvastoin, uudet ihmiset ovat usein hetken kehuskelleet nimeäni ja jotkut ovat jotenkin paheksuneeseen sävyyn kyselleet " miksi sulla on nimi tuollainen?!" . Ne hetket aina huvittaa ja nämä paheksujat tai negatiiviseen sävyyn ihmettelijät ovat aina hieman " juntteja" . (sori, mutta näin se mun kokemuksella on ollut. ;) )

Omilla lapsillani on sellaiset suomalaiset nimet joita ei ihan heti tule vastaan. Kai se on jäänyt omista kokemuksistani takaraivoon, että on ihan kiva kun on hieman yksilöllisempi nimi.

Nyt nimi on hyvinkin suosittu ja se harmittaa. Lapsena en nimestäni pitänyt mutta nyt aikuisena olen tyytyväinen että olen edes ikäluokassani " harvinaisuus" lapsilleni annoin harvinaiset nimet, molempia noin 15kpl suomessa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat