Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Arki sujuu nyt melko mukavasti kotona, rutiinit rullaa ja lapset ok. Olen itse kyllästynyt tähän kotielämään vähitellen. Minulla on omia harrastuksia, mammakavereita ei tällä hetkellä enää kotona ole, mutta suht hyvin olen tänne saakka viihtynyt. Nyt tympii. Haluaisin palata töihin, mutta tällä paikkakunnalla ei mieleistä työtä ole. Alalla on hyvä työllisyys yleisesti ottaen ja mahdollisuus vakituiseen työhönkin olisi, mutta ei työssä jossa viihtyisin. Syksyllä pääsin opiskelemaan lisää omaa alaani liittyviä juttuja, mutta sitten alkoi harmittamaan ja peruin koko jutun. Nyt mietin palatako epämiellyttävään työhön joksikin aikaa rahan vuoksi, kotonakaan en enää kovin kauaa voi olla sillä mieheni opiskelee. Raha on todella tiukalla, tänne saakka pärjätty kuitenkin omillamme ilman mitään sossun tukia. Lisäksi minulla olisi vuorotyö, mieheni ei pidä siitä ollenkaan että joutuu olemaan muksujen kans keskenään viikonloput saati illat, että yöt. Osa-aika työ viikonloppuisin olisi eräs vaihtoehto. Toinen olisi muuttaa toiselle paikkakunnalle mieluisan työn perässä. Tähän saakka olen ajatellut, että muutamme vasta kun mies valmistuu parin vuoden päästä, ettei hänen tarvitsisi koulujaan muutella. Olisiko jollain fiksuja ajatuksia aiheeseen liittyen? Muutto tuppukylästä pk-seudulle olisi aika iso ratkaisu, mutta ei välttämättä huono vaihtoehto. Täällä tosin verkosto, joka auttaa silloin kun pystyy, ei kovin usein. Lapset alle kouluikäisiä ja mies opiskelee yliopistossa. Välillä mielin itsekin opiskelemaan, mutta se taas on rahallisesti tässä vaiheessa aika mahdotonta. Kiitos kun jaksoit lukea tätä jahkailua! Hyppy tuntemattomaan on aina pelottavaa, vaikka muutos tuo monesti tullessaan myös positiivisia asioita!

Kommentit (1)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat