Seuraa 

Uusi viikkopino ja uudet kujeet...

Sivut

Kommentit (74)

Uusi toukotuhisija liittyy joukkoonne :) RV 6+3 meneillään ja laskettu aika on 7.5.

Esikoisen odotukseen verrattuna oireita ei ole lainkaan, pientä kipuilua ja vilutusta vain. Viime kerralla samaan aikaan olin niin väsynyt että nukahdin miltei missä vain.

Ensimmäinen neuvolakäynti jännittää, jo siksikin että onko kaikki kunnossa. Pitäisi olla enemmän oireita niin olisin varmempi asiasta :) Toisekseen ensimmäisen odotuksen aikana sain käydä ison kaupungin mitä ihanimmassa neuvolassa ja nyt jo ensimmäinen puhelinsoitto pikkukylän neuvolaan oli karsea: " No en nyt tiedä saanko mahdutettua sinua tänne mihinkään" :O

Katsellaan ja toivotaan parasta.

Onnea ja hyvää odotusta kaikille toukokuulaisille :)

pt

RV 6+3

...toivottavasti tuo verinenvuoto lakkaa ja kaikki on hyvin siinä perjantain ultrassa, kovasti peukkuja täällä pidetään!!! Varmasti tuollainen yhtäkkinen veren näkeminen pysäyttää ja pelottaa. Itsekin tulee tarkistettua vielä jokaisella vessareissulla tuliko paperiin mahd. jotain vuotoa.

Kiitokset synttärionnitteluista pikkupapu ja amyn samanikäistä pienokaista onnittelen tässä nyt sitten samalla : )

Uusille plussanneille tuhannesti ONNEA!!!! Maria7 olitkin tuttu nicki jo tuolta vauvakuume-pinosta, kiva että ultrassa näkyi jo pienen ihmeen sydämen lyönnit, onnittelut siitä = )

Nyt on pakko mennä vähäksi aikaa pitkäkseen, kun tyttökin on vielä päikkäreillä... Hyvää tiistain jatkoa kaikille ja niitä tarrasukkia matkaan!!!

T.Tupajumi rv 6+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minä luulen, että toukokuiset saavat sen tällä hetkellä jaossa olevan pakkauksen. Kelan paperit kun kuitenkin laitetaan sen verran ajoissa liikkeelle ja jakavat aina vanhat pois ennen uusia, jonain vuonna vielä toukokuusakin jaettiin edellistä pakkausta.

Mekään ei vielä olla päätetty otetaanko pakkausta vai ei, toisaalta se on musta ihana juttu ja uusia vaatteita tarvitaan kun nuo tämän hetkiset on lähes kaikki olleet jo neljällä lapsella. Mutta toisaalta, noita vaatteita kuitenkin on paljon ja uusiakin tulee ostettua. Täkkejö ja makuupussejakin meillä on jo monet. Ja ist kun kaukalo ja vaunut pitäis ostaa, niin niihin menis sitten se 140¿ mutta tuo summa on niin mielettömän pieni... en tiedä, onneksi on aikaa miettiä ja tehdä päätös :D

Tänä aamuna oksensin ja huono olo vaihtelee pitkin päivää tosi huonosta vähän parempaan ja välillä ei ollenkaan. Viluttaa sekä olen todella todella väsynyt. Mutta jeeee oireita on ja kait tuolla elämä kasvaa sisälläni, ihanaa!!

Ihanaa viikkoa Toukotuhisijoille ja Onnea uusille plussaajille!

nitton 6+3

Pääsenkö mukaan joukkoonne??

Täällä on vajaa vuoden ikäisen pojan äiti, joka teki viime viikolla positiivisen raskaustestin. 16.5 on luultavasti ensimmäisen neuvolan jälkeen laskettu aika. Pojalla on neuvola ensi kuun alussa, joten siellä sitten asia puheeksi ja itsellekin aika :)

Oireita ei ole pahemmin.. Onkohan muita joilla pieni ikäero edelliseen? Kiinnostaisi kuulla mietteita jaksamisesta ym. :)

Jarrusukkia kaikille!

Moi,

en ole vielä laittanut tietojani tuonne toukotuhisijoiden esittelyyn, mutta lueskellut kyllä näitä juttuja. Odotan toista lasta (esikoinen 2v), nyt on menossa rv7+1, eli laskettu aika 3.5. Kivaa on lukea toisten samassa tahdissa odottavien kuulumisia!

Kävin torstaina alkuraskauden ultrassa ja sydämensyke näkyi. Kyllä tuntui ihanalta ja paljon todemmalta! Olen tosi väsynyt, sellaista vellovaa pahoinvointiakin on, mutta en ole oksentanut.

Mä varasin hetki sitten varhaisultraan ajan :) Toivottavasti sinne saakka päästään ja kaikki olisi ultrassakin hyvin. Mulla olisi viikkoja sitten 7+6 menkoista laskien, mutta voi olla hiukan enempikin, kun tärppikierrossa ovulaatio oli aikaisin. Jänskättää tosi paljon enkä malttaisi odottaa, että kuukausi menisi eteenpäin.

Millä viikoilla te muut menette varhaisultraan?

Ja mitkä ovat viikkorajat np-ultrassa? Olemme viikoilla 11-13 matkoilla, niin mietityttää, että tehdäänköhän se ultra mulle ennen vai jälkeen matkan.

Äitiyspakkausta en meinaa ottaa. Otin esikoisesta vuonna 2005 ja ei tullut vaatteita käytettyä, ainoastaan yhtä bodya! Ja makuupussi ja muut tarvikkeet ovat hyvässä tallessa niin minusta tuo 140,- on oikein kiva raha. Saan ostaa vaikkapa kantoliinan ja vaatteita vauvalle. Meillä esikoinen on tyttö ja hyvin tyttömäisiä ovat vaatteetkin, että jos poika on tulossa, niin lähes kaikki vaatteet on ostettava hänelle. Onneksi mun äiti ostelee silloin tällöin lapsenlapsilleen vaatteita ja lahjaksi niitä tulee aivan varmasti. Ja minä olen aikamoinen lastenvaatefriikki, tykkään ostella niitä :)

Rattaita ei tarvitse ostaa, eikä oikeastaan turvakaukaloakaan, ellei välttämättä halua. Onneksi ne ei niiiin kalliita ole, kun rattaat ovat :/

Mä voisin halutakin ottaa sukupuolesta selvää, mutta mies on tiukasti sitä mieltä, ettei tässäkään raskaudessa tehdä niin. Saas nähdä kuinka käy loppupeleissä. Mutta luulen, että jännäämme loppuun saakka.

Oireita ei ole paljoa, hiukan ruokahaluttomuutta. Ja vatsassa välillä tuntuu jotain. Esikoisesta vatsatuntemukset oli oikein selviä jo ennen testiä, siksi nyt hiukan pelottaakin, että onhan kaikki hyvin.

On tämä niin ihanaa aikaa, sitä jo malttamattomana odottaa ultria, masun kasvua ja hentoja ihania liikkeitä :) Ui ui, ja sitten sitä miten ihanaa on saada kevätvauva, on niin helppo pukea vauva ja voi imettää kesän rannalla :)

T. Iloisella mielellä oleva Nelliina

Mukavasti ollaan saatu uusiakin odottajia mukaan ja ihana kuulla että kaikilla on mennyt kuitenkin hyvin toistaiseksi. Kävin kans lukemassa huhtikuisten pinoa ja havaitsin saman minkä Pikkupapukin että siellä on aika monella mennyt kesken...Jotenkin sitä nyt kakkosen kohdalla panikoi ihan eritavalla kuin ekan kanssa, oon miettiny sitä varhaisultraankin menemistä mutta toistaiseksi oon saanu maltettua mieleni ja odottelen parin viikon päästä olevaa neuvolaa.

Mutta ihana lukea teidän kuulumisia jotka olette jo ultrassa käyneet ja joillakin neuvola-aikakin on pian, kovin vaihtelee tuo aika jolloin mennään ensi kerran.

Väsymystä täälläkin koko ajan ja pientä heikotustakin havaittavissa mutta tää muu lauma pitää kyllä liikkeellä sen verran ettei noita ikäviä asioita juurikaan ehdi ajattelemaan.

Mutta huomenna alkaa uusi viikko ja uudet kujeet!

CalZal rv7+1

uusi immeinen täällä ja raskaus melkosen alussa (niinku muillakin), 5+2. Oireet on mahtavat, pahoinvointia ja kuvotusta ja rinnat SUPERarat. Esikoisesta ei neljä vuotta ollut oikeestaan mitään.Sillon en edes tajunnut (kuukautiskierto täysin metsässä) olevani raskaana ku vasta jotain lähemmäs 8 viikolla... No, tätä vauvaa on odoteltu puolisentoista vuotta joten hetihän mä testasin ku vihdoinkin normalisoitunut kiertoni osoitti päivänkin myöhästymistä.

Oon menossa tänään yövuoroon, joten lapsen kanssa on ihan vapaapäivä. Ajateltiin mennä leikkipuistoon missä melko harvoin käydään. Asutaan omakotitalossa ja omassa pihassa on kaikenmaailman härveleitä ja keinuja ja usein naapureiden lapset käy meillä, joten ei oo kovin usein tullut käytyä leikkipuistossa. Mutta on se aina suuren suuri ilo kun sinne leikkipuistoon mennään.

Mä kyllä en tuota äitiyspakkausta ota ku kaikki edellisen (se lila talvihaalari vajaa 4v.sitten) pakkauksen vaatteet ja tavarat on tallelle ja ostanpa sit jotain kivaa uutta sille pienokaiselle sillä pienellä summalla minkä saan pakkauksen sijasta. Esikoinen on tosiaan 3,5-vuotias ja tempperamenttinen nuori neiti. Tytön vaatteita löytyy rutkasti kotoa ja jos nyt ääneen voi sanoa niin olishan se ihan kiva jos toinen tyttö tulis ;-) Sitä nyt on turha sanoa, et pääasia et on terve koska sehän nyt on itsestäänselvyys!

Mukavaa sateista harmaata päivää täältä Vantaalta!

oon menossa varhaisultraan. Joidenkin mielestä varmasti liian aikaisin mut Se on sitten 6+1 eli kohta! haluan vain tietää että siellä on oikeasti jotain eikä vain tyhjää..Sitä pelkään eniten..

Mieleni on tehnyt huutaa ilosta ja kertoa kaikille ja koko maailmalle että oon raskaana , mut en oo vielä uskaltanu ennen tota torstaita... muutamalle oon tietty jo kertonu mut en kovinkaan monelle.

Väsymys painaa ja kesken työpäivänkin tekis mieli vaan rötköttää ja ottaa pienet päikkärit. vatsa on turvonnut já oonki pelänny et töissä huomataan pieni pömppö vatsa ja ne luulee et olisin raskaana vaikka eihän se näy vielä =) Töissä on pelkästään naisia töissä niin mä luulen että niillä on tarkempi silmä.

Olen kanssa ottamassa sen äitiypakkauksen varsinkin kun on ensimmäinen tulossa=) toivon mukaan ainakin...

MussunMussun 5+5

Eli huono olo on koko päivän, ja en meinannut saada illalla unta kun oli niin huono olo. Istuttiin illalla mieheni kanssa ja katsottiin Pakoa ja pöydällä oli fazerin sinistä, ja minä EN ottanut palaakaan. Kaikki ei kyllä ole kohdallaan :)) Vettä menee tosi paljon ja omenoita ja muuta kevyttä olen syönyt.

Väsymys on aivan älytöntä! Siis sitä nukahtaa vaikka seisaaltaan. Kahden pienen perässä on pysyttävä (tyttö 3v7kk ja poika 2v4kk). Ruoan tekeminen on jotain aivan kamalaa, se haju on niin kuvottavaa, vaikka ruoka kyllä ihan hyvää.

Soitin eilen neuvolaan, ja ajan sain 2.10, eli viikkoja sillon 8+2 tai jotain. Neuvolan terkka oli tosi innoissaan että tulen taas sinne " asiakkaaksi" .

En muista nimimerkkiä, joka kertoi että oli tullut vuotoa. PALJON liimaa ja jarrusukkia että pikkuinen pysyisi matkassa mukana ja kikki olisi hyvin *hali*

Hyvää päivää kaikille!

amaria rv 5+4 (?)

mulla tuli tänään sellasta punaruskeaa vuotoa vähän kylläkin, mutta kyllä se pelottaa että joskos sitä tulee enemmän jne. huomenna kyllä varhaisultra. Ja neuvolaam sain ajan vasta rv 9+1. tapana kuulemma heillä on rv8 jälkeen.

huonovointisuutta ´ja väsy kyllä on vähän väliä....

mussunmussun rv 6+0

Minäkin ilmoittaudun joukkoon mukaan! Olen 25-vuotias ja nyt meille odotetaan ensimmäistä tenavaa. Raskaaksi tulin kolmannella yrityskierrolla ja miltei " pyhästä hengestä" , eli peitot heilui viikkoa ennen oletettua ovulaatiota miehen parin viikon työreissun takia :) Laskettu aika on suurin piirtein vapun jälkeen. Toivon saavani tähän lisätietoa huomenna ensimmäisessä neuvolassa, joka siis vkolla 8. Joka tapauksessa kuukautiskierto on ollut ehkäisyn jättämisen jälkeen vain 25-26vrk, joten en ole varma vaikuttaako se laskettuun aikaan. Joissakin laskureissa se näyttää vaikuttavan.

Jotenkin minun on vaikea sisäistää, että meille tulee vauva! Testejä olen tehnyt jo kolme, oireita on, mutta silti... On se niin ihmeellinen asia! Vauvauutinen ollaan kerrottu vanhemmillemme ja parille kaverille, mutta oletan, että pian joudun kertomaan asiasta muillekin esim. oireiden takia. En jotenkin osaa pelätä ja murehtia mahdollisesta keskenmenosta, vaikka teen toki kaikkeni etten riskeeraisi raskautta. Toivotaan parasta!

Eilen tuli tehtyä plussatesti.Sydän löi tuhatta ja sataa.Ei oltais uskottu että vihdoinkin tärppäis.Rinnat ovat olleet kipeät jo n. puoltoista viikkoa ja ovat kasvaneet.Ruokaa tulee miltein koko ajan ahmittua.Ramppaan vessassa vähän väliä.Eilen oli päänsärkyä ja oksetti hieman.13.toukokuuta olisi LA omien laskujen mukaan.Jännittää niin paljon.On niin paljon juttuja mitä tahtoisin tehdä tässä raskaudessa.Esikoista odottaessa ei oikein ehtinyt osannu keskittyä raskauteen,ei tullut paljoa kirjoiteltua tuntemuksia yms.

-Hiires 5rv-

mä se olenkin nyt sitten vaihteeksi flunssan kourissa mutta kuume ei vaan nouse. Tytölle taas nousikin la-su yönä ja näin ollen saan sairastaa tytön varjolla nyt pari päivää...

Oon tullu siihen päätökseen että otan sen uuden äitiyspakkauksen, vaikka edellinenkin on vielä hyvin tallessa (-05) mutta kun se avustus on niin pieni ettei sillä kyllä saa juuri mitään hankittua.

Mä odottelen edelleen että noita oireita tulis lisää, ehkä se pahoinvointi olis selkein vaikkei ehkä toivotuin :)

Isäntä kertoi äidilleenkin tästä tulokkaasta vaikka alunperin tarkoitus oli odottaa että he huomaisivat mutta kun mä nään niitä niin harvoin niin todennäköisesti oisin ehtiny laitokselle ennen kuin tämä niille olisi selvinny ja voi sitä loukkaantumisen määrää mikä ois varmaan ollu kun kaikki muut tietää paitsi he...No, kiusa se ois ollu pienikin kiusa. En kauheen hyvin tuu toimeen anopin ja kälyn kanssa, mutta kunhan niitä näkee mahd. harvoin niin eiköhän sen kestä.

Mutta nyt päiväaskareisiin...

CalZal rv6+2

Tervetuloa mukaan Kielo, Kianna ja Jonsku!

Ensin alkuun toivotan Mirbulalle jaksuja pahoinvoinnin kanssa. Voin kyllä kuvitella, ettei se mitään ¿herkkua¿ ole.

Sitten toivotan Pikkukolmoselle onnea tämänpäiväiseen ultraan. Tule sitten kertomaan miten meni kunhan ehdit¿

Nordenskjoldin pikkuiselle oikein paljon jarrusukkia mukaan!

(.) Täällä on jo toista päivää nenä tavallista enemmän tukkeessa ja kurkku inhottavan karheana. Pojallekin tuli nuha ja yskä. Varmaan samaan pöpöön sairastuttu molemmat. Ei kyllä yhtään kiva juttu. Toivottavasti se tästä lähtisi paranemaan kun mulla on hammaslääkäri ensi viikolla eikä sinne ole nuhaisena kovin kiva mennä. Muuten täällä voidaan hyvin. Samat vähäiset oireet edelleen jne.

Ensi viikolla onkin jo ultra. Kivaa¿

Pikkupapu rv 7+1

Kiitokset tervetulotoivotuksista nordenskjold :)

Sain ajan RV 8+5 " sitä ennen ei kannatakaan tulla" kommentein.

Toivon tosiaan että tädillä oli huonoin päivä tai saan alkaa kysellä mihin asti joudun menemään saadakseni asiallista kohtelua.

Ensimmäisessä odotuksessa soittelin aikaa RV 5+0 ja pyysivät heti käymään.

No mutta ei pidä maalailla piruja seinille, parin viikon päästä se paljastuu miltä siellä näyttää.

Sitä ennen pitää yrittää vain nauttia tästä menosta :)

pt

RV 6+3

* Päätin sitten mennä varhaisultraan. Varasin ajan tiistai aamuna ja kävin samana päivänä kätevästi lounastunnilla. Siellä se kaverin pieni sydän sykki :-) Pituutta oli huikeat 7 mm ja ikää 7 vk! Pienestä se ihminen kehittyy. kyllä olo helpottui käynnin jälkeen. LA siirtyi joko 30.4 tai 4.5..täsmentyy np-ultrassa.

* Kaikkein lähimmät tietävät raskaudesta ja varhaisultran jälkeen asiasta on jotenkin helpompi puhua. Silti ajattelin muille puhua vasta kun masu näkyy.

* Moni on kirjoittanut verisestä vuodosta. Minulla oli esikoista odottaessa lähes 8 vk verivuotoa noin pikkuhousun suojan verran päivässä ja silti raskaus jatkui. Toki jos vuotoa on tilanne pitää tarkastaa, mutta loppujen lopuksi ei voi muuta kuin odottaa miten sikiön käy...

* En ole paljon äitiyspakkausta miettinyt, mutta todennäköisesti en sitä ota. Vaan ostetaan rahalla vauvalle turvaistuin.

* Kuvotus on alkanut. Se selkeästi hiipii päivä päivältä vahvemmaksi. Ruuan haju (mikä tuoksu??) ja erityisesti rasvan käry saa ajoittain pöyryttävän ja heikon olon aikaiseksi. Koska kaikki ruoka inhotti viime alkuraskaudessa en syönyt juuri mitään ja laihdui huomaatatta 3 kg. Ja se on paljon, sillä pyörin ns. hiirulaiset sarjassa koon suhteen ;-)

Nyt yritänkin pitää itselleni tiukkaa kuria seuraavat 7 viikkoa ja syödä!(mitenköhän käy??)

Jasmine 7+2

ainakin liittyä siihen yahoo-hommaan, uudella nimimerkillä kun tämä oli kokonaan varattuna.. Saa nähdä osasinko asian, kun en niin nero näiden tietokoneiden kanssa ole.

-amy-

Eli vieläkään ei suurempia oireita oo havaittavissa. Jonkinlaisia nippailuja/pientä kipuilua masussa aina välillä, mutta eipä juuri muuta. Noh, pientä väsymystä toisinaan (päiväunille tekis mieli).

Pitäis tietty osata nauttia tästä, ku ei oo karmeaa pahoinvointia (kolmessa aiemmassa raskaudessa oon saanut kyllä tuta sen 24h/vrk ja pöntön päällä on tullu vietettyä tovi jos toinenki) tai muutakaa " rajoittavaa" vaivaa, muttamuttamutta... Jotenki sitä on sit vaan enempi huolissaan ja tutkiskeleen sitä omaa oloaan jatkuvasti... Plääääh.

Mukavasti on kyllä tullu sakkia toukokuisiin, hieno juttu! Toivotaan vaan, että kaikki päästään ns. loppuun asti, eli raskaus sujuis kaikilla normaalisti ja kaikki menis hyvin :o)

Eipä tässä mitää uutta kummempaa kerrottavaa, päivä kerrallaan eteenpäin ja sillain. Neuvolaan en tosiaan aatellu ees soitella ennenku joskus rv10 tai niillä main.

Mukavaa illanjatkoa kaikille!

-KK- rv6 tasan

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat