Seuraa 

Sivut

Kommentit (38)

Nyt iloisemmin mielin täytyy tulla heti kertomaan että löysin ihanan lääkärin jonka vastaanotolla olin nyt aamusta.

Hänellä on pernetologian lisäpätevyys eli luotan hänen ammattitaitoon. Ja hän työskentelee Naistenklinikalla jonne aion synnyttämään mennä. Hän oli sitä mieltä että ilman muuta alatie synnytys jos raskausmyrkytys ei puhkea nopeasti (viimeeksi sairastuin muutamassa tunnissa).

Lisäksi hän sanoi saman mitkä aiemmat gynekologit että arpikudosta ei ole juuri ollenkaan ja kohdun tilanne mun vanhojen papereiden mukaan on erityisen hyvä eli mitään lääketieteellistä estettä ei ole sille että hankkisin lisää lapsia tämän kuudennen jälkeen.

Lisäksi hän vielä sanoi että nykyaikana on niin hyvät ultralaitteet että jos jotain komplikaatioihin viittaavaa tulisi niin se osattaisiin ennustaa.

Hän myös ihmetteli aieman lääkärin sektio halukkuutta koska mulla neljäs lapsi syntyi alateitse ja mitään ongelmia että supistukset olisi loppuneet tai muuta vastaavaa ei synnytyksessä ollut.

Toinen iloinen asia on vielä tämä mun ja vauvelin vointi eli nyt molemmilla puolin ei virtauksissa ole mitään vikaa eli taitaapa ASA-lääkitys tuottaa tuloksia. Mä aion henkisesti valmistautua alatiesynnytykseen koska mulla riski sairastua raskausmyrkytykseen on olematon ja jotenkin mulla on sellainen tunne että hyvin kaikki menee. Nimittäin tilanne on nyt sama kuni neljännen kanssa ei vikaa virtauksissa-ei raskausmyrkytystä, kolmas ja viiden vika virtauksissa koko raskauden ajan--raskausmyrkytys.

Lääkärini sanoi myös että tämä virtausten muuttuminen ei välttämättä johdu tästä ASA-lääkityksestä vaan luonto on itse korjannut asian jolloin mun kohdalla raskausmyrkytys-tapaukset on olleet kurjaa sattumusten sarjaa joille vauvan sukupuoli ei vaikuta ollenkaan.

Muuten tosta imetys asiasta: on tosi hyvä että näitä imetystukihenkilöitä on olemasssa ja että monet on kiinnostuneita tukemaan imetystä, koska täällä meidänkin lähellä kahdella äidillä oli tosi vaikeeta esikoisen synnyttyä eikä imetyksestä tullut mitään. Näille lapsille puhkesi vielä tavallisen vastikkeen allergia jolloin heillä ensimmäinen vuosi on mennyt vain lääkäreissä juostessa. Tämä toinen näistä äideistä sanoikin mulle että hän olisi tehnyt vaikka mitä jotta imetys olisi onnistunut jos hän olisi tiennyt vauvalle puhkeavasta vastike allergiasta.

(eli hatun nosto on paikallaan imetystukihenkilöille)

Annlinn

Se auttoi! Kohdun sisältä löytyi sikiöpussi, ruskuaispussi ja pieni sikiökin. Ihan tarkasti ei vielä osannut sanoa, että muistuttaako äitiä vai isää (1mm), mutta vauvan kohdalla väreili! Se oli tosi elinvoimaisen näköinen. Kahden viikon päästä on seuraava ultra.

Joten jännittäminen jatkuu!

Noora 4+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kiva, että Nordenskjoldilla nyt kaikki mallillaan! Minäkin tänään muuten luin tuon Hertan jutun lehdestä...suloinen tyttö!

Täällä kärvistellään viimeisiä viikkoja (toivottavasti!). Oiskohan se minun vuoroni Risellan jälkeen? Eilisiltana laskeskelin jo supistuksia, jatkuivat pitkälle yöhön, mutta loppuivat sitten kuin seinään. Päänvaivaa aiheuttaa kuitenkin vauvan tarjonta; vielä eilen oli väärin päin joten kutsua äitipolille odotan. Kunhan ei nyt päätä syntyä, ennen kuin ehtii kääntyä!

Ja tuntuu muljahtelevan masussa melkoisesti yhä.

Kiva kun muillakin tuntuu olevan välillä pinna kireällä! Lapsiparat ovat saaneet " nauttia" raivopäisestä äidistä viime aikoina vähän liiankin kanssa; ihan hävettää, kun niin pienestä palaa päreet! Ja muutenkin olo tuntuu jo ihan kypsältä tähän olotilaan, hassua vaan, että kuitenkaan sitten synnytys ajatuksena ei houkuttele...Ehkä aika ei sitten ole vielä kypsä siihen!

Tulipas taas valitusta. Täytynee lähteä jatkamaan risoton tekoa. Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Suviruusu ja rv 36+5

[color=pink][size=6]♥[/size][/color] [color=pink][size=6]♥[/size][/color] [color=red][size=6]♥[/size][/color] [color=red][size=6]♥[/size][/color]

Oikein herttaisaa, ärsyttävää kun tulee yksi pieni välilyönti niin ei mikään toimi.. -huoh--

...toistaiseksi ilosta. Tänään alkoi runsas vuoto ja masu kramppasi. Soitin jo klinikalle, että kesken meni. Hoitaja pyysi tulla ultraan. Sanoin, että voin tulla, mutta turhaa se on. Kahta kertaa ei keskenmenon oireista säikähdyksellä selvitä. Appiukko oli meillä remontoimassa ja ei kun lapset takapenkille ja Tamperetta kohti.

Kaikkien näiden klinikalla ravattujen pokerinaamaisten vuosien ja kolmen lapsen jälkeen rupesin itkemään keskellä odotusaulaa, kun hoitaja kysyi että jännittääkö... Sitten jo istuinkin hoitajien huoneessa nessupaketti toisessa kädessä. Onneksi tuolla yksityisellä on niin super henkilökunta. No, ihmeen kaupalla Sulo oli vieläkin masussa. Ja taas itkettiin. Sain jotkut lääkkeet joiden pitäisi tyrehdyttää vuotoa. Riskinä on, että vuoto huuhtelee sikiön pois kohdusta.

On tämä yhtä itkemistä. Toivottavasti saadaan Sulo kotiin asti. Ja sitten itketään taas! Äitiys on ihanaa!

Noora 5+0

Tosin ei ollut minun vaan kuopuksen yksivuotisneuvola :) Oma neuvola pitää mun kanssa taukoa noiden ultrien ajan, seuraava aika on vasta lokakuun alussa. Niin siis niille jotka ei tiedä, mulla on kaksi ultraa yhden sijaan, koska ekalla määritettiin laskettu aika (tämä nelonen tärppäsi heti ekasta ovulaatiosta edellisen synnytyksen jälkeen).

Vein samalla neuvolaan imetystukihenkilöiden tiedot, saa nähdä koska alkaa oma puhelin piristä.

Kaikille hyviä uutisia saaneille lämpimät halaukset!

Mulla ei ilmeisesti paino ole kovin paljoa noussut, suurin osa vanhoista housuistakin menee, vaikka vatsanympärys on jo aikoja sitten rikkonut metrin rajan.

LAPSILUKU: meille tämä on viimeinen lapsi. Mies oli sitä mieltä jo aiemmin, itse kypsyin ajatukseen kolmosen vauva-aikana ja nyt se tuntuu tosi hyvältä. Haikeutta ei ole yhtään, vaan nautin koko ajan raskaudesta ja sen etenemisestä. Näin tämän kuuluu meillä mennäkin :)

Kai sitä on pakko jatkaa töitä :) Lapset viettävät sadepäivää kuunnellen satulevyjä.

Porenn ja Pikkukulta rv 16+4

Rakenneultra oli tänään ja hyvin näytti kaikki olevan. Vaavin painoarvio oli 363 g ja viikkoja vastaava oli kooltaan. Tytöltä kuulemma näytti, joten viides tyttö olisi tulossa tähän talouteen. Miten uskallan kertoa esikoispojalle... Seuraava ultra on rv28 marraskuussa.

Me6, varmasti hienoa reissata omalla autolla ympäriinsä. Meillä ei tule kuuloonkaan, kun mies on metsäkoneyrittäjä ja lomista ei tiedä koskaan. Ei kyllä varallisuuskaan anna periksi lähteä reissuun tällä porukalla. Nyt kun kaikenlisäksi joudutaan ostamaan uusi metsäkone (lähes 400 000 e), niin alkaa taas lainan lyhennyksetkin. Pieniä kotimaan reissuja ollaan tehty ja monesti mies ei ole niilläkään koko aikaa mukana, vaan ensisijainen matkakumppanini on lasten lisäksi äitini. Viime kesänä tehtiin äidin ja sen pitkäaikaisen miesystävän kanssa asuntoautolla reilun viikon reissu Etelä-Suomeen ja oli kyllä tosi onnistunut matka. Monessa mukavassa paikassa tuli käytyä ja tapasimme myös ystäviäni. Mies ei ollut sillä reissulla mukana ollenkaan, vaan paiski töitä täällä kotipuolessa :-/.

Niin, ei varmaan nuo lyhyet työmatkat ole muuta kuin lentokenttää, hotellia, firmaa jne. eli kaukana mistään lomamatkasta tms. Itse olen ollut ulkomailla ihan oikeissa töissä (sihteerinä, se on koulutukseni) kahteen otteeseen (au pairina olot siihen päälle, mutta nehän nyt ei oo ihan " oikeita" , arvostettavia töitä) ja molemmilla kerroilla olin puoli vuotta paikassaan. Kerkesi siis ihan kunnolla asettua aloilleen. Mutta eihän sihteeri ole mitään insinööriin verrattuna ;-).

Nyt täytyy alkaa paimentaa tuota kuopusta...

neronja rv 20+1

En muistanut Annlinnille toivottaa jaksamista pahoinvoinnin kanssa. Ihmeellistä kyllä, että vielä noin isoilla viikoilla on pahaa pahoinvointia! Tsemppiä! Ja samaa vaivaa tuntui olevan Nordenskioldillä (sorry, ei tainnut mennä ihan oikein ;-). Jaksuja sinullekin ja etenkin toivotaan, että Sulo pysyy matkassa mukana loppuun asti!!! Ja tsemppiä kaikille liitoskivuista ym. kärsiville!!!

Piti vielä jatkaa tuohon aiheeseeni " Vieraita toisesta maailmasta" . Siis ihan eniten minua on ärsyttänyt aina se, että juuri tuon mainitsemani mieheni serkun perhe ei ole iki kuuna päivänä kysellyt minun ulkomaanmatkoista eikä ulkomailla työskentelyistäni. Ei edes silloin, kun mieheni kanssa olin ensimmäistä kertaa käymässä heillä. Olisi luullut, että olisivat olleet kiinnostuneita, mitä minä olen elämässäni tehnyt, mutta ei puhettakaan. Aina on pitänyt kuunnella tarkat selostukset jopa heidän viikonloppureissuistaan Prahaan ja milloinhan minnekin. Ja juuri tuolla ekalla visiitillä piti kuunnella piiiitkät pätkät siitä, kun juuri tämä kyseinen serkku oli ollut kuukauden vaihto-oppilaana Jenkeissä (äitinsä siis selosti). Ilmaisin tuolloin, että olen ollut ulkomailla töissä (useampaankin otteeseen ollut), mutta sanallakaan ei kukaan kysynyt, mitä teit ja missä olit. Mukavia ihmisiä muuten, mutta haluavat näköjään pitää nuo ulkomaanressut omana " yksinoikeutenaan" . Grrrr, ärsyttää. Mut nyt jo vähän helpotti, kun sain vähän purkaa ;-).

Nyt kakkapyllyä pesemään, ulkomaanmuistelot sikseen ;-D.

neronja rv 20+0 (kiva laittaa nuo viikot)

Ihanaa, kun teidän raskaudet on jo niin pitkällä. Odotan innolla synnytyskertomuksia! On kyllä tunteet aikas pinnalla täälläkin, mutta pieni itkeminen silloin tällöin puhdistaa mukavasti.

Risella, toivottavasti pääset tositoimiin pian. Ne viimeiset päivät tuntuu viikolta! Onni ja Helmi syntyi jo viikolla 37+2 ja Hertasta olin aivan hermoraunio vaikkei mennyt aivan laskettuun aikaan. En olis varmaan kestänyt enää päivääkään! Niin että täällä sympatiseerataan urakalla.

Neppis, onpas teidän pikkumies saman ikäinen. Kerroit aiemmin ettet kovin usein piipahtanut helmikuisissa. Tulitko mukaan loppumetreillä vai miten se olikaan? Täälläkin uhma on aikas tuttua... HAUAN! (haluan)

Sitä Herttuli hokee ruokapöydässä ja osoittelee kaikkea muuta kun mitä hänelle yrittää tarjota. Topakka tapaus.

Täällä sataa vettä. Sain vietyä kaksoset seuriksen kerhoon. Isäntä lähti tänään työmatkalle Helsinkiin. En ole katkera mutta kuitenkin... Kohta viikko remonttia takana, mie hoitanut mukulat ja talouden, pitäis levätä ja nyt on jo vähän huono olo. Alaselkään sattuu aika lujasti. Vuoto kuitenkin kokonaan loppunut, joten toivotaan, että on sitä hyvää kipua.

Onko nämä muuten teidän viimeiset raskaudet? Tai siis e ihän sitä koskaan tiedä, mutta miten luulette asian olevan? Meillä on pitänyt tehdä kirjallinen sopimus, että neljään jäädään. Mulla vauvakuume ei taida koskaan parantua. Olen niin onnellinen, että saan vielä kerran olla tässä pelkäämässä ja iloitsemassa. Ei sen isin pitänyt neljänteenkään suostua...

Kaikkea hyvää,

Noora 4+6

En tiedä huomasitko, kun viime yönä raapustin innoissani onnittelut tuonne viime viikon ketjuun. Olet ollut kevään jälkeen monesti mielessä.

Edelleen onnittelen ja uskon, toivon ja rukoilen, että kaikki on kuitenkin hyvin. Mulla on joka hoidossa (paitsi tässä) ollut tuota tuhruttelua, ja hyvin on silti mennyt. Ja yleensäkin on sanottu, että tuhru on enemmän sääntö kuin poikkeus näissä keinoalkuisissa raskauksissa. Onneksi pääset jo huomenna tarkistelemaan tilannetta, kokemuksesta tiedän, että usko tuossa tilanteessa meinaa loppua, vaikka mitä sanottaisiin. Koita jaksaa, iso halaus ja hirveän paljon peukkuja!!

Kuinkas ollakkaan Minjuska&kumpp., minäkin kävin tänään sairaalalla ylimääräisessä ultrassa. Oma vointi meni todella huonoksi, heikotti, sydän hakkasi ylikierroksilla, lepopulssi 92-98, hengitys hankalaa.. Sit kun tuli oikein huono olo, vauvakin tuntui tärisevän.

Siellä makasin käyrällä, vauva voi erinomaisesti ja liikkui oikein reippaasti. Lääkäri vielä ultrasi ja pojan painoarvio :1600g!!!! yläkäyrällä mennään ja meidän pojat ovat kasvaneet vieläkin nopeammin rv 35-40.

Diagnoosi oli se, että pienten lasten raskaana oleva väsynyt/rasittunut äiti, jonka pitäisi syödä/juoda ja nukkua paremmin. Olisi kirjoittanut sairaslomaa, alkoi minua vähän naurattaa: Ai kenelle? Sit kysyi olisiko mahdollista saada kotiapua-- hahaa-- tuumin vain,että eiköhän me jotain keksitä.

Sanoi vielä, että, ellei mun vointi parane, synnytys käynnistellään viikolla 37. Sanoin, että en kyllä tule käynnistykseen (kauhistuin, että tässähän loppuu aika kesken) . Kun heillä on kirjoissa ja kansissa l.a 26.11. Meille syntyy kaunis joulukuun poikavauva.

Loppukommenttina oli vielä, että pidä seuraavaan lapseen vähän pidempi väli. Sanoin, että mitä jos pistäisit mun piuhat rusetille? Ja samalla tohtori kaivoi laatikosta paperin ja otti mun allekirjoituksen siihen ;) Se on nyt sitten päätetty virallisesti, sterilisaatio tulee synnytyksen jälkeen.

Nordenskjold: Eihän se haittaa ellei täältä jotakuta muista.. Hyvänen aika sentään. Yritän pysyä suht " kasvottomana" , olen niin pieneltä paikkakunnalta, etten halua täältä tulla julki. Kaalilaatikonkin muistan niiltä ajoilta, just ehkä teidän hauskojen niccien vuoksi. Hänelle terveisiä ja oikein hyviä vointeja :)

Mä voisin olla imetystukihenkilö *pohtii* Miten sellaiselle kurssille pääsee?

Nyt täytyy mennä taas..

T.Neppis & Wilhelmipikkupullero 29+3

Kiirettä pitää, joten ihan pikana tällä kertaa.

YLIAIKAISKONTROLLI: täällä laitetaan kontrolliin, kun raskaus on kestänyt kymmenen päivää yli lasketun ajan. Sieltä sitten annetaan aika käynnistykseen.

Meillä ei kukaan ole tullut maailmaan ennen laskettua aikaa, esikoinen syntyi rv 41+6, keskimmäinen rv 40+3 ja kuopus rv 41+3.

Porenn ja Pikkukulta rv 16+3

Kertoiko se lääkäri yhtään että miten se sterilisaatio noin niin kuin käytännössä hoidetaan? Synnytyksen jälkeisenä päivänä? JOutuuko olemaan miten sairaalalla? Rajoituksia? Kun mulla kaverille tehtiin niin se tais olla 2pv sairaalalla ja oli jotakin nosto tai kantelu rajoituksia...

Kieltämättä ajatus on omassakin mielessä ja sehän olis toisaalta ihan kätevä jos molemmat hoituis samalla reissulla...ja vaikka yksi ylimääräinen lepopäivä (ihanaa herätä siellä pimpom, aha kahvia ja pullaa/ruoka-aika... ;) ei varmaan tekis yhtään pahaa ennen paluuta arkeen....

Ai jeemeli mitkä häpyliitoskivut sain täksi päiväksi eilisestä varastossa pyllimisestä ja vaatelaatikkojen siirtelemisestä (etsin pojalle isompia vaatteita joita olen investoinut/saanut), liikkuminen on ihan kamalaa tänään, ihan sama miten sitä vaappuu, sattuu silti, kaikki tekniikat on kokeiltu jalat harallaan/supussa, hissukseen/tavallisessa tahdissa...Onko kellään vinkkejä vaivaan? HUomenna pitäs vielä siivota ja paistaa paakkelsit lauantain 1v juhliin, hiihoi, sunnuntaina ei sitten liikuta ilmeisesti....

Minjuska ja Manteli 28+4

Moikka

Täällä masu senkun kasvaa, joten saa nähdä kuinka kauan tätä voi vielä salata. Meillähän vauvasta ei tiedä puolisoni ja itseni lisäksi kuin pomoni ja toimitusjohtaja :)

Annlinn: Mulla on tehty 3 sektiota, 1 normaali alatiesynnytys. Kolmannen asektion jälkeen lääkäri sanoi että yhden voi vielä tehdä, mutta ei heti perään (nyt taukoa onkin ollut jo 6 v). Mulal ongelmana on se, että kohdun seinämä on sektioden jäljiltä parin millin paksuinen ja vaarana on ettei kestä raskautta.

Täälläkin NKL:ssä on sama sääntö eli jos 2 sektiota niin sen jälkeen automaattisesti suunniteltusektio. Johtuu juuri tuosta kohdunseinämän arvista, jotka voisi tavallisessa synnytyksessä revetä. Näin ainakin mulle selostettiin...

Lapsiluku on meillä tämän jälkeen täysi ihan lääketieteellisistä syistä ja onhan tuota ikääkin jo sen verran, ettei vanha enää jaksa kahta peräkkäin :) Mä meinasin pistää putket poikki heti synnytyksen jälkeen, kun tulen niin ääri helposti raskaaksi.

Nyt palaveriin!

- Me6 (pjat -93 ja -00, tytöt -94 ja -01) sekä masu 12 + 4 (tai oikeasti 13+1)

Noora: Tsemppiä tilanteeseesi, toivotaan että kaikki alkaisi sujua paremmin, ja pikkuinen pysyyy matkassa mukana. Luinkin sen juttusi kans vauvalehdestä ja oli kyl tosi koskettava ja suloinen Hertta teillä :)

Joko Risella sinun aikasi on tullut? Joka päivä pitää käydä katsastamassa joko vauvakuulumisia saatas, Tsemppiä ja pitkää pinnaa :)

Neppis oli sairaalassa kävässyt, aika kurjaa, mut onkos olo jo parantunut? Olenkin miettinyt monesti että mitäs jos itselleni tapahtuu jotain ja joudun vaikka vuodelepoon niin kuka sitten hoitaa lapset!!!! Mulla kun ei suurta tukiverkkoa täältä löydy!

Annlinn: Hyvä kun sait vaihdettua lääkärin mukavampaan, eipä se lapsiluku kuulu tosiaan kellekkään muulle kun sinulle ja miehellesi!

(.) ai kauhee mikä peräpukama.... jo istuminen on tuskaa ja varsinkin seisomaan nouseminen käääääk.... osaisko joku suositella jotain voidetta mikä auttas nopiasti!!! Nyt on tuntunut potkut tuossa ylämahalla eikä virtsarakossa joten luulisin palleron nyt kääntyneen, ja toivottavasti pysyisikin näin.

Mukavaa Lauantai-iltaa kaikille!

S rv 28+5 ja trio

No joo, mukavaa alkavaa viikkoa kaikille,

Täällä asiat ennallaan tosin havahduin että enää 12 viikkoa jäljellä tätä odotusta (+/- 2vkoa) Nyyh, en ole oikeen päässyt vielä koko odotuksen makuun kun jo eletään loppuraskautta.

No nautimpa nyt sit täysillä kaikesta sen alunkin edestä (liitoskivuista, supistuksista, synnytyspelosta...KIVAA)

S 28+0 ja trio

'

Saapa nähdä jääkö tämä meidän suurperheodottaminen tähän. Joka kerta kun olen käynyt vessassa niin olen kiittänyt Jumalaa siitä ettei tule vuotoa. Nyt sitten tulee. Oranssia, vetistä ja ei solkenaan, mutta sen verran että paniikki on päällä tosissaan. Huomenaamuna ois ultra, missä katotaan onko mitään jäljellä ja missä.

Hertasta mulla oli runsasta vuotoa krampeilla ja hyytymillä. Nyt ei ole kipua, muuta kun sielussa. Kunpa kaikki vielä kääntyisi parempaan.

Naapurin rouva otti lapset hetkeksi kun aloin saman tien itkemään... Menin nukkumaan. Eli sen verran raskaushormoonia ainakin on jäljellä, että paniikissakin pystyy nukkumaan.

Armoa toivoen,

Noora

Päätä särkee ja äsken iski tosi ikävä pahoinvointikohtaus, piti istahtaa hetkeksi. Flunssa tuli vähän niin kuin uudestaan tai eihän se ollut vielä parantunutkaan. Pöh.

Neppis: kävin läpi Itun imetyskoulutuksen. Tosiaan liian moni imetys kaatuu ihan vaan tiedon puutteeseen tai väärään tietoon :/

Annlinn: onpas sulla ollut tökerö lääkäri :o Ilman muuta vaihdat! Ei kai kenenkään lapsiluku toiselle kuulu.

Minjuskalle vielä.. minunkin mieheni on 42.. Ja vaikka itse olisin voinut iltatähden tehdä 10 v. päästä... mieheni ei todellakaan ja aiemmin jo puhelinkin siitä, että kyllä lapsella pitää olla isä, joka pysyy vauhdissa mukana eikä mikään vanha paappa eläkkeellä köpötellen.. ;)

Tulipas omaa napaa tänään, pahoittelen.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat