Vierailija

Ongelmat alkoivat aikoja sitten, miehellä oli vaikeuksia sopeutua perhe-elämään, minä olen itse ollut hankala (kiukkuinen ja väsynyt sairauden takia, en siis tiennyt aika pitkään aikaan olevani sairas) ja menetin ilmeisesti siksi miehen kunnioituksen.

Nyt asia on periaatteessa muuten hyvin, mutta miehellä on jäänyt epäkunnioittava käytös päälle. Pahimmillaan hän oli jopa aggressiivinen. Sille laitoin pisteen kertaheitolla, olin jo täysin valmis ottamaan eron. Mieskin tämän ymmärsi ja se loppui siihen.

MUTTA tilanne on edelleen melko masentava. Itse en luota mieheen eikä mies vieläkään kohtele minua järin kauniisti (vain siis pahimmat ylilyönnit jäivät pois). Siis luottamus ja kunnioitus puuttuvat liitostamme ja vaikka mies sanoo yrittävänsä, yhä uudelleen tulee tilanteita joissa hän on epäkunnoittava -vahingossa.

Mitä voin tehdä saadakseni liittomme kuntoon kun kaikki tuntuu kuitenkin riippuvan miehestä? Miten voin yrittää edes luottaa kun toinen kaataa kylmää vettä niskaan joka kerran kun vähänkin uskaltaudun luottamaan?

En halua erota, pahin on kuitenkin jo takana ja uskon pitkään liittoon. Mutta mitä ihmettä voin tehdä enää? Odottaa ihmeitä?

Kommentit (11)

Vierailija:

Lainaus:

jonkun on otettava tilanne haltuun. Jos suhteenne ei toimi, sinä otat ja tilaat sen ajan, halusipa miehesi terapiaan tai ei. Kaikkia asioita ei voi suorittaa toisen mieltymyksien mukaan, varsinkaan jos se on suhteelle tuhoisaa. Got it?

2

samoihin juttuihin kun aina ennenkin.

Vierailija:

Lainaus:

Ei tuollaiset muutokset yhdessä yössä tapahdu. Muistakaa puhua tästä, rauhallisesti (huom. silloin kun tilanne ei ole päällä). Muistakaa järjestää yhteistä aikaa, jolloin teette jotain molemmista mukavaa.

Puhukaa aina kun tuntuu, että suunta alkaa mennä huonoon päin. Ajoissa siis, ei vasta kun ollaan jo ojassa.

Pariterapia voisi olla myös hyvä teidän kohdalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minä ainakin olen huomannut itsessäni piirteitä, jotka saattavat satuttaa miestäni, vaikka en haluakaan. Niinpä ymmärrän sen, että hänessä jotkut piirteet satuttavat minua. Joitain asioita ei yksinkertaisesti voi muuttaa - en edes itsessäni. Ne on vain hyväksyttävä.

Jonkin verran voi muuttaa itseään. Yleensä tällaisten kysymysten edessä koen, että vaimo on hyvin vaativainen ja vahtii toisen menoja koko ajan. Tästä vaativaisuudesta pitäisi päästä pois. Mies on kuitenkin aikuinen ihminen, jolla on oma tahto. Hän tekee oman osansa perhe-elämästään omalla tavallaan. On vain annettava hänen tehdä omat ratkaisunsa ja menonsa.

Minua joskus ärsyttää, kun mies ei tykkää, että istun tietokoneen ääressä kotona ollessani. Toisaalta - vaikka lapset olisivatkin kotona - se on meille juuri sitä yhteistä aikaa. Ei meidän tarvitse järjestää mitään erikoista menoa tai tuloa. Olemme yhdessä, kun istumme television ääressä ja juttelemme niitä näitä ja välillä lapset tulevat pyytämään jotain. Jos olisin alunperin pitänyt pääni ja istunut tietokoneen ääressä silloin kun huvittaa tai lapset eivät tarvitse minua, meillä olisi paljon riitaisempaa. Nyt tiedän, että tällä olemme saaneet hyvä kotirauhan aikaiseksi.

Olisiko teillä jotain vastaavaa kohtuullisen pientä asiaa, mistä sinä voisit luopua, jotta teillä olisi hyvä kotirauha.

Hän kohtelee minua tarkoituksella alentuvasti, töykeästi ja halveksuen. En, en aio luopua itsekunnoituksestani perherauhan tähden. Katson asiakseni opettaa lapsille että toista ihmistä ei kohdella rumasti.

Ei tuollaiset muutokset yhdessä yössä tapahdu. Muistakaa puhua tästä, rauhallisesti (huom. silloin kun tilanne ei ole päällä). Muistakaa järjestää yhteistä aikaa, jolloin teette jotain molemmista mukavaa.

Puhukaa aina kun tuntuu, että suunta alkaa mennä huonoon päin. Ajoissa siis, ei vasta kun ollaan jo ojassa.

Pariterapia voisi olla myös hyvä teidän kohdalla.

En usko että saatte kaksin juteltua rakentavasti saati muutettua käytöstänne niin päättämällä. Ulkopuolinen auttava taho on avain uuteen.

jonkun on otettava tilanne haltuun. Jos suhteenne ei toimi, sinä otat ja tilaat sen ajan, halusipa miehesi terapiaan tai ei. Kaikkia asioita ei voi suorittaa toisen mieltymyksien mukaan, varsinkaan jos se on suhteelle tuhoisaa. Got it?

2

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat