Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

~Hei kaikille, ja tervetuloa uusille.

Olin heti aamuvarhaisella niskaturvotusultrassa. Kaikki oli hyvin, niskaturvotus 1,1 ja sikiö vastasi hyvin viikkoja kokonsa puolesta. Laskettu aika siis pysyi samana. Kätilö oli oikein osaava, teki tutkimuksen nopeasti ja varmasti ja sanoi, että on vilkkaasti liikkuva sikiö. Jouduin mennä yksin ultraan ja kiikutin videokasettia mukanani, mutta enää siellä ei saanut ultraa videolle. Vielä vuonna 2005 sai, kun edellistä odotin. Mies saa siis tyytyä nyt pariin kuvaan, mutta pääasia oli, että sydän sykkii ja kaikki muutenkin hyvin. Kovasti vauva käytti käsiään ja oli muutenkin aivan ihana!

Oltiin lauantaina puolukoita poimimassa. Parivuotias oli vähän liian pieni metsään, kun maasto oli niin hankalaa. Isompi viihtyi hyvin. Syötiin eväitä ja saatiin kyllä marjojakin. Puolukkaa on ihan valtavasti! Kun siitä osaiskin tehdä jotain muutakin kuin survosta ja puolukkapuuroa.

Mukavaa viikkoa kaikille. Ajatukset yrittää koko ajan karata ultraan ja vauvaan, mutta pitää yrittää keskittyä töihinkin :)

popz 12 + 6

Sivut

Kommentit (54)

Mun käsityksen mukaan kohdunpohjan pitäs olla vasta puolivälissä kohtua ja häpyluuta tässä vaiheessa. Vasta tuossa noin parinkymmenen viikon kieppeillä kohdun pohjan pitäs olla navan korkeudella.

..eli oli jäänyt pätkä edellisestä viestistäni pois. Eli tarkoitus oli kirjoittaa, että yleensähän kai masu kasvaa ensimmäisellä kerralla vähän myöhemmin, mutta mulla kyllä alkoi kasvaa aika aikaisin, vaikka esikoista odottelenkin. Ja yleensä kai hoikilla aikaisemmin, mutta mulla on kaiken lisäksi ylipainoa eli kaikkien luonnonlakien vastaisesti mennään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mie täällä niitä liikkeitä odottelen kans kuumeisesti, mut taidan joutua vielä tovin niitä odottamaan.. Torstaina on nt-ultraan meno, se jännittää kyllä koko ajan entistä enemmän. Mutta toivottavasti siellä ois kaikki hyvin :)

Vkl sain siskolta muutaman mammapaidan ja -housut. Vielähän ne oli isoja, mutta kohta voin varmaan alkaa käyttää kuitenkin. Pahaa oloa on ollut taas ilmassa, juuri kun kerkesinkin kehua että se loppu niin alko uudestaan!

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Pirpana 11+6

Mä tarkotin siis sitä, että sen ei pitäisi olla vielä navan korkeudella, mut ilmeisesti se kuitenkin alkaa jo pikkuhiljaa siellä olla vaikka " oppikirjoissa" muuta sanotaan! =D

Venähtäneet lihakset antavat kohdun siis jo nousta ihan omiin korkeuksiin normaalimitoista ja -tavoista vähät välittämättä! =)

Saas nähdä miten omilla käyrillä sitä vielä mennäänkin mitä pidemmälle päästään.. :\

Kertokaas useamman lapsen saaneet kokemuksia pömpöistä ja muista! Näitä juttuja on niin kiva vertailla!

No ei kai me sua [b]nia[/b] täältä mihinkään potkita =) Ois kait se hankala alkaa nyt tutustumaan ihan uuteen porukkaan että uskon kyllä että on mukavampi pysytellä täällä...

Onnea Tintsalle tuplaodotuksesta ja kukas se olikaan käynyt np-ultrassa, mukavaa että kaikki oli hyvin! Minäkin olen käyttänyt H&M:n mammahousuja jo pari viikkoa, en kertakaikkiaan voi pitää kiristäviä vaatteita. Jo lapsena olin hankala tapaus; sukkahousut eivät millään tuntuneet olevan oikein päällä.. Minä olen tuntenut jo liikkeitä muutaman kerran. Tuntuu aika hurjalta että omassa mahassa on uusi elämä! Väsymys on jo hellittänyt tosin nyt on ilmennyt päänsärkyä. Kävin viikonloppuna kotipaikkakunnalla ja voi sitä hössötyksen määrää!

En vieläkään tajua kuinka tuonne msn-ryhmään pääsee.

Anabela

rv 14+0

kertoi ja näytti jalkovälistä että katsokaapas :)

En varmasti muuten niin varma tästä olisikaan,mutta meidän pojan kanssa kätilö myös näillä viikoilla sanoi että poika tulossa ja niinhän se tulikin :)

Tänään mulla oli sellainen aamu ettei tullut oksennettua aamulla ollenkaan, mitä muina päivinä on tapahtunut...

massu tuntuu ja näyttää isolta ja raskaalta..voiko se tosiaanki kasvaa jo näkyvästi näin aikaisin vaikka on kulunut vasta 13 rv ?vai onkohan se vaan turvonnut raskaudesta.... oonko ainut joka miettii jo tässä vaiheessa masunsa kokoa...

ja onkohan se normaalia vai olenko syönyt jotenkin väärin....

en uskalla käydä vaakalla edes kattomassa painoani. järkyttyisin varmaan niin paljon ,että lopettaisin syömisen kokonaan..

lintsu 23 ja 13rv

Asun Tampereella miehen ja 1-vuotiaan tytön kanssa. Odotus on nyt viikolla 13+5 ja pahoinvointi ja väsymys jatkuvat edelleen. Niskaturvotusultrassa sille saatiin syykin: odotamme kaksosia. Uutinen oli melkoinen järkytys ja sulatteluun on mennyt aikaa. Nyt alkaa kuitenkin löytyä jo hyviäkin puolia tuplaonnesta ja odotan innolla liikkeiden vahvistumista ja varmistumista. Pientä tönimistä tuntuu jo, mutta vielä en uskalla olla varma. Kovin on aikaista. Tuntuvatkohan liikkeet kaksosista aiemmin kuin yhdestä vauvausta?

Mukavaa syksyä kaikille!

Tintsa ja tuplat

En ole oikein hirveästi pysynyt kärryillä kun en ole jaksanut lueskella ja istuskella koneen äärellä.

Edelleen saikulla ja laattailen.

Eilen oli toka neuvola ja nyt ekaa kertaa kuunneltiin sydänäänet, löi pienellä 160. Hemppa oli 151 mikä kuulema viittaa kuivumiseen ja paineet oli 160/80 ja joudun ny pari vkoa seurailee. Muuten mennään päivä kerrallaan. 26.9 mulla on rakenneultra.

Sit piti kysyä teiltä, että saanko pysyä maalismammoissa? kun laskettuaikani muuttui np-ultrassa 26.2.2008 vaik menkkojen mukaan olisi 4.3. Tunnen itseni enempi maaliskuisiin kuin helmikuisiin.

t.Nia rv16+1tai2

Ihan niinku olisin vähän sekaisin vai muutenko vaan oon pyörällä päästäni kun luulin olevani 13rv mutta laskuri näyttää että nyt olis meneillään jo 14rv..nyt en oo kyllä varma sitten yhtään..

15.3 on kyllä laskettu aika joten

minäkin kirjoittelen pitkästä aikaa. Kävin tiistaina np-ultrassa ja se oli kyllä ihana kokemus. Kätilö oli todella minun mieleen, puhui ja selitti tarkasti. Ultrasi lähes 30 min - todellakin ilman kiirettä ja lapsi tuli nähtyä monta kertaa joka vinkkelistä. Np mitattiin 1,1 eli kaikki oli oikein hyvin ja leijuin pilvissä kun lähdin sieltä. La aikaistui (nyt 24.3.) viikolla mistä olin todella yllättynyt. Vauva köllötteli todella kuvauksellisessa asennossa ja kaikki mitat saatiin helposti otettua.

Normaalit raskauoireet toki on minullakin mutta muuten ei mitään vaivoja. Verenpaineet ym. kokeet ovat näyttäneet hyviä tuloksia. Vatsa on kyllä kasvanut huomattavasti nopeammin kuin ensimmäisen kanssa. Olen kyllä hoikka joten sanovat sen johtuvan myös siitä - en tiedä? Farkut joissa on matala vyötärö - menevät vielä - mutta monet muut housut - ei toivoakaan...ja äitiysvaatteet ovat vielä liian suuria.

Ns. oudot ruokahimot ovat jo vähän menneet ohi - mutta yksi vielä löytyy. Piimä! Varsinkin illalla, puoli litraa menee helposti...ja jos vielä löytyy lakuja seuraksi, nami nami.

Oikein hyvää vointia kaikille, mukava lukea aina muiden kuulumisia.

masikka-marja

Mulla tuli maanantaina 12 viikkoa täyteen ja olin siellä niskaturvotusultrassa. Hyvin meni, ei ollut turvotusta ja kaikki tarvittavat " osaset" löytyivät. Vauva siellä heilutti käsiään ja ojenteli jalkojaan, ihana näky! Myös koko vastasi viikkoja eikä la siis muuttunut. Mies ei päässyt mukaan vaan hoiti esikoispoikaamme kotona sen ajan. Kuvia onneksi saatiin mukaan kotiin tuomisiksi.

Mulla verenpaineet huitelee edelleen korkeina (155/95) ja nyt sitten jouduin aloittamaan siihen lääkityksen. Seuraavan ultran yhteydessä pääsen sitten tarkempiin tutkimuksiin tuon verenpaineasian osalta.

Muutoin olo vaihtelee. Välillä vielä oksentelen, mutta väliin on mahtunut muutama parempikin päivä. Mutta kyllä tuo vauvan näkeminen siellä ultrassa taas auttaa jaksamaan.

Hauska myös päästä seuraamaan Tintsan kaksosodotusta palstallamme! Mukavaa loppuviikkoa kaikille!!

Juttelin mahasta tänään neuvolassa lääkärin kanssa, jolla on ihana kuiva huumorintaju. Lääkäri totesi vain, että " niin, se maha on oire raskaudesta" :) ja kyllä mä olen mun mahasta myös hirveän ylpeä, mielelläni sitä esittelen! Vauvalla taisi olla kaikki hyvin, syke oli 150, mutta mun täytyy aloittaa ylimääräisen raudan syönti.

Hattara: Sun oireet kuulostaa ihan selkeiltä iskias/välilevy vaivoilta, että en usko raskaudella olevan hätää, mutta kannattaa jutella asiasta lääkärin kanssa, se vaiva kun vain pahenee ajan kanssa ja oikeanlaisella venytyksellä ja jumpalla sen usein kuitenkin saa paremmaksi!

Piipaa: Meillähän on tulossa ensimmäinen ja jos tulee kuukauden sisällä lasketusta ajasta niin isäkin on Suomessa eikä laivassa ja pääsee synnytykseen mukaan.

Tuplaonnittelut Tintsalle! Uutinen oli varmasti aika paukku, kannattaa varmaan mennä johonkin monikkoyhdistykseen mukaan, niin saatte hyviä vinkkejä. Just pari päivää sitten tuossa mietin, että kumma kun meidän porukkaan ei ole osunut yhtään kaksosten odottajaa.

Mulla on suvussa kaksosia, joten olen henkisesti aina yrittänyt varautua siihenkin mahdollisuuteen. Ei ole kuitenkaan mun kohdalle osunut. Eikös ne raskausoireet oo kovemmat, kun kaksosia odottaa, joten olo on varmaan ollut aika kurja. Ja onhan siellä kohdussa ahtaampaa kahdestaan, joten voihan ne liikeetkin tuntua jo ennemmin.

Tsemppiä odotukseen ja tervetuloa mukaan.

Mamasaurukselle onnea uuteen työpaikkaan!

popz

Ultra kuulumisia...

Tänään oli tosiaan np-ultra..kaiken pitäis olla kunnossa...vauveli oli kasvanu ja liikku kovasti... Ja kuten tonne maalislistalle laitoinkin niin poika olis nähtävästi tulossa (90% varmuudella).

On kyl kiva fiilis kun sai kuulla et kaikki on hyvin... tää alku kun ei oo niin ruususesti menny...

..jälleen tällänen pikakirjautuminen..iltavuorossa...

Sippu& tirri

Ja taas on uusi viikko.. kohta on varmaan joulu ja minä en vaan tajua mitään :D No, hyvä vaan että aika kuluu nopeammin, alkaa se maaliskuu kohta jo häämöttää ;)

Tosiaan tais mennä nuo viime viikon pinot vähän sekasin, hiljainen viikonloppu kuitenkin. Meillä oli ukko töissä koko viikonlopun ja tietysti pikkuneiti oli ihan kamalan kiukkuinen :S Ja kun itellä on väsy niin oli aika yhdistelmä..

Hyviä uutisia työrintamalta kuitenkin! Saan alottaa 24.9. :D Täytyy vaan toivoa että lapsi viihtyy tarhassa ja että harjottelujakso sujuu hyvin.

Ultrankin varasin tänään, 5.10. päästään Nachoa katsomaan. En malttais yhtään odotella, varsinkin kun on liikkeitä alkanut jo vähän tuntua :)

Oliko täällä jollain muulla ruokahaluttomuutta? Välillä on tosi vaikea syödä mitään vaikka itsellä on jo melkein huono olo nälän takia. Väkisin pitää sitten vaikka jugurttia syödä, höh.

Pimmillä oli kivat ultrauutiset myös! Kyllä hassua ettei täällä tehdä tuota NP-ultraa ollenkaan, ellei siis ole jotain riskitekijöitä. Säästötoimia ihan varmaan..

Mutta nyt paras mennä korjamaan lapsen tavaroita pois lattialta niin voin imuroida sitten kun neiti herää päikkäreiltä. Mikäköhän kiukku siitä sitten tulee *huokaus*

Mamasaurus & Nacho rv 14 tasan

tätä vatsan kokoa =) Kovin on munkin vatsani iso, sekä alhaalta ja ylhäältä. Mieskin heitti asiasta hyvän vitsin tässä yhtenä päivänä. Yritin muistella edellisistä raskauksista, että milloin se maha oikein alkoi kasvaa, mut enhän mä enää muista. Valokuvistakin yritin asiaa selvittää =)

Mutta maha on jo iso, se on fakta. Hauska kuulla, että muillakin!

Nyt lähden iltapalan laittoon, sit pojat nukkumaan ja itse sohvalle... Mies on illan töissä.

t. maalis 12+

Olin ihan eilen huomaavani liikahduksen vatsassa, jäin kovasti kuulostelemaan lisää, mutta ajattelin, että ei voi olla vielä mahdollista. Nyt aamulla täältä luin, että onhan muillakin jo tuntunut... Ehkä se sittenkin oli vauvan liikettä! Pian ne nyt joka tapauksessa alkaa tuntumaan, ihanaa!

Tuo vatsan kasvu on kyllä kaiketi hyvin yksilöllistä. Mulla on aiemmin maha kavanut tosi myöhään ja ollut loppusuorallakin pieni. Nyt tuntuu, että jonkin verran nopeammin vatsa kasvaa nyt, mutta vielä pärjätään tavallisilla housuilla. Onneksi, sillä mulla äitiyshousut valuu mahan päältä ja koko ajan pitää olla nostelemassa. Oliskohan semmonen resorivyötäröinen vaihtoehto parempi?

Mulla on väsymys jo hellittänyt, mutta kannattaa ottaa se väsymys sillälailla vakavasti, että ei turhaan stressaa sillä, että pitäisi liikkua ja lenkkeillä. Ehtii sitä myöhemminkin, jos keho nyt vaatii lepoa.

Mukavaa tiistaipäivää!

popz, jo neljännellä kuulla! (rv 13+0)

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat