Vierailija

Meillä juuri vuoden täyttänyt poika taistelee kaikki ruokailut alusta loppuun. Voiko tämän ikäinen jo haluta syödä itse? Sormiruokaa toki syö jo hyvin, mutta onko mitään järkeä antaa lusikka käteen ja alkaa opettelemaan?

Kommentit (6)

Poika aloitti n. vuoden vanhana ja tytär n. 10-kuukautisena. Poika muuten aloitti pienellä haarukalla, jolla oli kätevä tökkiä ruoanpaloja ja viedä ne sitten suuhun. Oli aika siistiäkin!

Tytärtä ei saanut auttaa yhtään, ei edes salaa sivusta, kun piti syödä ITSE, kun muutkin söi... Tuntui, että tytär sai tosi vähän syödäkseen...

Mutta toisaalta... Ruokailuhetket oli mukavia, kun koko perhe istui yhdessä ja kukin söi omaa ruokaansa, äitikin sai lämpimän ruoan syötyä heti.

Ja perhepäivähoitaja kiitti, kun tytär sitten 1 v 3 kuukautisena meni hoitoon ja söi niin näppärästi jo itse. Pph naureskeli, kun hän oli tytölle ensin pilkkonut leivän lautaselle pieniksi palasiksi. Tytär niitä palasia sitten epäluuloisen näköisenä tökki sormellaan. Mutta kun tytär sai käteen kunnon voileivän kokonaisena, niin johan maistui.

Minä olen vaan ollut sitä mieltä, että en oo antanut turhan aikaisin alkaa " sotkemaan" ruuan kanssa. Jotenkin tuntuu, että se sormilla mäskääminen jää päälle kun siihen oppii. Meillä on kaikki lapset syöneet siististi sitten lusikalla 1v3kk vanhoina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat