Vierailija

9 kuukauden epätietoisuuden ja odotuksen jälkeen minulle tehdään huomenna tutkimus jossa paljastuu olenko perinyt isältäni erään ääreishermoston sairauden. Jos tutkimus osoittaa ettei minulla ole tätä sairautta niin herää iso kysymys mikä minulla sitten on, kun oireita - mm. pistelyä ja kihelmöintiä - tuntuu lähes koko ajan. MS-taudin mahdollisuus on olemassa, tai sitten oireet aiheuttaa jokin muu. Jos minulla on tuo sama kuin isällä ei tulevaisuus ole välttämättä kovin ruusuinen vaikkei sairaus kuolemaan johdakaan. Mutta varsinkin tuo ms pelottaa vielä enemmän. Oli huominen tulos sitten mikä tahansa, sen sulattelemisessa on varmasti paljon tekemistä. :/

Tänään saatan siis elää viimeistä päivää "terveiden kirjoissa" - huomenna minulla saattaa olla diagnoosi ja tiedän mistä minua jo pitkään vaivanneet oireet johtuvat.

Siitä asti kun tammikuussa kuulin että isälläni on sairaus joka on perinnöllinen minusta on tuntunut siltä ettei tämä ole meidän elämää - ihan kuin seuraisin tapahtumia jostain sivulta.

Toivon että mahdollisimman moni teistä tämän viestin lukijoista pitäisi minulle peukkuja huomenna että selviän kunnialla ja hajoamatta kotimatkan - joudun tekemään matkan yksin iltapäivän ruuhkabussissa (mikä on jo itsessään minulle kauhistus, siis tuo ruuhkabussissa istuminen).

Kommentit (6)

Siis sen jälkeen kun selvisi että isäsi on sairas? Ainakin joku oli hyvin samassa tilanteessa ja vastasinkin silloin.

Tsemppiä sulle, täällä peukutetaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olen kirjoitellut tänne aikaisemminkin tästä asiasta.

Multa otettiin tänään verikokeita enemmän kuin koskaan aikaisemmin on yhdellä kerralla otettu, tulee tarkistettua monta eri asiaa, esim. kilpirauhasarvot ja borrelioosi, muita en muista.

Täytyy kertoa vielä yksi asia - olen ajanut itseni melkein loppuun kun olen tammikuusta asti liikkunut "ettei pää hajoa" niin paljon etten lopulta enää edes tajunnut että käyn jumpassa lähes joka päivä, piti liikkua "nyt kun vielä voi". Jumpista vapaina päivinä tein jotain muuta - ja kaikki piti tehdä perusteellisesti ja täysillä - tietenkin kun "vielä täysillä pystyy tekemään". Olen elänyt liikaakin "tätä päivää" kun tulevaisuus on tuntunut niin pelottavalta, en ajatellut/muistanut mitä olin tehnyt eilen tai mitä tekisin huomenna, lepo unohtui lähes kokonaan. Muutama viikko sitten mulle alkoi tulla jonkinlaisia paniikkihäiriökohtauksia - minkä seurauksena yritin lisätä jumppia.

Viime viikolla tuli stoppi tälle kun eräs urheilusta paljon tietävä ihminen sanoi että hajoan ihan varmasti tuota tahtia - huonommalla kunnolla olisin jo hajonnut. Tajusin että nuo ahdistuskohtaukset varmaankin oli elimistön tapa varoittaa että nyt mennään ihan liian lujaa. En enää edes saanut nukuttua kunnolla kun kävin niin ylikierroksilla - ei väsyttänyt. Päivisin oli pää ihan pyörällä viime viikot. Nyt mulla on tämä viikko ollut "katkaisuhoitoviikko", jumpat ja muut on peruttu ja minun pitää ottaa ihan rauhallisesti. Irrottautuminen on ollut tosi vaikeaa - en pystynyt heti lopettamaan, mutta nyt on jo vähän helpompi olla ihan vaan rauhassa. Ensi viikolla alan jumpat ym taas varovasti, mutta nyt yritän pitää järjen päässä ja opetella myös rentoutumaan. Toivottavasti onnistuu. Pitempää taukoa ei voi pitää kun muuten selkä alkaa taas oireilla. Niin, on tuo selkäkin, joka ei kestä liikkumattomuutta. Nyt täytyy löytää kultainen keskitie tähänkin asiaan. Onneksi joku ulkopuolinen tuli viime hetkillä ja pysäytti minut - itse olin niin sokea ja lähipiirin varoituksia en kuunnellut, en edes muista että he ovat minua jo pitkään varoittaneet ja käskeneet välillä levätäkin. Kävin tänään salilla hoitamassa asioita ja näin kun jumppa (jossa olisin jälleen ollut) oli menossa - ja olin helpottunut kun en ollut siellä. Oli erittäin vapauttavaa kun huomasin olevani helpottunut enkä ahdistunut siitä etten ollut jumpassa. Toivoa siis on.

Täytyisi opetella menemään myös ajoissa nukkumaan, sitä en tähän lähes neljäänkymmeneen ikävuoteen mennessä ole vielä oppinut, tosin en ole kyllä kovin ahkerasti opetellutkaan. :)

ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat