Vierailija

Kommentit (19)

ja tämä kuorsaus vastaus oli hyvä - minä lähden joskus lapsen viereen nukumaan kun mies kuorsaa niin kovasti.

Meillä ei muuten lapsetkaan nuku yksin - kun 5 lasta ja vain kolme lastenhuonetta, ainoastaan esikoisella (ainoa tyttö) on " ikioma" huone. Ja kaikki lapset ovat yöllä tervetulleita meidän väliin, jos pelottaa (ahtaaksi välillä käy, kun parhaimillaan 3 pientä pyrkii nukumaan meidän sänkyyn).

kyllä meidän sängyssä on joka aamu 2 ja 4 vuotiaat palleroiset. ei me isännän kanssa edes herätä yöllä kun ne meidän viekkuun yöllä kömpii

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Oman lapsen kanssa olen huomannut, että ding - jo pienikin lapsi ymmärtää JÄRKEVIÄ PERUSTELUJA ja tottelee paljon paremmin kun ymmärtää miksi asiat tehdään niin kuin tehdään. Olen sanonut lapselle tässäkin asiassa totuuden. Ettei me mahduta kaikki samaan sänkyyn kunnolla ja nukutaan huonosti jos yritetään. Ja että sänky on äidin ja isin oma, ja lapsella on oma sänky omassa huoneessa. Mutta että viereen saa AINA tulla jos yöllä tuntuu siltä. Ja otan myös lapsen lämpimästi vastaan kun tulee pari kertaa viikossa.

vaan isompi äidin ja isin välissä ja pienempi vieressä pinniksessä. Ei olla raaskittu poiskaan ajaa, kun isompi nukkui jo omassa huoneessaan, mutta kun alkoi tuossa kevätpuolella mielikuvitus kai jylläämään liikaa, niin pelotti ja tuli viereen. Ja siihen on nyt jämähtänyt.

eli että ei täydykään. Tämä nyt vain on kummallinen länsimainen tapa, johon teollistuminen ja yli-individualistuminen on meidät ajanut. Se on luonnotonta.

Siis että miksi lasten täytyy opetella nukkumaan yksin jo pienenä, vaikka iso osa aikuisistakin nukkuu paremmin jos ei tarvitse nukkua yksin.

Sen takia meillä saa tulla vanhempien sänkyyn nukkumaan aina kun haluaa.

En minäkään mitään kovin järkevää sanottavaa äkkiseltään keksinyt, mutta tän ketjun vastauksissa on kyllä jo jotain tosi outoa. Jos lapsi MIELUUMMIN nukkuisi vanhempien vieressä, on tosi outoa sanoa, että tilanpuutteen takia vanhemmat nukkuu yhdessä jä hän SAA nukkua omassa huoneessaan, koska on tärkein...Voisihan se toinen vanhemmistakin sitten nukkua siellä ylimääräisessä huoneessa, jos kyse olisi siitä, kuka on tärkein, sillä lapsihan nimenomaan haluaisi nukkua yhteisessä sängyssä, ei yksin.

Ja muuten varmaan aika monessa perheessä ei edes voi vedota tilanpuutteeseen, sillä monilla on työhuone tai vierashuone niin, että käytännössä kaikki perheenjäsenet voisivat kyllä nukkua yksikseen.

Ja sitten aika surullinen on myös tuo nelosen vastaus kaikenkaikkiaan!

Minä sanoin lapselleni, että aikuisilla pariskunnilla on yleensä tapana nukkua yhdessä. Ja että kun hän on iso, jos hänellä on oma vaimo, hän kyllä sitten ymmärtää. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, etteikö lapsi olisi meille aikuisille kaikista rakkain, mutta tämä vain on sellainen juttu, että lapset nukkuvat omissa huoneissaan, aikuiset omassaan yhdessä. Se on sellainen aikuisten juttu, kuten viinin juominen ruuan kanssa tai se, että saa valvoa pidempään.

Olen kyllä sanonut, että nukkukaa alkuyö yksin niin nukutte paremmin kun on tilaa mutta sitten saa tulla.

Oikeasti musta on julmaa, että itse en halua nukkua yksin, nukun mielummin vieressä nin miksi ihmeessä pienen lapsen on nukuttava yksin. Jos häntä vielä pelottaa nukkua yksin. Mä olen tässä asiassa hyvin biologinen.

koska lapset saavat aina tulla viereen, jos haluavat.

Muistan itse lapsuudesta, kuinka kamalaa oli, kun yöllä pelotti. Eikä aina uskaltanut mennä vanhempien vieraan, kun eivät siitä tykänneet. Muistan, kun joskus yöllä menin heidän makkarinsa ovan taakse nukkumaan. Ei viereen tulemisesta suututtu tai rankaistu, mutta olivat aina niin yrmeitä, että en viitsinyt usein tunkea viereen.

Ja mua välillä pelotti ihan " isona" kymmenen- kaksitoista vuotiaanakin.

Mutta meidän sängyssä on aina tilaa lapsille.

Kouluikään asti ainokainen nukkui samassa makuuhuoneessa, oikeastaan tilanpuutteen vuoksi. Seksiä ehtii kyllä harrastaa riittävästi olkkarissakin, jos on vain 1 pieni lapsi. Meillä siis toimi, suurperheessä ehkä kätevämpi siirtää lapset nukkumaan samaan huoneeseen.

Muistan itekin, kuinka ala-asteen ensimmäisillä luokilla meillä ois ollut ylimääräinen huone, mutta haluttiin nukkua isoveljen kanssa samassa huoneessa.

No sittemmin olen eronnut, ja koululainen köllöttelee joka ilta mun sängyssä. joskus nukahtaa siihen, ja kannan omaan sänkyyn nukkumaan. Ja ei tule yöllä enää viereen kömpimään, eli vaikka on ' viereen opetettu' , niin ei se enää koululaisena sieltä kömmi. Usein kömpii itse omaan sänkyynsä sitten kun alkaa valot ja mun puuhastelut häiritä. Just hyvä näin ollut meillä!

Ai niin, tunsin kauheata syyllisyyttä, kun yritin 2 vuotiasta pakottaa omaan huoneeseen kaikkien yörauhan takaamiseksi. Sitten kun tein kuten sydän sanoo, ja otin pojan kainaloon nukkumaan, niin kaikilla yöt rauhoittui.

aikuiset kuorsaavat niin kovaa. Että hän sitten kun saa miehen tai vaimon, nukkuu sen kanssa. Että huoneita on rajallinen määrä ja haluttiin hänelle antaa oma huone, kun hän on tärkein.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat