Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Emma, Emilia ja Emina

Kommentit (25)

Jos siis haluat, että tytöillä on samankaltaiset nimet ja kaikki ehdottomasti E:llä. Emina erottuu minustakin joukosta lähinnä omituisuutensa/erikoisuutensa takia ja muuten menee sekaisin molempien kanssa.

Me päätettiin, että jos toinen lapsi on samaa sukupuolta kuin esikoinen, emme halua hänelle samalla kirjaimella alkavaa nimeä (ellei sitten olisi ollut erityisen hankala keksiä mitään muuta). Jos taas vastakkaista, voisi nimi hyvinkin alkaa samalla kuin veljensä. Liian samanlaiset menee helposti sekaisin sekä vanhempien suussa että myöhemmin myös hoitajien, opettajien, kavereiden jne. Mutta se nyt on vaan mun mielipide, makuasioista on paha kiistellä ;)

mut saman perheen lapsilla vähän hupasia...siis liian samanlaisia, ei vieraat muista lasten nimiä...mun sukulaisella on Eelis ja Elias, arvatkaa onko kieli solmussa kun yrittää puhutellaa kumpaakin omalla nimellään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta menen välillä sekaisin siltikin, vaikkeivät omieni nimet ala samalla kirjaimella.

Olen myös sitä mieltä, että Emina on outo ja jotenkin väkisin väännetty nimi, mutta olenkin perinteisten nimien kannattaja. Anna sellaiset nimet, kuin itsestä parhaimmalta tuntuu.

Mun mielestä ei ole kivaa jos kaikki nimet alkaa samalla kirjaimella, mutta ei kai siinä mitään pahaa ole, monet antaa samantyyppisiä nimiä lapsilleen.

ei pirä kiistellä, sanoo mäyräkoira kun muniansa nuoli.

Mutta kun kerran kysyt, itse olen sillä linjalla, että meillä lasten nimet eivät saa alkaa edes samalla kirjaimella. Tiedän mm. sisarukset Laura ja Lauri, toiset Elias ja Elisa. Mautonta, kerta kaikkiaan.

Siis vastaus kysymykseesi on: ovat liian samanlaiset.

Aina kun joku ehdottaa täällä vähänkin harvinaisempaa nimeä, niin nää Emmojen, Neeojen, Siirien, Sofioiden ja Jennojen äidit ihmettelee että " onks toi muka edes nimi" .

Mutta joo, on noi liian samanlaiset mun mielestä.

Mitä tarkoitit sillä, että nimet on ihan eri tyyliset, ja otit vielä " kärjistetyksi" esimerkiksi ton jälkimmäisen? Onko Kristiina mielestäsi jotenkin kovin hieno nimi, vai miksi ei sovi yhteen Kallen kanssa? Nehän on kumpikin perinteisiä, tavallisia, kauniita nimiä, samoin kuin Emma ja Emiliakin.

Toisaalta minust Emma ja Emilia ovat eri tyylisiä eli jomman kumman tilalle omille etsiisin jonkun toisen nimen. Minusta tuossa on vähän liioitellusti sanottuna sama, jos toinen on Kalle ja toinen Kristiina.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat