Seuraa 

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia vauva-arjen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika oli kesä-heinäkuun -07 vaihteessa (21.6.-10.7.)

[size=2][color=0000EE]25.4.

[color=CD2990]Oona1975, (30+3); tyttö 1225 g, 39 cm

[size=2][color=0000EE]23.5.

[color=CD2990]Äp81, poika 1925 g, 44 cm

[size=2][color=0000EE]24.5.

[color=CD2990]joors1, (35+3); poika 2390 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]11.6.

[color=CD2990]Cityäippä, (36+2); poika 3185 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]13.6.

[color=CD2990]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]19.6.

[color=CD2990]Senniina, (38+6); tyttö 3730 g, 50 cm

Sannnis, poika

Elisabet73, (37+6); tyttö 3422 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]20.6.

[color=CD2990]Hemppu79, (38+3); tyttö 3990 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]21.6.

[color=CD2990]Miiu77, (40+0); poika 3895 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]23.6.

[color=CD2990]Koala-72, (39+3); poika 3390 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]25.6.

[color=CD2990]-Veruska-, (39+3); tyttö 2826 g, 49 cm

kihara-74, 25.6. klo 15.10; tyttö 4400 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]26.6.

[color=CD2990]claudiina@, tyttö 3210 g, 50 cm

jiippi, (39+5); poika 3630 g, 50.5cm

[size=2][color=0000EE]27.6.

[color=CD2990]Misti, (38+5); tyttö 3430 g, 50 cm

s@nde, (39+6); poika 4485 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]28.6.

[color=CD2990]Kuutar78, (40+2); poika 3620 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]29.6.

[color=CD2990]pals, 29.6. (40+0); poika 3630 g, 51 cm

peetta, 29.6. (40+0); poika 3435 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]30.6.

[color=CD2990]anjuusa, (39+3); poika 3350 g, 50 cm

besero, (40+4); poika 3028 g, 48 cm

[size=2][color=0000EE]1.7.

[color=CD2990]ElluP, (39+3); poika 3525 g, 51 cm

AMS74, (40+3); tyttö 3580 g, 50 cm

@nikki, (40+6); poika 2625 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]2.7.

[color=CD2990]Amalia-Joel, (39+3); tyttö 3770 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]3.7.

[color=CD2990]peipposka80, poika 3255 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]4.7.

[color=CD2990]löllöriini, (40+1); tyttö 3775 g, 51.5 cm

[size=2][color=0000EE]6.7.

[color=CD2990]s@ri@, (40+0); tyttö 3590 g, 50 cm

[color=CD2990]nepu83, (40+4); tyttö 3610 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]7.7.

[color=CD2990]hippaliinu, (40+4); poika 3840 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]9.7.

[color=CD2990]joutur, (40+5); tyttö 3740 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]10.7.

[color=CD2990]melba, (40+4); poika 3100 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]15.7.

[color=CD2990]Monument, (41+3); tyttö 3560 kg

[size=2][color=0000EE]20.7.

[color=CD2990]alli-75 (41+4); poika 4595 g, 55 cm

[size=2][color=0000EE]22.7.

[color=CD2990]Onassis (42+1); tyttö 4026 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE] 7.8.

[color=CD2990]kissantassut (42+3) klo 13.28; poika 4404 g, 55 cm

Sivut

Kommentit (46)

Onpa ihana ilma ulkona. Laitoin heti aamusta Vilin nukkuu pihalle vaunuihin ja ite tartuin haravaan. Eipä tuo poika malttanu nukkua kun puol tuntia,mut mennään päivemmällä takas. Kihara kyseli maitomääriä. Meillä menee tällä hetkellä sellaset 1,2 litraa päivässä. Välillä voi mennä enemmänkin,mut toi on sellanen vakimäärä ollu. Tassut, tossa Liiterin vaippapaketissa näyttäs olevan 56 kpl. Ja hinta oli alle 8 euroo,muistaakseni.;) Oon harkinnu jo vellin antamista Vilille. Vaikka hyvinhän tuo poika yönsä nukkuu ihan maidollakin,et toisaalta voi olla liian aikasta antaa.. Mulla resepti sille rotavirusrokotteelle,mut kauan ja hartaasti mietittyämme päätettiin jättää kans ottamatta se. Nyt vaan toivottava,ettei moinen pöpö meille tule. Kahvinkeittoon alettava,palailemisiin.:)

ilmottaudumme:-) Saatiin pieni vaunulenkki tehtyä äsken ja olen oikein iloinen siitä. Meral kyllä heräsi heti, kun päästiin pihaan eli taitaa tämäkin neiti olla niitä liikkuvien vaunujen vauvoja..Ei se mitään, kunhan saataisiin jollakin tapaa ulkoiltua. Meilläkin on haravointia tiedossa, kun on toistakymmetä lehtipuuta sis. suuria tammia ja vaahteroita pihassa. Tykkään siitä puuhasta kyllä!

Kestoiluun en osaa ottaa kantaa millään saralla, mutta kuukuppi on käynyt kyllä mielessä. On ollu niin runsasta tuo meikäläisen vuoto, että se vois olla ihan hyvä juttu ja säästöä. Pirun kalliita nekin helkkarin tumput, grrr. Mäkään en tosin tädin vierailua odota kovin pian, mutta mistäs sitä koskaan tietää, jos nurkan takaa yllättää.

Yöt meillä menneet oikeestaan koko ajan ihan hyvin. Nyt Meral on nukahtanut vähän aikasemmin, jopa ennen 22, niin se tietää useampaa syöttöä yöllä. Hän ei kuitenkaan valvo syöttöjen jälkeen, niin se ei sillai haittaa. Meillä saatetaan vietää tällä hetkellä yöunilla jopa 12 h, kun neiti heräs tänä aamuna 10.40. Mullekin passaa se silloin, kun olen valvoskellut itse. On nääs se unensaantipulma aika-ajoin..terveisiä vaan tassuille..

21.9. on meidän neuvola (3kk) ja silloin tulee jo piikkejä. Otan kai sen rotakin nyt sitten, kun olen sitä tässä tovin arponut. Lähinnä nyt sen reissaamisen takia. Muutenhan meillä ei riskejä ole. Mitähän siitä seuraa, kun tulee eka rokotus ja rota samaan aikaan..Mahavaivoja Meralilla on edelleen sillon tällön, mutta en ole saanut kiinni siitä, mistä ne johtuu. Devitol menee meillä eikä siitä ihmeempiä tule. Kahvia olen juonut sen kupillisen koko raskausajan. Suklaa saattaa olla yksi ja tuore ruisleipä on pois ruokalistalta.

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Viime yö oli aivan ihana, mies päästi jo 20 jälkeen nukkumaan. Nukahdin varmaan 21 mennessä. mies toi Onnin sänkyyn klo 23.15 ja kaveri nukkui siitä kahteen, minne asti melkein itsekin nukuin (aloitti sen käninän taas 1.30) ja taas kolmesta viiteen jolloin sain itsekin melkein tunnin unta. Viiden syötön jälkeen otin viereen sänkyyn missä muutamaa tissiherätystä lukuun ottamatta nukuin yhdeksään. Kerrankin nousin itse ennen vauvaa sängystä! Sain pikaisesti syötyä aamiaista ennen kuin Onni heräsi. Siitä asti on myös suostunut syömään tissiäkin pari kertaa (vaikka pulloakin on tarvittu) ja nukkui päikkärit parvekkeella :) niin että just ehdin imuroida pikasesti ja tehdä lounaan (joskaan en syödä). Nyt on joku ihme huuto päällä, ehkä masu, koska vaikuttaa nälkäiseltä muttei kuitenkaan suostu syömään. Tultiin olkapäällä tähän koneelle ottamaan vähän aikalisää.

Kihara kyseli korvikemääriä. Meillä 0,5 l nan ei riitä vuorokautta, joskin myös hukkaan menee. Tissimaitoa saa myös, vaikka sitä tuskin paljon tulee. Vaihtelevasti saan pumppaamalla 15-40 ml per kerta.

Melballe kiitos kk-suojatiedoista. Kerro tosiaan sitten kokemuksia kun tiedät! Pitäisköhän AJ minunkin kokeilla aioja, niin saisin miehen kestoilemaan. Vielä ei ole rohjennut kokeilla. Veruskalla, tai siis Unnalla, jo ihania yöunia ja kiva kun ei tarvitse pelätä ylivuotoja yöllä! Voisi tosiaan kuvitella, että tuosta on helppo opetella yökuivaksi jossain vaiheessa.

Joku jumi on nyt varmaan kurkussa, vaikka on röyhtäissytkin. Saatiin äsken tässä välissä syötyä 50 ml korviketta vihdoin ilman huutoa, ja heti perään isot pulautukset... Menenpä jatkamaan vauvanhoitoa!

Tassu

Tassut! Onpas hauska kuulla teidän neuvolakuulumisia, kun meillä on varmaan ihan samankokoinen poika. Meillä oli siis eilen 2kk neuvola ja oli poika just tasan 2kk siis eilen. Pituutta oli 59,5 cm kans ja painoa 5,4 kg. Eli kahdessa kuussa meille oli tullut pituutta 9,5 cm ja painoa 2,3 kg syntymäpainosta.

Me ei sitä rota-rokotetta sitten otettu ja sitä puolsi siis läheisten vakavat sairaudet ja vastustuskykyä alentavat lääkkeet. Lisäksi neuvolan tädin kanssa mietittiin, että oikeasti meillä se riski sairastua on ehkä pienempi, kun tuo esikoinen on sen verran iso, että on luultavasti sen jo ehtinyt sairastamaan (mä väittäisin, että toissa talvena sairasti, diagnoosia ei ole, mut eros kyllä muista vatsataudeista).

Muuten en meidän vauvakuulumisia uskalla kertoakaan eli jos joku muistaa, niin kerroin, että aikanaan esikoisenkin kanssa katselin vähän seinille tuossa asukaspuistossakin, kun kaikki kertoi omista öistään vauvan kanssa... eli joskus on vaan parasta olla hiljaa.

Joo, mutta jos joku nyt tuosta yllä olevasta tulee kateelliseksi, niin sitten voi taas kertoa, että minä olen teille muille varmaan kateellinen. Pikkujätkä siis täytti eilen 2kk ja arvatkaas mitä... mulla alkoi toiset menkat jo. Hoh hoijaa. Kestoilustakin olitte puhuneet ja jos ihan varovaisesti vihjaan, että mä nyt aloitin tälläkin saralla kestoilukokeilut. Ei siitä sen enempää, jos jotakin vaikka yököttää.

Esikoinen joutui viime perjantaina jo koulukiusatuksi. Tietty syy on hivenen huvittava eli kaksi tyttöä ihastui poikaan turhan tulisesti, mutta kun kaksi samankokoista tyttöä roikkuu pojan kaulassa niin, että hän ei pysty kävelemään ja samanaikaisesti tytöt antaa molemmin puolin pusuja, niin pojan silmistä oli kyllä nähtävissä oikeaa pakokauhua. Tytöt eivät juuri minuakaan totelleet, joten sain jo tosi topakasti puuttua asiaan, että he eivät voineet seurata koulualueen ulkopuolelle meitä (mun pojalta loppui koulu, saman luokan tytöillä jatkui vielä). Maanantaina meninkin sitten koululle opettajan kanssa asiaa selvittämään ja se asia hoidettiin heti pois päiväjärjestyksestä. Tosin toinen tytöistä iski silmänsä sitten pikkuveljeen ja onnistui jo rattaisiin pusuttelemaan, joten ehkä osa on ihan tämmöistä etelämaalaisen veren leiskuvaa lempeä kaikkea kohtaan. Minä hupsu taas tietty luulen, että olen onnistunut jotenkin hirmu suloiset pojat maailmaan saattamaan ;-)

Anopilla on 60v synttärit viikonvaihteessa ja mahtaa mulla mennä pää pyörälle, kun en ole aikaisemmin sitä sukua yhtään juuri nähnyt, miehen mummoa ja siskon perhettä lukuunottamatta. Hivenen mulla on kyllä pelko siitäkin, että vaikka sinne paljon ihmisiä meneekin, niin että me " varastetaan" show ja sitä en haluaisi tehdä. Eli kukaan ei ole oikein noista miehen tädeistä ja sedistä nähnyt tuota vauvaa (eikä mun esikoista eikä mua) ja käsittääkseni nää mun pojat on ainoat alaikäiset keitä sinne saapuu. Olisiko teillä jotain vinkkiä, miten saataisiin pidettyä juhlasankari juhlien keskipisteenä? Me jo miehen kanssa mietitittiin, että mies voisi pitää äidilleen puheen.

Pika moikat kaikille :)

Alexinalla nyt kahtena päivänä ihmeellista itkua aamupäivisin :(

tai miltei huutaa suoraa huutoa, eikä ota tuttia ei pulloa ei viihdy sylissä ei sängyssä ei vaunuissa, yleensä hiljenee heti vaunuihin, kun lähdetään ulos, tänään huusi sielläkin hetken. Nyt sitten vedellyt unia 13.00 asti, eilenkin otti pitkät päikkärit. En tiedä mikä on, olikin tasaista tässä hetken ja luulin itkujen jo menneen :)

Huomenna sitten neuvola missä saadaan ne kahden kuukauden mitat.

Joo ja se yhtenä päivän syöty 2 dl n. puolessa tunnissa, oli joku hetkellinen nälänhätä, neiti on todella pieniruokainen ja hyvä kun päivässä menee vieläkään enempää kuin se 5dl.

Kestovaipoista senverran (nyt kun niihin " lankesin" ,höpötän niistä koko ajan) mulla oli vanhoja ekosetin vaippoja aikojen takaa (olin jälleenmyyjänä itse aikoinani),niitä käytän näiden uusien kuorien kanssa, sen pakkauksessa olleen aio.n ja ostin jonkun pul-kuoren (en jaksa etsiä minkänimisen!) ja sitten on vanhoja ekosetin kuoria pari. Tilasin nyt 2kpl fuzzi bunzeja microinsertillä ja sisävaippoja (älkää kysykö mitä, en nyt muista!) ja lisäimuja tilasin myös.

Ihan huomata että jaksaa pelata noiden kanssa, eikä tunnu ollenkaan työläältä, vaikka raskausaikana oletin etten jaksa niihin syventyä.

Sain muuten kotiin hoitajan (perhetyöntekijä) ja nyt perjantaina katsotaan ekan kerran, kuinka sujuu ja saan EKAN kerran vapaata hetkeksi ja miehän odotan sitä innolla ja mietin mihin sen ajan käytän.

Taidan käväistä uimahallissa ja sen jälkeen istua kahvilla aivan rauhassa (lue: uin kuin sievinen ja kahvia en malta hörppiä kun juoksen kotiin *naur*, peläten että neiti on huutanut koko ajan)

Mutta nyt menen haukkaamaan jotain suuhuni.

Terkut kaikille :)

On tämä niin ihanaa, että tänne voi kirjoitella ja saada apua ja tukea! Kiitokset siis vielä Senniina, AJ ja Ellu viesteistä! Olen yrittänytkin tolkuttaa itselleni, että toiset vauvat vain pulauttelevat kauheasti, että meilläkin on todennäköisesti vain siitä kyse. Järki ja tunteet eivät vain aina mene ihan käsi kädessä... Pelästyin niin kovasti kun se Pulauttelu alkoi niin yhtäkkiä ja niin rajuna, aikaisemmat puklailut ei mitään tähän verrattuna. Meillä on ensi viikolla neuvolan lastenlääkäri ja sitä ennen tavataan terkka, joten yritän kysellä siellä lisää. Se on tosin vasta ke, joten jos menee hermo ennen sitä, soittelen sitten. Näen kyllä terkan pikaisesti tiistainakin jälkitarkastuksen yhteydessä.

Tuttelia on nyt käytetty vähän yli vrk ja tänään ei ole tullut enää sellaisia kaaripulautuksia vaikka edelleen aika paljon tavaraa tulee ylös. Ehkä tuo oli vain sellainen vaihe, tai sitten Tutteli sopii Onnille paremmin. Jatkamme kokeiluja. Ja sammaksestakin yritän ajatella positiivisesti, että tulee ainakin käyttöä niille liivinsuojuksille joita ostin ison paketin ennen Onnin syntymää ;). Maidontulon takia kun niitä ei tod. tarvita mutta nythän sählään sen puolukan kanssa.

Tutti on ahkerassa käytössä, se ei vain oikein tahdo pysyä. Mutta nälkä on myös hirmuinen, varmaan tosiaan joku tiheän imun kausi. Kai pullovauvoillakin sellaisia on? Kamalaa vain, kun pieni itkee pullollakin. Haluaisin tosiaan tietää, mikä sen syömisen tekee raukkaparalle niin tuskalliseksi. Kauheat ruokailuhuudot meillä nykyään. Kun ei mitenkään osaa auttaa. Ja hörpyttää en enää uskalla, se tuntui pahentavan niitä pugelluksia (tietysti, kun sai niin helposti ruokaa, sittenhän sitä huudettiin lisää ja lisää kunnes oli maha haljeta).

Oikeasti ei ole kyllä yhtään niin urhoollinen fiilis kuin mitä yritän esittää. Minä en todella ymmärrä, miten voin olla näin ahdistunut pienen vauvan kanssa. Välillä se säikkyminen ja panikointi jo vähenivät ja luulin jo alkavani selviytyä vauva-arjesta, nyt taas on menty takapakkia oikein kunnolla. Nyt en enää pelkää etukäteen vain öitä vaan myös syöttämistä. Aivan hullua. En ole koskaan ennen ollut tällainen ihminen. Taitavat hormonit vaikuttaa, ja varmaan sekin kun kaiket päivät nököttää vain yksin kotona seuranaan vain oma pää. Ja minä en nyt ole ihan turvallista seuraa itselleni. Mietin, pitäisikö tästäkin puhua neuvolassa. Meinaan, että kaikki äidit taatusti murehtivat jotakin, mutta mikä on normaalia ja missä vaiheessa pitäisi omasta nupistaan alkaa huolestua?

Allillakin ollut kestämistä, en voi edes kuvitella miten olet varmaan pelästynyt siitä syövän esiasteen löytymisestä! Sormet ja varpaat ristissä toivon, että näytteet pysyvät sinulla puhtaina!

Yritän ehtiä yhteisöönkin huomenna tai viimeistään ensi viikolla. Tämä on ollut sellainen liskojen viikko etten tännekään olisi oikeastaan ehtinyt, se on ollut sitten pois nukkumisesta tai jostain, mutta purkautumaan on ollut pakko päästä. Ehkä ensi viikolla ehtii taas " pyörittää" :) useampaa keskustelupalstaa!

Nyt teen pienen lenkin ulkona, miehen syöttövuoro (yritin äsken tarjota tissiä mutta huusi vain, täytyy vielä pumpata). Sitten sänkyyn. Kuulumisiin!

Missäpä kaikki, kun on ollut niin hiljainen maanantai? Nikin gallupiin on kyllä moni kesäheinä käynyt vastaamassa; kiva juttu, että niin moni vielä käy täällä Vauvan palstalla. Toivottavasti ehditte kesäheinäpinoonkin joskus.

Hauskaa, että S@ri@kin " löysi" kestoilun! Itsestäkin alkaa tuntua, että homma on enemmän hallussa jo. Tosin äsken viritin sellaisen Disanan luomuflanellivaipan ja lisäimun Tots wrapin sisään ja tuntuu, että on sellainen paketti ettei vauva taivu keskeltä milliäkään :-O. Saas nähdä, pitääkö sitten myös.

Alli, montako vaippaa siinä Liiterin paketissa on? Liebro mineissä on muistaakseni 46 ja hinta meidän K-marketissa viime kuitin mukaan näemmä 9,90. Nyt mies osti Liberon midejä (68 kpl/pkt) mutta niiden hintaa en tiedä.

Tänään oli sitten taas neuvola, ja gaaddämit, ei mennyt 60 cm rikki! 59,5 cm oli meidän 1 kk veijari :). Painoa 5390 eli sitä tullut myös ihan kivasti. Viimeksi mitattu pituus 23.8. ja silloin oli 57,8 ja paino viimeksi punnittu 31.8., jolloin oli 4885. Th oli oikein ihastunut kun meidän casanovamme väläytteli parhaita paraatihymyjään :) :). Pelkäsin etukäteen, että tulee nälkäkilarit neuvolassa, kun nukkui yllättävän pitkään ennen lähtöä enkä ehtinyt kunnolla tankata. Ihme kyllä neuvolan tohina piti kaverin hiljaisena vaikka olikin virkusti hereillä, ja aina kun äidin naama ilmestyi hoitopöydän yläpuolelle, Onni virnisteli oikein koko naaman leveydeltä <3 <3 <3. Terkka oli todella otettu toisen iloisuudesta ja leperteli pojalle vaikka kuinka :). Jäi hyvä mieli. (Tietenkin, kun omaa vauvaa ihaillaan :D.)

Meillä on taas iltatankkaus-masuitkut menossa, onneksi nyt on miehen vuoro... Vetelen iltapalat tässä sättäilyn lomassa ja katson sitten, tulisiko nukkumatti. Huomiseen!

Tassu

Meillä on nukuttu mainiosti kaksi viimeistä yötä! Toissayö varsinkin oli upea, sillä sain nukuttua kuusi tuntia putkeen ennen ensimmäistä syöttöä, mitä ei ole tapahtunut kertaakaan aiemmin. Mahtava fiilis, huomattavasti vähemmän sumuinen!

Joku kirjoitti, että kokeilee itsekin kestoilua (menkat siis). Minua ajatus ei ällötä, ja olen ajatellut itsekin kokeilla sitten, kun kuukautiset alkavat. Minua kiinnostais lähinnä kuukuppi. Mulla tosin pysyi esikoiselta menkat poissa VUODEN, joten ihan heti en kuukautisia takaisin odottele. (Tämä on nyt se kohta, jossa Melba saa halutessaan olla kateellinen, niin minä voin kadehtia vastavuoroisesti teidän öitä, hih!)

Olen unohtanut laittaa meidän Menninkäisen 2 kk:n mitat. Neuvola oli siis jo 30.8., ja pituutta löytyi 58 cm ja painoa 5620 g. Syntymämittoihin oli tullut kahdessa kuukaudessa n. 2,3 kg ja 8 cm lisää. Itse olen äimänä, kun esikoistyttö oli niin tavattoman sirppana (2-kuisena 56 cm ja 4,6 kg), että Menninkäinen tuntuu aivan jättiläisukkelilta.

Vielä omanapaisesti näistä meidän tavallisesti niin rikkonaisista öistämme... Näinä kahtena yönä, jolloin Menninkäinen on nukkunut hyvin, hän on nukkunut aivan mahdottoman paljon myös päivällä. Tai siis paljonhan hän nukkuu aina tuntimäärällisesti, mutta näinä kahtena päivänä hän ollut ollut päiväsaikaan hereillä yhteensä ehkä 4 tuntia : O Eli ei ne päiväunien kestot näköjään vielä välttämättä syö sitä yöunta.

Meille ei sitten käynyt se Deetippa-vitamiinikaan, ja nyt Mennis on ollut viikon taas " tipattomalla" . Odottelen nyt suosiolla pitemmän tovin ennen kuin kokeilen Devitolia, joka on viimeinen merkki, jota en ole koklannut. Huomasin myös, että minun ei saa juoda YHTÄÄN kahvia eikä edes tavisteetä, muuten Mennis-riepu kärvistelee mahaansa koko päivän. Edes yhtä kuppia ei aamulla kestä juoda. Vain kofeiiniton käy. Muista ruoka-aineista en ole huomannut mitään, mutta tämä näin vinkkinä muillekin herkkämasuille.

Mortonki taas. Musta nyt tuntuu kun mua revittäs kahteen suuntaan kun on huono omatunto jos ei anna d-vitamiinia ja vielä huonompi jos antaa.. kuukausi ollut ihan totaalista taukoa antamisessa, ja eilen päätin kapristautua et nyt pakko kyllä yrittää taas. Annoin eilen tipan ja tänään kaksi (jekovitit käytössä) ja eipä oo näin pahoja huutoja ehkä vielä ollutkaan.. Ressukka huutaa niin kovaa, oikein viiltävää kiljuntaa, naama ihan punasena, eikä mikään auta.. En kyl raaski huomenna antaa, en millään. Ressu oli tänäänkin niin mielettömän hyväntuulinen, nauroi ääneen ja seurusteli tuntikausia. Sitten se tulee ihan kirkkaalta taivaalta.. Syömisissäni ei oo ollut mitään poikkeavaa, joten vitamiineista oletan niiden huutojen johtuvan. Mitähän tekis?

Voimia Anjuusalle lasten kanssa, varmasti todella haastavaa kun esikoinen vaatii rankalla kädellä. Minä oon imettäessä syönyt melko normaalisti, mut esim. sipuliin ja herneisiin Panu reagoi voimakkaasti joten niitä vältän.

Tassut, pura ihmeessä täällä tuntojasi jos se yhtään helpottaa!! Ja sulla ei pidä tosiaankaan olla mikään huono omatunto tunteistasi, ei todellakaan. Puhu ihmeessä neuvolassa, koska masennukseen kyllä on apuja! Ei sulla tartte olla maailman vaativin vauva, että olisi oikeus tunteisiisi. Halaus<3<3

Pals

Mulla sama pää kesät talvet, nii nyt vasta hokasin, että Melba puhuitkin omista kestoista, etkä vaipoista ;) Luin vissiin liian nopeesti viestit ajattelematta sen tarkemmin. Soriiii, hih!

Töissä kirjoittelen. Just oli pakko soittaa kotiin että miten miesväki pärjää..Hienostihan ne.

Sitten asiaan: Itse kovasti haluaisin kuukupin, en kyllä oo kokeillut. Mulla muuten sama kun Tassulla ton koskemisen kanssa.. Synnytyksen jälkeen ei oo voinut edes ajatella yhdyntää :l Toisaalta ennen sitäkin asiat oli melkein samoin, joten en usko synnytyksen aiheuttaneen sen kummempaa tuhoa. Pitänee jutella lääkärille.. Silti se kuukuppi kiinnostaa, kuulostaa mielettömän kätevältä ja hygieeniseltä vekottimelta :)

Ne Lidlin vaipat tosiaan on todella hyviä ja imukykyisiä, pakko hehkuttaa. Ja halvimpia vielä..

Monument: Tuo Venäjän systeemi kuulostaa niin kätevältä, mua kiinnostaa kovasti vaipattomuus ja varhainen potalle vienti, saa nähdä kuin onnistuu.

Uusimmassa Vauva-lehdessä oli tosi kiinnostava sormiruoka-juttu, luitteko? Kuulosti järkevältä.

Kerrankin tein järkevästi illalla ja aloin nukkua Panun kans yhtä aikaa, tuli ihan levännyt olo.

En muista nyt enempää.. Lissää myöhemmin :)

-P-

Tassuille nyt ainakin mainitsen, että kokemusta ei siis paljon ole, kun pojan syntymän jälkeen nämä kokeilut aloitin ja ei tässä nyt 2kk 2 päivää vanhan äidillä ole kuin " vasta" toiset kuukautiset...

Niin mutta olen kokeillut Igu*Nellyn, Ronjan ja KVK:n eli kestovaippakaupan ja hinnat niissä menee noin 9, 6,5 ja 6 ja laatu on minusta suoraan suhteessa hintaan. Ekaksi mainitulla ehkä siis kannattaa kokeilla, jos ihan varovaisesti haluaa kokeilla. Itse meinaan vielä kokeilla Tirsokkaan (liian ihania kuoseja) ja tilata pari Igua lisää. Sitten niillä varmaan jo pärjääkin sekakäytössä. Niin tyytyväinen olen ollut, että kertikset ei juuri houkuttele enää, toki sekakäyttö on varmasti käytännössä enemmän kuin järkevää.

Meillä on ne mam-ultivent pullot käytössä, kokeilin nuk-pulloa ja aventin, mutta nuo ainoat joista imee maidon kohtuudella.

Tosin tänään ollut ihanteellinen päivä, maitoa mennyt hieman reilu 7 desiä ja mikä parasta...ei huutoja ! Pientä ähinää ja tirinää, muttei kammotushuutoa. Mulla tuntuu vaan edelleen että korvissa soi ja väsymys painaa päälle todella raskaana. Onneksi ensi viikolla tulee taas se hoitaja, sovimme että käy kerran viikossa muutaman tunnin ja täytyy sanoa että tuntuu pelastukselta nuo vapaahetket juuri nyt.

Sitä kyllä venyy yllätävän paljon, mutta kun väsymys kasaantuu, olis vaan parasta löytää sitä lepohetkeä itselleen jottei mene ihan piippuun.

Alexinahan on mitä ihanin vauva ollessaan " vaivaton" , todellinen hymytyttö. Hänellä on muuten ollut kakka sellaista vihreää alusta asti ja vasta nyt alkanut olla sitä keltaista sinapin väristä. Neuvolassa sanoi, että merkki kypsymättömästä suolistosta tai siitä että saa liian vähän ravintoa.

Anjuusalle tsemppiä sisaruksen kanssa " taisteluun" , ei varmaan mukava tilanne vahtia vauvaa isommalta ja yrittää hillitä toisen raivokohtauksia.

Ja Tassuille vielä kiitos vinkistä...ei ollenkaan huono idea noi korvasuojat, enpä ole hoksannutkaan :) ja toivotaan että ajan kuluessa, mahdollisimman pian, saamme nauttia niistä hyvistä päivistä huonojen jäädessä taakse. Toki huonoja tulee varmasti myös tulevaisudessa, mutta ettei ihan tällaista !

Ja loppukevennys...perjantaina kävin kirjastossa uintireissun päätteeksi ja join kahvit siellä...ja nukahdin hetkeksi sinne nurkkapöytään :D onneksi ei ollut muita siellä joten kukaan ei huomannut. Nyt taas nukkumaan.

Minäkin taas täällä, kun Konstalla nukkupäivä - vetelee jo toisia päikkäreitään (ja minä tietysti murehdin, ettei vaan olisi tulossa kipeäksi kun noin väsyttää).

Hurjalta kuullostaa teidän tahtotyttönne, mutta taitaa kuitenkin olla ihan oppikirjaesimerkki uhmaiän ja mustasukkaisuuden kalahtamisesta samalla kerralla. Minäkin poden huonoa omaatuntoa siitä, ettei tähän kakkoseen millään ehdi keskittyä yhtä täysillä kuin ykköseen. Mutta minkäs teet, sitä se nyt vaan on :(. Täytyy vaan toivoa, että sisaruussuhde sitten " korvaa" sen menetetyn huomion isompana. Meillä esikoinen on kylläkin päiväkodissa 3 pvää vkossa, lyhyttä päivää. Silloin kaikki saavat vähän enemmän niitä omia juttujaan ja tuolle pojalle kaverit ovat jo tosi tärkeitä eikä täällä pihoilla ja puistoissa pahemmin oman ikäistä seuraa ole arkisin (testattu on, kun kotipäiviäkin pojalla siis arkenakin on kaksi). Podin ensin huonoa omaatuntoa tuosta esikoisen hoidon jatkumisesta, mutta onneksi sain tosi hyvää palautetta viime viikolla päiväkodin kasvatuskeskustelussa. Esikoinen tuntuu siis oikeasti " tarvitsevan" nämä tarhapäivänsä.

Illat meilläkin kyllä jakautuvat niin, että mies ulkoilee esikoisen kanssa, koska tissitakiainen löytyy täältäkin. Pidän silti tosi tärkeänä, että esikoisella on myös minun kanssani kahdenkeskistä aikaa ja silloin pumppaan kaappiin maitoa yhdeksi syötöksi ja me häivymme esikoisen kanssa jonnekkin :).

Tuo tehdään kaikkea kiellettyä silloin kun äiti imettää on muuten käytössä välillä täälläkin. Viimeksi poika taisi " auttaa" siivoamisessa ja hieroi palasaippuan melkein kokonaan veskin lavuaariin ;).

Mutta aika aikansa kutakin, eiköhän tämä tästä... onneksi täällä saa tuulettaa tunteitaan ja anteeksi munkin puolestani, että meni nyt vähän taaperopuolen keskusteluksi!

Tsemppiä Anjuusa!!!

hartia kipeenä taas tän torkkuvan poitsun yli kirjoittelen tyytyväisenä siitä, etttei tää meidän lista loppunutkaan sen yhteisön vuoksi. Kovasti oli tullut tekstiä, ihan pää sekaisin, kun kiireellä yrittää kahlata noita " rästiin" jääneitä juttuja. Meillä päivää rytmittää noi ekaluokkalaisen menot ja tässä aamupäivisin yritän saada aikaan yleensä jotain hyödyllistäkin, että ei kaikki kasaannu viikonlopulle.

Mulla eilen jälkitarkastus ja " naimalupa" saatu, tosin on vieläkin niin silvottu olo, ettei pahemmin tee mieli... Keltarauhashormoonia kuitenkin sain nyt ehkäisyksi ja luvan aloittaa, kun kerroin että esikoisen jälkeen sain olla menkatta liki vuoden! Papalähete on voimassa vuoden ja kahdet menkat pitäisi tulla ennen sinne menoa, hih! No, eihän se ole sanottu että tän luomuvaavin kanssa käy samoin. Kohdunsuu oli kuulemma häipynyt tosi kauas (ylös, taakse vatever?), mutta kaikki kuulemma kunnossa. Varmaan ne eiliset ronkkimiset ja painelut sai jotain aikaan - ihme tuntemuksia on nyt tänään ollut tuolla alavatsassa?!

Vauvalle ei nyt mitään erityistä uutta kuulu; yöt nukutaan kylkikyljessä ja päivät yritetään pysyä vähän enemmän erillämme toisistamme ;D

Kiva oli lukea, että muitakin kiihkeitä imuttelijoita on näiden rapulapsiemme joukkoon ilmaantunut! Kaikki aina tulkitsevat Samun olevan nälkäinen, kun losuttaa kämmenselkäänsä, mutta luomu-mikä-luomu, ei kelpaa tutti, ei pysy suussa, ei vaikka äippääkään ei saisi! Höh, olen siis edelleen myös se huvitutti...

Mutta nytpä kokeilen irrottautua (kaikella riskillä) ja käydä haukkaamassa jotakin lounaaksi... ciao! nikki

Ja halaus alakuloisille! Paljon voimia Saria, Tassut ja Senniina... Ehdottomasti Tassut puhu neuvolassa jos vaan yhtään tuntuu siltä! Koska apua saa ja se kannattaa.

Minulla nyt ei oo mitään viisauden sanoja, mutta halauksia kaikille jotka vaan ottaa vastaan!!!

Pals ja Panu-pullero

vaikka saas nähdä kuinka kauan, käy jo sellainen kähinä sängyssä. Viime yö meni taas vähän katkonaisesti :( ja tosiaan erityisesti niiden nukahtamisvaikeuksien takia. Minä kun en yleensä pääse alle tunnissa uneen, joten Onnin pitäisi nukkua yli 1 t pätkiä jotta minulle olisi jotain iloa. Ja sitä ei siis kovin usein satu. Että terveisiä Senniinalle takaisin ;). Kiva, että teilläkin vaunulenkkeily jo alkaa mahdollistua! Mekin oltiin tänään 40 min, mutta takaisinpäin piti ottaa bussi, kun alkoi jo niin huolestuttava meteli vaunuissa. Kotona oli pakko vaihtaa ensin vaippa, kun tuntui vuotaneen (oli kesto; pieni vuoto olikin) ja jessusmaaria sitä huutoa! Ihme kyllä suostui hetken syömään tissiäkin siitä nälästä huolimatta, kunnes sitten meni taas päre ja piti kaivaa pullot esiin.

Kiva, että Anjuusalla oli jo parempi yö, toivottavasti trendi jatkuu! Ja toivon mukaan myös Devitol tuo avun, ei ole mukavaa jos pätkäunien lisäksi on vielä " vitamiini-itkujakin" . Allille kiitos vaippatiedoista. Ja juu, täälläkin on aivan ihana ilma tänään, olisin kernaasti talsinut väsymyksestä huolimatta pidempäänkin ulkona jos herra vain olisi suvainnut.

Ihanaa, että Kiharalla iltahuudot helpottavat! Toivottavasti siis myös teillä suunta on pysyvä. Mekin mietimme mökille lähtöä viikonloppuna ja hirvittää ajatellakin, mitä kaikkea tarvitaan mukaan yhdelle pienelle lapsukaiselle. Vielä en tiedä, jaksammeko lähteä, katsellaan sitten loppuviikosta.

Harmillista, että Monumentin Mimillä on vaivoja piisannut. Tuosta napa-asiasta en tiedä, joku viisaampi saa sitä kommentoida. Meillä kyllä annetaan tuttia myös, on niin kova imemistarve kaverilla, ja nykyään myös nukahtaminen on vähän ongelmallista (tullut kai äitiinsä), ei millään malttaisi käydä unille, ilmeisesti just sen imemistarpeen takia. Tutti rauhoittaa silloin tilanteen, kun on sitä yliväsyrähinää. Mitenkään aina tuttia ei tarvita, mutta lykkään sen rauhoittamaan em. tilanteessa sekä jos on pakko laittaa välillä sänkyyn (siihen siirrettävään) että esim. pääsen vessaan tai lämmittämään maitoa. Aika paljon onnistuu kyllä tekemään jo vauva olallakin :). - Vielä en varmaan tuosta yöllisestä tutinvaatimisesta huolestuisi, saattoi olla jotain masu- tai yliväsyitkua ja siihen tutti tarvittiin. Jos rupeaa alvariinsa toistumaan, sitten pitää varmaan miettiä muita konsteja, syliä tai tassuhoitoa (minkä ikäiselle sitä voi käyttää?) tai jotain sellaista tutin tilalla.

Melban pojilla alkaa olla jo ihailijoita! No, ei kyllä varmaan tuntunut pojasta kovin hauskalta. Kerro vaan ainakin minun puolestani millaisia kuukautissuojia olet löytänyt ja ovatko toimineet. Kk-kestoilu kiinnostaa, koska minä en varmaan voi sitä kuukuppia käyttää, edes tamponia en voi, sattuu niin vietävästi. Minulle ovat aina gynetutkimuksetkin ihan tuskaa, ja ikävä kyllä (kaikkien näiden vuosien jälkeenkin!) jopa seksi sattuu aina välillä. Ei hauskaa.

Täytyy sanoa, etten ihan heti keksi, miten suloiset, pienet uudet suvun jäsenet pidettäisiin pois keskipisteestä. Puhe on kyllä hyvä idea. Täytyy kai vain yrittää aina kääntää keskustelua takaisin päivänsankariin, vaikka omista lapsista helposti jäisi jaarittelemaan vaikka kuinka pitkäksi aikaa :). Niin, että vastaa kyllä kun kysytään, mutta yrittää sitten vaihtaa puheenaihetta, tai jotain sellaista.

Meillä on tosiaan komean kokoinen yksikuinen, mutta olipa tuota syntymäpituuttakin 55 cm. Hiukan yli kuukaudessa siis on tullut 4,5 cm pituutta lisää ja painoa 14 grammaa vaille kilo.

Jahas, nyt on pakko mennä.

t. Tassu ja Onni huimat 5 vkoa

Kivaa taas lukea teidan kaikkien kuulumisia ja vahan saada vertailupohjaa pituuksille ja painoille.

Meidan Mimi mitattiin tanaan vasta ekaa kertaa, ikaa nyt 8vkoa. Pituus 56cm, sita syntymamittaa en tiedakaan kun ei sita otettu. Paino tanaan 4620g (syntymapaino 3560g), hiljaa hyva tulee nakojaan. Hirvean vahan tuo tytto syo, joskus vain 5-7min kerrallaan ja on muka taynna. No, kayra vetaa ylospain, joten ei syyta huoleen (siltikin TIETTY huolehdin...)

Meilla on ollut jos jonkinlaista onkelmaa, tytolla ilmeisesti atooppinen iho, joka vaatii huolellista rasvausta. Napaan tuli joku kumman granuloma, napanuora jotenkin jatkaa kasvuaan ja sielta rupesi tunkemaan sellainen ylimaarainen lihalollykka, pieni pallukka jossa ei ole tuntoa eika mitaan, kunhan on vaan. Laakari sita syovytti silver nitrate -tikulla, kauheeta kun se ihan syopyi ja mustui silmissa! Mun tuli vaan mieleen etta oisko taa sama kuin suomeksi napasieni? Millainen se on? Eikos sitakin jollain tikulla hoideta.

Nyt on sitten ollut nuhaa ja yskaa, onneksi ei kuitenkaan pahana ainakaan viela.

Yot meilla sujuu ihan hyvin, nykyaan mennaan yhdella syotolla noin klo 2-3, joka sekin oli viime yona tosi hatainen viiden minkan valipala. Sitten aamukuudelta syokin kauan ja hartaasti. Viimeinen illan syotto noin klo 10-11.

Mitenkas teilla muilla tutin kanssa? En tieda onko taa kauhea moka, mutta me ollaan annettu illalla tutti nukahtamiseen. Viime yona sitten jouduin olemaan Mimin henk koht tutinantajana monta kertaa kun ei aamuyosta meinannut paasta takaisin uneen ilman sita. Taytyiskohan sille tehda taysi stoppi heti ja antaa huutaa niin kauan kun nukahtaa taas ilman tuttia. Eihan siita mitaan tuu, etta ma rupeen neidille tarjoilemaan tuttia keskella yota.

Tassa taas paallimmaiset. Tapani mukaan ja omahyvaisesti en osaa kommentoida taaskaan muiden asioita :(

Ai niin, meilla mennaan ihan taysin kertakayttovaipoilla, hyi hyi. Huonona puolustuksena on se, etta tassa maassa ei tuo kestoilu taida olla niin huudossa kuin siella Suomessa. Vaikka kaipa niita joistain kaupoista loytaisi jos haluaisi.

Siita tulikin mieleen, tanaan neuvolassa oli venalainen tytto lapsensa kanssa, han kertoi kuinka Venajalla vaipat jaa pois heti kun vauva osaa istua! Ihan pienesta pitaen siis ohjataan potalle. Hanen vajaa vuoden vanhalla ei ollut vaippaa ollenkaan.

Se on moro taas, hyvaa viikonjatkoa kaikille Kesaheinille!

Monument & Mimi

kuulla S@ri@n, Ellun, Nikin, Fiikuksen ja Senniinankin kuulumisia! Kiva kun oli tullut taas paljon kirjoituksia. Tänään olen todella väsypoikki ja siksi häpeämättömän omanapainen, syön tässä samalla ja kohta päästän miehen nukkumaan niin hän sitten minut.

Jos toissa yönä saikin nukkua niin viime yönä sitten ei, ei kyllä tällä kertaa mikään käninäyö mutta tankkausyö kylläkin. Alkuyöstä meni parin tunnin rupeamia mutta aamuyöstä alkoi tankkailu ja kun yritin pitää vierellä, tällä kertaa ei toiminutkaan. Ei tainnut tulla tissistä tarpeeksi. Oli niin levotonta meininkiä että lopulta 8 jälkeen noustiin ja mentiin mikrouunille.

Eilen illalla kipeytyi oikea nänni oikein todella. Oli myös kova ja kärjestä ihan valkoinen. Kova on edelleen, mutta Lansinohilla se valkoinen hävisi. Luin täältä yhdestä pinosta, että valkoinen ja kova nänni voi olla merkki sammaksesta, voi tarttua vauvasta äitiin. Em. pinossa tiedettiin kertoa myös, että sammas voi aiheuttaa vauvalle imemisongelmia, syöminen sattuu siis. Kaikki merkit sopivat meihin, meillä on jo jonkun aikaa ollut ruokailuongelmia: Onni on tosi nälkäinen, hyökkää pulloon kuin keskitysleiriltä karannut (anteeksi groteski kielikuva) mutta ei ime vaan alkaa itkeä. Kun pullon ottaa pois, itkee kahta kauheammin, eli nälkä on. Huudon säestämällä hörpytyksellä on syötetty tässä jo monta iltaa.

Laskin yhteen yksi ja yksi ja soitin tänään neuvolaan. Oma terkka ei ollut paikalla mutta kävi tuuri, ja sain peruutusajan toiselta. Hän sitten katsoi suun. Sammasta oli vähän, mutta ei terkan mielestä niin paljon että pitäisi kipua aiheuttaa. Kokeili kuitenkin tikulla kitalakea, ja sitä Onni selvästi aristaa. Saatiin ohjeeksi nyt vedellä puolukkaa suuhun ja tisseihin myös. Keittelen myös nyt ne turkasen pullot päivittäin. Ekat puolukkatipat testattiin äsken, ja vähän naama meni nutturalle mutta alas meni!

Toivottavasti tämä nyt auttaa, jos tuota syömiskipua ei sammas aiheuta, niin tahtoisin tietää mikä. Toisenmerkkiset pullot pitäisi varmaan ainakin hankkia, ihan vain testauksen vuoksi, että jos pullossa on vika.

Jotain hyvää sentään tässäkin päivässä: neuvolassa muuten koko päivän itkeskellyt veijari yhtäkkiä oli taas Aurinkopoika ja hymyili kuin heikkopäinen ja kujerteli ja seurusteli terkan kanssa kovasti! On siinä meillä tulevaisuuden Casanova.

Tassut, ei se puklaaminen välttämättä allergiaa tarkoita. Jotkut vauvat vaan ovat sellaisia, nimim. kokemusta on..Esikoinen yrjösi laitokselta asti ihan hirveesti. Ei ollut kerran tai kaksi, kun iltatankkauksen jälkeen meni koko parivuoteesta lakanat vaihtoon ym. Poika kuitenkin kasvoi hyvin, eikä neuvolassa oltu huolissaan, joten en sitten ollut minäkään. Epäilen, että pojalla oli nielemiskalustossa jotain kehittymättömyyttä/löysyyttä, joka ei riittänyt diagnoosiin asti. Meral puklaa myös paljon ja varsinkin iltaisin. Röyhtäyttäminen on kaiken a ja o meillä ja jos esim. yöllä jää röyh tulematta, niin aamulla on uusi laatoitus meidän huushollissa..Joskus muuten se lattialle pläsähtävä yrjö vaikuttaa tosi isolta, mutta kaadapa puoli desiä nestettä lattialle, niin läsähdys on aika kova. Neuvolassa kuitenkin kannattaa jutella, jos puklaaminen alkaa enemmän huolestuttaa!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat