Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tehdäänköhän musta lastensuojeluilmoitus,kun lapseni kaatui pyörällä ja veimme hänet lääkäriin. Mies ajoi,kun olin ottanut pari olutta. Haisin varmaan selvästi lääkäriasemalla. Silloin oli kyllä jo alkuilta ja oli ollut rankka päivä.(Seliseli).

Kommentit (24)

mitä syvästi epäilen, ei siitä tarvitse huolestua.

Sosiaaliviranomaisilla on tutkintavelvollisuus ilmoituksen tullessa, mutta jos jo ekassa tapaamisessa todetaan, ettei mitään epäilyttävää perheen elämässä ole, ei asiakkuutta synny.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

hoitamaan tällaisia asioita(kammoaa lääkäritilanteita),joten minä olin kyllä lapsen kanssa KOKO ajan,joten varmaan haisin. Otan olutta silloin tällöin. ap

Ja siihen ei paljoa tarvita. Ei sen tarvitse oll oluen haju tai 5 kertaa kaatuminen samassa kuussa, siihen voi riittää vaikka yksi ainut kerta, jolloin kaksi selvinpäin olevaa vanhempa tuo lapsensa näytille jonkun vamman takia, jos vanhemmissa on minusta " jotain outoa" (selitys " ontuu" , aika on outo, esim klo 24 lapsi on polttanut kätensä hellaan jne...)

Teen ilmoituksen jos siltä tuntuu, lastensuojeluviranomaiset tarkistavat asian ja sillä selvä. Itse ajattelen aina niin, että mitä jos tässä nyt onkin jotain aihetta ilmoitukselle ja jätän sen tekemättä oman epävarmuuteni vuoksi ja lapsi kärsii siitä... Mieluiten turha ilmoitus kuin yksikin ilmoittamaton tapaus jossa lapselle aiheutuu haittaa.

Ei kai sitä paitsi lapsen kaatumiseen vaikuta sinun pari olutta.

lastensuojeluilmotuksia tehdään aivan liian harvoin, joten en mitenkään usko että tuollasesta vois mitään ilmotusta tehdä.

Ja tiedätkö, kyllä kai nyt herranhestas 6-vuotiaan vanhempi saa ottaa lauantaina oluen!

Itse olisin kyllä ottanut vahvan purkan suuhun, ei pari olutta sen läpi haise.

Tuo selittely ja pelon tunteminen ovat selviä merkkejä, että jokin on tässä pielessä. Olut päivässä ja pullollinen viiniä viikonloppuna kuulostaa minun mittapuuni mukaan aika paljolta (ainakin jos niitä nauttii lasten ollessa hereillä). Ja harvemmin kukaan pyöristää määriä ylöspäin, joten eiköhän se juomisen määrä ole korkeampi. Vai menikö ihan pieleen?

Mitä lapsellesi muuten oikein sattui pyöräillessä? Tuliko hänelle ruhjeita, vai jokin tikattava haava? Toivottavasti ei mitään vakavampaa, ja toivottavasti ne tulivat ihan oikeasti pyöräillessä.

Pahoittelen.

No, kyllä purkka (vahva sellanen) ja suuvesi todellakin peittää kahden oluen hajun. Ellet nyt ihan pussailemaan rupea. Siis siltä etäisyydeltä kun puhuu lääkärin kanssa.

Tämä on testattu kuule teini-iässä niin monet kerrat ja aina on toiminut!

Täälläkin särvitään alkomahoolia kuule ihan lounaan kanssa ja kukaan ei silti ola kännissä niin kun siellä jossain. Kaikki tekevät niin ja nauravat partaansa kun kerron miten meillä Suomessa.

Sattuuhan noita. Mies oli selvinpäin ja vastasi tilanteesta.(?) Sinä olit ottanut muutaman oluen, ei muuta.

Eri juttu on, miksi tunnet siitä syyllisyyttä? Otatko usein olutta, vai oliko tämä sellainen " kerran vuodessa kotikännit" -kerta, jolloin syyllisyys on taattu jos jotain tapahtuu.

Ole siis huoletta.

puhuin totta ja pysyn siinä. ja ihan pihalla ajeli ja leukaan sattui. ihme lynkkaamista,hp........ap

Toki kadun tätä tapausta,en kai muuten olis tänne kirjoittanut. Täältähän saa aina tukea=0

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat