Vierailija

Meillä ei edes ole mitään konetta, käsipelillä vaan asiat hoidellaan.

Tein tänään pullaa ja tuli hirmuisen hyviä ja tulipas vaan mieleen tekeekö kukaan muu näin perinteisellä menetelmällä!

Kommentit (17)

Konetta ei ole. Aina olen tehnyt pullataikinat, sämpylätaikinat ym. käsin. Jotenkin se kuuluu asiaan, tulee leipomisen tuntu. Eikä ole minusta suuri vaiva ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Siihen kun laittaa taikinakoukut kiini, niin ihan hyvin sujuu.

Inhoan yli kaiken sitä kun kädet ovat likaiset tai tahmaiset tai jossain mönjässä.

Ja vatkain vie huomattavasti vähemmän tilaa kun iso yleiskone.

En koskaan käytä leipäkonetta leivän tekoon. Teen sillä vain sämpylätaikinan, pizzataikinan ja pullataikinan.

Ei mulla mitään erityistä ohjetta ole. Ihan normaali pullataikina, mutta nestettä laitan vain koneelle sallitun määrän. Ja laitan kaikki, voita myöten, heti alussa.

Kun sitä oikeaa jauhomäärää hakee, joutuu kurkkimaan, onko taikina sopivan paksuista.

2

Minä leivon pullat ja leivät meidän perheelle käsin, kun tuo yleiskone on turhan pieni litrankin taikinalle. Se on enemmän sellasta raastinmallia. No, oon minä ennenkin vääntänyt taikinat käsin, vaikka kotona olikin isompi yleiskone. Siihen taikinaan vain saa paremman tunnun kun on omat sormet seassa.

Ei mahdu pieneen keittiöön koneita ja on ne kyllä mun mielestä aika turhiakin tällaisessa pikkuperheessä. Meitä siis 3 henkeä ja mä leivon pari-kolme kertaa kuukaudessa. Ymmärrän kyllä koneet isommissa perheissä, missä on pakko leipoa ihan säästämistarkoituksessa viikottain tai useammin.

Sinne vaan kaikki aineet kerralla ja kun kone piippaa, on koko höskä kohotettu ja valmiina leivottavaksi. Jos teillä on yleiskone, niin teidän pitää lämmittää maitoa ensin yms.

Ja uskokaa tai älkää, niin se taikina on tismalleen yhtä hyvää kuin käsin tehty.

2

Että tästä lähin leivon kyll aina kun meidän perhe syö pullaa, kaupan pullat jätän hyllylle tästä lähtien! Ja rahaakin säästyy paljon.

ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat