Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen tosi pettynyt,kun ikääkin jo on. En oikein osaa ajatella mitään muuta,kuin sitä,että olisin vielä kerran saanut vauvan,surettaa.

Kommentit (15)

Anteeksi nyt, en yritä vittuilla.

Mutta haluat lasta todella kovasti ja voi olla, että miehesi kokee sen jyräämiseksi ja painostukseksi. Voiko siis olla, että miehesi on sinulle syynsä sanonut, mutta sinä et halua niitä kuulla?

Vierailija:

Lainaus:

kuin mieheni. Häneltä vaan EI TULE syytä,mikä olisi mitenkään järkevä. mä olen niin rikki. ap

Ymmärränhän minä, että olet surullinen ja kiukkuinenkin. Ja on tietysti mahdollista, että tulkintasi on täysin oikea, eikä miehesi kykene tai halua kertoa syitään. Molemmissa tapauksissa sanoisin sinuna, että tästä asiasta pitää neuvotella lähikuukausina uudestaan, mutta että nyt pidetään aikalisä ja mietitään kukin tykönään sitä, millaisen perheen haluaa.

Monasti miehet pakenevat tuohon keskustelemattomuuteen, jos kokevat, ettei heitä ja heidän mielipiteitään arvosteta. En sano, että SINÄ välttämättä suhtaudut noin, mutta voi olla, että miehesi kokee niin silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mitä oikein odotit täältä? Että saat neuvoja, miten jätät salaa ehkäisyn pois ja teet miehestäsi tahtomattaan isän? Että sinulla naisena olisi suurempi oikeus päättää syntyvien lasten määrästä? Mitä oikein odotit?

Turha marttyyriksi heittäytyä vain siksi, että kaikki eivät ymmärrä, mitä haet takaa.

Edelleen: toivottavasti pääset yli tuosta. Jos miehesi kanta on ollut jo viisi vuotta kielteinen, se ei varmastikaan muutu, ja silloin tässä kaikkien esittämä kehotus yrittää itse päästä asian ylitse on hyvä.

Vierailija:

Lainaus:

toimineet samassa tilanteessa? Lienee mahdotonta.

Ja-aikalisästä,sitä on jatkunut jo 5 vuotta....ap,en vastaa enää

xandris,olet .....en keksi

Jospa miehen syy on se, ettei viitsi alentaa nykyistä elintasoa ja elämänlaatua. Kyllähän se vauva näitä alentaa, ainakin aluksi. Toki tuo iloa tilalle, mutta se on eri juttu se.

Nyt sun täytyy vain hyväksyä tilanne. Keskustele asiasta jonkun kanssa, ja käy asia läpi. Ei siinä sen enempää. Mutta älä vain lohduttaudu ajatukseen, että sitten joskus myöhemmin. Nyt lopetat vauvahaaveilut ja jatkat elämääsi eteenpäin!

Meillä toisin päin eli minä en haluaisi enää lisää lapsia.

Meillä ennestään kaksi poikaa ja kolmas (yllätysvauva) tulossa.

Minulle nuo kaksi olisi jo riittänyt mutta mies haluaisi liudan lapsia.

Viisi olisi hänelle ideaali,minulle mahdoton ajatus!

Ketään ei voi pakottaa vanhemmaksi, se on sentään elämänmittainen sitoumus. Mutta jos mieli siis on aiemmin ollut toinen, niin voisiko sen muutoksen syyn yrittää muuttaa?

Mieti, mitä parisuhteeltasi haluat. Tyydytkö yhteen lapseen ja pussaamattomaan mieheen, vai et? Jos et, niin se on sitten avioero, mutta uuden isäehdokkaan löytäminen ei sekään ole kypsässä iässä olevalle helppoa.

toimineet samassa tilanteessa? Lienee mahdotonta.

Ja-aikalisästä,sitä on jatkunut jo 5 vuotta....ap,en vastaa enää

xandris,olet .....en keksi

Mutta ilman hysteriaa.

Eli selvitä ihmeessä, miksei miehesi halua toista lasta. Jokin syyhän sille täyty olla.

Toisekseen selvitä itsellesi miksi haluaisit toisen lapsen. Eikö elämä olekin jo mukavaa, kun esikoinen on vähän isompi ja osaa jo kaikkea? Koeta nähdä hyviä puolia siinä, ettei lapsia olekaan kuin yksi. Niitäkin on, ja paljon.

Haluatko tosiaan toista lasta niin paljon, että olet valmis uhraamaan liittonne sen edestä? Sitten esikoisellasi olisi koti kahdessa paikassa, ja hän jatkuvasti kaipailisi ' puuttuvaa' vanhempaa. Siltikään ei olisi varmaa, että löytäisit itsellesi mieluisan kumppanin, jonka kanssa voisit toisen lapsen hankkia.

Elämässä on paljon asioita, joista pitää osata luopua. Erittäin monet äidit ovat suruissaan siitä, etteivät saa kantaa enää pientä vauvaa sisällään ja hoitaa avutonta naperoa. Tämä riippumatta siitä, montako lasta heillä on entuudestaan. Jossain vaiheessa lähes kaikki käyvät läpi tämän vaiheen, jossa luovutaan uusien lasten saamisesta ja siirrytään seuraavaan elämänvaiheeseen. Keskustele aiheesta myös muiden kuin miehesi kanssa (soita vaikka Palvelevaan puhelimeen, jos et halua keskustella aiheesta kavereittesi kanssa). Älä aiheuta miehellesi ahdistusta tämän takia, koska on varmaa että sitä kautta hänen paha olonsa vain lisääntyy (ja pussailu vähenee).

Vierailija:

Lainaus:

tajusin,ettei täältä saa mitään,joten rohkaistuin ja tilasin ajan psykalta......ap te ette tajua

Olet kertonut tilanteestasi muutamalla rivillä. Olen pahoillani, tämän kummempaan kommentointiin ei niiden perusteella aavee taivu. Mutta oikean ratkaisun teit, että haet psykiatrista keskusteluapua. Hyvää syksyä ja toivottavasti saat ongelmasi setvittyä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat