Vierailija

Olen tätä aina miettinyt ja nyt pääsen kysymään. Siis miksi olet laittanut auton takaikkunaan " baby on board" lapun? En ole ikinä tajunnut pointtia (" meinasin ajaa perään, mutta en viittinytkään kun siinä autossa oli vauva..." ) vaikka minua jo voisi luonnehtia turvallisuusfriikisi varsinkin autoilun suhteen.

Valaiskaa tyhmää :)

Sivut

Kommentit (33)

" Sillä haetaan juuri sitä turvallisuutta tms.

Kun vauva voi saada vakaviakin vammoja jo pienessä kolarissa."

Siis miten se lappu edesauttaa turvallisuutta, sitä en ymmärrä? Ymmärrän kyllä vauva turvaamisen (sen eteen olen autoillessa tehnyt kaikkeni!), mutta en siis vain tajua miten tuo lappu auttaa sitä asiaa (vrt. aloitukseni). Vääntäkää siis tyhmälle rautalangasta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Perheellisten lasti on hiukan arvokkaampi kuin sen teinipojan oma henkikulta. Ehkä joku tajuaisi että omalla ajokäyttäytymisellään vaarantaa myös muiden turvallisuuden...

Jos näet tämän...

...PIDÄ ISOMPI VÄLI!!

Olet varmaan hyvä kuski,

mutta VARO, MINÄ EN!

|-----|

Muistitko turvavälin??

Jarrutusmatka+reaktioaika

=TURVAVÄLI. Kiitos.

Ptruu, lapsia kyydissä!

Älä hengitä niskaan,

lapsia kyydissä!

" olen arvaamaton, sain juuri kortin" . Tuntui turvallisemmalta ajella, kun rekat jättivät suosiolla kunnon turvavälin. Kyltin poistettuani alkoivat rekat taas ajaa peräpuskureissa kiinni.

Olisikohan tolla vauvakyltilläkin haettu " pelivaraa" , toivetta siihen, että takana ajava jättäisi kunnon turvavälin.

saa jonkun hurjastelijan vähän hölläämään kaasujalkaa tai sitten jonkun kiireisen paremmin ymmärtämään miksi edellä ajava ajaa niin varoen.... Ei kai siitä lapusta haittaakaan ole? (ei tosin omaa kokemusta)

Mikään ei ole raivostuttavampaa ja samalla yleisempää kuin nämä puskurissa kiinni ajavat tyypit! Se on oikeasti tosi vaarallista, siinä ei ole mitään pelivaraa yllättäville jarrutuksille. Yleensä kyse on lähinnä ajattelemattomasta tavasta, ja silloin joku herättely voisi auttaakin. Itse hiljennän vauhtia tarvittaessa herätysmielessä tahallani minimiin, jos ajan yksin, mutta peräänajon riskiä ei viitsi ottaa lapset kyydissä... Olen monta kertaa miettinyt, että joku

NÄÄTKÖ NYT VARMASTI TAKALASISTANI SISÄÄN?!

-kyltti olis hyvä ;)

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Ihmiset saattaa autosta lentää kauaskin ja pieni vauva jää helposti muuten huomaamatta.

Siis, kylttiä ei saa koskaan pitää turhaan!

Murskaantua voi, muttei lennä!

Luulisin, ettei useimmilla ole mitään kovin syvällistä syytä tuohon lappuun. Tarra on tullut vaikka kylkiäisenä jonkun vauvatarvikkeen kanssa ja sitten se lätkäisty autoon.

Sekö on syy kyltin olemassa oloon, että se on tullut kylkiäisenä jostain? Heh. Tässä varmaan miettiin sitä alkuperäistä syytä miksi niitä lappuja edes on olemassa. Tuskin kylkiäinenkään sentään on vaan kylkiäinen siitä ilosta, että saa olla kylkiäinen :-)

No joo, ottamatta kantaa kenen perhe nyt on sitten arvokkain, niin epäilen kuitenkin että jotain teinipoikia ne kyltit paljon hillitsisi kaahailuissaan.

Niin ja totta, hjain sitä syytä miksi ko. kylttejä on olemassa mutta kyllä myös mielipiteitä siitä miksi ihmiset käyttävät niitä. Turvallisuustekijä, joku sanoo, itse olen toista mieltä. Viatonta huvitusta kai se sitten lähinnä on, itselleni ei kyllä siltikään kolahda.

Ja lopetetaan se riitely :)

Vierailija:

Lainaus:

Mun pojan henki on teininäkin yhtä arvokas ja rakas! Hiukka arvokkaampi kuin sun perheellinen lasti.

Mutta teinipojat eivät kyllä yhtään osaa henkeään arvostaa, hehän ovat voimansa tunnossa ja kuvittelevat ettei heille voi mitään sattua. Ja samalla sitten sattuu myös muihin siellä liikenteessä, mutta tuntuu että sitä ei osata lainkaan ajatella.

" Kiva" kuulla että sinun poikasi henki on " hiukka arvokkaampi" kuin minun perheeni. Onkohan niitäkin tarpeellista laittaa arvojärjestykseen?

Itse olen miettinyt ja oikeasti epäilen, että joku tapakaahailija muuttaisi ajotyyliään jonkun lapun takia. Enemmänkin olen miettinyt aiheuttaako vaaratilanteita kun joku utelias ajaa lähelle nähdäkseen mitä siinä lukee...?!

Ja siinä en kyllä ainakaan näe mitään järkeä että ajetaan selvästi alinopeutta (vai mitä tarkoittaa sellainen varovaisuus että kanssaautoilijat huomaisivat?) kun vauva on kyydissä. Se on myös vaaratilanteiden aiheuttaja ja niin heikon kuskin ei varmaan kannattaisi ajella vauva kanssa.

Mutta jospa joku kyltin omistaja valottaisi asiaa...

Ja ei, ei tarvitse olle syvällistä syytä, mutta luulin niin.

Asun itsekin kehä ykkösen varrella, joten todella tiedän että takapuskurissa on aina joku kiinni.

Ja siitä onnettomuuspaikalla vauvan etsimisessä. En oikeasti tiedä onko se jollain sen takia. Olen itse ollut pari kertaa vakavan onnettomuuspaikan lähellä heti sen tapahduttua (ennen virkavaltaa) ja niissä olen nähnyt jopa tupakkaaskejä älyttömän kaukana autosta, joten aika hyvä tuuri olisi jos se baby lappu olis siinä heti tyrkyllä. Mutta hienoa jos joskus on nin auttanut, ei sillä!

No jaaha, näillä perusteilla ei meille jatkossakaan tulo ko. lappua :)

Kiitos kaikille!

Ap

BABY ON BORD!

piti ihan ääneen hämmästellä ja mieskin totesi että kirjoitusvirhehän siinä..

ja tuo kyltti oli ihan virallisen näköinen musta-keltainen, ei kenenkään itse tekemä.

Vierailija:

Lainaus:

" god drives this car ! "

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat