Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Meille ei tainnut vielä olla pinoa, joten tavoistani poiketen päätin semmoisen aloittaa. :0)

Kommentit (14)

Korviinhan se neidin flunssa meni ja lisäksi lääkäri epäili alkavaa keuhkoputkentulehdusta, joten antibioottikuuri tuli jotta räpsähti. Nyt sitten siivoillaan antibioottiripuleita vaipoista. Samaan syssyyn neito teki lusikkalakon, varmaan tuntui ikävältä korvissa ja kurkussa (kurkku oli myös kovin punainen, joten varmaan kipeä) nieleminen, joten soseet ovat nyt neidin puolelta pannassa. Maito onneksi maistuu. Kovasti paljon onnellinen olen siitä, että tuli lusikka- eikä tissilakko. Nopeasti alkoi lääke onneksi vaikuttaa; tänään tyttö on ollut kuin toinen vauva eiliseen verrattuna. Eilinen oli puoliltapäiviltä alkaen yhtä huutoa ja kirkumista. Itkuinen tyttö oli aamuyöstä alkaen, mutta laitoin sen tukkuisuuden piikkiin, mutta kun se karmea kipuitku alkoi niin ei jäänyt epäillystäkään mistä kiikastaa, meni taas kotidiagnoosi oikein.

Me jäämme parantelemaan flunssaa ja samalla jäämme nyt pariksi viikoksi nettipimentoon kun lähdemme remonttia karkuun tyttöjen kanssa. Aurinkoisia syyskelejä siksi aikaa toivottelee

adalat + tyttötrio

Ekaks kaikille sairastaville pikaista paranemista!

Meillä sairastettiin myös sama tauti; kuumetta lähes 40 ja nenä tukossa!

Ekaks sairastu esikko, oli viikon kipee. Sit olin minä päivän. Kakkonen ja kuopus oli kuumeessa yhtäaikaa 4 päivää!

Neuvolassa käytiin maanantaina. Mittaa oli tullut 2cm ja painoa vajaa kilo.

Nyt mitat siis 9390g ja 71cm.

Nyt pitää mennä soseuttaan pojan ruoka, palaan taas kun ehdin.

mammutti ja Peetu 6kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

vihdoin ja viimein netti pimento päättyy =) Jostain kumman syystä koneeni ei suostunut avaamaan näitä sivuja ollenkaan... no nyt on pönttö vaihdettu ja taas pelittää.

Aikaa ei tunnu olevan mihinkään ;) Kakkonenkin kysyi juuri eilen, äiti miksi minun vaatteeet ei ikinä ole täällä omassa hyllyssä...kun taas huikkasin että hae kalsarit kodinhoitohuoneesta. Siihen vain totesin että en todellakaan tiedä ja että eikö kuitenkin ole hyvä että ovat puhtaat =) Sen huomaa tästä kotona olemisesta että maito ja leipä on aina loppu ja kahvia kuluu. Ma ja Pe minä vien esikoisen kouluun kun on ysi aamut, mutta siinä samassa hoituu sitten tuo kaupassa käynti. Suuri kiitos miehelle että vie ja tuo tytön sitten muina aamuina...

saadaan me muut heräillä ihan rauhassa.

Rasmus on kylläkin edelleen ihanan helppo, se ero muihin lapsiin on että ei oikein tykkää nukkua pihalla, ainoastaan jos ollaan liikkeessä. Pihalla nukutut unet on max. tunnin. Sisällä saattaa nukkua pitkäänkin enkat on viiden tunnin päiväunet, siinä jo täytyi välillä käydä katsomassa onko poika hengissä. Sairauksilta ollaan toistaiseksi vältytty esikoisella tosin on paha yskä mutta se ei vielä ole tarttunut (kop kop).

Miehen kanssa päästiin viime perjantaina tuulettumaan, oltiin oikein teatterissa (kylläpä oli mukavaa), äitini oli hoitamassa muksuja. Rasmus kun syö pullosta tissi maitoa niin voi huoletta jättää toisten

hoitoon. Ja sanoinkin äidille että turha sitten soittaa kun jätän puhelimen kotiin ja bussilla mentiin toiselle paikkakunnalle niin sieltä ei sitten hätiin ehditä. Äiti totesi vaan että kyllä hän pärjää ja jos Rasmus huutaa niin sitten huutaa... ja tapansa mukaan ei se sitten huutanut vaan oli ollut tosi IHKU (isosiskon sanoin) Ja isommillakin oli ollut kivaa, vaarin kanssa olivat katselleet pihalla kiikareilla tähtiä ja etsineet rantasiippoja (lepakoita).

Rasmus täytti viime pe 3kk, ja oli 64,1cm pitkä ja 7020g painava joten hyvin on kasvettu, iso poika joka väkisin jo sylissä yrittää punnata istumaan. Nauru on herkässä ja käsillä harotaan jotta joku tavara edes osuisi kohdalle.

3K:n kotiäiti JB72

Mua kans ärsyttää jos ihmiset tulee tartuttamaan vauvaan tauteja... Miehen veli vieraili useita viikonloppuja lastensa kanssa meillä ja sen lapsilla on aina räkä poskella. Viimeksikin kun olivat sanoin suoraan että vauvan lähelle, ette mene. Heidän lapsilla oli vielä märkärupi kasvoissa, flunssan lisäksi. Onneksi ei tarttunut.

Meillä oli maanantaina 5kk neuvola, neiti nyt 64cm ja 6900g. Painoa ei ollut tullut ollenkaan kuukauden aikana ja pituutta 1cm. Hyvä aika siis oli aloittaa viime viikolla kiinteät ateriat. Nyt vetelee pottua päivälllä ja illalla purkin hedelmäsosetta. Kiva kun noiden kiinteiden myötä on tullut tytölle jo selkeää rytmiä. Aamusta heräilee 8.30,sit nukkuu 10.30-11-30 sit pottua siinä 13 aikaan ja päikkäreille ulos 14 maissa ja nukkuu yleensä 16 asti. Sit nukkuu 18-19 ja hedelmäsoseen syö 20 aikaan. Yöunille siinä 22.30 ja nyt on siirtynyt soseen myötä tuo yösyönti 6-7 välille. Kivasti menee.

No nyt neiti itkee vaunuissa...

NAKSU ja typy 5kk

Onneksi kahvi on keksitty! Nyt on menossa päivän kuudes kupillinen. Viime yö tuli taas suurimmaksi osaksi valvottua pienen räkänokan kanssa. Illalla laitoin Nasolin tippojakin, mutta räkää tuntuu olevan jossain syvemmällä, joten ei niistä kamalasti apua ollut. On sängynpääty koholla, keittosuolaakin tiputeltu, niistäjällä imetty, mutta heräilyksi ja valvomiseksi meni. No, kuumetta ei enää tänään ole ollut, eilen oli senkin edestä parhaimmillaan 39,8, joten ehkä tämä on parempaan suuntaan menossa.

Hulda: meidän pienin neiti on nyt 5 kk ja melkein 2 vko päälle. Soseita on syöty nyt n. kuukauden ajan. Meillä tyttö oli tosi kiinnostunut muiden syömisistä; availi suuta ja mussutti muiden tahdissa ja harmistui sitten ajan mittaan kun ei mitään saanut. Päätin sitten aloitella vähän soseita kun tuntui olevan otollinen aika tuon em. käytöksen perusteella ja tyttö hoksasikin ihan heti soseiden idean. Suu on aina ammollaan valmiiksi kun äiti on ilmeisesti liian hidas lusikoitsija.

adalat + tyttötrio 06/03, 02/05 ja 04/07

En sitten ehtinyt eilen mitään aloitusta kummempaa kirjoittaa kun esikoisen kerhon aloitus on vähän sotkenut päivärytmejä ja kakkosen saaminen päiväunille oli eilen työn ja tuskan takana. Selvästi kuitenkin unet tarvitsee kun muuten ilta on yhtä itkua ja huutoa.

Meidän pienin neiti on kovasti innostunut soseiden syömisestä. Selvästi kuvittelee, että aina kun laitan jotain mikroon sen on PAKKO olla hänelle. Eilen illallakin veti kamalat pultit kun tylsä äiti laittoi mikroon leipää pakkasesta sulamaan eikä lämmittänytkään mössöä. :0D Voiko näin pienet tajuta jo näin paljon?! Bataatti on neidin suosikki, peruna on ainut mikä ei maistu yhtään. Muutenkin tyttö on kovasti tekniikan-naisia; tykkää älyttömästi kaikista kodinkoneista, joissa vilkkuu valo ja/tai pitävät ääntä. Pesukone on kiva kuten myös imuri, kuivausrumpu ihan ykkönen.

Jaahas, taas äitiä kutsutaan. Muuten menee oikein kivasti nämä päivät, mutta saisi tuo pienin neiti alkaa nukkumaan muuten kuin 45 min pätkissä päiväunet. Nyt tuntuu, että koko ajan saa olla nukuttamassa kun ottaa 4x45 min unet.

adalat + tyttötrio 2003, 2005, 2007

Mies on ollut kotona ja poika on ollut superrauhallinen. Eli koko totuus on vielä paljastumatta. Mutta nyt iskä palaa työelämään ja sitten on vielä muutto edessä että eiköhän tämä rankemmaksi vielä muutu. Mutta nyt nautin ihan täysillä meidän perheen viimeisestä vauva-ajasta. Tai sellaiset ainakin ovat suunnitelmat.

Tellu

Meillä kakkonen ja vauva ovat flunssassa. Pari yötä on tullut valvottua ja sen kyllä huomaa. Onneksi esikoinen on toistaiseksi säästynyt taudilta, että pääsi tänäänkin kerhoon kun siitä niin kovin tykkää. Vauvelilla oli äsken kuumetta 38,8, räkää valuu ja on kovin kiukkuinen, että kiitos vaan isosiskolleni, joka raahasi oman flunssaisen lapsensa mummille ja papalle hoitoon kun me olimme viikonloppua viettämässä siellä. Kiitosviesti lähti siskolle jo eilen. Eihän näiltä tietty voi välttyä, mutta sen verran voisi ottaa muita huomioon, että ei tarvitsisi aivan räkä poskella olevaa taaperoa raahata paikkaan, jossa tietää olevan vauvan kylässä. Plääh!

Missäs kaikki Kotiot luuraavat?

Mä oon ollu koko kesän niin kiireinen, etten oo ehtiny tai jaksanu edes käydä täällä lukemassa viestejä. Kesä siis meni melko sumussa, kun oli allergiat ja oliin osastollakin sepsisepäilyn takia. Ja sit lomailtiin eikä paljoa ehditty huilata. :D

Nyt sit arki on lähteny käyntiin ja alkaa rullata, mut on tää kyllä hirveetä hulinaa, kun mä vien esikoisen eskariin eli pakkaan kaikki kolme lasta mukaan ja kävellään kilometri suuntaansa. Sit tokalla on kerhokin tuolla 2km:n päässä ja sinnekin siis joinain päivänä kävellään. Yhtä suhinaa siis ees taas mun päivät. Siihen vielä sit kaikki lääkäri/nla ja muut reissut.

Mut kolmas vauva on kyllä ehdottomasti ollu helpoin. Hereillä ollessa olla möllöttelee ja naureskelee lampuille ja kaikelle hassulle. :D

Kuinkas vanha vauva sulla adalat jo olikaan? Meillä kolmas on vähän reilu 3kk. Mulla on hirveesti herumisongelmia ja oon jo alkanu miettiä josko kohta sit aloittaisin soseet, kun vauvan kasvukaan ei päätä huimaa ja oli pieni jo syntyessään. En kyllä tiiä mitä tuo tykkää jos lusikkaa suuhun nakkais, kun vitskutkin on vastenmielisiä. :D

Meilä kanssa pikkumiehellä maha oli sekaisin lääkkeistä.Mä oon ihan lopussa näiden kanssa.Just oltiin taas lääkärillä ja kakkonen sa uuden kuurin kun korva ei parane=(Kolmosella sama homma..korvat imettiin puhtaiksi,sai kortisonia ja nyt jotain tippoja korviin,ja jos ei auta niin huomenna uusi kuuri jatkuu=(Mä en enää tiiä minkätakia mitäkin lääkettä ja kenelle.Esikolla kutiaa silmät ja sille allergialääkettä..pulloja pöytä täynnä...yö oli kauhea kolmonen ja kakkonen valvoi,toinen yskii ja toinen karjuu=(Mä oon loman tarpeessa=/

Kunhan imetys loppuu,niin m lähen nukkumis ja hermolomalle.Imetystä kuitenkin jatkan vielä ainakin kuukauden,kun sitten lähetään matkalle niin hyvä ois siel vielä imetellä.Poika kyllä syö hyvin kaikkea mitä voi,leuka ihan ruvella nyt kun testailtu taas ruoka-aineita=(

Olipas valitus=)Mutta iltasella isompien kanssa teatteriin,jotain kivaa sentääs tiedossa=)

Mä en oikeestaan missään oo ilman Nuuttia käyny. Ei oo kyllä mitään tarvettakaan, kun oon saanu rauhassa olla ja tehdä omia juttujani loppuraskaudessa, kun levon takia piti lapset pitää päiväkodissa. Vanhempainiltoihin ja tällaisiin oon kyllä yksin menny.

Meillä Nuutti ei oo vielä kiinnostunu syömisistä, mut eiköhän se kohta. :D Yöllä on alkanu herätä tunnin välein, tuttia ei suostu suuhunsa laittamaan muuten kuin vahingossa. PEukku kyllä menis mieluusti, mut me yritetään sitkeesti mieluummin tuttia... No, ens yönä mies aikoo sitkeemmin tuttia sille tunkea, kun nälkäinen se ei oo...

Meiän poika kasvaa hitaasti, nyt maanantaina tasan 3kk oli 4940g ja 57,8cm. Eli ihan vastasyntyneen mitoissa mennään. Lähtöpainohan oli 2738g/45cm.

Pakko taas mennä tonne sirkukseen sekaan...

Ei kerkee kun pari riviä.Meillä kakkonen ja kolmonen lääkekuurilla korvien takia,ja mies oli viime viikon poissa töistä.Minä ja esikko saatu vaan lieviä oireita onneksi.Nyt taas karjunta käy..poika harjottelee ryömimään ja joka paikassa on jumissa koko ajan..huokaus.

Rankkaa on kun lapset sairastaa. Tsemppiä kovasti!

Minullakin muuten kipeät omat lapset on kipukohta sydämessä. Ihan kamalaa katsoa kun pienellä tai vähän isommallakin on paha olla ja et juuri voi auttaa. Paljon kaikkea on töissäkin nähnyt ja sairaanhoitajana tietty osaa ja tietää monia juttuja, joita tavallinen tallaaja ei välttämättä tiedä, mutta omien lasteni kohdalla olen kuitenkin ensisijaisesti äiti, joka on huolissaan. Ihan kamalaa oli esim. eilen pitää vauvaa paikallaan kun lääkäri imi vaikkua korvista, että saa paremman näkyvyyden tärykalvolle. " Normaalisti pyytäisimme hoitajan, mutta kun kaikilla on nyt kiire ja sinä näköjään olet sairaanhoitaja niin eiköhän tämä onnistu." Mieluummin olisin antanut jonkun muun olla " kiduttamassa" ja ottanut sitten vauvan lohdutettavaksi.

Isommat lapset lähtee isälleen la niin sit on taas rauhaa,esikko tulee jo su takas kun on koulussa,mutta kakkonen tulee ke tai pe vasta,kun isällään lomaa.Vauvan korvaan ei kuuri auttanut,joten huomenna taas lääkäriin,säälittää pikkunen kun mahakin sekaisin antibiooteista=(Relatippoja oon antanu.Pakko vaan jaksaa jotenkin,mä en millään kestä noita lasten sairauksia itken kun joku yskäsee=/Eilen oltiin elokuvissa miehen kaa kaksin ja kivaa oli päästä tuulettumaan.Poika syö pulloa ja tisua yhtä hyvin,niin ei ongelmia.Ja hyvin oli kaikki lapset pärjänny=)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat