Seuraa 

Te jotka olette kärsineet raskausaikana hepatoosista! Millä viikoilla se on todettu ja mitä oireita teillä on ollut? Millä viikoilla olette synnyttäneet? Itsellä ollut nyt kutinaa parinpäivän ajan, pääasiassa yöllä, käsivarsissa ja nilkan ja polven välisellä alueella. Kun oikein joutuu raapimaan niin ihoon nousee nokkosihottuman tyylistä ryyhkää, joka rauhoittuu aika nopeasti ja ihoon ei jää mitään jälkiä. Keskiviikkona ois neuvola niin pitää sieltä kysyä ohjeita, mutta olisin kiitollinen kokemuksistanne!

Sanle rv 30+6

Kommentit (5)

Sen pitäisi olla normaalia raskauden aikana, mutta jos kutinaa ei ole ollut ollenkaan mahan päällä aikaisemmin, ja vasta loppuaikana tulee, epäillään tuota,olikos se nyt hepatoosia. Mulla on ollut aikasemmin silloin tällöin kutinaa ja nyt lopussa enemmän. Terkkari huomasi arvet, ja passitti labraan,ja mulla olikin kaikki arvot ihan ok,vaikka viikko sitten kaikista verestä löytyvistä arvoista oli jotain pielessä.

nyt rv 39+3. Mulle ei enää mahu mammapaidatkaan,jättää alas paljasta ihoa. Napakin jo pullahtanut toistepäin. Mitä mä nyt laitan ulos päälle...Tulis se vaavi jo!

Hei!

Itselläni tuo hepatogestoosi oli aika pahana. Muistaakseni se todettiin viikolla 28 eli vähän aikaisemmin kuin yleensä ilmaantuu. Aluksi tunsin lievempää kutinaa kämmenissä ja jalkapohjissa. Viikon aikana koveni ja pyysin itse neuvolalääkäriltä lähetteen labroihin. Diagnoosi varmistui ja myös kutinat kovenivat. Vaikkakin sain Adursalia sappiarvojen laskemiseksi eivät kutinat hävinneet koko loppuraskauden aikana. Päin vastoin, kutina pysyi kovana siitä huolimatta, vaikka arvot palautuivatkin normaaliksi. Kutinaa esiintyi erityiseti öisin, jolloin ei ollut toivoakaan nukkua. Raavin sääreni, jalkapöytäni, varpaanvälini sekä ranteeni sekä kämmenselät verille. Jalkapohjat olivat sen verran kovanahkaiset, ettei ne menneet rikki, vaikka apinanraivolla niitä raapinkin. Toisinaan myös rinnat kutisivat. Siksi kävelinkin hermona kaikki yöt sohvan ja sängyn väliä, koska nukkuminen oli mahdotonta. Ja näin väsyneenä sitten piti vielä yrittää hoitaa työt. Aamuisin yleensä klo 6 tienoilla kutina hellitti ja jos ehdin, saatoin nukkua pari tuntia. Raapimisen seurauksena jalkani näyttivät hilseileviltä korpuilta. Keinoja, jolla yritin helpottaa kutinoitani: Hydrokortison, Heinix, Pepanthen ja kylmägeeli. Kylmägeeli oli ainut, joka hetkellisesti helpotti oloani, mutta sitä joutui sitten laittamaan vähän väliä lisää. Muista ei siis ollut apua.

Raskaushepatogestoosin sekä lapsiveden tihkumisen vuoksi synnytykseni käynnistettiin tilanteessa 38+1. Koska " paikkani" olivat vielä täysin epäkypsät, käynnistämiseen meni 2 vuorokautta. Kaikki kutinat loppuivat synnytykseen. Nyt synnytyksen jälkeen jalkani ovat edelleen hyvin kuivat ja kutiavat sen vuoksi säännöllisesti. Hyvä perusvoiteella rasvaus on auttanut ja päivä päivältä jalat tuntuvat paremmilta.

Toivotaan, että sinulla tuo kutina ei äidy yhtä pahaksi.

terv. Papu

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Labrassa arvot olivat " rajalla" , mutta käynnistivät kuitenkin samana iltana. Viikot olivat lopuillaan, laskettu aika oli seuraavana päivänä.

olin kyllä kutissut jomonta viikkoa niin paljon että nukkumisesta ei tullut oikein mitään. silmissä vilisi välillä. verikokeista sitten näki että arvot aivan liian korkeat ja verenaine nousi ihan kamalan korkeaksi minulla alapaine 110 kun yleensä 60-70 sitten käynnistettiin seuraavalla viikolla kun vauvan käyrät olivat " liian jäykkiä" . hyvin meni loppujen lopuksi kaikki.

mulla epäiltiin viikolta 30 asti raskausmyrkytystä ja olin pariin otteeseen sisällä sairaalassa mutta ei tullut myrkytystä..

Voihan olla, että sinulla on vain iho kuivunut hormonaalisten muutosten takia. Käy labrakokeissa, niin ei tarvi arvuutella.

Minulla raskaushepatoosi puhkesi epätavalllisen aikaisin eli rv 26. Maksa-arvoni olivat hälyyttävän korkeat ja lääkärit epäilivät jo hepatiittia. Naamanikin oli ihan keltainen. Kaksoset syntyivät muista syistä ennenaikaisesti rv 27, joten en joutunut kärsimään kutinoista viikkoa kauempaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat